Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego rok 2016 poz. 2

Uchwała nr XI/88/15 Rady Miejskiej w Jedwabnem

z dnia 28 grudnia 2015r.

w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 15145) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), Rada Miejska w Jedwabnem uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała określa wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie na terenie Gminy Jedwabne działalności w zakresie:

1) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami - zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały,

2) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt - zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały,

3) prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych oraz ich części - zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Jedwabnego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Mariusz Szmitko


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XI/88/15
Rady Miejskiej w Jedwabnem
z dnia 28 grudnia 2015 r.

Wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Jedwabne

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien spełniać następujące wymagania:

1) posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie opieki przed bezdomnymi zwierzętami,

2) posiadać atestowane urządzenia i środki służące do wyłapywania bezdomnych zwierząt, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. z 1998r Nr 116, poz. 753),

3) posiadać sprawne technicznie środki transportu przystosowane do przewozu zwierząt, zgodnie z wymogami art. 24a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2013 r. poz. 856 z późn. zm.), dopuszczone decyzją Powiatowego Lekarza Weterynarii,

4) dysponować kadrą przeszkoloną w zakresie postępowania ze zwierzętami, przepisów o ochronie zwierząt i obsługi posiadanego specjalistycznego, atestowanego sprzętu,

5) posiadać możliwości udzielenia w razie potrzeby pomocy lekarsko- weterynaryjnej,

6) posiadać umowę obejmującą gotowość do odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych,

7) w razie braku natychmiastowego przewiezienia zwierzęcia do schroniska dysponować miejscem do tymczasowego przetrzymania wyłapanych zwierząt,

8) nie być prawomocnie skazanym za przestępstwa i wykroczenia przeciwko zwierzętom, w szczególności z art. 35 i 37 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt, co należy poświadczyć stosownym oświadczeniem. Dotyczy to również wspólników i osób zasiadających w organach przedsiębiorcy,

9) zatrudniać do odławiania i transportu zwierząt osoby, które nie były prawomocnie skazane za przestępstwa i wykroczenia przeciwko zwierzętom, w szczególności z art. 35 i 37 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt.

2. Spełnienie wymagań określonych w ust. 1 powinno zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami, którymi są między innymi:

1) dokumenty potwierdzające posiadanie środków, o których mowa w ust.1 pkt 3- dowody rejestracyjne,

2) decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii potwierdzającą spełnienie wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 3,

3) wykaz środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2,

4) umowa poświadczająca współpracę z lekarzem weterynarii,

5) umowa poświadczająca gotowość do odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych,

6) tytuł prawny do terenu, o którym mowa w ust. 1 pkt 7,

7) oświadczenie o dysponowaniu przeszkoloną kadrą,

8) oświadczenie o niekaralności.

3. Przedsiębiorca na żądanie organu zobowiązany jest do przedstawienia innych niż określone w ust. 2 dokumentów (oświadczeń) na potwierdzenie spełniania wymagań do prowadzenia działalności, w przypadku, gdy będzie to niezbędne ze względu na obowiązujące przepisy lub okoliczności sprawy.

4. Dokumenty załączone do wniosku muszą być przedłożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania przedsiębiorcy ubiegającego się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XI/88/15
Rady Miejskiej w Jedwabnem
z dnia 28 grudnia 2015 r.

Wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Jedwabne

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Jedwabne powinien spełniać następujące wymagania:

1) posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,

2) posiadać weterynaryjny numer identyfikacyjny nadany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz.U. z 2014 r. poz. 1539 z późn. zm.),

3) dysponować terenem, na którym będzie prowadzona przedmiotowa działalność, z zastrzeżeniem, że schronisko dla bezdomnych zwierząt może być zlokalizowane tylko na terenie przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na prowadzenie tego rodzaju działalności i w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska,

4) posiadać pozwolenie na użytkowanie schroniska lub zgłoszenie zakończenia robót budowlanych związanych z przebudową obiektu na cele schroniska, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.),

5) lokalizacja schroniska dla bezdomnych zwierząt, obiekty, pomieszczenia oraz wyposażenie muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004r. Nr 158, poz. 1657),

6) posiadać umowę o współpracy z lekarzem weterynarii, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004r. Nr 158, poz. 1657),

7) posiadać umowę z podmiotami uprawnionymi do przewozu zwłok zwierzęcych, utylizacji lub prowadzenia grzebowisk albo posiadać uprawnienia do wykonywania tych czynności,

8) przedsiębiorca prowadzący działalność w ww. zakresie, jego wspólnicy i osoby zasiadające w organach przedsiębiorcy nie mogą być prawomocnie skazani za przestępstwa i wykroczenia przeciwko zwierzętom, w szczególności z art. 35 i 37 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt, co należy poświadczyć stosownym oświadczeniem.

