Akt prawny
Alerty
Uchwała nr VIII/53/15 Rady Gminy Dziadkowice
z dnia 22 grudnia 2015r.
w sprawie zmiany uchwały nr XIX/142/09 Rady Gminy Dziadkowice z dnia 26 marca 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz niektórych innych składników wynagrodzenia dla nauczycieli szkół prowadzonych przez gminę Dziadkowice
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 30 ust. 6 i 6a, art. 54 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191, 1198, z 2015 r. poz.357, 1268, 1418) uchwala się, co następuje:
§ 1. W załączniku Nr 1 do uchwały Nr XIX/142/09 Rady Gminy Dziadkowice z dnia 26 marca 2009 r. zatytułowanym "Regulamin określający wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektóre inne składniki wynagrodzenia, a także wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego" (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2009 r. Nr 99 poz. 1098) wprowadza się następujące zmiany:
1/ skreśla się w § 8, ust. 1, 2, 3 Regulaminu,
2/ skreśla się w § 14, ust. 3 Regulaminu,
3/ skreśla się § 20, ust. 1, 2, 3 Regulaminu.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dziadkowice.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego z mocą obowiązującą z dniem podjęcia.
Przewodnicząca Rady |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr VIII/53/15
Rady Gminy Dziadkowice
z dnia 22 grudnia 2015 r.
Uzasadnienie
podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIX/142/09 Rady Gminy Dziadkowice z dnia 26 marca 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz niektórych innych składników wynagrodzenia dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Dziadkowice.
Uchwałą Nr XIX/142/09 Rady Gminy Dziadkowice z dnia 26 marca 2009 r. został ustanowiony Regulamin określający wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz niektórych innych składników wynagrodzenia dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Dziadkowice (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2009 r. Nr 99 poz. 1098). Opracowany projekt zawiera zmiany ww. uchwały, które wynikają z wystąpienia pokontrolnego Państwowej Inspekcji Pracy (skreślenie w § 8 ust. 1; 2; 3, w § 14 ust. 3 i § 20 ust. 1; 2; 3).
W § 8 ust. 1, 2, 3 załącznika nr 1 do uchwały regulaminu zapisano w jakich sytuacjach może nastąpić zmiana zwiększenie lub zmniejszenie dodatku motywacyjnego dla nauczycieli lub dyrektora szkoły.
W § 14 ust. 3 załącznika nr 1 do uchwały regulaminu zapisano w jakich sytuacjach dodatek funkcyjny nie przysługuje.
Według opinii Państwowej Inspekcji Pracy w tak wskazanym upoważnieniu nie mieści się kompetencja organu do określenia przypadków, w których dodatki te nie przysługują lub są "cofane".
W § 20 ust. 1, 2, 3 załącznika nr 1 do uchwały regulaminu zapisano kiedy nauczyciel zachowuje lub traci prawo do wynagrodzenia za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe lub doraźnych zastępstw.
Według Państwowej Inspekcji Pracy, w przytoczonym przepisie mieści się tu tylko delegacja do ustalania warunków i wypłacania (wydawania) należnych kwot, a nie upoważnienie do decydowania, kiedy nauczyciel zachowuje lub traci prawo do wynagrodzenia za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe. Przyznawanie wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw następuje na podstawie zasad określonych w Karcie Nauczyciela i Kodeksie pracy.
Z uwagi na fakt, iż stanowisko Państwowej Inspekcji Pracy jest zbieżne, w tym zakresie, z wyrokami Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego, postanowiono skreślić w § 8 ust. 1, 2, 3, w § 14 ust. 3, w § 20 ust. 1, 2, 3 regulaminu.