Akt prawny
Alerty
Zarządzenie nr 5/13 Wójta Gminy Klukowo
z dnia 26 marca 2013r.
w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Klukowo za 2012 rok
Na podstawie art.267 ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz.1240 z 2010 r, z późn. zm.) zarządzam co następuje:
§ 1. 1. Przyjąć sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2012 rok według którego:
1) plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi 13028538 zł, wykonanie 12810077,05 zł
2) plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi 12261032 zł, wykonanie 11948306,43 zł.
§ 2. Przyjąć sprawozdanie z wykonania planu finansowego instytucji kultury za 2012 r.
§ 3. 1. Sprawozdanie o którym mowa w §1 i §2 przekazać w terminie 7 dni od daty podjęcia niniejszego zarządzenia:
1) Radzie Gminy Klukowo
2) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Wójt Gminy Klukowo |
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 5/13
Wójta Gminy Klukowo
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Dochody 2012
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 5/13
Wójta Gminy Klukowo
z dnia 26 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf
wydatki 2012
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 5/13
Wójta Gminy Klukowo
z dnia 26 marca 2013 r.
Sprawozdanie rocze z wykonania planu finansowego instytucji kultury za 2012 rok
Gminny Ośrodek Kultury w Klukowie
Planowane przychody na 2012 rok to kwota 106.900,00 zł z czego:
L.p. | Treść | Plan przychodów | Realizacja przychodów | % |
1. | Dotacja podmiotowa z jst. | 100.000,00 | 95.073,63 | 95,0 |
2. | Wynajem sali | 4.900,00 | 4.900,00 | 100,0 |
3. | Dotacja z Banku Spółdzielczego | 2.000,00 | 2.000,00 | 100,0 |
106.900,00 | 101.973,63 | 95,3 |
Realizacja planowanych rozchodów Gminnego Ośrodka Kultury przedstawia się następująco:
L.p. | Treść | Plan | Wykonanie | % |
1. | Wynagrodzenia osobowe | 51.000,00 | 50.860,85 | 99,7 |
2. | Wynagrodzenia bezosobowe | 6.000,00 | 5.955,00 | 99,9 |
3. | Świadczenia na rzecz ZUS | 11.500,00 | 11.454,60 | 99,6 |
4. | Odpis na ZFŚS | 1.100,00 | 1.100,00 | 100,0 |
5. | Zakup materiałów | 17.500,00 | 13.283,52 | 75,9 |
6. | Zużycie energii | 3.800,00 | 3.617,41 | 95,2 |
8. | Usługi | 15.000,00 | 14.859,77 | 99,0 |
9. | Delegacje służbowe | 1.000,00 | 842,48 | 84,2 |
106.900,00 | 101.973,63 | 95,4 |
Gminny Ośrodek Kultury w Klukowie nie ma żadnych należności i zobowiązań.
Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 5/13
Wójta Gminy Klukowo
z dnia 26 marca 2013 r.
Sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego instytucji kultury za 2012 rok
Biblioteka Publiczna Gminy Klukowo
Planowane przychody na 2012 rok to kwota 84.650 zl jest to dotacja podmiotowa z jst która w 2012 roku została przekazana w kwocie 81.628,37 zł tj.90,7 % oraz z Ministerstwa Kultury kwota 2.300 zł na zakup książek do bibliotek
Realizacja planowanych rozchodów Gminnej Biblioteki Publicznej i filii bibliotecznych przedstawiają się następująco:
L.p. | Treść | Plan | Wykonanie | % |
1. | Wynagrodzenia osobowe | 49.400,00 | 49.335,82 | 99,8 |
2. | Wynagrodzenia bezosobowe | 10.100,00 | 10.034,10 | 99,3 |
3. | Świadczenia na rzecz ZUS | 10.400,00 | 10.342,52 | 99,4 |
4. | Odpis na ZFŚS | 2.200,00 | 2.200,00 | 100,0 |
5. | Zakup materiałów | 2.670,00 | 2.667,71 | 99,9 |
6. | Zakup książek | 6.680,00 | 6.311,21 | 94,4 |
7. | Zużycie energii | 100,00 | 82,63 | 82,6 |
8. | Usługi | 2.400,00 | 2.301,16 | 95,8 |
9. | Delegacje służbowe | 700,00 | 653,22 | 93,3 |
84.650,00 | 83.928,37 | 99,1 |
Gminna Biblioteka Publiczna nie ma żadnych należności i zobowiązań.
Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 5/13
Wójta Gminy Klukowo
z dnia 26 marca 2013 r.
Informacja o stanie mienia komunalnego za 2012 rok
I. Grunty mienia komunalnego ( stan na 31.12.2012 r )
1. Grunty mienia komunalnego obejmują 990 działek o ogólnej powierzchni 272.77 ha
w tym: - tereny zabudowy usługowej i mieszkaniowej 19.76 ha
- tereny zieleni 3.25 ha
- cmentarz żydowski 0,35 ha
- wodopoje, wysypiska i grunty użyteczności publicznej 16,31 ha
- nieużytki 9,80 ha
- drogi 223.30 ha
II. Rozdysponowanie gruntów:
- oddane w wieczyste użytkowanie - 5.12 ha
- Szkoły - 8.47 ha
- Ośrodki Zdrowia - 0.48
- oddane w dzierżawę - 0,79 ha
- hydrofornie - 1,78 ha
- strażnice OSP - 1.36 ha
- inne tereny zabudowane - 2.55 ha
- tereny zieleni i rekreacji - 3.25 ha
- wysypiska i wylewiska gminne i pozostałe grunty użyteczności publicznej - 22,67 ha
- drogi gminne i dojazdowe - 223.30 ha
III. Wartość majątku mienia komunalnego:
1. G runty mienia komunalnego - 1.563.761 zł
2. Budynek biurowy i mieszkalne wraz z towarzyszącą infrastrukturą - 1.570.010 zł
3. Ośrodki Zdrowia - 221.716 zł
4. Sprzęt komputerowy i pozostały - 49.788 zł
5. Hydrofornie wraz z siecią wodociągową i przyłączami - 2.882.567 zł
6. Mosty i nawierzchnie dróg gminnych - 9.043.543 zł
7. Samochody OSP - 939.498 zł
8. Oczyszczalnie ścieków - 802.037 zł
9. Sprzęt gospodarczy ( motopompa, pług) - 13.676 zł
10. Agregaty prądotwórcze w hydroforniach ( Gródek, Wyszonki Kościelne, Piętki Gręzki ) - 147.376 zł.
11. Boisko sportowe ORLIK 2012 - 1.024.486 zł.
12. Autobus - 327.575 zł
13. Plac zabaw - 249.626 zł
IV. I V. WPŁYWY
- Czynsz z tytułu najmu i dzierżawy - 86.000 zł
- Opłaty z tytułu użytkowania gruntów - 4.000 zł
Załącznik Nr 6 do Zarządzenia Nr 5/13
Wójta Gminy Klukowo
z dnia 26 marca 2013 r.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY KLUKOWO ZA 2012 r.
Budżet gminy Klukowo na 2012 rok został uchwalony na Sesji Rady Gminy Klukowo w dniu 30 stycznia 2012 r. Planowane dochody wynosiły 11647639 zł i planowane wydatki w kwocie 10971133 zł., w tym rezerwa budżetowa w kwocie 80000 zł.
W ciągu roku budżetowego dokonywane były zmiany w budżecie:
- zwiększona była dotacja na zadania własne i zlecone,
- zwiększona została subwencja oświatowa,
- zmniejszono plan dochodów z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych,
- dokonano przeniesień planu wydatków budżetowych miedzy paragrafami, rozdziałami i działami,
W roku 2012 uchwałami Rady Gminy Klukowo budżet został zwiększony o kwotę 101260 zł.
Wójt Gminy Klukowo w ramach kompetencji wynikającej z Ustawy o Finansach Publicznych zwiększył budżet o kwotę 1279639 zł.