2. Spełnienie wymagań określonych w ust. 1 powinno zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami, którymi są między innymi:

1) tytuł prawny do terenu, na którym ma być prowadzona działalność, o której mowa w ust. 1 np. odpis księgi wieczystej, akt notarialny, umowa dzierżawy,

2) pozwolenie na użytkowanie schroniska lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy Prawo budowlane, o którym mowa w ust. 1 pkt 4,

3) decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii potwierdzająca spełnienie wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2,

4) umowa poświadczająca współpracę z lekarzem weterynarii,

5) umowa poświadczająca gotowość do odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych lub decyzja zezwalająca na prowadzenie przedmiotowej działalności w ramach własnych uprawnień,

6) oświadczenie o dysponowaniu przeszkoloną kadrą,

7) oświadczenie o niekaralności.

3. Przedsiębiorca na żądanie organu zobowiązany jest do przedstawienia innych niż określone w ust. 2 dokumentów (oświadczeń) na potwierdzenie spełniania wymagań do prowadzenia działalności, w przypadku, gdy będzie to niezbędne ze względu na obowiązujące przepisy lub okoliczności sprawy.

4. Dokumenty załączone do wniosku muszą być przedłożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania przedsiębiorcy ubiegającego się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności.


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XI/88/15
Rady Miejskiej w Jedwabnem
z dnia 28 grudnia 2015 r.

Wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych na terenie Gminy Jedwabne

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych na terenie Gminy Jedwabne powinien spełniać następujące wymagania:

1) posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych,

2) posiadać utwardzony i ogrodzony teren do prowadzenia działalności zabezpieczony przed dostępem osób postronnych, z zastrzeżeniem, że grzebowisko i spalarnia mogą być zlokalizowane tylko na terenie przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na prowadzenie tego rodzaju działalności i w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska,

3) posiadać decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii zatwierdzającą zakład do prowadzenia działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych, zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (t. jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1539 z późn. zm.), stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych określonych przepisami Unii Europejskiej, ustanawiającymi przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi,

4) posiadać sprawne technicznie środki transportu przystosowane do transportu zwłok zwierzęcych i ich części, dopuszczone przez powiatowego lekarza weterynarii, obudowane i szczelne, zabezpieczone przed wyciekami, które posiadają aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym,

5) posiadać chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części,

6) posiadać środki techniczne i możliwości zapewniające stałą konserwację i systematyczną naprawę środków transportu, o których mowa w pkt 4,

7) posiadać możliwości techniczne i organizacyjne zapewniające ciągłość świadczonych usług w przypadku unieruchomienia wskutek np. awarii, wypadku, zniszczenia, środków transportu, o których mowa w pkt 4 oraz środków technicznych, o których mowa w pkt 8 i 9,

8) dla grzebowisk- posiadać narzędzia i środki techniczne służące do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części, dysponować terenem służącym do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części oraz posiadać środki służące do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem,

9) dla spalarni- posiadać urządzenia i środki umożliwiające spalanie zwłok zwierzęcych i ich części oraz środki do gromadzenia odpadów powstałych w procesie spalania przed ich odbiorem przez specjalistyczną firmę.

2. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1 zobowiązany jest do złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia w zakresie wskazanej działalności wraz z dokumentami wymaganymi przepisami o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a ponadto udokumentować spełnianie wymagań, o których mowa w ust.1, poprzez załączenie do wniosku:

1) tytułu prawnego do terenu, na którym ma być prowadzona działalność, o której mowa w ust. 1 np. odpis księgi wieczystej, akt notarialny, umowa dzierżawy, umowa użyczenia itp.,

2) decyzji Powiatowego Lekarza Weterynarii potwierdzającej spełnienie wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 3,

3) wykazu środków transportu, o których mowa w ust.1 pkt 4, w przypadku, gdy środków tych jest więcej niż jeden,

4) dowodów rejestracyjnych środków transportu, o których mowa w ust. 1 pkt 4,

5) umowy poświadczającej odbiór odpadów powstałych w procesie spalania przez specjalistyczną firmę.

3. Przedsiębiorca na żądanie organu zobowiązany jest do przedstawienia innych niż określone w ust. 2 dokumentów (oświadczeń) na potwierdzenie spełniania wymagań do prowadzenia działalności, w przypadku, gdy będzie to niezbędne ze względu na obowiązujące przepisy lub okoliczności sprawy.

4. Dokumenty załączone do wniosku muszą być przedłożone przez przedsiębiorcę w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania przedsiębiorcy ubiegającego się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00