Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2010 nr 128 poz. 2610

Uchwała nr XLIV/361/2010 Rady Gminy Czudec

z dnia 29 października 2010r.

w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późno zm.) oraz art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późno zm.) Rada Gminy Czudec uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych wymienionych wart. 19b ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późno zm.) i stanowiących zadania własne gminy.

§ 2. 1. Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:

a) nazwę i cel inicjatywy,

b) termin i miejsce realizacji,

c) informację o Inicjatorze,

d) opis planowanej do zrealizowania inicjatywy,

e) kalkulację kosztów zadania ze wskazaniem źródeł finansowania,

f) informację o zaangażowaniu wkładu rzeczowego w realizację inicjatywy,

g) określenie społecznych korzyści wynikających z inicjatywy lokalnej.

2. Środki finansowe przeznaczone przez Inicjatora na realizację zadania nie mogą pochodzić z budżetu Gminy Czudec

§ 3. 1. Wniosek, o których mowa w §2, składany jest do Wójta Gminy Czudec.

2. Wójt Gminy Czudec wyznacza właściwą komórkę organizacyjną Urzędu do realizacji danej inicjatywy lokalnej zobowiązując kierownika tej komórki do rozpatrzenia wniosku i przedłożenia Wójtowi opinii wraz z rekomendacją przyjęcia wniosku do realizacji, bądź jego odrzucenia.

3. Rozpatrzenie wniosku może zostać uzależnione od przedstawienia dodatkowych dokumentów.

§ 4. Kryteria oceny wniosków:

a) wkład inicjatora w realizowane zadanie ze szczególnym uwzględnieniem wkładu pracy społecznej na poziomie nie mniejszym niż 25% kosztów realizacji zadania,

b) celowość inicjatywy lokalnej z punktu widzenia potrzeb społecznych,

c) liczba uczestników inicjatywy.

§ 5. 1. Udział Inicjatora w realizacji inicjatywy lokalnej może mieć postać:

a) środków finansowych, z zastrzeżeniem §2 ust. 2.

b) materiałów,

c) robocizny,

d) pracy sprzętu niezbędnego do realizacji zadań,

e) świadczeń rzeczowych.

§ 6. 1. Kwestia opracowania dokumentacji związanej z realizowanym przedsięwzięciem zostanie uzgodniona w drodze odrębnych ustaleń pomiędzy Wójtem Gminy, a Inicjatorem.

2. Harmonogram poszczególnych działań oraz szczegółowy kosztorys prac niezbędnych do przeprowadzenia inicjatywy lokalnej, opracowuje Wójt Gminy wspólnie z Inicjatorem.

§ 7. 1. Warunkiem realizacji inicjatywy lokalnej jest zawarcie urnowy, pomiędzy Gminą Czudec, a Inicjatorem zadania.

2. Gmina może odstąpić od wykonania umowy, jeżeli po jej zawarciu zostaną ujawnione nowe okoliczności uniemożliwiające realizację inicjatywy lokalnej bądź Inicjator nie wywiąże się z zadeklarowanego wkładu.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy, a nadzór nad jej realizacją komisji Spraw Społecznych.

§ 9. Uchwala wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00