Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego rok 2014 poz. 4213

Uchwała nr III/7/14 Rady Miasta Wysokie Mazowieckie

z dnia 17 grudnia 2014r.

w sprawie budżetu miasta na 2015 rok

Na podstawie art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 j.t. i poz.938 ze zm.) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1. Dochody budżetu w wysokości 54 081 000 zł, z tego:

1) bieżące w wysokości 28 508 725 zł,

2) majątkowe w wysokości 25 572 275 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 1

§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 52 881 000 zł, z tego:

1) bieżące w wysokości 23 008 804 zł,

2) majątkowe w wysokości 29 872 196 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2

§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 53 000 zł,

2) celową w wysokości 52 000 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.

§ 4. 1) Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2015, zgodnie
z Załącznikiem nr 3,

2) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 23 512 524 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4.

§ 5. Nadwyżkę budżetu miasta w wysokości 1 200 000 zł przeznacza się na planowaną spłatę rat kredytów.

§ 6. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 0 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1 200 000 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5

§ 7. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000 zł,

2) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 19 729 241 zł.

§ 8. 1) Ustala się dochody w kwocie 300 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 260 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2) Ustala się wydatki w kwocie 40 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

3) Ustala się dochody w kwocie 200 000 zł i wydatki w kwocie 200 000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.

4) Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami w kwocie 860 000 zł i wydatki w kwocie 860 000 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta, zgodnie
z Załącznikiem nr 6.

§ 10. 1) Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych: przychody 3 936 739 zł i koszty 3 936 739 zł.

2) Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody 94 000 zł; wydatki 94 000zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 11. Upoważnia się Burmistrza Miasta do:

1. zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów określonych w § 7 uchwały,

2. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

3. zaciągania zobowiązań z tytułu umów na zadania inwestycyjne zawarte w Załączniku nr 3,

4. dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

5. dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań,

6. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miasta


mgr inż Józef Sokolik


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik2.pdf


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik3.pdf


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik4.pdf


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik5.pdf


Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik6.pdf


Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik7.pdf


Załącznik Nr informacja o stanie mienia do Uchwały Nr III/7/14
Rady Miasta Wysokie Mazowieckie
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznikinformacja%20o%20stanie%20mienia.pdf


Uzasadnienie

DO UCHWAŁY W SPRAWIE BUDŻETU MIASTA

WYSOKIE MAZOWIECKIE NA 2015 ROK

Przewiduje się, że w 2014 roku :

1. Planowane dochody budżetowe zostaną wykonane na kwotę 36 062 725zł w tym:

- dochody bieżące na kwotę 28 121 823zł

- dochody majątkowe na kwotę 7 940 902

2. Plan przychodów zostanie wykonany na kwotę 234574 zł, wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu miasta wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.

3. Planowane wydatki budżetowe zostaną wykonane na kwotę 35 272 299 zł w tym:

- wydatki bieżące na kwotę 23 331 125zł

- wydatki majątkowe na kwotę 11 941 174zł.

4. Plan rozchodów zostanie wykonany na kwotę 1 025 000zł jako spłata rat kredytów zaciągniętych w latach ubiegłych.

DOCHODY

Budżet miasta na 2015 rok po stronie dochodów budżetowych stanowi kwotę 54 081 000zł

Dochody budżetu miasta na 2015 rok oszacowane zostały w głównej mierze na podstawie przewidywanego wykonania budżetu w 2014 roku, danych Ministerstwa Finansów, Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz zawartych umów na realizację Projektów z udziałem środków europejskich i stanowią:

- dochody bieżące na kwotę 28 508 725zł

- dochody majątkowe na kwotę 25 572 275zł

W ujęciu działowym powyższe dochody przedstawiają się następująco:

I. TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ 30 318zł

Kwotę tę stanowią opłaty za zajęcia pasa drogowego

II. GOSPODARKA MIESZKANIOWA 6 241 747zł

1. wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i wieczyste użytkowanie nieruchomości 250 000zł,

2. dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych 120 000zł,

3. wpływy z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności 58 000zł,

4. wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomościami kwota 5 558 000zł.

Planuje się w 2015 roku sprzedaż:

nowo powstałych działek pod budownictwo mieszkaniowe obok ulicy Przemysłowej

nowo powstałych działek pod budownictwo mieszkaniowo-przemysłowe obok ulicy Przemysłowej

sprzedaż mieszkań komunalnych

5. odsetki od nieterminowych opłat 15 000 zł.

