Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego rok 2009 nr 238 poz. 2949

Uchwała nr XXVIII/232/09 Rady Gminy Narewka

z dnia 8 grudnia 2009r.

w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Narewka


Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 146, poz. 1055, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420/ oraz art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, Nr 180, poz. 1495, z 2006 r. Nr 144, poz. 1402, z 2008 r. Nr 223, poz. 1464, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 666, Nr 92, poz. 753/ uchwala sie, co następuje:
§ 1. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Narewka, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Narewka, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Narewka.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Wojewodztwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy

Andrzej Niedźwiedź
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XXVIII/232/09
Rady Gminy Narewka
z dnia 8 grudnia 2009 r.
Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Narewka.
§ 1. 1. Przedsiębiorca powinien złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm./ i potwierdzający spełnienie wymagań zawartych w niniejszej uchwale.
2. Przedsiębiorca powinien zapewnić właścicielowi nieruchomości z którym podpisał umowę na odbiór odpadów komunalnych pojemniki, kontenery lub worki na odpady w ilości zapewniającej odbiór odpadów komunalnych z częstotliwością wynikającą z Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Narewka.
3. Pojemniki, kontenery i worki dostarczone przez firmę wywozową muszą być trwale oznakowane, a oznakowanie powinno zawierać minimum nazwę i numer telefonu przedsiębiorcy.
4. Przedsiębiorca ma obowiązek prowadzenia stałej konserwacji, naprawy pojemników i kontenerów w celu zapewnienia ich przydatności do obsługi zadań związanych z odbiorem odpadow komunalnych.
5. Przedsiębiorca powinien zapewnić gotowość takiej organizacji świadczonych usług, aby po każdorazowym opróżnieniu pojemników uprzątnięte zostały rozsypane odpady.
§ 2. 1. Pojazdy służące do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinny spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym /Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm./ oraz dodatkowo:
1) powinny być czyste i posiadać estetyczny wygląd,
2) powinny być oznakowane w sposób trwały, a oznakowanie powinno zawierać informację o przedsiębiorcy - nazwę, adres i nr telefonu,
3) powinny być wyposażone w sprzęt umożliwiający sprzątanie miejsc odbioru odpadów w przypadkach ich zanieczyszczenia podczas wykonywania czynności odbioru odpadów.
2. Konstrukcja i zabudowa pojazdów nie powinna powodować zanieczyszczenia środowiska poprzez samoistne, niekontrolowane wysypywanie, bądź rozwiewanie przewożonych odpadów, a także rozprzestrzenianie się przykrych odorów.
3. Liczba i stan techniczny posiadanych przez przedsiębiorców pojazdów musi zapewnić ciągłość i nieprzerwalność usług odbioru odpadów komunalnych /niesegregowanych, zbieranych selektywnie/ od właścicieli nieruchomości.
4. Posiadana przez przedsiębiorcę baza techniczna powinna spełniać wymagania techniczne, normy bezpieczeństwa, higieny pracy, przeciwpożarowe, sanitarne i ochrony środowiska.
§ 3. 1. Działalność przedsiębiorcy, będąca przedmiotem wniosku powinna być prowadzona zgodnie z gminnym planem gospodarki odpadami, jak i regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Narewka.
2. Przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji zawartych umów z właścicielami nieruchomości i dowodów świadczenia usług, ewidencja umów powinna zawierać następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwa właściciela nieruchomości,
2) adres nieruchomości,
3) data zawarcia umowy,
4) rodzaj /kod/ odbieranych odpadów,
5) częstotliwość odbioru odpadów.
3. Przedsiębiorca zobowiązany jest do udostępniania ewidencji umów i dowodów świadczenia usług pracownikom Urzędu Gminy Narewka.
4. Przedsiębiorca jest zobowiązany w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca sporządzić i przekazać Wójtowi Gminy Narewka wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz powinien zawierać następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości,
2) adres właściciela nieruchomości,
3) adres nieruchomości, z której odbierane są odpady.
5. Przedsiębiorca jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy Wojtowi Gminy Narewka informacji dotyczącej:
1) masy poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Narewka,
2) sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych,
3) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów, na które przedsiębiorca posiada dokumenty potwierdzające gotowość przyjęcia odpadów z terenu Gminy Narewka,
4) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nieskładowanych na składowiskach odpadów i sposobów lub sposobu ich zagospodarowania.
6. Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach /Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm./.
§ 4. 1. Wydane zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania w przypadku nie wypełnienia przez przedsiębiorcę określonych wymagań, na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2005 r.Nr 236, poz. 2008 z późn. zm./.
2. Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania określonych w zezwoleniu obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska, zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm./.
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XXVIII/232/09
Rady Gminy Narewka
z dnia 8 grudnia 2009 r.
Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na ternie Gminy Narewka.
§ 1. 1. Przedsiębiorca powinien złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn. zm./ i potwierdzający spełnienie wymagań zawartych w niniejszej uchwale.
2. Pojazdy służące do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym /Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm./ oraz wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych /Dz. U. Nr 193, poz. 1617/ oraz dodatkowo:
1) powinny być czyste i posiadać estetyczny wygląd,
2) powinny być oznakowane w sposób trwały, a oznakowanie powinno zawierać informację o przedsiębiorcy - nazwę, adres, nr telefonu,
3) powinny być wyposażone w sprzęt umożliwiający sprzątanie miejsc odbioru nieczystości ciekłych w przypadkach ich zanieczyszczenia podczas wykonywania czynności opróżniania zbiorników bezodpływowych.
3. Liczba i stan techniczny posiadanych przez przedsiebiorcę pojazdów muszą zapewnić ciągłość i nieprzerywalność usług opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
4. Mycie i dezynfekcja pojazdów służących do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinna odbywać się zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617/.
§ 2. 1. Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na oprożnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną.
2. Działalność przedsiębiorcy będąca przedmiotem wniosku powinna być prowadzona zgodnie z gminnym planem gospodarki odpadami, jak i regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Narewka.
3. Przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji zawartych umów z właścicielami nieruchomości i dowodow świadczenia usług, ewidencja umów powinna zawierać następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwa właściciela nieruchomości,
2) adres nieruchomości,
3) data zawarcia umowy,
4) pojemność zbiornika bezodpływowego,
5) częstotliwość opróżniania.
4. Przedsiębiorca zobowiązany jest do udostępniania ewidencji umów i dowodów świadczenia usług pracownikom Urzędu Gminy Narewka.
5. Przedsiębiorca jest zobowiązany w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca sporządzić i przekazać Wójtowi Gminy Narewka wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiacu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły, wykaz powinien zawierać następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości,
2) adres właściciela nieruchomości,
3) adres nieruchomości, na której opróżniane są zbiorniki bezodpływowe.
6. Przedsiębiorca jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy Wójtowi Gminy Narewka informacji dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z terenu Gminy Narewka
§ 3. 1. Wydane zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania w przypadku nie wypełnienia przez przedsiębiorcę określonych wymagań, na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn. zm./
2. Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania określonych w zezwoleniu obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska, zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn. zm./.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00