Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XLIV/361/2010 Rady Gminy Czudec
z dnia 29 października 2010r.
w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późno zm.) oraz art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późno zm.) Rada Gminy Czudec uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwała określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych wymienionych wart. 19b ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późno zm.) i stanowiących zadania własne gminy.
§ 2. 1. Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:
a) nazwę i cel inicjatywy,
b) termin i miejsce realizacji,
c) informację o Inicjatorze,
d) opis planowanej do zrealizowania inicjatywy,
e) kalkulację kosztów zadania ze wskazaniem źródeł finansowania,
f) informację o zaangażowaniu wkładu rzeczowego w realizację inicjatywy,
g) określenie społecznych korzyści wynikających z inicjatywy lokalnej.
2. Środki finansowe przeznaczone przez Inicjatora na realizację zadania nie mogą pochodzić z budżetu Gminy Czudec
§ 3. 1. Wniosek, o których mowa w §2, składany jest do Wójta Gminy Czudec.
2. Wójt Gminy Czudec wyznacza właściwą komórkę organizacyjną Urzędu do realizacji danej inicjatywy lokalnej zobowiązując kierownika tej komórki do rozpatrzenia wniosku i przedłożenia Wójtowi opinii wraz z rekomendacją przyjęcia wniosku do realizacji, bądź jego odrzucenia.
3. Rozpatrzenie wniosku może zostać uzależnione od przedstawienia dodatkowych dokumentów.
§ 4. Kryteria oceny wniosków:
a) wkład inicjatora w realizowane zadanie ze szczególnym uwzględnieniem wkładu pracy społecznej na poziomie nie mniejszym niż 25% kosztów realizacji zadania,
b) celowość inicjatywy lokalnej z punktu widzenia potrzeb społecznych,
c) liczba uczestników inicjatywy.
§ 5. 1. Udział Inicjatora w realizacji inicjatywy lokalnej może mieć postać:
a) środków finansowych, z zastrzeżeniem §2 ust. 2.
b) materiałów,
c) robocizny,
d) pracy sprzętu niezbędnego do realizacji zadań,
e) świadczeń rzeczowych.
§ 6. 1. Kwestia opracowania dokumentacji związanej z realizowanym przedsięwzięciem zostanie uzgodniona w drodze odrębnych ustaleń pomiędzy Wójtem Gminy, a Inicjatorem.
2. Harmonogram poszczególnych działań oraz szczegółowy kosztorys prac niezbędnych do przeprowadzenia inicjatywy lokalnej, opracowuje Wójt Gminy wspólnie z Inicjatorem.
§ 7. 1. Warunkiem realizacji inicjatywy lokalnej jest zawarcie urnowy, pomiędzy Gminą Czudec, a Inicjatorem zadania.
2. Gmina może odstąpić od wykonania umowy, jeżeli po jej zawarciu zostaną ujawnione nowe okoliczności uniemożliwiające realizację inicjatywy lokalnej bądź Inicjator nie wywiąże się z zadeklarowanego wkładu.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy, a nadzór nad jej realizacją komisji Spraw Społecznych.
§ 9. Uchwala wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.