6. Różne dochody 3 000zł

7. wpływ dofinansowania na inwestycje z budżetu państwa /Fundusz dopłat/ kwota 237 747zł część mieszkalna zadania "Przebudowa i rozbudowa budynku użyteczności publicznej wraz z jego częściową zmianą sposobu użytkowania na budynek mieszkalny wielorodzinny zlokalizowanego na ulicy Armii Krajowej 4

III. INFORMATYKA 121 105zł

Kwotę tę stanowią dochody na projekt realizowany ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych RPOWP p.n. "Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności"

IV. ADMINISTRACJA PUBLICZNA 95 800zł

1. Dotacja celowa z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu

administracji rządowej zleconej miastu 92 700zł,

2.różne dochody 3 000zł,

3.wpływy 5%z opłat za udostępnienie danych osobowych 100zł.

V. URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ 1 662zł

Jest to dotacja na aktualizację rejestru wyborców.

VI. BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE 30 500zł

Kwotę tę stanowią wpływy z mandatów karnych

VII. Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej 18 098 427zł.

1. podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej 2 000zł

2. wpływy z podatków od osób prawnych 4 655 700 zł w tym:

- podatek od nieruchomości 4 420 000zł

- podatek rolny 2 400zł

- podatek leśny 300zł

- podatek od środków transportowych 192 000zł

- podatek od czynności cywilnoprawnych 500zł

- wpływy z różnych opłat 500zł

- odsetki od nieterminowych wpłat podatków 40 000zł

3. wpływy podatków od osób fizycznych 2 266 500zł w tym:

- podatek od nieruchomości 1 350 000zł

- podatek rolny 58 000zł

- podatek leśny 8 500zł

- podatek od środków transportowych 370 000zł

- podatek od spadków i darowizn 65 000zł

- opłata od posiadania psów 11 000zł

- wpływy z opłaty targowej 90 000zł

- podatek od czynności cywilnoprawnych 300 000zł

- wpływy z różnych opłat 4 000zł

- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 10 000zł

4. wpływy z opłaty skarbowej 400 000zł

5. wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 300 000zł

6. wpływy z opłat adiacenckich 80 000zł

7. wpływy z opłat za gospodarowanie odpadami i wydatki z przeznaczeniem na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w kwocie 860 000 zł

8. udziały miasta w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 9 534 227zł

Jest to udział w podatku dochodowym od osób prawnych 800 000 zł oraz 37,67 % udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, który w/g założeń Ministra Finansów stanowi kwotę 8 734 227zł (W 2014 roku udział w w/w podatku stanowił 37,53% tj. 7 004 603zł).

VIII. ROŻNE ROZLICZENIA 7 173 495zł

Kwotę tę stanowią :

1. otrzymana subwencja oświatowa 7 158 495zł

2. odsetki bankowe od środków na rachunkach bankowych w kwocie 15 000zł

IX. OŚWIATA I WYCHOWANIE 859 300zł

Kwotę tę stanowią dochody :

1. Szkoły Podstawowej Nr 1 kwota 130 300zł

2. Gimnazjum 98 000zł

3. Przedszkola Miejskiego Nr 1 216 000zł

4. Przedszkola Miejskiego Nr 2 370 000zł

5. dofinansowania od Samorządu Województwa Podlaskiego w ramach pomocy finansowej na rozwój czytelnictwa w ramach porozumienia /po bibliotece pedagogicznej przyjętej przez Bibliotekę Miejską/ kwota 45 000zł

X. POMOC SPOŁECZNA 1 618 700zł

Kwotę tę stanowią:

1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na pomoc społeczną 1 592 300zł

w tym: zadania zlecone 1 286 300zł

2. wpływy z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego 18 000zł

3. wpływy 5%z wpłat za specjalistyczne usługi opiekuńcze 200zł

4. wpływy z tytułu świadczonych usług opiekuńczych 8 000 zł

5. różne opłaty 200zł

XI. POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ 5 396zł

Dotacja na realizację przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Projektu "Aktywność szansą na zatrudnienie" w ramach Programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki" z Powiatowym Urzędem Pracy kwota 5 396zł / w tym: EFS 4 586zł, budżet państwa 810zł

XII. GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA 19 804 550zł

Kwotę tę stanowią wpływy z tytułu:

· opłat i kar za korzystanie ze środowiska z przeznaczeniem na realizację zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska tj. dofinansowanie "Budowy kanału sanitarnego, deszczowego w ulicy Dolnej w Wysokiem Mazowieckiem" kwota 200 000zł

· różne wpływy kwota 1 000zł

· Dofinansowanie na realizację Projektu "Budowa oczyszczalni ścieków i modernizacja systemu wodno - ściekowego w aglomeracji Wysokie Mazowieckie" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwota 19 603 550zł

Łącznie dochody budżetowe na 2015 rok stanowią kwotę 54 081 000zł.