Po dokonanych zmianach na dzień 31 grudnia 2012r. budżet Gminy Klukowo wynosił po stronie dochodów 13028538 zł. Natomiast po stronie wydatków 12261032 zł.
Planowana nadwyżka w kwocie 767506zł. została przeznaczona na spłatę kredytów.
Realizacja dochodów budżetowych:
Planowane dochody w kwocie 13028538 zł. Zostały zrealizowane w kwocie 12810077,05 zł. tj.98,32%
Realizacja dochodów poszczególnymi działami gospodarki narodowej przedstawia się następująco:
Rolnictwo i łowiectwo:
Planowane dochody to kwota 631734 zł realizacja 631733,14 zł tj.99,99% jest to dotacja przeznaczona na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz na obsługę.
Leśnictwo
Planowane dochody w kwocie 2000 zł. zostały zrealizowane w kwocie 3975,17zł tj.198,75%, Są to dochody z tytułu czynszu dzierżawnego za korzystanie z obwodów łowieckich.
Transport i łączność
Planowane dochody to kwota 84692zł. zrealizowane w 99,99%, jest to dotacja z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych jako częściowy zwrot kosztów przebudowy drogi gminnej Stare Kostry - Kostry Podsętkowięta.
Gospodarka mieszkaniowa
Planowane dochody w kwocie 98609 zł zostały zrealizowane w 95,81% co stanowi kwotę 85880,06zł. Na dochody w tym dziale składają się czynsze za wynajem lokali komunalnych, dzierżawa budynku Ośrodka Zdrowia w Klukowie, opłaty eksploatacyjne i opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów. Należności pozostałe do zapłaty to dzierżawa budynku Ośrodka Zdrowia w Klukowie, wynajem pomieszczeń pod działalność leczniczą w Ośrodku Zdrowia w Wyszonkach Kościelnych, wynajem pomieszczeń w budynku przy ul. Głównej 35. Należności te zostały uiszczone w m-cu styczniu 2013r.
Administracja publiczna
Planowane dochody w tym dziale to kwota 88863 zł. wykonanie planu to kwota 88200,29 zł. tj.99,25%. Dochody w tym dziale to dotacja na wykonanie zadań zleconych - powszechny spis ludności w kwocie 72863 zł., pozostałe to dochody różne.
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Planowane dochody w kwocie 804 zł. zostały zrealizowane w 100%. Dochody w tym dziale to dotacja na zadania zlecone - bieżące prowadzenie spisu wyborców.
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Planowane dochody w tym dziale to kwota 439674 zł. to dotacja na zwrot kosztów zakupu samochodu bojowego dla OSP Klukowo ,zrealizowane dochody to kwota 414894,84zł.tj.94,36%
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej
Planowane dochody w tym dziale to kwota 3849557zł, wykonanie 3696870,31zł.tj.96,03% Główne źródła dochodów w tym dziale to: podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych, podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek od czynności cywilnoprawnych, opłata skarbowa.
Należności pozostałe do zapłaty to:
- podatek od nieruchomości - 231555,12 zł. znacząca kwota to zaległości byłej Spółdzielni Kółek Rolniczych,
- podatek rolny - 48745,84 zł
- podatek leśny - 2599,87 zł
- podatek od środków transportowych - 2683 zł.
Różne rozliczenia
Planowane dochody to kwota 5745632 zł zostały zrealizowane w kwocie 5745132,63 zł. tj.99,99% Dochody w tym dziale to: subwencja ogólna, oświatowa, dopłata do spłaty kredytu z "Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej" w kwocie 91000 zł, zwrot części wydatków poniesionych w ramach funduszu sołeckiego w 2011roku i odsetki bankowe.
