Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego rok 2013 poz. 2082

Zarządzenie nr 90/2013 Wójta Gminy Korycin

z dnia 22 marca 2013r.

w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Korycin za 2012 rok

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157 poz.1241 z 2010 r. Nr 28 poz. 142 i 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106, poz. 675 z 2011 r, Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 149 poz. 887 i Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz 567 i z 2013 r. poz. 153) oraz art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz. 835 i Nr 152, poz. 1020 Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726, z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234 poz. 1386, Nr 240 poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707 z 2012 r. poz. 1456, 1530 i 1548) zarządza się, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się sprawozdanie roczne z wykonania budżetu gminy za 2012 rok zawierające:

1) zestawienie dochodów - zgodnie z załącznikiem Nr 1;

2) zestawienie wydatków - zgodnie z załącznikiem Nr 2;

3) przychody, rozchody, wynik budżetu oraz źródła jego finansowania - zgodnie z załącznikiem Nr 3;

4) zestawienie dochodów i wydatków rachunku dochodów własnych - zgodnie z załącznikiem nr 4;

5) sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego instytucji kultury zgodnie z załącznikiem Nr 5;

6) część opisową do sprawozdania, stanowiącą załącznik Nr 6.

§ 2. Przyjmuje się sprawozdanie z kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin w roku 2012 zawierające:

1) Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Korycin - zgodnie z załącznikiem nr 7

2) Wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2012 - 2015 - zgodnie z załącznikiem Nr 8

3) część opisową do sprawozdania, stanowiącą załacznik Nr 9.

§ 3. Sprawozdanie, o którym mowa w § 1 i 2 należy przedłożyć

2) Radzie Gminy Korycin;

3) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

infoRgrafika

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

infoRgrafika

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

infoRgrafika

infoRgrafika

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 6 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

INFORMACJA
Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY KORYCIN
za 2012 r.

Budżet Gminy Korycin uchwalony został przez Radę Gminy Korycin Uchwałą Nr X/63/2011 z dnia 22 grudnia 2011 r. Uchwała ta określała:

- dochody w wysokości - 13 634 849 zł, w tym:

dochody bieżące - 9 944 271 zł,

dochody majątkowe - 3 690 578 zł,

- wydatki w wysokości - 12 847 142 zł, w tym:

wydatki bieżące - 9 426 276 zł,

wydatki majątkowe- 3 420 866 zł

- nadwyżkę budżetową w kwocie 787 707 zł,

W trakcie realizacji budżetu dokonywane były zmiany w planie dochodów i wydatków uchwałami Rady Gminy Korycin oraz Zarządzeniami Wójta Gminy Korycin.

Na koniec 2012 r. plan budżetu wynosił:

- dochody w wysokości - 13 444 266 zł, w tym:

dochody bieżące - 10 952 019 zł,

dochody majątkowe - 2 492 247 zł,

- wydatki w wysokości - 13 400 925 zł, w tym:

wydatki bieżące - 10 296 221 zł,

wydatki majątkowe- 3 104 704 zł

- nadwyżkę budżetową w kwocie 43 341 zł,

Realizacja budżetu Gminy Korycin w 2012 r. przedstawiała się następująco:

I. DOCHODY

Planowane dochody budżetowe zostały zrealizowane w 97,58 %, w kwocie 13 118 613,65 zł.

W poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej realizacja przedstawia się następująco:

Dział 010 - ROLNICTWO i ŁOWIECTWO - wyk. 348 326,07 zł (100,52% planu).

Dochody w tym dziale stanowią:

1. Dotacja otrzymana od samorządu województwa tytułem dofinansowania do inwestycji wodociągowej (budowa wodociągu w Mielniki - kolonie) zrealizowanej na terenie gminy Korycin w 2012 roku w kwocie 31 515,00 zł.

2. Dotacja z budżetu państwa na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz na pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu w kwocie 300 738,27 zł

3. Otrzymane darowizny z przeznaczeniem na budowę sieci wodociągowych w kwocie 16 072,80 zł

Dział 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ - wykonanie 28 067,03 zł (100,24 % planu).

Dochody w tym dziale stanowią:

1. Uzyskane odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej 27 175,00 zł.

2. Uzyskane opłaty za zajęcia pasów drogowych przy drogach gminnych 892,03 zł.

Dział 700 -GOSPODARKA MIESZKANIOWA - wyk. 736 522,87 zł (85,51 %).

Dochody w tym dziale stanowią:

1. Wpływy z tytułu najmu i dzierżawy budynków i lokali, gruntów - 152 507,88 zł

2. Uzyskane wpływy tytułem zwrotu wydatków za energię elektryczną - 15 599,96 zł.

3. Dochody z tytułu wpłat za wieczyste użytkowanie gruntów będących własnością gminy - 9 113,10 zł

4. Wpływy ze sprzedaży majątku (sprzedaż budynku po byłej szkole podstawowej w Bombli, działek nad zalewem oraz innego mienia gminy) - 547 762,00 zł,

5. Darowizny - 2 560,00 zł.

6. Odsetki z tytułu nieterminowych płatności - 8 971,13 zł

7. Otrzymane koszty upomnienia - 8,80 zł

Dział 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA - wyk. 105 673,56 zł (83,13 %).

Dochody w tym dziale stanowią:

1. Otrzymana dotacja celowa z budżetu państwa na funkcjonowanie USC i ewidencji ludności (57 607,00 zł)

2. Wpływy z tytułu zwrotu kosztów postępowania egzekucyjnego - 880,34 zł

3. Otrzymane dobrowolne wpłaty - 2 550,00 zł.

4. Inne dochody (zwroty za opłaty telekomunikacyjne, za paliwo, otrzymane odszkodowania itp.) - 34 630,02 zł.

5. Dotacja celowa otrzymana z budżetu Województwa Podlaskiego z przeznaczeniem na zakup sprzętu dla ratownictwa drogowego w kwocie 10 000,00 zł

6. Otrzymane dochody z tytułu udostępniania danych teleadresowych - 6,20 zł

Dział 751 -Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa-wyk. 587,45 zł (99,74%).

Dochody w tym dziale stanowi otrzymana dotacja z Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację rejestru wyborców - 587,45 zł,

Dział 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH I FIZYCZNYCH - wyk. 2 852 104,07 zł (96,84 %)

Dochody w tym dziale stanowią następujące wpływy:

1. Tytułem podatku opłacanego w formie karty podatkowej - 1 380,00 zł,

2. Tytułem podatku od nieruchomości - 1 264 181,98 zł,

3. Tytułem podatku rolnego - 621 870,33 zł,

4. Tytułem podatku leśnego - 30 598,00 zł,

5. Tytułem podatku od środków transportowych - 50 707,00 zł,

6. Tytułem podatku od spadków i darowizn - 17 271,00 zł,

7. Tytułem opłaty targowej - 963,00 zł,

8. Tytułem podatku od czynności cywilnoprawnych - 43 107,00 zł,

9. Tytułem innych opłat - 1 146,90 zł.

10. Tytułem odsetek od nieterminowych wpłat - 8 840,39 zł,

11. Tytułem opłaty skarbowej - 15 027,00 zł,

12. Tytułem opłaty eksploatacyjnej - 31 365,00 zł,

13. Tytułem opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu - 42 042,35 zł

14. Tytułem udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych - 716 749,00 zł,

15. Tytułem udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych - 6 855,12 zł.

Dział 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA - wyk. 4 908 397,08 zł (100,14 %).

Dochody w tym dziale stanowi:

1. Część oświatowa subwencji ogólnej - 2 720 654,00 zł,

2. Wpływ z rozliczenia rezerwy budżetu państwa stanowiący uzupełnienie dochodów własnych gminy - 8 316,00 zł

3. Część wyrównawcza subwencji ogólnej - 2 058 785,00 zł,

4. Część równoważąca subwencji ogólnej - 98 739,00 zł,

5. Dochód z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na lokatach bankowych - 21 791,49 zł.

6. Pozostałe - 111,59 zł.

Dział 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE - wyk. 12 303,50 zł (123,03 %).

Dochody w tym dziale stanowią:

1. Dochód tytułem wpłat rodziców za wydłużony pobyt dzieci w przedszkolu 8 717,00 zł,

2. Otrzymany wpływ z Kuratorium Oświaty i Wychowania w Białymstoku - 3 586,50 zł

Dział 852 - POMOC SPOŁECZNA - wyk. 1 741 061,20 zł (96,21%)

Dochody w tym dziale stanowią:

1. Wpływy z tytułu opłaconych kosztów upomnień przez dłużników alimentacyjnych - 44,00 zł;

2. Odsetki od dotacji oraz płatności wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości - 103,76 zł.

3. Inne dochody - 525,60 zł

4. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami - świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - kwota 1 166 470,50 zł

5. Dochód budżetu gminy z tytułu wykonywania czynności zmierzających do zwrotu wypłaconych świadczeń z tytułu funduszu alimentacyjnego i zaliczki alimentacyjnej - 4 560,97 zł.

6. Wpływy ze zwrotów dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości - 3 771,60 zł

7. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na zapłatę składek na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej - 2 002,32 zł,

8. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej - 201,24 zł

9. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - 182 964,98 zł.

10. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków stałych - 23 026,00 zł.

11. Wpływy ze zwrotów dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości - 70,23 zł.

12. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na prowadzenie i utrzymanie ośrodka pomocy społecznej - 61 770,00 zł,

13. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na realizację rządowego programu wspierania osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne - 6 200,00 zł

14. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa z przeznaczeniem na realizację programu rządowego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" - 286 722,00 zł.

15. Dochody otrzymane z tytułu refundacji wynagrodzeń za prace społecznie użyteczne - 2 628,00 zł

Dział 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - wyk. 89 167,30 zł (99,38%)

Dochody tym dziale stanowią:

1. Otrzymana dotacja z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w kwocie 77 637,00 zł,

2. Otrzymana dotacja z budżetu państwa z przeznaczeniem na realizację rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. - "Wyprawka szkolna" 11 530,30 zł.

Dział 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - wyk. 70 012,80 zł (100,74 %)

Dochody tym dziale stanowią:

1. Wpływy środków pieniężnych tytułem przyjęcia ścieków do oczyszczalni w Korycinie - 43 860,54 zł.

2. Otrzymana dotacja celowa z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Białymstoku z przeznaczeniem na usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Korycin - 8 998,02 zł

3. Wpływy z tytułu refundacji wynagrodzeń pracowników skierowanych do pracy przez urząd pracy - 70 012,80 zł

4. Opłaty za korzystanie ze środowiska - 9 992,78 zł

Dział 900 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZISTWA NARODOWEGO - wyk. 2 163 539,38 zł (99,99 %)

Dochody tym dziale stanowią:

1. Dotacja celowa otrzymana z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego na dofinansowanie inwestycji o nazwie "Zabytki Królewskiego Korycina" - 1 763 539,38 zł.