WYDATKI

Budżet miasta na 2015 rok po stronie wydatków budżetowych stanowi kwotę

52 881 000 zł w tym:

- wydatki bieżące kwota 23 008 804zł

- wydatki majątkowe na kwotę 29 872 196zł.

W budżecie miasta została zaplanowana rezerwa budżetowa na nie przewidziane wydatki w wysokości 53 000 zł oraz rezerwa celowa na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 52 000zł.

Wydatki budżetowe w poszczególnych działach przedstawiają się następująco:

I. ROLNICTWO I ŁOWIECTWO 1 387zł

Jest to 2% wpłata od wpływów podatku rolnego na rzecz Izby Rolniczej w Białymstoku.

II. TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ 3 580 649zł

W zakresie dróg publicznych powiatowych udziela się pomoc finansową dla Powiatu Wysokomazowieckiego na realizację zadania "Bezpieczna droga do Mlekovity warunkiem rozwoju społeczno-gospodarczego Powiatu Wysokomazowieckiego " w kwocie 2 106 649zł

Projekt realizowany będzie w mieście Wysokie Mazowieckie od ronda im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego do Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA

W zakres wydatków wchodzą:

1. Roboty drogowe, ścieżka oraz chodniki, oświetlenie oraz nadzór

2. Linia energetyczna

3. Roboty drogowe, kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne

4. Roboty drogowe, gaz, linia teletechniczna wraz z nadzorem

W zakresie dróg publicznych miejskich przyjmuje się do realizacji:

1. bieżące utrzymanie dróg: malowanie pasów, znaków drogowych, uzupełnienie znaków naprawa chodników, łańcuchów, równanie, łatanie dziur, organizację ruchu w mieście oraz ubezpieczenie dróg miejskich 309 000zł

2. obsługę projektu zrealizowanego w ramach RPOWP 2007-2013 kwota 15 000zł

W ramach inwestycji drogowych planuje się kwotę 1 150 000zł w tym:

1) Budowa chodników na ulicy Kochanowskiego i osiedlu 25-lecia kwota 300 000zł

2) Przebudowa ulicy Długiej- roboty drogowe /zobowiązanie roku ubiegłego/ kwota 500 000zł

3) Asfalt na ulicy Długiej /II warstwa/ kwota 300 000zł

4) Wykonanie zjazdów z ulic do nieruchomości 50 000zł

III. GOSPODARKA MIESZKANIOWA 1 878 528zł

Kwotę tę przeznacza się na wydatki związane z wycenami, operaty szacunkowe, założenie ksiąg wieczystych, akty notarialne, opłata, znaki opłaty sądowej, opłata za grunty wyłączone z produkcji rolnej, podatek VAT oraz ogłoszenia w prasie.

W zakresie inwestycji przyjmuje się do realizacji:

1) Zakup gruntu pod ulice miejskie kwota 100 000 zł

2) Przebudowa i rozbudowa budynku użyteczności publicznej wraz z jego częściową zmianą sposobu użytkowania na budynek mieszkalny wielorodzinny zlokalizowanego na ulicy Armii Krajowej 4 kwota 1 335 628 w tym:

dofinansowanie na inwestycje z budżetu państwa /Fundusz dopłat 30% do części mieszkalnej/kwota 237 747zł

IV. DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA 70 000zł

Wydatki w tym dziale obejmują:

1. prace związane ze zmianą w planie zagospodarowania przestrzennego miasta 50 000 zł

2. opracowania geodezyjne i kartograficzne tj. wypisy z rejestrów gruntów, wyrysy geodezyjne i podziały przeznacza się kwotę 14 000 zł

3. utrzymanie grobów wojennych i ochronę cmentarzy 6 000zł

V. INFORMATYKA 144 878 zł

Kwotę tę stanowią wydatki na projekt realizowany ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych RPOWP p.n. "Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności"

Wartość projektu na 2015r 142 478 zł

w tym: środki z budżetu UE121 105zł

środki z budżetu krajowego21 373zł

oraz na utrzymanie dostępu do internetu dla mieszkańców "hot spot" w parkach miejskich kwota 2 400zł

VI. ADMINISTRACJA PUBLICZNA 2 389 600zł

Kwotę tę przeznacza się następująco:

1. na realizację zadań zleconych ze środków własnych 222 800zł, na kwotę tę składają się wynagrodzenia pracowników Urzędu Stanu Cywilnego, ewidencji ludności, spraw wojskowych oraz działalności gospodarczej wraz z bieżącym funkcjonowaniem tj. przesyłki pocztowe, energia, materiały biurowe, naprawy, druki, konserwacja sieci komputerowej, szkolenia, delegacje, dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz składki na ubezpieczenia społeczne.

