Akt prawny
Alerty
Uchwała nr 728/LIV/2010 Rady Miejskiej w Lubaczowie
z dnia 28 października 2010r.
w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
Na podstawie art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm. ) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)
Rada Miejska w Lubaczowie uchwala, co następuje:
§ 1. Określony w uchwale tryb stosuje się do realizacji zadania publicznego w oparciu o przepis art. 19b ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.), zwanej danej ustawą na wykonanie zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
§ 2. Celem uchwały jest:
1. umożliwienie mieszkańcom współuczestniczenia w realizacji zadań publicznych wymienionych w art. 19b ust. 1 ustawy, a w szczególności umożliwienie mieszkańcom współuczestniczenia w realizacji zadań zmierzających do zaspakajania zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej Gminy w zakresie budowy infrastruktury technicznej w Gminie;
2. przyśpieszenie realizacji przedsięwzięć polepszających warunki życia mieszkańców poszczególnych obszarów Gminy;
3. przyśpieszenie eliminacji zapóźnień w tworzeniu infrastruktury technicznej Gminy;
4. zachęcenie mieszkańców do włączenia się w bezpośrednią realizację zadań publicznych poprzez świadczenie pracy społecznej, wnoszenie świadczeń pieniężnych lub rzeczowych.
§ 3. 1. Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:
1) nazwę i opis inicjatywy;
2) termin realizacji;
3) informacje o grupie inicjatywnej;
4) miejsce wykonywania zadania;
5) szczegółowy zakres rzeczowy zadania wraz z propozycją harmonogramu realizacji;
6) opis dotychczas wykonanych prac;
7) opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania;
8) określenie liczby osób, którym służyć będzie inicjatywa lokalna;
9) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji inicjatywy w tym:
a) całkowity koszt,
b) oświadczenie o zgromadzonych środkach własnych,
10) informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we współpracy z administracją publiczną;
11) imiona i nazwiska osób reprezentujących grupę inicjatywną wraz z podpisami.
2. Do wniosku można dołączyć w szczególności: kosztorys inwestorski, projekty budowlane, decyzję o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie realizacji zadania.
3. Do wniosku należy dołączyć:
1) w przypadku organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy:
a) statut lub inny dokument organizacyjny, z którego wynikają zadania statutowe podmiotu,
b) dokument rejestracyjny podmiotu,
c) pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli,
d) oświadczenie osoby upoważnionej do składania w imieniu Wnioskodawcy oświadczeń woli,
e) oświadczenia o niezaleganiu Wnioskodawcy z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publiczno-prawnych,
f) oświadczenie, iż podmiot nie działa dla osiągnięcia zysku;
2) w przypadku wniosku złożonego bezpośrednio przez mieszkańców - pisemne oświadczenie wszystkich uczestników potwierdzające ich zaangażowanie w realizację zadania, o które wnioskują oraz wskazujące osobę lub osoby, przez które będą reprezentowani.
§ 4. Wnioski, o których mowa w § 3 należy składać w Urzędzie Miejskim w Lubaczowie, w terminie 30 dni przed planowanym rozpoczęciem realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
§ 5. 1. Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej opiniuje Zespół ds. wspierania inicjatyw lokalnych, w ciągu dwóch tygodni od dnia otrzymania wniosku wraz załącznikami.
2. Zespół ds. wspierania inicjatyw lokalnych składa się z trzech osób powoływanych i odwoływanych przez Burmistrza Miasta Lubaczowa.
3. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący, wyznaczony przez Burmistrza Miasta Lubaczowa spośród jego członków.
4. Zespół może zwrócić się do wnioskodawcy o przedłużenie dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów określając mu odpowiedni termin. W takim przypadku bieg terminu do wydania opinii, wskazanego w ust. 1, ulega przedłużeniu o czas konieczny do uzupełnienia wniosku.
§ 6. 1. Zespół ocenia wniosek na podstawie poniższych kryteriów:
1) celowości inicjatywy lokalnej z punktu widzenia potrzeb społeczności lokalnej;
2) liczby uczestników inicjatywy lokalnej - mieszkańców osiedla, bloku, członków organizacji występującej z inicjatywą;
3) wkład własny grupy inicjatywnej.
2. Wkład własny w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej stanowią:
1) środki finansowe zgromadzone przez grupę inicjatywną;
2) robocizna świadczona przez uczestników inicjatywy lokalnej;
3) świadczenia rzeczowe - w szczególności dokumentacja projektowa, kosztorysy inwestorskie, usługi transportowe, materiały niezbędne do realizacji inicjatywy lokalnej.
§ 7. 1. Opinię Zespołu ds. wspierania inicjatyw lokalnych zatwierdza Burmistrza Miasta Lubaczowa.
2. O sposobie rozpatrzenia wniosku Burmistrz Miasta Lubaczowa informuje wnioskodawcę na piśmie w terminie 3 dni od dnia jego rozpatrzenia.
§ 8. W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku Burmistrz Miasta Lubaczowa zawiera na czas określony umowę o wykonanie inicjatywy lokalnej z wnioskodawcą.
§ 9. Przyjęte do realizacji wnioski o realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych mogą być realizowane w tym samym roku budżetowym lub też w następnym.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lubaczowa.
§ 11. Nadzór nad wykonaniem uchwały powierza się Komisji Budżetowo- Gospodarczej Rady Miejskiej w Lubaczowie.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.