Akt prawny
Alerty
Uchwała nr IX/64/2015 Rady Gminy Sokoły
z dnia 29 grudnia 2015r.
w sprawie organizacji wspólnej obsługi finansowej jednostek organizacyjnych zaliczonych do sektora finansów publicznych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Sokoły
Na podstawie 18 ust. 2 pkt 9 h, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2015 r., poz. 1515), w związku z art. 10 a i art. 10 b ust. 1 i ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym w brzmieniu nadanym artykułem 1 pkt 3 ustawy z dnia 25 marca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2015 r., poz. 1045) uchwala się, co następuje:
§ 1. Zapewnia się wspólną obsługę finansową jednostek organizacyjnych zaliczonych do sektora finansów publicznych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Sokoły.
§ 2. Jednostką organizacyjną obsługującą jest Urząd Gminy Sokoły.
§ 3. Jednostkami organizacyjnymi obsługiwanymi są:
1) Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Sokołach, ul. Kościelna 5, Sokoły;
2) Szkoła Podstawowa w Bruszewie, Bruszewo 45.
§ 4. Zakres obowiązków jednostki obsługującej określa załącznik do niniejszej uchwały.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sokoły.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady |
Załącznik do Uchwały Nr IX/64/2015
Rady Gminy Sokoły
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zakres obowiązków jednostki obsługującej
Urząd Gminy Sokoły jako jednostka obsługująca kompleksowo wykonuje zadania w zakresie obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych, powołanych w § 1 niniejszej uchwały, będące jednostkami obsługiwanymi. W szczególności do zadań jednostki obsługującej należy:
1) obsługa finansowo-księgowa obejmująca wydatki i dochody budżetowe, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych;
2) sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych, sprawozdań o stanie należności i zobowiązań a także innych sprawozdań wymaganych przepisami prawa;
3) sporządzanie sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat oraz zestawienie zmian w funduszu);
4) pomoc i koordynacja w opracowaniu projektów planów dochodów i wydatków dla poszczególnych jednostek oraz w opracowywaniu zmian w tych planach;
5) sprawowanie bieżącej kontroli i analizowanie realizacji planów finansowych;
6) rozliczanie inwentaryzacji;
7) obsługa spraw dotycząca wynagrodzeń, a w szczególności:
a) sporządzanie list płac oraz dokonywanie wypłat wynagrodzeń i innych należności,
b) prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych,
c) prowadzenie analizy wypłat z osobowego funduszu płac,
d) naliczanie zasiłku chorobowego,
e) sporządzanie deklaracji dla Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz wszelkiej dokumentacji dla ZUS,
f) wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla obecnych i byłych pracowników podległych jednostek , dla celów emerytalnych i naliczania kapitału początkowego.
8) rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników w ZUS;
9) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu.