Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIX/314/2012 Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012r.
w sprawie budżetu miasta na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "d" oraz lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271 i Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz.1055 i Nr 116, poz.1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz.1706; z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685, Nr 152, poz. 1020, Nr 161, poz. 1078, Nr 226, poz. 1475 i Nr 238, poz. 1578; z 2011 r. Nr 171, poz. 1016, Nr 178, poz. 1061 i Nr 197, poz. 1170 oraz z 2012 r. poz. 986) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240; z 2010 r. Nr 28, poz.146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707) Rada Miejska w Suwałkach uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu miasta w wysokości 300.788.149 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 265.637.299 zł;
2) majątkowe w wysokości 35.150.850 zł, zgodnie z postanowieniami § 13 Uchwały.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu miasta w wysokości 303.778.010 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 254.078.756 zł;
2) majątkowe w wysokości 49.699.254 zł, zgodnie z postanowieniami § 14 Uchwały.
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 800.000 zł;
2) celowe w wysokości 3.627.000 zł, z przeznaczeniem na:
a) realizację lokalnych inicjatyw inwestycyjnych kwotę 500.000 zł,
b) realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego kwotę 650.000 zł,
c) wydatki oświatowe kwotę 2.477.000 zł,
§ 4. Ustala się limity wydatków na wydatki majątkowe w układzie zadań w 2013 roku zgodnie z załącznikiem nr 3;
§ 5. Ustala się deficyt budżetu Miasta w wysokości 2.989.861 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków w kwocie 2.989.861 zł.
§ 6. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu miasta w wysokości 17.270.602 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 14.280.741 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 7. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu miasta w kwocie 10.000.000 zł;
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 14.280.741 zł.
§ 8. Ustala się:
1) dochody w kwocie 1.700.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 1.610.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
2) wydatki w kwocie 90.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii;
3) środki pochodzące z opłaty produktowej w kwocie 6.000 zł na realizację zadań związanych z odzyskaniem i recyklingiem odpadów opakowaniowych;
4) dochody pochodzące z opłat i kar za korzystanie ze środowiska naturalnego w kwocie 474.000 zł (sklasyfikowane w rozdziale 90004) i wydatki w kwocie 474.000 zł (sklasyfikowane w rozdziale 90004 i 90019), przeznaczone na działania związane z ochroną środowiska naturalnego);
5) dochody w kwocie 4.062.000 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami - śmieci oraz wydatki na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami - śmieci w kwocie 4.062.000 zł;
6) łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych w roku budżetowym w kwocie 1.500.000 zł;
7) wydatki na realizację zadań o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej w rozdziałach: 85201 w kwocie 144.000 zł, 85204 w kwocie 2.856.223 zł i 85206 w kwocie 32.892 zł.
§ 9. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu miasta, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 10. Ustala się:
1) plan przychodów i kosztów dla samorządowych zakładów budżetowych: przychody 15.718.480 zł, koszty 15.718.480 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 11. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 12. Upoważnia się Prezydenta Miasta do:
1) zaciągania kredytów do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 7 Uchwały;
2) zaciągania zobowiązań:
a) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami, w tym wydatków na uposażenia i wynagrodzenia osobowe ze stosunku pracy z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;
4) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 800.000 zł;
5) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 1.500.000 zł;
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;
7) dokonywania zmian w wydatkach inwestycyjnych do kwoty 400.000 zł w każdym zadaniu inwestycyjnym w ramach działu.
§ 13. Określa się szczegółowy plan dochodów - załącznik nr 1.
§ 14. Określa się szczegółowy plan wydatków - załącznik nr 2.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Suwałkach |
Załącznik Nr 1AR do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1AR.pdf
Załącznik Nr 1JST do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1JST.pdf
Załącznik Nr 1WL do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1WL.pdf
Załącznik Nr 1ZL do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1ZL.pdf
Załącznik Nr 1DOCH do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1DOCH.pdf
Załącznik Nr 2AR do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik2AR.pdf
Załącznik Nr 2JST do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik2JST.pdf
Załącznik Nr 2WL do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik2WL.pdf
Załącznik Nr 2ZL do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik2ZL.pdf
Załącznik Nr 2WYD do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik2WYD.pdf
Załącznik Nr 3 MAJ do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik3%20MAJ.pdf
Załącznik Nr 4 P R do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik4%20P%20R.pdf
Załącznik Nr 5NAL do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik5NAL.pdf
Załącznik Nr 5NIE do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik5NIE.pdf
Załącznik Nr 6Z do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik6Z.pdf
Załącznik Nr 7BP do Uchwały Nr XXIX/314/2012
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik7BP.pdf