Z dotacji na zadania zlecone kwotę 92 700zł przeznacza się na wynagrodzenia pracowników realizujących zadania rządowe zlecone miastu tj. sprawy obywatelskie 85 600zł i pozostałe zadania 7 100zł.

2. koszty Rady Miasta 180 000 zł na wypłaty diet radnych i członków komisji Rady, zakupy na obrady Sesji, Komisji Rady, szkolenia, kwiaty, ogłoszenia i wydatki okolicznościowe.

3. utrzymanie Urzędu Miasta 1 756 000zł w tym:

wynagrodzenia pracowników wraz z pochodnymi od wynagrodzeń wydatki rzeczowe,

materiały biurowe, druki ,energia , środki czystości, obsługa i ubezpieczenia sieci komputerowej, obsługa prawna, szkolenia, usługi naprawcze, delegacje, rozmowy telefoniczne, oprogramowanie LEX, odnowienie certyfikatu ISO, licencje dostępowe do serwera

4. na promocję miasta i uczestnictwo w Związku Miast Polskich i w Stowarzyszeniu Lokalnej Grupy działania "Kraina Bobra", wykup strony internetowej i domeny, publikacje tekstów promocyjnych zakup gadżetów promocyjnych, prowadzenie kroniki miasta, organizacja imprez promocyjnych kwota 45 000zł

5. na wydatki związane z poborem podatków, koszty komornicze i egzekucyjne oraz prowizja od opłaty targowej 93 100zł

VII. URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I

OCHRONY PRAWA 1 662 zł

Kwotę tę przeznacza się na zakup materiałów biurowych oraz serwis oprogramowania związanego z prowadzeniem stałego rejestru wyborców w mieście.

VIII. BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA 320 500zł

1. Utrzymanie Ochotniczej Straży Pożarnej 80 000zł, są to środki na utrzymanie

gotowości bojowej samochodu i motopompy OSP, paliwo, ubezpieczenie, naprawy

konserwację, diety dla uczestników akcji ratowniczej, energia, zakup nagród na konkursy, utrzymanie kierowcy samochodu, na naprawy i uzupełnienie instrumentów orkiestry, udział w szkoleniach i ćwiczeniach, badania lekarskie strażaków, uzupełnienie umundurowania i brakującego wyposażenia

2. obrona cywilna: na utrzymanie, konserwację i energię syren alarmowych OC kwota 3 000zł,

3. utrzymanie Straży Miejskiej 237 500zł

IX . OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO 37 000zł

Obejmuje odsetki od

1. kredytu na modernizację ulicy Ludowej (rondo)

2. kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym

X. RÓŻNE ROZLICZENIA 105 000zł

1) planuje się jako rezerwę ogólną na nie przewidziane wydatki w kwocie 53 000zł

2) planuje się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 52 000zł.

XI. OŚWIATA I WYCHOWANIE 11 922 500zł

Szkoła Podstawowa Nr1 4 864500zł

1. Na utrzymanie Szkoły Podstawowej Nr1 kwota 4 481 400zł

2. Utrzymanie oddziałów przedszkolnych w szkole 53 600zł

3. Dokształcanie nauczycieli 4 500zł

4. Utrzymanie stołówki szkolnej 244 000zł

5. odpis na ZFŚS dla nauczycieli emerytów / dla 75 osób uprawnionych/ 81 000zł

W powyższych wydatkach uwzględnione zostały środki na:

1. pomoce naukowe

2. zajęcia pozalekcyjne

3. godziny z tytułu zastępstw

4. godziny ponadwymiarowe

5. nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne

6. na korzystanie uczniów z Pływalni w ramach wychowania fizycznego /kwota192 000zł/

