Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2010 nr 91 poz. 1669

Sprawozdanie Zarządu Powiatu Lubaczowskiego

z dnia 18 marca 2010r.

w sprawie wykonania budżetu powiatu za 2009 rok


Budżet naszego powiatu na 2009 r. został przyjęty Uchwałą Rady Powiatu w Lubaczowie Nr XXIII/176/2009 z dnia 26 marca 2009 r. w sprawie budżetu powiatu na 2009 r. Uzupełnieniem Uchwały Rady Powiatu jest Uchwała Nr 57/349/2009 Zarządu Powiatu w Lubaczowie z dnia 16 kwietnia 2009 r. w sprawie ustalenia układu wykonawczego budżetu powiatu w Lubaczowie na 2009 r., w których to uchwałąch określono:

- dochody budżetu powiatu - 59 349 753 zł,

- wydatki budżetu powiatu - 61 465 195 zł.


Plan dotacji celowych związanych z wykonywaniem zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami realizowanych przez nasz powiat po stronie dochodów i wydatków wynosił 6 485 385 zł. Źródłem finansowania planowanego deficytu w kwocie 2 115 442 zł były przychody z kredytu bankowego długoterminowego. W ciągu całego okresu sprawozdawczego budżet powiatu ulegał zmianom w wyniku otrzymania dodatkowych środków na sfinansowanie zadań zleconych, własnych, inwestycyjnych oraz część wyrównawczej subwencji ogólnej. Ostateczne wartości dochodów i wydatków według stanu na 31 grudnia 2009 r. przedstawiają się następująco:

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

Różnica

Wskaźnik

dochody powiatu

72 656 503

72 474 438

182 065

99,75

wydatki powiatu

74 824 363

73 839 350

985 013

98,69

wynik finansowy (deficyt)

2 167 860

1 364 912

802 948

62,97


W wyniku uzyskania dodatkowych dochodów, bez jednoczesnego wydatkowania na koniec okresu sprawozdawczego zanotowano deficyt budżetowy w kwocie 1 364 912 zł.


Zobowiązanie powiatu według stanu na 31 grudnia 2009 r. wynoszą 20 253 723 zł i są to długoterminowe kredyty bankowe.


Stan należności finansowych wymagalnych powiatu na koniec 2009 r. wyniósł 298 838 zł. Stan środków finansowych na rachunku budżetu powiatu wynosił 3 803 247 zł, w tym środki dotacji i subwencji otrzymane w grudniu na styczeń 2010 r. to kwota 1 917 195 zł. Zobowiązania jednostek budżetowych posiadających osobowość prawną wynosiły 2 623 986 zł w tym - długoterminowy kredyt bankowy 1 389 767 zł - zobowiązania finansowe wymagalne 1 234 219 zł.Stan należności tych jednostek wyniósł 3 278 589 zł w tym należności wymagalne - 63 850 zł. Relacja łącznej kwoty długu na koniec okresu sprawozdawczego ( 20 253 723 zł) w stosunku do wykonanych dochodów budżetowych na koniec roku (72 474 438 zł) wynosi 27,95% i nie przekracza limitu 60% określonego w ustawie o finansach publicznych. Plan przychodów ustalony w kwocie 8 287 851 zł wykonano w wysokości 7 800 000 zł. Kwota przychodów to kredyt bankowy długoterminowy. Plan rozchodów w kwocie 6 119 991 zł. wykonano w wysokości 6 119 991 zł. Środki te przeznaczono na spłatę kredytów bankowych długoterminowych.

