Akt prawny
Alerty
Uchwała nr 147/XXV/12 Rady Miejskiej w Szczuczynie
z dnia 12 grudnia 2012r.
w sprawie zasad i trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji celowych z budżetu Gminy Szczuczyn spółkom wodnym oraz sposobu ich rozliczania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art.164 ust. 5 c ustawy z dnia 18 lipca 2001 roku - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145) uchwala się, co następuje:
§ 1. Spółki wodne działające na terenie Gminy Szczuczyn mogą otrzymać z budżetu Gminy dotacje
na realizację zadań, o których mowa w art. 164 ust. 5a ustawy Prawo wodne wykonywanych na obiektach położonych na terenie Gminy Szczuczyn.
§ 2. Wysokość środków finansowych na udzielenie dotacji dla spółek wodnych w danym roku budżetowym ustalana będzie przez Radę Miejską w uchwale budżetowej.
§ 3. 1. Dotacje na realizację zadań określonych w § 1 przyznane będą na podstawie wniosku złożonego przez spółkę wodną zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 w danym roku budżetowym należy składać w ciągu roku budżetowego nie później niż do 31 sierpnia danego roku budżetowego.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 należy dołączyć:
1) oświadczenie, że spółka nie działa w celu osiągnięcia zysku;
2) zestawienie zakresu rzeczowo-finansowego planowanych do realizacji robót;
3) potwierdzony za zgodność z oryginałem budżet spółki.
4. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub merytorycznych wniosku, Burmistrz wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
5. W przypadku nieusunięcia uchybień w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w ust. 4, wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.
§ 4. 1. Udzielenie spółce wodnej dotacji celowej na realizację zadań określonych w § 1 następuje na podstawie umowy zawartej ze spółką wodną zgodnie z art. 250 ustawy o finansach publicznych.
2. O przyznaniu dotacji celowej spółce wodnej w ramach środków określonych w uchwale budżetowej decyduje Burmistrz Szczuczyna.
3. Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna określać w szczególności:
1) szczegółowy opis i cel planowanego do realizacji zadania, na jaki dotacja została przeznaczona;
2) termin i miejsce wykonania planowanego zadania;
3) wysokość dotacji celowej udzielonej spółce wodnej wykonującej zadania, termin i tryb jej płatności;
4) termin wykorzystania dotacji nie dłuższy niż do 31 grudnia danego roku budżetowego;
5) tryb kontroli wykonywania zadania;
6) termin i sposób rozliczenia dotacji celowej;
7) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji celowej nie dłuższy niż terminy zwrotu dotacji określone w dziale V ustawy o finansach publicznych;
8) dokumenty, jakie należy przedłożyć w celu rozliczenia udzielonej dotacji celowej.
§ 5. 1. Spółka wodna, która otrzymała dotację celową, dokonuje jej rozliczenia przedkładając Burmistrzowi Szczuczyna sprawozdanie rzeczowo - finansowe według wzoru stanowiącego załącznik
nr 2 do niniejszej uchwały.
2. W przypadku wykonania przez spółkę zadań, o których mowa w § 1, poprzez zlecenie robót podmiotom zewnętrznym do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć poświadczone kopie:
1) umów z wykonawcami robót;
2) protokołów odbioru wykonanych robót konserwacyjnych danych urządzeń wodnych wraz z mapami sytuacyjnymi wskazującymi ich usytuowanie w terenie;
3) faktur wystawionych przez wykonawców robót;
4) realizowanych przelewów i wyciągów z rachunku bankowego potwierdzających opłacenie faktur wystawionych przez wykonawców robót.
3. Burmistrz może żądać od spółki wodnej dodatkowych dokumentów niezbędnych
do udokumentowania wykonanych prac, które określi w umowie o udzielenie dotacji.
4. Spółka wodna otrzymując dotację nie może wykorzystać otrzymanych środków na inny cel niż określony w umowie. W przypadku wykorzystania dotacji na inny cel podlega ona zwrotowi do budżetu Gminy Szczuczyn wraz z odsetkami, z uwzględnieniem postanowień działu V ustawy o finansach publicznych.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Szczuczyna.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 147/XXV/12
Rady Miejskiej w Szczuczynie
z dnia 12 grudnia 2012 r.
WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI CELOWEJ
Wniosek o udzielnie dotacji celowej z budżetu Gminy Szczuczyn na dofinansowanie działań związanych z bieżącym utrzymaniem wód i urządzeń wodnych.
I. Dane wnioskodawcy:
1) Nazwa wnioskodawcy:
....................................................................................................................................................................
2) Adres wnioskodawcy:
....................................................................................................................................................................
3) Data i numer wpisu do katastru wodnego:
....................................................................................................................................................................
4) Nazwa banku i numer rachunku bankowego:
....................................................................................................................................................................
5) Dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wniokodawcy:
....................................................................................................................................................................
II. Wielkość wnioskowanej dotacji:
1) wnioskowana kwota dotacji: ....................................... słownie............................................................
....................................................................................................................................................................
III. Opis zadania przeznaczonego do realizacji z wnioskowanej dotacji:
1) Zakres przedmiotowy zadania:
..........................................................................................................................................................................2) Zakładane rezultaty realizacji zadania:
..........................................................................................................................................................................3) Termin i miejsce realizacji zadania:
..........................................................................................................................................................................4) Harmonogram realizacji zadania:
Okres realizacji | Rodzaj podejmowanych działań |
IV. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz wskazanie źródeł finansowania zadania:
Rodzaj planowanych wydatków | Łączna wartość planowanych wydatków | W tym sfinansowanych | W tym sfinansowanych |
V. Podpisy upoważnionych do składania oświadczeń woli osób w imieniu wnioskodawcy:
..........................................................
(imię i nazwisko, pełniona funkcja)
..........................................................
(imię i nazwisko, pełniona funkcja)
...........................................
(miejscowość, data)
Załączniki:
1) Oświadczenie, że spółka nie działa w celu osiągnięcia zysku;
2) Zestawienie zakresu rzeczowo-finansowego planowanych do realizacji robót;
3) Potwierdzony za zgodność z oryginałem budżet spółki.
Przewodniczący Rady |
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 147/XXV/12
Rady Miejskiej w Szczuczynie
z dnia 12 grudnia 2012 r.
SPRAWOZDANIE Z WYKORZYSTANIA DOTACJI CELOWEJ
Sprawozdanie z realizacji działań związanych z bieżącym utrzymaniem wód i urządzeń wodnych, na terenie gminy Szczuczyn, na które udzielana jest dotacja celowa.
I. Dane podmiotu rozliczającego się:
1) Nazwa:
....................................................................................................................................................................
2) Adres:
....................................................................................................................................................................
3) Data i numer wpisu do katastru wodnego:
....................................................................................................................................................................
4) Nazwa banku i numer rachunku bankowego:
....................................................................................................................................................................
5) Dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wniokodawcy:
....................................................................................................................................................................
II. Wielkość rozliczanej dotacji:
1) rozliczana kwota dotacji: ....................................... słownie............................................................
....................................................................................................................................................................
III. Opis zrealizowanego zadania z uzyskanej dotacji:
1) Zakres przedmiotowy zrealizowanego zadania:
..........................................................................................................................................................................2) Osiągnięte rezultaty realizacji zadania:
..........................................................................................................................................................................3) Termin i miejsce realizacji zadania:
..........................................................................................................................................................................4) Harmonogram realizacji zadania:
Okres realizacji | Rodzaj podejmowanych działań |
IV. Kalkulacja poniesionych kosztów realizacji zadania oraz wskazanie źródeł finansowania zadania:
1) Zestawienie dokumentów:
Nr dokumentu | Data wystawienia dokumentu | Rodzaj wydatku | Kwota wydatku | W tym sfinansowanych z dotacji | W tym sfinansowanych ze środków własnych |
2) Zestawienie źródeł finansowania zadania:
Źródła finansowania zadania | Łączna wartość poniesionych wydatków | Udział poszczególnych źródeł finansowania w łącznej wartości zadania w % |
Dotacja z budżetu | ||
Środki własne | ||
Inne | ||
Razem | 100 |
V. Podpisy upoważnionych do składania oświadczeń woli osób w imieniu wnioskodawcy:
..........................................................
(imię i nazwisko, pełniona funkcja)
..........................................................
(imię i nazwisko, pełniona funkcja)
...........................................
(miejscowość, data)
Załączniki:
1) ...........................
2) ...........................
3) ...........................
Przewodniczący Rady |