2. Darowizna otrzymana od partnera projektu "Zabytki Królewskiego Korycina" - Parafii Rzymskokatolickiej w Korycinie na wkład własny do realizowanego projektu w kwocie 400 000,00 zł

WYDATKI

Wydatki budżetowe w 2012 r. zostały zrealizowane w kwocie12 952 946,42 zł,co stanowi96,66 %planu rocznego. Zestawienie wydatków w pełnej szczegółowości przedstawia Załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia, niemniej jednak realizacja w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

Dział 010 -Rolnictwo i łowiectwo- wyk. 508 364,24 zł (99,74 %)

Wydatki bieżące zrealizowane zostały w wysokości 329 153,24 zł.

Wydatki te dotyczyły: wpłat gminy na rzecz izb rolniczych, zwrotu producentom rolnym części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, kosztów związanych z obsługą wniosków dotyczących zwrotu, zakupu materiałów i wyposażenia, wydatków związanych z opracowaniem projektów decyzji o warunkach zabudowy, wydatków na podróże służbowe oraz na zakup usług remontowych i pozostałych.

Wydatki majątkowe zrealizowane zostały w wysokości 179 211,00 zł i związane były z kontynuacją przedsięwzięcia "Budowa zbiornika małej retencji na rzece Kumiałce" (opłacono pozostałą część za prace przy opracowywaniu dokumentacji kosztorysowo - projektowej - 125 460,00 zł), oraz sfinansowano koszty budowy sieci wodociągowej we wsi kol. Mielniki - 53 751,00 zł.

Dział 600 -Transport i łączność- wyk. 193 761,15 zł (98,00 %)

Wydatki bieżące wyniosły 132 967,15 zł i dotyczyły remontów, profilowania i utrzymania dróg gminnych, wydatków na podróże służbowe, zakup materiałów i wyposażenia oraz koszty usług telekomunikacyjnych.

W ramach wydatków majątkowych (60 794,00 zł) sfinansowano modernizację rolniczej drogi dojazdowej w obrębie wsi Olszynka.

Dział 630 -TURYSTYKA- wyk. 101 521,20 zł (100,00 %)

W ramach tego działu sfinansowane zostały wydatki dotyczące opracowania koncepcji oraz dokumentacji projektowo - kosztorysowej projektu zagospodarowania terenu przy zbiorniku wodnym w Korycinie w ramach projektu Wschodnioeuropejskie Centrum Produktu Regionalnego i Lokalnego w Korycinie. Złożony wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia środkami pochodzącymi z budżetu unii europejskiej nie został przewidziany do dofinansowania, dlatego obecnie nie jest realizowany.

Dział 700 -Gospodarka mieszkaniowa- wyk. 110 580,43 zł(96,28 %).

W ramach wydatków bieżących (85 580,31 zł) sfinansowano wydatki dotyczące: ponoszonych kosztów związanych z przygotowaniem do sprzedaży mienia gminy, remontów bieżących, przeglądów budynków, kosztów usług kominiarskich, zakup opału, zakupu energii i wody, ubezpieczenia mienia, oraz kosztów zakupu usług pozostałych.

W ramach wydatków majątkowych sfinansowano zakup nieruchomości gruntowej położonej we wsi Milewszczyzna (25 000,12 zł)

Dział 750 -Administracja publiczna- wyk. 1 903 152,56 zł (99,35 %)

W ramach tego działu finansowane były wydatki na zadania zlecone i własne.

Zadania zlecone z zakresu USC i ewidencji ludności były finansowane ze środków dotacji w kwocie 57 607,00 zł i z własnych - 28 862,52 zł. Były to wydatki na wynagrodzenia i pochodne, zakup niezbędnych materiałów kancelaryjnych, druków, usług telekomunikacyjnych, serwisowych dot. programów komputerowych, szkoleń i podróży służbowych.

Obsługa Rady Gminy (diety, materiały, usługi prawnicze, usługi pozostałe) wyniosła łącznie 67 262,96 zł

Bieżące utrzymanie Urzędu Gminy wyniosło 1 080 087,47 zł. wydatki dotyczyły:

- wynagrodzeń i pochodnych zatrudnionych pracowników - 846 184,07 zł,

- zakup energii, opłaty i składki oraz opłaty na rzecz budżetu państwa wyniosły łącznie - 36 963,54 zł

- szkolenia pracowników - 7 227,90 zł,

- podróże służbowe - 29 002,57 zł

- odpis na zakładowy fundusz środków socjalnych - 16 955,91 zł

- zakup usług (m.in. usługi pocztowe, remontowe, zdrowotne, pozostałe, konserwacja systemów informatycznych - 57 736,87 zł

- zakup materiałów i wyposażenia 64 992,35 zł,

- inne wydatki (opłaty za dostęp do sieci internetowej, usługi telekomunikacyjne, zakup materiałów papierniczych, oraz akcesoriów komputerowych, nagrody i wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) - 21 024,26 zł.