Pomoc społeczna
Dochody planowane to kwota 1789160 zł. zrealizowano w kwocie 1784404,39 zł.tj.99,74%. Dochody w tym rozdziale to dotacje z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na zasiłki okresowe, stałe, świadczenia rodzinne i częściowe utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
Plan dochodów w tym dziale to kwota 173621 zł. wykonanie 164276,62 zł.tj.94,61% są to środki przeznaczone na realizację projektów POKL:
"Indywidualizacja nauczania w klasach I-III w gminie Klukowo"
"Edukacja - klucz do aktywności"
Edukacyjna opieka wychowawcza
Planowane dochody to kwota 90347 zł. zostały zrealizowane w kwocie 66267,40 zł. tj.73,34% Dochody w tym dziale to dotacja na wypłatę pomocy stypendialnej o charakterze socjalnym dla uczniów oraz dofinansowanie na zakup podręczników szkolnych. Niskie wykonanie wynika z mniejszego zapotrzebowania na taką pomoc.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Planowane dochody w tym dziale to kwota 33845 zł. zrealizowano w kwocie 42947,30 zł.tj.126,89%. Na dochody składają się opłaty ludności za ścieki, dotacja z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska na utylizację wyrobów azbestowych, oraz sprzedaż koparki. Wyższa realizacja dochodów wynika z wyższych niż planowano opłat ludności za ścieki i wpływów z tytułu sprzedaży koparki.
Realizacja wydatków budżetowych
Planowane wydatki w kwocie 12261032 zł zostały zrealizowane w kwocie 11948306,43 zł. tj.97,45%.
Realizacja poszczególnymi działami gospodarki narodowej przedstawia się następująco:
Rolnictwo i łowiectwo
Planowane wydatki w tym dziale w kwocie 673734 zł zostały zrealizowane w kwocie 673391,85 zł tj.99,95%
Główne wydatki w tym dziale to:
- kwota 14683,96 zł to odpis 2% od od wpłat podatku rolnego na rzecz izby rolniczej
- kwota 10000 zł to dotacja dla gminnej spółki wodnej "Płonka"
- kwota 17316,90 zł została wykorzystana na opłacenie za utylizację odpadów,
- kwota 631733,14 zł. jest to wypłata podatku akcyzowego do paliwa dla rolników
Transport i łączność
Plan wydatków w tym dziale wynosił 862090 zł. zrealizowano w kwocie 788182,93 zł. tj.91,43%
- Remont drogi powiatowej Wyszonki Wojciechy przy współudziale Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem - 200486,59 zł.
- utrzymanie i remont dróg gminnych - 264138,67 zł. w tym żwirowanie dróg w ramach funduszu sołeckiego- 196471,50
- remont drogi gminnej Stare Kostry - Kostry Podsędkowięta - 282307,67zł.
Gospodarka mieszkaniowa
Planowane wydatki w kwocie 19609 zł. zrealizowano w kwocie 19585,95 zł. tj.99,88%.
Kwota ta została wykorzystana na opłatę za wyceny, rozgraniczenia, wyrysy działek z mienia komunalnego, opłatę za remont dachu na budynku Ośrodka Zdrowia w Wyszonkach Kościelnych, oraz remont dachu na części mieszkalnej budynku Szkoły Podstawowej w Wyszonkach Kościelnych i opłatę za wieczyste użytkowanie działki pod boisko gminne.
Działalność usługowa
Planowane wydatki w tym dziale w kwocie 10000 zł zostały wykorzystane w kwocie 8762,10 zł tj.87,62% na prace związane z wydaniem decyzji wynikającej z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
Administracja publiczna
Planowane wydatki w tym dziale w kwocie 1510428 zł zrealizowano w kwocie 1483247,22 zł tj.98,2% z przeznaczeniem na :
- wykonanie zadań zleconych gminie 72863 zł,
- wydatki na utrzymanie Rady Gminy - 38245,18 zł
- wydatki związane z utrzymaniem Urzędu Gminy to kwota 1302781,62 zł. przeznaczono na zakup opału, energii elektrycznej, środków czystości, materiałów biurowych, rozmowy telefoniczne, opłaty pocztowe, naprawa sprzętu biurowego, wynagrodzenia pracowników i pochodne od wynagrodzeń, prowizje bankowe
- promocja gminy - 8173,11zł.przeznaczono na opłatę rachunku za opracowanie historyczne gminy, wykonanie plakatów na festyn gminny, oraz zorganizowanie uroczystości dla par małżeńskich obchodzących 50 rocznicę pożycia małżeńskiego.
