Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVII/194/12 Rady Gminy Gródek
z dnia 29 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241, 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675, 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz.679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281, 2012 r. poz. 567) oraz art. 6 r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 39, poz. 951) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwała określa:
1) rodzaje i ilość odpadów odbieranych od właściciela nieruchomości;
2) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości;
3) sposób świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
4) sposób zagospodarowania odpadów komunalnych.
§ 2. 1. Odpady komunalne będą odbierane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych według podziału na następujące frakcje:
a) zmieszane odpady komunalne,
b) papier i tektura,
c) odpady opakowaniowe ze szkła,
d) tworzywa sztuczne,
e) odpady wielomateriałowe,
f) metale,
g) odpady zielone,
h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
i) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
j) zużyte opony.
2. Pozostałe selektywnie zebrane odpady komunalne (przeterminowane leki i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory) mogą być dostarczane nieodpłatnie przez właściciela nieruchomości do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
3. Odpady budowlano-remontowe z remontów prowadzonych samodzielnie mogą być dostarczane do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 5 m3 rocznie z jednego gospodarstwa domowego prowadzonego w lokalu mieszkalnym lub budynku mieszkalnym jednorodzinnym.
4. Ustala się, iż od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych wymienionych w ust. 1 i 2, z zatrzeżeniem ust. 5.
5. Od mieszkańców nie będą przyjmowane odpady, jeżeli ich rodzaj i ilość wskazywałyby, że nie są one pochodzenia komunalnego.
§ 3. 1. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych określa załącznik nr 1 do uchwały.
2. Frakcje odpadów komunalnych dzieli się na dwie grupy, ze względu na sposób i częstotliwość odbioru:
a) grupa podstawowa obejmująca odpady odbierane od właścicieli nieruchomości regularnie, bez względu na ilość zgromadzonych odpadów, do której zalicza się: zmieszane odpady komunalne, papier i tekturę, szkło opakowaniowe, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metale, odpady zielone,
b) grupa dodatkowa obejmująca odpady elektryczne i elektroniczne, meble i odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, chemikalia, baterie i akumulatory, przeterminowane leki i odpady budowlano-remontowe.
3. Terminy odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych zostaną podane do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.grodek.pl).
§ 4. Wójt Gminy Gródek podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.grodek.pl) lokalizację punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, godziny otwarcia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz wykaz odbieranych w nim frakcji odpadów komunalnych.
§ 5. Sposób zagospodarowania poszczególnych frakcji odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości określa załącznik nr 2 do uchwały.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gródek.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVII/194/12
Rady Gminy Gródek
z dnia 29 listopada 2012 r.
CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH
GRUPA ODPADÓW | ODPADY | BUDYNKI | |
JEDNORODZINNE | WIELORODZINNE | ||
PODSTAWOWA | ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE | raz na miesiąc | raz na dwa tygodnie |
PAPIER I TEKTURA | raz na miesiąc | raz na miesiąc | |
SZKŁO | |||
TWORZYWA SZTUCZNE | |||
OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE | |||
METALE | |||
ODPADY ZIELONE* | raz na miesiąc (w okresie od 1 maja do 31 października) | ||
DODATKOWA | ZUŻYTY SPRZĘT ELEKTRYCZNY | dwa razy w roku (w ramach okresowej zbiórki) odbiór z terenu nieruchomości lub według zapotrzebowania samodzielne dostarczenie do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych | dwa razy w roku (w ramach okresowej zbiórki) odbiór z terenu nieruchomości lub według zapotrzebowania samodzielne dostarczenie do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych |
MEBLE I ODPADY WIELKOGABARYTOWE | |||
ZUŻYTE OPONY | |||
CHEMIKALIA | według zapotrzebowania samodzielne dostarczenie do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych | ||
ZUŻYTE BATERIE | |||
PRZETERMINOWANE LEKI | |||
ODPADY BUDOWLANO-REMONTOWE** |
* Dopuszczalna jest możliwość kompostowania w przydomowych kompostownikach w zabudowie jednorodzinnej, jeżeli nie powoduje to uciążliwości dla otoczenia
** Odpady budowlano-remontowe z remontów prowadzonych samodzielnie można przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 5 m3 rocznie z jednego gospodarstwa domowego prowadzonego w lokalu mieszkalnym lub z budynku mieszkalnego jednorodzinnego.
Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVII/194/12
Rady Gminy Gródek
z dnia 29 listopada 2012 r.
SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA POSZCZEGÓLNYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH ODEBRANYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
RODZAJ ODPADÓW | PROCESY ODZYSKU 1) | PROCESY UNIESZKODLIWIANIA 1) |
ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE | R1, R15 | D1, D10, D11 |
TWORZYWA SZTUCZNE | R1, R5, R14, R15 | D10, D11 |
OPAKOWANIA | R1, R5, R14, R15 | D10, D11 |
METALE | R4, R5 | - |
SZKŁO | R5, R14, R15 | - |
PAPIER | R1, R3, R14, R15 | D10, D12 |
ODPADY ZIELONE | R1, R3, R10 | D10, D11 |
MEBLE I ODPADY WIELKOGABARYTOWE | R1, R5, R15 | D1, D10, D11 |
ZUŻYTE OPONY | R5 | - |
ZUŻYTY SPRZĘT ELEKTRYCZNY | R5, R14, R15 | - |
ZUŻYTE BATERIE | R6 | D5, D16 |
CHEMIKALIA | R2, R6 | D5, D16 |
PRZETERMINOWANE LEKI | R1 | D10, D11 |
ODPADY | R14, R15 | D5 |
1) Oznaczenia procesów odzysku i unieszkodliwiania na podstawie załączników nr 5 i 6 do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243, z późn. zm.).
Przewodniczący Rady Gminy |