- wydatki majątkowe tego działu to wydatki przeznaczone na sfinansowanie kosztów zakupu sprzętu ratowniczego dla jednostki OSP w Korycinie (10 000,00 zł).

W zakresie promocji gminy dokonano wydatków na sumę 92 727,17 zł. Były to głównie wydatki związane z organizacją XVII Dni Truskawki oraz Dni Korycina połączonych ze świętem sera. Pozostałe wydatki to wydatki związane z zakupem materiałów reklamowych i promocyjnych, usług gastronomicznych oraz inne temu podobne.

Pozostałe wydatki tego działu to wydatki na prowizje bankowe 10 004,84 zł, zakup materiałów i wyposażenia - 261,00 zł, wydatki na obsługę płatników podatku rolnego a więc prowizje, ryczałty sołtysów, zwrot kosztów przejazdu - 49 572,24 zł a także wydatki poniesione na zapłatę podatku od nieruchomości dotyczący własnego mienia - 504 994,00 zł oraz wydatki na różne opłaty i składki - 600,00 zł.

W ramach tego działu poniesione zostały także wydatki związane z opłatami za czynności komornicze wykonywane przez komorników w celu ściągania należności wymagalnych w zakresie podatków lokalnych stanowiących dochód budżetu gminy w kwocie 1 773,36 zł

Dział 751 -Urzędy naczelnych organów władzy- wyk. 587,45 zł (99,74 %)

Wydatki w tym dziale były dokonywane ze środków dotacji Krajowego Biura Wyborczego i przeznaczone zostały na prowadzenie i aktualizację spisu wyborców - 587,45 zł

Dział 754 -Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa- wyk. 91 028,49 zł (90,52 %)

Dokonane wydatki w tym dziale dotyczyły utrzymania bieżącego jednostek OSP funkcjonujących w Gminie Korycin. Wydatki te obejmowały utrzymanie samochodów strażackich, remonty, ubezpieczenia, zakup paliwa i inne (59 179,49 zł) a także ryczałty strażaków za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych (13 089,00 zł). W ramach wydatków majątkowych sfinansowano zakup sprzętu ratowniczego dla jednostki OSP w Korycinie (18 760,00 zł).

Dział 757 -Obsługa długu publicznego- wyk. 363 702,42 zł (95,71 %)

Kwota w/w stanowi wysokość spłaconych odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych i krótkoterminowych.

Dział 758 -Różne rozliczenia-wyk. 57 074,00 zł. (81,53%)

Wydatki w tym dziale stanowią zapłacony podatek VAT.

Dział 801 -Oświata i wychowanie- wyk. 3 735 433,78 zł (96,85 %).

Budżet oświaty został wykonany w 96,85 % planu rocznego i stanowił wydatki na następujące zadania:

- utrzymanie bieżące szkoły podstawowej - 1 477 324,42 zł

- funkcjonowanie przedszkola i kl. "0" - 566 738,25 zł

- utrzymanie gimnazjum - 569 659,24 zł

- dowożenie uczniów do szkół - 382 634,89 zł

- funkcjonowanie zespołu ekonomiczno-administracyjnego szkół - 732 456,83 zł

- dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli - 6 210,15 zł

- wydatki związane z kosztami prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego - 410,00 zł

Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe

Środki planowane - 1 482 569,00 zł

Środki wydatkowane- 1 477 324,42 zł (99,65 %),

zostały przeznaczone na:

- wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń 72 982,89 zł ( 99,98 %)

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 1 343 862,53 zł ( 99,61 %)

- odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 60 479,00 zł (100 %)

Rozdział 80104 - Przedszkola

Środki planowane 573 800,00 zł

Środki wydatkowane 566 738,25 zł (95,83 %)

Wydatkowane w tym rozdziale środki przeznaczone były na wydatki związane z utrzymaniem przedszkola. Dotyczyły one wydatków na:

1. nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń (świadczenia rzeczowe BHP wynikające z przepisów prawa pracy, dodatek wiejski i mieszkaniowy) w kwocie: 23 646,41zł,

2. wynagrodzenia osobowe pracowników w kwocie: 318 184,73 zł,

3. dodatkowe wynagrodzenia roczne w kwocie: 23 286,73 zł,

4. składki na ubezpieczenia społeczne w kwocie: 63 491,07 zł,

5. składki na Fundusz Pracy w kwocie: 8 281,88 zł,

6. wynagrodzenia bezosobowe (umowa zlecenie i umowa o dzieło) w kwocie: 42 776,05 zł,

7. zakup materiałów i wyposażenia w kwocie: 17 285,06 zł,

8. zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek w kwocie: 9 104,35 zł,

9. zakup usług remontowych: 1 109,46 zł,

10. zakup energii w kwocie: 5 211,05 zł,

11. zakup usług zdrowotnych: 50,00 zł,

12. zakup usług pozostałych (usługi pocztowe i komunalne, naprawa i konserwacja sprzętu), prowizje bankowe, wynajmowanie wycieraczek) w kwocie: 9 495,27 zł,

13. zakup usług telefonii stacjonarnej i internetu w kwocie : 1 850,16 zł,

14. wydatki związane z ponoszeniem opłat z tytułu uczęszczania dzieci z terenu Gminy Korycin do przedszkoli w Białymstoku: 16 890,00 zł