Przedszkola Miejskie

Na utrzymanie Przedszkoli Miejskich przeznacz się kwotę 3 028 000zł

w tym: dla Przedszkola Miejskiego Nr 1 kwota 1 281 000zł

dla Przedszkola Miejskiego Nr 2 kwota 1 747 000zł

Gimnazjum 3 933 000zł

1. Na utrzymanie Szkoły kwota 3 716 500zł

2. Dokształcanie nauczycieli 2 000zł

3. Utrzymanie stołówki szkolnej 199 500zł

4. odpis na ZFŚS dla nauczycieli emerytów / dla 14 osób uprawnionych/ 15 000zł

W powyższych wydatkach uwzględnione zostały środki na:

1. pomoce naukowe

2. zajęcia pozalekcyjne

3. godziny z tytułu zastępstw

4. godziny ponadwymiarowe

5. nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne

6. stołówkę szkolną

7. na korzystanie uczniów z Pływalni w ramach wychowania fizycznego 120 000zł

8. na korzystanie uczniów z lodowiska "Biały Orlik" w ramach wychowania fizycznego

36 000zł

Zadania oświatowe realizowane przez Urząd Miasta

1) pobyt dzieci zamieszkałych w mieście, a uczęszczających do przedszkoli w innych gminach kwota 6 000zł

2) dowożenie uczniów niepełnosprawnych do szkół kwota 30 000zł

3) komisje egzaminacyjne na awans zawodowy nauczycieli kwota 2 000zł

4) na realizację lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci

i Młodzieży - stypendia Burmistrza Miasta kwota 59 000zł

XII. OCHRONA ZDROWIA 300 500 zł

1. W zakresie profilaktyki zdrowotnej /badania mammograficzne / kwota 500

2. Realizację Miejskiego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 260 000 zł

3. Zwalczanie narkomanii 40 000zł

Realizacja będzie zgodna z przyjętym Miejskim Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w następujący sposób:

1. utrzymanie Środowiskowej Świetlicy Socjoterapeutycznej "ARKADIA" przy Szkole Podstawowej Nr 1 kwota 55 000zł

2. dotacja na prowadzenie drużyn młodzieżowych 102 000zł, w tym:

1) piłki nożnej 55 000zł

2) tenisa stołowego 10 000zł

3) piłki koszykowej 15 000zł

4) judo 7 000zł

5) sekcja piłki siatkowej 15 000zł

3. realizacja pozostałych zadań wynikających z programu 143 000zł

XIII . POMOC SPOŁECZNA 2 584 000zł

Kwotę tę przeznacza się na:

1. dopłatę do dzieci przebywających w placówka opiekuńczo-wychowawczych kwota 13 000zł

2. opłata za podopiecznych przebywających w Domach Pomocy Społecznej (8 osób) kwota 210 000zł

3. dopłata do dzieci przebywających w rodzinach zastępczych kwota 7 000zł

4. na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie kwota 2 500zł

5. wspieranie rodziny kwota 10 000zł

6. świadczenia rodzinne wraz z dodatkami, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

kwota 1 267 000zł,

7. składki na ubezpieczenia zdrowotne 16 300zł

8. zasiłki i pomoc w naturze 70 000zł

9. dodatki mieszkaniowe - świadczenia społeczne wynikające z ustawy o najmie lokali

i dodatkach mieszkaniowych jako zadania własne miasta dla 136 rodzin kwota 250 000 zł

10. zasiłki stałe 61 000zł

11. utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej kwota 549 200zł

w tym: wynagrodzenia osób świadczących usługi opiekuńcze podopiecznym wraz z pochodnymi od płac oraz wydatki rzeczowe, środki czystości, materiały biurowe, odzież ochronna, energia, szkolenia

12. specjalistyczne usługi opiekuńcze 8 000zł

13. na realizację programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" w szkołach i punktach żywieniowych kwota 114 000zł

w tym: własne środki budżetu miasta 36 000zł

z dotacji budżetu państwa 78 000zł

14. współpraca z Bankiem Żywności kwota 6 000zł

XIV. POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ 5 396zł

Jest to realizacja przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Projektu "Aktywność szansą na zatrudnienie" w ramach Programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki" z Powiatowym Urzędem Pracy kwota 5 396 zł

w tym: EFS 4 586zł

budżet państwa 810zł

XV. EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA 276 000zł

1. utrzymanie Świetlicy w Szkole Podstawowej Nr 1 kwota 268 000zł

2. pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym (wkład własny) kwota 8 000zł