- wypłata dla sołtysów za udział w sesjach Rady Gminy, prowizja za inkaso podatku rolnego, fundusz świadczeń socjalnych dla emerytów oraz opłata ryczałtowa za prowadzenie rachunku bankowego - 61184,31 zł.
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Planowana i wydatkowana kwota to 804zł. została wykorzystana na aktualizację spisu wyborców.
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Planowane wydatki to kwota 164351 zł, wydatki zrealizowano w kwocie 162985,44 zł. tj.99,17% i przeznaczono na utrzymanie jednostek OSP działających na terenie naszej gminy. W ramach funduszu sołeckiego wydatkowano kwotę 23554,55 zł
Obsługa długu publicznego
Planowane wydatki w kwocie 154479 zł. wykorzystano w kwocie 153698,53 zł.tj.99,49%, przeznaczono na opłacenie odsetek od zaciągniętych przez gminę w latach ubiegłych kredytów przeznaczonych na zadania inwestycyjne.
Różne rozliczenia
Rezerwa w kwocie 53477 zł. nie została wykorzystana
Oświata i wychowanie
Planowane wydatki w kwocie 5444688 zł zostały wykorzystane w kwocie 5396082,34 zł. tj.99,1% na utrzymanie 4 szkół podstawowych, 5 klas przedszkolnych i 4 punktów przedszkolnych / od 1 września 2012r. 3 punktów przedszkolnych/ przy szkołach podstawowych, 1 gimnazjum, kosztów dowożenia dzieci do szkół i wypłatę odpisu na fundusz świadczeń socjalny dla emerytów i rencistów.
- kwota 3093953,76 zł. została wydatkowana na utrzymanie:
a) Szkoły Podstawowej w Klukowie - 932682,99.zł. w tym remonty bieżące - 8266,46 zł.
b) Szkoły Podstawowej w Wyszonkach Kościelnych -909099,20 zł w tym remont bieżący - 956,46 zł
c) Szkoły Podstawowej w Kuczynie - 822555,41zł. W tym remont bieżący 962,93 zł.
d) Szkoły Podstawowej w Łuniewie Małym - 429616,16 zł. W tym remont bieżący - 5918,84zł
- kwota 355778,63 zł. została wykorzystana na utrzymanie klas przedszkolnych funkcjonujących przy w/w szkołach podstawowych. Są to wydatki związane z wypłatą dodatków mieszkaniowych, wiejskich i wynagrodzeń dla nauczycieli oraz pochodnych od wynagrodzeń.
- kwota 196634,92 zł. została wykorzystana na utrzymanie punktów przedszkolnych funkcjonujących przy w/w szkołach podstawowych. Są to wydatki związane z wypłatą dodatków mieszkaniowych, wiejskich i wynagrodzeń dla nauczycieli oraz pochodnych od wynagrodzeń.
- kwota 1502203,05 zł. są to koszty utrzymania Publicznego Gimnazjum w Klukowie- wypłatę dodatków mieszkaniowych, wiejskich i wynagrodzeń dla nauczycieli oraz pochodne od wynagrodzeń, zakup opału, energii elektrycznej, materiałów biurowych, środków czystości, naprawę sprzętu biurowego i inne wydatki niezbędne do utrzymania placówki.
- kwota 206002,73 zł. to są koszty związane z dowożeniem uczniów do szkół tj. wynagrodzenie kierowcy, zakup paliwa do autobusu szkolnego szkolnego i opłacenie rachunków za naprawy autobusu szkolnego oraz zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających autobusami PKS.
- kwota 18508,25 zł. zastała przeznaczona na dokształcanie nauczycieli.
- kwota 23000 zł. to odpis na fundusz świadczeń socjalnych dla emerytów i rencistów szkół.