15. podróże służbowe pracowników w kwocie: 1 347,96 zł,

16. różne opłaty i składki: 244,00 zł,

17. odpisy na ZFŚS w kwocie: 24 484,07 zł,

Rozdział 80110 - Gimnazja

Środki planowane - 582 331,00 zł

Środki wydatkowane- 569 659,24 zł ( 97,82%),

zostały przeznaczone na:

- wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń 31 749,06 zł ( 96,21 %)

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 508 880,18 zł ( 97,80 %)

- odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 29 030,00 zł (100 %)

Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół

Wydatki w tym rozdziale dotyczą kosztów dowożenia uczniów do szkół. Wydatki te w 2011 roku osiągnęły poziom 382 634,89 zł

Rozdział 80114 - Zespoły ekonomiczno-administracyjne szkół

Środki planowane - 760 278,00 zł

Środki wydatkowane- 732 456,83 zł ( 96,34 %),

zostały przeznaczone na:

- wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń 6 029,68 zł ( 86,14 %)

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 345 494,25 zł (99,09 %)

- wynagrodzenia bezosobowe 14 220,00 zł ( 97,50 %)

- zakup materiałów i wyposażenia, 216 874,36 zł ( 98,58 %), w tym m.in. paliwo i olej opałowy - 181 143,52 zł, materiały do bieżących remontów i napraw - 8 157,58 zł, tonery do faksu, tonery do drukarek, materiały biurowe, dzienniki, prasa, materiały szkoleniowe, nawozy na boisko - 18 459,85 zł, środki czystości - 6 436,22 zł , wyposażenie - 2 677,19 zł( gaśnice, części do ksero, części do drukarek, dysk do komputera, zasilacz)

- szkolenia pracowników 430,00 zł ( 43%)

- zakup pomocy dydaktycznych 4 315,01 zł ( 86,30 %)- książki, pomoce naukowe

- energia elektryczna i woda 41 587,54 zł ( 88,10 %)

- naprawy i konserwacje sprzętu 19 613,64 zł ( 92,52 %)

- zakup usług zdrowotnych, dostępu do sieci internet, telekomunikacyjnych, pocztowych, prowizje bankowe, wywóz nieczystości 36 181,62 zł ( 87,29 %)

- podróże krajowe 5 074,73 zł (95,75 %)

- rożne opłaty i składki 6 208,00 zł (49,86 %)

- odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 36 428,00 zł (100 %)

Rozdział 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

W rozdziale tym zaplanowano środki na dofinansowanie form doskonalenia zawodowego nauczycieli w wysokości 17 501,00 zł, z czego w okresie sprawozdawczym wykorzystano 6 210,15 zł (35,48 %).

Rozdział 80195 - Pozostała działalność

W rozdziale tym poniesiono wydatki związane z pracami komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego - kwota wydatków - 410,00 zł

Dział 851 -Ochrona zdrowia- wyk. 15 018,22 zł (33,01 %)

Z wpłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu dokonywane były wydatki na profilaktykę i przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii zgodnie z Gminnym Programem Przeciwdziałania Alkoholizmowi. Dokonywane wydatki to koszty wszelkiego rodzaju kampanii informacyjnych przeciwdziałających alkoholizmowi i narkomanii oraz wydatki związane z funkcjonowaniem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Dział 852 -Pomoc społeczna- wyk. 1 990 046,95 zł (94,74%).

W 2012 roku na pomoc społeczną wydatkowano łącznie kwotę 1 990 046,95 zł,z tego:

- w ramach zadań własnych 817 175,21 zł

- w ramach zadań zleconych ze środków budżetu państwa 1 172 871,74 zł.

Rozdz.85201-Placówki opiekuńczo-wychowawcze- zakup usług przez jednostki - wydatkowana została kwota 4 637,40 zł

Rozdz.85205-Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie- zadania własne wydatkowano kwotę 76,70 zł na zakup materiałów i wyposażenia.

Rozdz.85206-Zadania w zakresie wspierania rodziny- zadania własne -plan 362,00 zł nie został wykorzystany.

Rozdz. 85212-Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego- zadania realizowane w tym rozdziale finansowane są z budżetu państwa w ramach zadań zleconych. W 2012 roku wydatkowano kwotę 1 176 580,51 zł z czego 1 166 470,50 zł ze środków budżetu państwa oraz 10 110,01 ze środków własnych z przeznaczeniem na:

1. świadczenia społeczne 1 131 408,50 zł

2. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 30 957,51 zł

3. dodatkowe wynagrodzenie roczne w kwocie 1 935,88 zł,

4. zakup materiałów i wyposażenia 372,61 zł

5. zakup usług pozostałych i w kwocie 3 399,18 zł

6. zakup usług telefonii stacjonarnej 219,84 zł

7. podróże służbowe i krajowe 43,20 zł

8. różne opłaty i składki 2 675,57 zł

9. odpisy za ZFŚS w kwocie 1 093,93 zł

10. szkolenia pracowników w kwocie 600,00 zł.

11. Odsetki od dotacji oraz płatności: wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości -100,00 zł.

12. Wydatki związane z dokonywanymi zwrotami dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości - 3 774,29 zł

Rozdz. 85213-Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne- w ramach tego rozdziału wydatkowano kwotę 2 203,56 zł na opłacenie składek zdrowotnych od świadczeniobiorców. Kwota 2 002,32 zł została wydatkowana w ramach zadań własnych z dotacji celowej, natomiast kwota 201,24 zł finansowana z budżetu państwa w ramach zadań zleconych.