Rozdział 2.
DOCHODY

I. DOCHODY BIEŻĄCE - 53 803 177 zł

1) Dochody własne - 8 268 485 zł

- Podatek dochodowy od osób fizycznych 2 724 585 zł

- Podatek dochodowy od osób prawnych 93 416 zł

- Wpływy z opłaty komunikacyjnej 962 800 zł

- Opłaty za zarząd, użytkowanie i uzytkowanie wieczyste nieruchomości 1 683 zł

- Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw 28 005 zł

- Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organ. 11 983 zł

- Wpływy z różnych opłat 43 097 zł

- Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych 26 220 zł

- Pozostałe odsetki 20 036 zł

- Wpływy z tytułu prawa użytkowania wieczystego nieruchomości 7 424 zł

- Wpływy z usług 2 057 891 zł

- Wpływy z różnych dochodów 158 369 zł

- Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 48 077 zł

- Wpływy do budżetu części zysku gospodarstwa pomocniczego 10 463 zł

- Środki otrzymane od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań bieżących jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych 449 127 zł

- Środki z Funduszu Pracy otrzymane przez powiat na finansowanie wynagrodzeń pracowników powiatowego urzędu pracy 413 400 zł

- Środki na dof. własnych zadań bieżących powiatów pozyskane z innych źródeł 30 000 zł

- Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących 400 000 zł

- Środki pochodzące z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 299 095 zł

- Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 482 903 zł

- Dochody związane z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 48 077 zł

2) Dotacje celowe i rozwojowe wykonywane przez powiat - 15 677 151 zł

- Dotacje rozwojowe oraz środki na finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej 984 263 zł

- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej wykonywane przez powiat 6 322 528 zł

- Dotacje celowe otrzymane z budżetu na zadania bieżące realizowane przez powiat na podstawie porozumień z organami administracji rządowej 294 080 zł

- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację bieżących zadań własnych 7 153 568 zł

- Dotacje celowe otrzymane z gminy na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 470 461 zł

- Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 291 438 zł

- Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych 160 813 zł

3) Subwencja z budżetu państwa - 29 857 541 zł

- Środki na uzupełnienie dochodów powiatów 112 241 zł,

- Subwencje ogólne z budżetu państa 29 745 300 zł.

II. DOCHODY MAJĄTKOWE - 18 671 261zł

1) Dotacje rozwojowe 6 072 909 zł

2) Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych 94 123 zł

3) Środki otrzymane od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych 103 973 zł

4) Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych 2701 327 zł

5) Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu 9 348 939 zł

6) Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami 349 990 zł

Na planowane dochody w kwocie 72 656 503 zł faktycznie zrealizowano 72 474 438 zł, co stanowi 99,75% planu. W toku realizacji budżetu nie osiągnięto planowanych dochodów, a najistotniejsze pozycje to podatek dochodowy od osób prawnych 12 584 zł oraz podatek dochodowy od osób fizycznych 272 762 zł.

Rozdział 3.
WYDATKI

1. WYDATKI BIEŻĄCE - 50 906 202 zł

1) Struktura wykonania wydatków bieżących według paragrafów obrazuje następujące zestawienie:

Wyszczególnienie

Kwota w

Struktura

Wydatki bieżące, w tym:

50 906 201

68,95

- wynagrodzenia osobowe pracowników

26 476 317

35,86

- pochodne od wynagrodzeń

4 069 520

5,52

- dotacje

4 461 997

6,05

- obsługa długu

925 920

1,26

- pozostałe wydatki

14 972 447

20,28

Wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń wynoszą 30 545 837 zł, co stanowi 41,37 % ogółu wydatków sprawozdawczego okresu. Drugą istotną pozycją w strukturze wydatków są środki finansowe przekazane na finansowanie bieżacych działań jednostek organizacyjnych naszego powiatu, których ogólna wartość wynosi 14 972 447 zł, przy wskaźniku udziału wynoszącym 20,28 %. Udzielone dotacje z budżetu powiatu to kwota 4 461 997 zł, co w strukturze wydatków stanowi 6,05 %. Główne pozycje to dotacja dla Domów Pomocy Społecznej w Lubaczowie i Wielkich Oczach, Muzeum Kresów, Powiatowego Centrum Kultury i Sportu, Biblioteki, starostw powiatowych i gmin. Obsługa długu publicznego w strukturze wydatków zajmuje znikomy udział stanowiący 1,26 %, a wartościowo jest to kwota 925 920 zł. W trakcie roku budżetowego Zarząd Powiatu w Lubaczowie nie udzielał żadnych poręczeń, gwarancji. Umorzył łącznie 137 493 zł w tym: należności głównych - 51 370 zł i odsetek ustawowych z tytułu nieterminowej zapłaty - 86 124 zł.