XVI. GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA 27 504 650zł

1. Gospodarka ściekowa i ochrona wód kwota 24 684 650zł

W wydatkach bieżących w kwocie 140 000zł uwzględniono:

remont i konserwację kanalizacji deszczowej w mieście

konserwację rowów BE i BE1 odprowadzających wodę z terenów miejskich,

opłaty za wprowadzenie wód opadowych do gruntu (WFOŚ i GW),

umieszczenie urządzeń technicznych w pasach drogowych innych niż miejskie

Inwestycje w zakresie ochrony środowiska:

1) Budowa kanału sanitarnego i wodociągu w ulicy Dolnej w kwocie 700 000zł

w tym 200 000zł z wpływów z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska z przeznaczeniem na realizację zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska

2) Budowa kanału sanitarnego i wodociągu w ulicy Szpitalnej kwota 430 000zł

3) Dokumentacja na kanał sanitarny, deszczowy, wodociąg i roboty drogowe osiedle Nowoprojektowane i ulica Ogrodowa kwota 50 000zł

4) Realizacja Projektu "Budowa oczyszczalni ścieków i modernizacja systemu wodno - ściekowego w aglomeracji Wysokie Mazowieckie" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura

i Środowisko. Przedmiotem Projektu jest:

a) budowa oczyszczalni ścieków wraz z tłocznią ścieków,

b) modernizacja głównego kolektora sanitarnego o dł. 2,78 km

c) modernizacja stacji uzdatniania wody

Wartość zadania na 2015 rok stanowi kwota 23 364 650zł

w tym: środki z budżetu UE 19 603 550zł

środki własne3 761 100 zł

3) gospodarka odpadami z przeznaczeniem na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach kwota 860 000zł.

4) oczyszczenie miasta letnie i zimowe - sprzątanie ręczne i mechaniczne, wywóz nieczystości

kwota 600 000zł

5) utrzymanie zieleni kwota 840 000zł w tym: podcinka drzew i krzewów, koszenie trawy zamiatanie i wywóz liści z parków, utrzymanie różanek, zakup nasadzeń 320 000zł

W zakresie inwestycji przyjmuje się modernizację parku i fontanna przy ulicy Rynek kwota 500 000zł

6) monitoring efektów ekologicznych po termomodernizacji obiektów edukacyjnych kwota 5 500zł

7) oświetlenie ulic, placów i dróg w mieście 474 500zł w tym:

koszt energii 370 000zł

naprawa, konserwacja oświetlenia ulicznego

montaż , demontaż oraz zakup ozdób świątecznych oświetlenia ulicznego 104 500zł

8) pozostała działalność 40 000zł : przeznacza się na:

wyłapywanie, przechowywanie i transport bezpańskich psów, oflagowanie miasta, utrzymanie rzeki Brok.

XVII. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO 966 000zł

1. utrzymanie Domu Kultury 767 000zł

kwocie powyższej uwzględnione zostały środki na bieżącą działalność Instytucji Kultury, a także działania związane z kulturą i pamięcią narodową oraz organizowane masowych imprez okolicznościowych

2. utrzymanie Biblioteki Miejskiej kwota 199 000zł

w tym działalność działu pedagogicznego, zgodnie z porozumieniem zawartym z Urzędem Marszałkowskim kwota 45 000zł

XVIII. KULTURA FIZYCZNA 792 750zł

Z kwoty tej przeznacza się :

1) 546 750 zł jako dotację przedmiotową do utrzymania 1m2 (375 zł./m2) powierzchni

użytkowej obiektu dla samorządowego zakładu budżetowego Pływalnia Miejska "WODNIK"

2 ) 87 000 zł na utrzymanie stadionu miejskiego

3) 4 000 zł udział reprezentacji miasta w turnieju miast i gmin

4) 140 000zł dotacja celowa na finansowanie zadań w zakresie kultury fizycznej prowadzenia drużyn seniorów piłki nożnej

5) 15 000 zł dotacja celowa na finansowanie zadań w zakresie kultury fizycznej prowadzenia drużyn młodzieżowych tenisa stołowego

Łączna kwota wydatków budżetowych na 2015 rok wynosi 52 881 000zł.

Z kwoty tej na inwestycje i modernizację przeznacza się 23 008 804zł, co stanowi 43,51 % wydatków budżetu miasta na 2015 rok.

Ponadto w odrębnej podziałce klasyfikacji budżetowej przyjmuje się rozchody w wysokości

1 200 000 zł jako spłatę przypadających rat kredytów.

Ogółem wydatki i rozchody na 2015 rok stanowią kwotę 54 081 000zł.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00