Rozdz. 85214-Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne -

w 2012 roku zadania te finansowane były w ramach zadań własnych. Ogółem wydatkowano kwotę 189 074,98 zł, z czego w ramach dotacji celowej wydatkowano - 182 964,98 zł, a ze środków własnych gminy kwotę 6 110,00 zł.

Rozdz. 85215-Dodatki mieszkaniowe- zadania własne - plan 495,00 zł nie został wykorzystany.

Rozdz. 85216-Zasiłki stale- w ramach dotacji celowej w tym rozdziale w 2012 roku wydatkowano na zadania własne kwotę 23 026,00 zł oraz poniesiono wydatki związane z dokonywanymi zwrotami dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości w kwocie 56,18 zł

Rozdz. 85219-Ośrodki pomocy społecznej- w ramach tego rozdziału finansowana jest działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie. W okresie sprawozdawczym wydatkowano na ten cel kwotę 199 752,89 zł, w tym ze środków gminy kwotę 137 982,89 zł, a z dotacji celowej na zadania własne 61 770,00 zł.

Realizowane w tym rozdziale wydatki bieżące przeznaczone były na:

1. wynagrodzenia osobowe pracowników w kwocie 143 610,09 zł

2. składki na ubezpieczenia społeczne w kwocie 26 985,50 zł

3. składki na fundusz pracy w kwocie 3 710,50 zł

4. dodatkowe wynagrodzenie roczne w kwocie 10 414,85 zł

5. wynagrodzenia bezosobowe w kwocie 2 000,00 zł

6. zakup materiałów i wyposażenia w kwocie 1 940,92 zł,

7. zakup usług pozostałych w kwocie 2 961,94 zł

8. zakup usług telefonicznych w kwocie 487,47 zł

9. szkolenia pracowników w kwocie 584,50 zł

10. podróże służbowe krajowe w kwocie 1 057,40 zł

11. różne opłaty i składki w kwocie 409,00 zł

12. odpisy na ZFŚS w kwocie 4 375,72 zł,

13. zakup usług zdrowotnych 120,00 zł

14. podatek od nieruchomości 1 095,00 zł.

Rozdz. 85295-Pozostała działalność- w ramach tego rozdziału wydatkowano łącznie kwotę 394 638,73 zł. (98,98 %)

Środki te wydatkowano na:

- realizację programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" w kwocie - 379 186,26 zł. (wykorzystane środki pochodziły z dotacji celowej na realizację tego zadania - w wysokości 286 722,00 zł, oraz z budżetu gminy w wysokości 92 464,26 zł)

- realizację programu wspierania osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne - w kwocie 6 200,00 zł (całość kwoty pochodzi ze środków budżetu państwa)

- 9 252,47 zł -wydatkowano na prace społecznie użyteczne

Dział 854 -Edukacyjna Opieka Wychowawcza- wyk. 123 638,30 zł (99,55 %)

W ramach tego działu zrealizowano:

- świadczenia w ramach pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym (stypendia szkolne) - 97 456,00 zł.

- świadczenia przeznaczone na dofinansowanie zakupu podręczników w ramach programu wyprawka szkolna - 11 530,30 zł.

- odsetki od dotacji oraz płatności: wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości -287,00 zł.

- wydatki związane z dokonywanymi zwrotami dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości - 14 365,00 zł

Dział 900 -Gospodarka komunalna i ochrona środowiska- wyk. 637 504,46 zł (93,59 %)

Z ogólnej kwoty 637 504,46 zł zrealizowane zostały następujące wydatki:

- utrzymanie oczyszczalni ścieków w Korycinie wyniosło 81 962,41 zł,

- w ramach gospodarki odpadami (79 384,22 zł.) opłacono składki dla Związku Gmin "Kumiałka - Biebrza", Związku Komunalnego Biebrza, oraz dokonano wydatków związanych z wywozem odpadów z terenu naszej gminy.

- oświetlenie uliczne i jego konserwacja wyniosły 228 226,59 zł,

- koszty pozostałej działalności komunalnej wyniosły 247 931,24 zł z czego wydatki te dotyczyły m.in. utrzymania pracowników komunalnych (wynagrodzenia i pochodne przy częściowej refundacji z PUP), kosztów badań lekarskich, kosztów delegacji, zakupu energii, zakupu usług telekomunikacyjnych, kosztów odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, różnych opłat i składek, kosztów zakupu paliwa do posiadanego sprzętu, zakupu części zamiennych a także kosztów utrzymania posiadanego sprzętu (ciągnik, beczkowóz, przyczepy), w ramach wydatków majątkowych w rozdziale tym sfinansowano wydatki na zakup ładowacza czołowego do ciągnika gminnego (kwota 22 400,00 zł) oraz wydatki na zakup studium wykonalności do projektu inwestycyjnego polegającego na montażu instalacji solarnych dla mieszkańców Gminy Korycin w kwocie 11 008,50 zł.

Dział 921 -Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego-wyk. 3 007 382,77 zł (99,75 %)

Na działalność instytucji kultury - GOKSiT przekazano dotację z budżetu w wysokości 260 100,00 zł. Środki te wydatkowano na działalność bieżącą instytucji kultury. Na utrzymanie biblioteki gminnej przekazano dotację w kwocie 69 000,00 zł.