2. WYDATKI MAJĄTKOWE - 22 933 148 zł

Wartość wydatków majątkowych wynosi 22 933 148 zł, co stanowi 31,06% ogółu budżetu powiatu, w tym:

- rozdział 02002 - Nadzór nad gospodarką lesną 13 247 zł - zakup sprzętu komputerowego i oprogamowania,

- rozdział 60014 - Drogi publiczne powiatowe 11 517 691 zł - przebudowa dróg powiatowych: Ruda Różaniecka - Płazów, Oleszyce - Zabiała, granica powiatu - Cieszanów oraz Lubaczów - Basznia Dolna,

- rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne 503 538 zł - dotacja przekazana gminie Stary Dzików na przebudwę drogi gminnej,

- rozdział 60078 - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych 3 403 037 zł - przebudowa dróg powiatowych Oleszyce - Nowa Grobla, Lubaczów - Basznia, Kowalówka - Gorajec, Moszczanica - Niemstów, Krowica Hołodowska - Wielkie Oczy, Lubaczów - Futory,

- rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami 108 330 zł - przebudowa kotłowni węglowej na gazową w budynku administracyjno - laboratoryjnym przy ul. Mickiewicza w Lubaczowie,

- rozdział 75020 - Starostwa powiatowe 33 430 zł - modernizacja powiatowej sieci dostępu do internetu szerokopasmowego, zakup sprzętu komputerowego,

- rozdział 75095 - Pozostała działalność 522 160 zł - budowa bezpłatnego dostępu do sieci internet w ramach programu ePrzyśpieszenie w powiecie lubaczowskiem,

- rozdział 75411 - Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej 561 990 zł - rozbudowa garaży oraz dofinansowanie zakupu samochodu operacyjno - pożarniczego,

- rozdział 80120 - Licea ogólnokształcące 379 422 zł - zakup kotłowni gazowej oraz projektu dokumentacji technicznej,

- rozdział 80130 - Szkoły zawodowe 9 760 zł - zakup sprzętu techniczego,

- rozdział 80140 - Centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zaw. 117 730 zł - zakup dokumentacji technicznej oraz studium wykonalności,

- rozdział 85111 - Szpitale ogólne 5 200 000 zł - przebudowa starego budynku szpitala oraz wykonanie I etapu przebudowy budynku "M" na poradnie specjalistyczne,

- rozdział 85201 - Placówki opiekuńczo - wychowawcze 100 000 zł - zakończenie przebudowy kanalizacji oraz wykonanie ogrodzenia,

- rozdział 85202 - Domy pomocy społeczej 283 375 zł - przebudowa budynków celem spełnienia standardów,

- rozdział 85203 - Ośrodki wsparcia 94 122 zł - wykonanie szybu i montaż platformy dźwigowej,

- rozdział 85218 - Powiatowe centra pomocy rodzinie 25 703 zł - zakup sprzętu techniczego

- rozdział 85395 - Pozostała działalnosć 32 012 zł - zakup sprzętu rehabilitacyjnego,

- rozdział 92601 - Obiekty sportowe 4 000 zł - dokumentacja techniczna.

Rozdział 4.
SZCZEGÓŁOWA CHARAKTERYSTYKA DOCHODÓW I WYDATKÓW

Zestawienie planu i wykoania wydatków i dochodów przedstawia załacznik Nr 1 do Sprawozdania.