Ochrona zdrowia
Planowane wydatki w kwocie 59500 zł. zrealizowano w kwocie 37693,98 zł.tj.63,35%. Nie wykorzystano kwoty 5000 zł zaplanowanej na zwalczanie narkomanii w związku z tym, że nie było potrzeby podejmowania działań związanych z tym zagrożeniem.
Na przeciwdziałanie alkoholizmowi wydatkowano kwotę 13355,87 zł. zgodnie z potrzebami występującymi na terenie naszej gminy.
Koszty utrzymanie budynku i otoczenia Ośrodka Zdrowia w Wyszonkach Kościelnych to kwota 24338,11 zł.
Pomoc społeczna
Wydatki planowane w tym dziale to kwota 2158880 zł wykorzystano kwotę 2136872,48 zł. tj.98,98%.
Środki zostały wykorzystane na:
- opłata za pobyt 4 osób z naszej gminy w Domach Pomocy Społecznej - 77417,77 zł.
- świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - 1348824,73 zł.
- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej - 7432,96 zł.
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - 130970,91
- zasiłki stałe 50434,66 zł.
- utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej - 279724,49 zł
- usuwanie skutków klęsk żywiołowych związanych huraganem - 56800 zł.
- dożywianie dzieci w szkołach 184266,96 zł.
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
Planowane wydatki w kwocie 173621 zł. zostały wykorzystane w kwocie 164276,62 zł. tj.94,62% na realizację projektów unijnych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki:
- "Indywidualizacja nauczania w klasach I-III w gminie Klukowo"
- "Edukacja - klucz do aktywności"
- "Mój rozwój dziś - szansą na lepsze jutro nasze"
Edukacyjna opieka wychowawcza
Planowane wydatki w kwocie 309340 zł. wykorzystano w kwocie 285095,94 zł. tj.92,16% z przeznaczeniem na:
- utrzymanie świetlicy i pracowników kuchni szkolnej przy Publicznym Gimnazjum w Klukowie - 180730,14 zł.
- wypłatę stypendiów o charakterze socjalnym i wyprawki szkolnej dla uczniów - 104365,80 zł.
Plan wydatków nie został zrealizowany ponieważ środki na stypendia o charakterze socjalnym i wyprawkę szkolną dla uczniów były zbyt wysokie w stosunku do potrzeb na terenie naszej gminy.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Planowane wydatki to kwota 454276 zł wykorzystano kwotę 434172,54 zł. tj.95,57%.
Zrealizowane wydatki w tym dziale przeznaczono na:
- utrzymanie oczyszczalni w Trojanowie i Trojanówku - 21645,94 zł,
- utrzymanie czystości na terenie gminy - 128222,43 zł.
- opłata za oświetlenie uliczne oraz konserwacja i remonty urządzeń elektrycznych - 260932,17 zł w tym fundusz sołecki w wysokości 7576,80 zł
- w ramach funduszu sołeckiego we wsiach: Kostry Śmiejki, Kapłań i Wyszonki Wypychy wydatkowano kwotę 23372 zł.
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Planowane wydatki w kwocie 199055 zł. zostały zrealizowane w kwocie 191094,85 zł. tj.96%
- dotacja na utrzymanie bibliotek funkcjonujących na terenie gminy - 81628,37 zł.
- dotacja na utrzymanie Gminnego Ośrodka Kultury - 95073,63 zł.
- Fundusz sołecki we wsiach: Stare Kostry i Stare Warele - 14392,85 zł
Kultura fizyczna i sport
Planowane wydatki w tym dziale to kwota 12700 zł wykorzystano 12359,66 zł. tj.97,32% z przeznaczeniem na wynagrodzenia animatorów zatrudnionych do prowadzenia zajęć na boisku sportowym "ORLIK" oraz koszty energii elektrycznej.
W roku 2012 nie zaciągnięto żadnych kredytów, wszystkie zadania inwestycyjne wykonano w ramach posiadanych środków budżetowych.
Dokonano spłaty kredytów zaciągniętych w latach ubiegłych w kwocie 917506 zł.
Na dzień 31.12.2012r. zadłużenie z tytułu zaciągniętych kredytów wynosi 2193915 zł.