Tytułem wydatków majątkowych zrealizowano płatności dotyczące realizowanego wieloletniego projektu o nazwie "Zabytki Królewskiego Korycina" - kwota wydatków w 2012 roku to 2 678 282,77 zł.

Dział 926 -Kultura fizyczna i sport- wyk. 114 150,00 zł (100,00 %)

Środki w wysokości 114 500,00 zł przekazano w formie dotacji podmiotowej na rzecz GOKSiT w Korycinie.

Gmina Korycin zamknęła rok budżetowy 2012 dodatnim wynikiem - osiągając nadwyżkę w wysokości 165 667,23 zł. Podstawowe dane dochodów, kosztów, przychodów i rozchodów (wyniku budżetu i sposobu jego sfinansowania) przedstawiają się następująco:

Lp.

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

1.

Dochody budżetu, tym:

13 444 266,00

13 118 613,65

a) bieżące

10 952 019,00

10 765 797,27

b) majątkowe

2 492 247,00

2 352 816,38

2.

Wydatki, w tym:

13 400 925,00

12 952 946,42

3.

a) bieżące

10 296 221,00

9 857 927,83

4.

b) majątkowe

3 104 704,00

3 095 018,59

5.

Wynik budżetu (nadwyżka/deficyt)

43 341,00

165 667,23

6.

Przychody, w tym:

673 324,00

673 324,95

7.

a) wolne środki

673 324,00

673 324,95

8.

b) kredyty i pożyczki

0,00

0,00

9.

c) inne

0,00

0,00

10.

Rozchody, w tym:

716 665,00

716 665,00

11.

a) kredyty i pożyczki

716 665,00

716 665,00

12.

Finansowanie wyniku budżetu

-43 341,00

-43 340,05

Jak wynika z zestawienia wydatki budżetu zostały w całości sfinansowane dochodami. Natomiast rozchody budżetu (spłata rat kredytów i pożyczek przypadających na 2012 w kwocie 716 665,00 zł) sfinansowane zostały poprzez rozliczenie wolnych środków z roku 2011 (kwota 672 324,95 zł) oraz częściowo poprzez rozliczenie części nadwyżki budżetowej z roku 2012 (43 340,05 zł) Pozostała część wygenerowanej nadwyżki budżetowej pozostałej po rozliczeniu finansowania budżetu (122 327,18 zł) stanowią wolne środki, które służyć mogą do bilansowania budżetu roku 2013 lub następnych.

W roku 2012 roku dokonano spłat zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek w kwocie 716 665,00 zł. Spłaty dokonywane były zgodnie z ustalonymi harmonogramami.

Zadłużenie gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 31 12 2012 r. wynosiło 6 489 875,00 zł, w tym:

- 300 000,00 zł - kredyt na przebudowę drogi Popiołówka - Ostra Góra,

- 800 000,00 zł - kredyt na przebudowę drogi "Milowskiej"

- 620 000,00 zł - kredyt na budowę boisk i zaplecza sportowego przy Zespole Szkół w Korycinie.

- 1 782 816,00 zł - kredyt zaciągnięty na pokrycie deficytu budżetu roku 2010.

- 1 777 778,00 zł - kredyt zaciągnięty na pokrycie deficytu budżetu roku 2011.

- 7 156,45 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Korycin przy ul. Słowiańskiej

- 51 309,99 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Korycin przy ul. Słowiańskiej

- 168 828,43 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci wodociągowej w gminie Korycin.

- 37 654,55 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci kanalizacyjnej w gminie Korycin.

- 12 035,55 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Korycin przy ul. Słowiańskiej

- 92 682,01 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Korycin przy ul. Słowiańskiej

- 66 203,57 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci wodociągowej w gminie Korycin.

- 56 745,45 zł - pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie Budowa sieci kanalizacyjnej w gminie Korycin.

Dochody własne

Zespół Szkół w Korycinie posiada rachunek dochodów własnych. W 2012 r. zaplanowano dochody i wydatki własne w wysokości19 100,00 zł.

W 2012 r. uzyskano dochody w łącznej wysokości13 785,35(72,17 %), z tego106,44 złstanowią opłaty za duplikaty dokumentów,3 453,90 złdarowizny pieniężne,

5 370,00 złza wynajem pomieszczeń i111,59kapitalizacja odsetek oraz4 743,42 złodszkodowanie za zniszczone mienie.

Wydatki w wysokości13 785,35 złzostały przeznaczone na zakup materiałów remontowych(panele, drzwi do sal lekcyjnych, drewno do zabudowy) oraz pomocy dydaktycznych, prenumeratę tygodnika "Solidarność", zakup wyposażenia (zegar ścienny, flagi, wózek mop, odkurzacz) organizowanie konkursów i zakup nagród oraz prowizje bankowe.