Rozdział 5.
PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW GOSPODARSTW POMOCNICZYCH

1) Gospodarstwo Pomocnicze Powiatowego Zarządu Dróg:

- Przychody plan 671 187 zł, wykonanie 638 549 zł - 94,14%

- Wydatki plan 671 187 zł, wykonanie 767 193 zł - 114,31%

Wynik finansowy - strata 32 518 zł

2) Gospodarstwo Pomocnicze Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

- Przychody plan 369 900 zł, wykonanie 345 189 zł - 93,32%

- Wydatki plan 369 900 zł, wykonanie 344 644 zł- 93,18%

Wynik finansowy - zysk 55 zł

3) Gospodarstwo Pomocnicze Zespołu Szkół w Lubaczowie:

- Przychody plan 427 000 zł, wykonanie 567 232 zł - 132,85%

- Wydatki plan 427 000 zł, wykonanie 487 916 zł - 114,27%

Wynik finansowy - zysk 79 316 zł

Rozdział 6.
PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW FUNDUSZY CELOWYCH

1) Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Plan przychodów - 55 000 zł, wykonanie 65 858 zł - 119,75%

Plan wydatków - 120 000 zł, wykonanie - 95 383 zł - 79,49%

Stan środków obrotowych na koniec roku - 35 944 zł

2) Powiatowy Fundusz Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym

Plan przychodów - 451 000 zł, wykonanie 487 410 zł - 108,08%

Plan wydatków - 621 599 zł, wykonanie - 569 539 zł - 91,63%

Stan środków obrotowych na koniec roku - 127 805 zł

Stan należności 14 843 zł.

Stan zobowiązań 46 180 zł.

Rozdział 7.
PLAN DOCHODÓW I WYDATKÓW RACHUNKU DOCHODÓW WŁASNYCH

1) Zespół Placówek w Lubaczowie

Plan dochodów 0 zł, wykonanie 11 229 zł

Plan wydatków 0 zł, wykonanie 12 147 zł

Stan środków pieniężnych na początek roku 3 195 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 2 277 zł.

2) Liceum Ogólnokształcące w Lubaczowie

Plan dochodów 9 800 zł, wykonanie 28 468 zł - 290,49%

Plan wydatków 9 800 zł, wykonanie 27 236 zł - 277,92%

Stan środków pieniężnych na początek roku 414 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 1646 zł.

3) Zespół Szkół w Lubaczowie

Plan dochodów 136 796 zł, wykonanie 125 564 zł - 91,79%

Plan wydatków 152 690 zł, wykonanie 88 327 zł- 57,85%

Stan środków pieniężnych na początek roku 8 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 45 090 zł.

4) Zespół Szkół w Oleszycach

Plan dochodów 79 000 zł, wykonanie 71 717 zł - 90,79%

Plan wydatków 90 700 zł, wykonanie 52 423 zł - 57,80%

Stan środków pieniężnych na początek roku 41 523 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 60 817 zł.

5) Zespół Szkół w Luaczowie - Internat

Plan dochodów 121 000 zł, wykonanie 152 229 zł- 125,81%

Plan wydatków 113 050 zł, wykonanie 133 110 zł - 117,75%

Stan środków pieniężnych na początek roku 26 443 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 45 561 zł.

6) Zespół Szkół w Oleszycach - Internat

Plan dochodów 95 400 zł, wykonanie 69 764 zł - 73,13%

Plan wydatków 110 350 zł, wykonanie 84 913 zł - 76,95%

Stan środków pieniężnych na początek roku 17 883 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 2 734 zł.

7) Dom Dziecka w Nowej Grobli

Plan dochodów 0 zł, wykonanie 2 519 zł

Plan wydatków 0 zł, wykonanie 2 495 zł

Stan środków pieniężnych na początek roku 2 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 26 zł.

8) Dom Pomocy Społecznej w Rudzie Różanieckiej

Plan dochodów 167 285 zł, wykonanie 167 130 zł - 99,91%

Plan wydatków 167 285 zł, wykonanie 167 400 zł - 100,07%

Stan środków pieniężnych na początek roku 700 zł.

