Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XLI/448/2013 Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013r.
w sprawie zmian w budżecie miasta na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 i poz. 645), art. 211 i art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 i poz. 938) Rada Miejska w Suwałkach wprowadza następujące zmiany w uchwale Nr XXIX/314/2012 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie budżetu miasta na 2013 rok:
§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a:
1) zmniejszyć plan dochodów budżetowych o kwotę 2.487.275 zł;
2) zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 3.438.319 zł.
§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a:
1) zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 1.937.107 zł;
2) zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 2.888.151 zł.
§ 3. Budżet miasta wynosi:
1) plan po stronie dochodów 312.613.315 zł, w tym:
a) bieżących 278.501.590 zł,
b) majątkowych 34.111.725 zł;
2) plan po stronie wydatków 321.433.833 zł, w tym:
a) bieżących 263.289.035 zł,
b) majątkowych 58.144.798 zł.
§ 4. Ustala się limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2013 roku zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu miasta zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 6. Do niniejszej uchwały dołącza się uzasadnienie zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Suwałk.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Suwałkach |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 1Dwl do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik1Dwl.pdf
Załącznik Nr 1Dzl do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik1Dzl.pdf
Załącznik Nr 1a do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik1a.pdf
Załącznik Nr 1Dog do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik1Dog.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 2Wwl do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik2Wwl.pdf
Załącznik Nr 2W zl do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik2W zl.pdf
Załącznik Nr 2a do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik2a.pdf
Załącznik Nr 2W og do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik2W og.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 4a do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
Zalacznik4a.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XLI/448/2013
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 października 2013 r.
U z a s a d n i e n i e
§ 1. Zmiany planu dochodów dotyczą:
1) w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo - pisma Wojewody Podlaskiego nr FB -II.3111.492.2013.MA zwiększającego dotację celową na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami, z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych z województwa podlaskiego oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminy w drugim okresie płatniczym 2013 r.;
2) działu 600 Transport i łączność - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym Zarządu Dróg i Zieleni oraz dotyczy realizacji zadania pn."II Etap poprawy infrastruktury stref przemysłowych w litewsko-polskim regionie transgranicznym";
3) działu 630 Turystyka - związane z realizacją projektu pn. "Poprawa atrakcyjności turystycznej Suwałk poprzez przebudowę Placu Marii Konopnickiej";
4) działu 700 Gospodarka mieszkaniowa - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych;
5) działu 750 Administracja publiczna - związane urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym realizacją projektu pn. "Trans in form";
6) działu 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym realizacją projektu przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej pn."Komplementarny system zabezpieczenia środowiska wodnego Suwalszczyzny - doposażenie Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego i Wodnego w Suwałkach - Etap I"(dofinansowanie w formie dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) oraz realizacją projektu pn. "Komplementarny system zabezpieczenia środowiska wodnego Suwalszczyzny - doposażenie Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego i Wodnego w Suwałkach - Etap II"(umowa między Samorządem Województwa Podlaskiego a Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej);
7) działu 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych;
8) działu 758 Różne rozliczenia - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych;
9) działu 801 - Oświata i wychowanie - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych w placówkach oświatowych i przedszkolach, w tym nauką dzieci z gminy Suwałki i innych gmin w przedszkolach i innych formach wychowania przedszkolnego miasta, porozumieniami w sprawie prowadzenia zadań w zakresie realizacji obowiązku szkolnego przez dzieci i młodzież z terenu gminy Suwałki w szkołach podstawowych i gimnazjach miasta Suwałk oraz porozumieniami na naukę religii dzieci z gminy Suwałki i innych gmin w szkołach miasta Suwałk;
10) działu 851 Ochrona zdrowia - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych w Izbie Wytrzeźwień;
11) działu 852 Pomoc społeczna - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym realizacją projektu pn. "Suwalski internet równych szans" oraz zwiększeniem dotacji celowej na dofinansowanie zadań własnych gmin w ramach Resortowego Programu dofinansowania standardów placówek wsparcia dziennego w 2013 roku;
12) działu 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - związane z realizacją projektów pn."Program rozwojowy Szkoły Podstawowej nr 7 w Suwałkach", "Gimnazjum nr 6 w Suwałkach - Szkoła na 6" oraz "Zainwestuj w zawodówkę - SOSW1" w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym nr 1,
13) działu 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym funkcjonowaniem Zarządu Dróg i Zieleni oraz realizacją projektu pn."Rekultywacja składowiska miejskiego przy ul. Staniszewskiego w Suwałkach";
14) działu 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym przesunięciem terminu refundacji wydatków poniesionych w 2013 r. na budowę sali koncertowo - teatralnej w Suwałkach;
15) działu 926 Kultura fizyczna - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych w Ośrodku Sportu i Rekreacji.
§ 2. Zmiany planu wydatków dotyczą:
1) w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo - zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych z województwa podlaskiego oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminy w drugim okresie płatniczym 2013 r.;
2) działu 600 - Transport i łączność - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych Zarządu Dróg i Zieleni oraz realizacją projektu pn."Przebudowa skrzyżowania ulic: Dwernickiego - Noniewicza w Suwałkach w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653";
3) działu 630 - Turystyka - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w związku z realizacją projektu pn. "Poprawa infrastruktury publicznej w celu zwiększenia atrakcyjności turystycznej w regionie transgranicznym (Plac Europejski II etap - Plac Piłsudskiego)";
4) działu 700 Gospodarka mieszkaniowa - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w związku z przesunięciem środków na wykonanie instalacji centralnego ogrzewania w budynku Muszli Koncertowej w Parku Konstytucji 3 Maja oraz realizacją zadania pn. "Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania lokali użytkowych na mieszkania socjalne w budynku mieszkalnym przy ul. Sejneńskiej 18 w Suwałkach";
5) działu 750 Administracja publiczna - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych;
6) działu 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych, w tym realizacją projektu przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej pn."Komplementarny system zabezpieczenia środowiska wodnego Suwalszczyzny - doposażenie Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego i Wodnego w Suwałkach - Etap I" oraz realizacją projektu pn. "Komplementarny system zabezpieczenia środowiska wodnego Suwalszczyzny - doposażenie Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego i Wodnego w Suwałkach - Etap II";
7) działu 757 Obsługa długu publicznego - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych;
8) działu 801 - Oświata i wychowanie - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w placówkach oświatowych i przedszkolach, w tym realizacją porozumień omówionych w § 1;
9) działu 851 Ochrona zdrowia - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w Izbie Wytrzeźwień;
10) działu 852 Pomoc społeczna - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, w tym realizacją projektu pn. "Od bierności do aktywności" oraz zwiększeniem dotacji celowej na dofinansowanie zadań własnych gmin w ramach Resortowego Programu dofinansowania standardów placówek wsparcia dziennego w 2013 roku;
11) działu 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, realizacją projektów omówionych w § 1 oraz zakupem mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Biblioteki Publicznej im. M. Konopnickiej;
12) działu 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - związane z urealnieniem planu wydatków w placówkach oświatowych;
13) działu 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - związane z realizacją zadania dotyczącego odprowadzania wód opadowych oraz urealnieniem planu wydatków budżetowych Zarządu Dróg i Zieleni;
14) działu 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - związane z przesunięciem środków finansowych na funkcjonowanie Suwalskiego Ośrodka Kultury oraz realizacją projektu przez Bibliotekę Publiczną pn. "Interaktywne Centra Nauki i Technologii Multicentrum w Suwałkach i Grodnie" (wkład własny);
15) działu 926 Kultura fizyczna - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych Ośrodka Sportu i Rekreacji.