W roku 2012 Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Korycin na lata 2012 - 2026 kształtowała się zgodnie z przewidywaniami. Wykonane podstawowe wielkości budżetowe a więc dochody, wydatki, przychody i rozchody nie różniły się znacząco od tych zaplanowanych w efekcie czego nie wpłynęły na znaczącą zmianę wskaźników, które zaplanowano. Na dzień 31 12 2012 r. obowiązujący wskaźnik zadłużenia liczony według starej ustawy o finansach publicznych jako nie przekraczający 60% dochodów budżetu kształtował się na poziomie 44,01 % a więc na poziomie bezpiecznym. Drugi z obowiązujących wskaźników określający maksymalną wielkość możliwości spłat rat kredytów i pożyczek w roku budżetowym do dochodów budżetu (max. 15%) kształtował się na poziomie 8,24 %. Wieloletnia Prognoza Finansowa w swej treści zawiera także prezentacje nowych (wprowadzonych przepisami nowej ustawy o finansach publicznych) wskaźników zadłużenia, które nie są jeszcze obowiązujące, aczkolwiek zaprezentowanie ich jest obowiązkowe. Wynika z nich iż nowoliczony wskaźnik zadłużenia w roku 2012 nie jest spełniony, lecz począwszy od roku 2013 gmina będzie w stanie spełnić bardziej rygorystyczne sposoby liczenia maksymalnego poziomu zadłużenia i jego obsługi. Do powyższego stwierdzenia przyjęto założenia iż w latach następnych nie nastąpi znacząca zmiana in minus globalnych wielkości ekonomicznych takich jak PKB, inflacja itp.

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 7 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

infoRgrafika

infoRgrafika

WÓJT


Mirosław Lech

infoRgrafika

infoRgrafika


Załącznik Nr 8 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

infoRgrafika

WÓJT


Mirosław Lech


Załącznik Nr 9 do Zarządzenia Nr 90/2013
Wójta Gminy Korycin
z dnia 22 marca 2013 r.

INFORMACJA
Z PRZEBIEGU KSZTAŁTOWANIA SIĘ WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ GMINY KORYCIN W 2012 r.

Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Korycin uchwalona została przez Radę Gminy Korycin Uchwałą Nr X/62/2011 z dnia 22 grudnia 2011 r. W trakcie trwania roku budżetowego dokonywane były zmiany w dokumencie uchwałami Rady Gminy Korycin. W dniu 24 września 2012 Uchwałą Nr XV/100/2012 Rady Gminy Korycin z dnia 24 września 2012 r uchylono obowiązywanie uchwały oraz tym samym dokumentem przyjęto nową. Spowodowane to było koniecznością wydłużenia terminu spłat zobowiązań z tytułu kredytów o 4 lata (do roku 2026) w związku z obowiązkiem spełnienia nowych wskaźników zadłużenia wprowadzonych nową ustawą o finansach publicznych, które zaczną obowiązywać od roku 2014.

W roku 2012 Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Korycin na lata 2012 - 2026 kształtowała się zgodnie z przewidywaniami. Wykonane podstawowe wielkości budżetowe w zakresie dochodów, wydatków, przychodów oraz rozchodów nie różniły się znacząco od tych zaplanowanych w efekcie czego nie wpłynęły na znaczącą zmianę wskaźników, które zakładano pierwotnie. Na dzień 31 12 2012 r. obowiązujący wskaźnik zadłużenia liczony według starej ustawy o finansach publicznych jako nie przekraczający 60% dochodów budżetu kształtował się na poziomie 44,01 % a więc na poziomie bezpiecznym. Drugi z obowiązujących wskaźników określający maksymalną wielkość możliwości spłat rat kredytów i pożyczek w roku budżetowym do dochodów budżetu (max. 15%) kształtował się na poziomie 8,24 %. Wieloletnia Prognoza Finansowa w swej treści zawiera także prezentacje nowych (wprowadzonych przepisami nowej ustawy o finansach publicznych) wskaźników zadłużenia, które nie są jeszcze obowiązujące, aczkolwiek zaprezentowanie ich jest obowiązkowe. Wynika z nich iż nowoliczony wskaźnik zadłużenia w roku 2012 nie jest spełniony, lecz począwszy od roku 2013 gmina będzie w stanie spełnić bardziej rygorystyczne sposoby liczenia maksymalnego poziomu zadłużenia i jego obsługi. Do powyższego stwierdzenia przyjęto założenia iż w latach następnych nie nastąpi znacząca zmiana in minus globalnych wielkości ekonomicznych takich jak PKB, inflacja, poziom stóp procentowych itp. Odnosząc się do sytuacji finansowej gminy, która jest pozytywna i w chwili obecnej brak jest negatywnych przesłanek co do jej stabilności, stwierdzić należy iż Gmina Korycin zbliżyła się do wyczerpania swych możliwości, zaciągania nowych zobowiązań (nowych kredytów, pożyczek oraz emisji papierów wartościowych dłużnych) mających na celu finansowanie swych zamierzeń inwestycyjnych. Poziom zadłużenia jest co prawda bezpieczny (kształtuje się na poziomie 44,01%), jednakże odnosząc poziom zadłużenia do dochodów pomniejszonych o dochody majątkowe, które w głównej mierze związane są z realizowanymi inwestycjami finansowanymi ze środków pochodzących z budżetu unii europejskiej (a więc mało pewnymi i przez to trudnymi do zaprognozowania), wskaźnik ten oscyluje w granicach 55 %, a więc blisko maksymalnego dopuszczalnego poziomu. Pamiętać należy również o tym iż od 2014 roku obowiązywać będą bardziej restrykcyjne wskaźniki możliwości zadłużania ustalane indywidualnie dla każdej jednostki i spełnienie ich przez gminę może być bardzo trudne. Dlatego też podejmując dalsze decyzje co do kierunków rozwoju naszej gminy poprzez nowe inwestycje należy mieć to na uwadze.

WÓJT


Mirosław Lech

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00