Stan środków pieniężnych na koniec roku 430 zł.

Rozdział 8.
WYKONANIE PLANÓW FINANSOWYCH JEDNOSTEK O KTÓRYCH MOWA W ART. 197 USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH ( INSTYTUCJE KULTURY ORAZ SP ZOZ)

1. Muzeum Kresów w Lubaczowie

a) Przychody

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

Wskaźnik

1.

Przychody operacyjne

134 000

134 042

100,03

2.

Dotacja z budżetu powiatu

915 316

915 316

100,00

3.

Dotacja z Ministerstwa Kultury

115 149

115 149

100,00

4.

Wpływy ze sprzedaży biletów, wydawnictw, usługi ksero, lekcje muzealne i porady

37 000

37 036

100,10

5.

Odsetki bankowe

2 300

2 294

99,74

6.

Ogółem:

1203765

1203837

100,01

b) Koszty

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

Wskaźnik

1.

Wynagrodzenia osobowe pracowników oraz umowy zlecenia

535 170

535 172

100,00

2.

Pochodne od wynagrodzeń i inne świadzenia na rzecz pracowników

115 940

115 943

100,00

3.

Materiały i energia

167 000

166 942

99,97

4.

Usługi obce

65 500

65 472

99,96

5.

Podatki i opłaty

1 790

1 793

100,17

6.

Pozostałe koszty

6 630

6 627

99,95

7.

Amortyzacja środków trwałych

38 002

38 002

100,00

8.

Koszty realizacji programów z Ministerstwa Kultury

115 149

115 149

100,00

9 .

Ogółem:

1121065

1121144

100,01

Stan należności na koniec roku wynosi 95 496 zł. Stan zobowiązań na koniec okresu sprawozdawczego wynosi 62 036 zł., w tym zobowiązania wymagalne wynoszą 4 985 zł.

2. Powiatowe Centrum Kultury i Sportu w Lubaczowie

a) Przychody

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

Wskaźnik

1.

Dotacja z budżetu powiatu rozdział 92113

314 000

314 000

100,00

2.

Dotacja z budżetu powiatu rozdział 92605

57 000

57 000

100,00

3.

Dotacja z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

14 000

14 000

100,00

4.

Dochody własne

10 000

25 927

259,27

5.

Ogółem:

395000

411 927

104,29

b) Koszty

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

Wskaźnik

1.

Wynagrodzenia osobowe pracowników oraz umowy zlecenia

149 000

149 182

100,12

2.

Pochodne od wynagrodzeń

34 000

33 066

97,25

3.

Zużycie materiałów i energii

46 000

45 936

99,86

4.

Usługi obce

7 000

7 037

100,53

5.

Delegacje krajowe i zagraniczne

1 600

1 608

100,50

6.

Imprezy z zakresu kultury

98 700

126 823

128,49

7.

Imprezy z zakresu sportu

58 700

58 706

100,01

8.

Ogółem:

395 000

422 358

106,93

Stan należności na koniec okresu sprawozdawczego wynosi 1 947,63 zł.

3. Powiatowa Biblioteka Publiczna w Lubaczowie

a) Przychody

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

Wskaźnik

1.

Dotacja z budżetu powiatu na finansowanie Powiatowej Biblioteki Publicznej

184 300

184 300

100,00

2.

Kapitalizacja odsetek

0

10

0

3.

Darowizny

0

4 704

0

4.

Ogółem:

184 300

189 014

102,56

b) Koszty

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

Wskaźnik

1.

Wynagrodzenia osobowe pracowników

109 627

109 627

100,00

2.

Pochodne od wynagrodzeń

25 010

25 010

100,00

3.

Zużycie materiałów i energii

45 577

45 861

100,62

4.

Usługi obce

3 116

3 116

100,00

5.

Pozostałe koszty

970

970

100,00

6.

Ogółem:

184 300

184 584

100,15

Stan należności na koniec roku wynosi 521,68 zł. Stan zobowiązń wynosi 1 034,62 zł.

4. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lubaczowie

Plan finansowy SP ZOZ przedstawia poniższa tabela:

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

Wskaźnik

1.

Przychody netto ze sprzedaży

25 773 025

27 286 771

105,9

2.

Koszty działalnosci operacyjnej

30 108 150

29 495 961

98,0

3.

Strata ze sprzedazy

4 335 125

2 209 190

51,0

4.

Pozostałę przychody operacyjne

140 000

433 477

309,63

5.

Pozostałe koszty operacyjne

115 000

1 642 390

1 428,17

6.

Przychody finansowe

23 000

26 591

115,61

7.

Koszty finansowe

317 000

177 600

56,03

8.

Zyski nadzwyczajne

2 191 600

2 210 286

100,85

9.

Straty nadzwyczajne

41 000

28 894

70,47

10.

Strata brutto

2 453 525

1 417 720

57,78

Stan należności na koniec okresu sprawozdawczego wynosi 3 181 812 zł, w tym środki pieniężne na rachunku bankowych 1 167 534 zł. Stan zobowiązań wg sprawozdania Rb - Z na koniec okresu sprawozdawczego wynosi 2 619 001 zł, w tym zobowiązania wymagalne 1 229 234 zł. Suma wszystkich zobowiązań na koniec okresu sprawozdawczego wynosi 6 480 091 zł.

Rozdział 9.
PODSUMOWANIE

Realizując budżet wykonano zadania, od których zależy zaspokojenie bieżących potrzeb społeczeństwa Powiatu Lubaczowskiego, prawidłowe funkcjonowanie powiatowych jednostek budżetowych i instytucji kultury, a także realizowano zadania inwestycyjne, których cykl realizacji rozłożony był na okres dłuższy niż jeden rok oraz wydatki majątkowe o mniejszym rozmiarze, które zostały rozpoczęte i zakończone w okresie sprawozdawczym.

Zadania powiatu zlecono również do realizacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych oraz udzielono pomocy finansowej innym jednostkom samorzadu terytorialnego w formie dotacji celowych. Każdorazowo przed udzieleniem dotacji analizowano celowość zadania, na które miały być przeznaczone śroki, a na realizację zadań zawarto umowy bądź porozumienia, wskazując cele przyznanych środków oraz terminy, w których należy rozliczyć się z przyznanej dotacji.

Zarząd Powiatu korzystając z uprawnień udzielonych przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej:

- dokonywał zmian w budżecie powiatu polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, zmiany te uzasadniała potrzeba uszegółowienia zadań budżetowych, bądź szerszy zakres ich realizacji oraz konieczność dostosowania klasyfikacji budżetowej zadań przyjętych w budżecie do obowiązujących przepisów w tym zakresie,

- przekazał uprawnienia do dokonywania przeniesień planowych wydatków w dziale innym jednostkom organizacyjnym powiatu oraz do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których termin zapłaty upływa w roku następnym.



Wykonując postanowienia ustawy o finansach publicznych w zakresie wykonania budżetu Zarząd Powiatu wypełnił następujące obowiązki:

- zatwierdził układ wykonawczy budżetu powiatu na 2009r., w szczegółowości dział, rozdział, paragraf,
- poinformował jednostki budżetowe o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek,
- w formie odrębnej uchwały przyjął harmonogram realizacji dochodów i wydatków na rok budżetowy,
- ustalił plan i realizował zadania z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych powiatu,
- złożył Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w ustawowym terminie sprawozdanie z przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze.

Zarząd Powiatu nie korzystał z uprawnienia o podejmowaniu decyzji o blokowaniu planowanych wydatków budżetowych.


Starosta

mgr inż. Józef Michalik

Załącznik Nr 1 do Sprawozdania
Zarządu Powiatu w Lubaczowie
z dnia .................... 2010 r.
Zalacznik1.ods

Zalacznik1

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00