Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2015 poz. 4787

Uchwała nr X/87/2015 Rady Miejskiej w Pakości

z dnia 23 grudnia 2015r.

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn.zm.[1])) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.[2])) uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr II/8/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok, z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:

1) przyjąć środki na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 0,58 zł,

2) przyjąć środki ma dofinansowanie własnych inwestycji gminy pozyskane z innych źródeł w wysokości 1 223 141,00 zł,

3) przyjąć środki na realizację zadań bieżących w wysokości 10 000,00 zł,

4) przyjąć środki dotacji w dziale 852 Pomoc społeczna w kwocie 8 676,00 zł,

5) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:

a) zwiększeń o kwotę 1 534 879,58 zł,

b) zmniejszeń na kwotę 299 397,27 zł,

c) przeniesień na kwotę 505 508,00 zł,

6) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:

a) zwiększeń o kwotę 105 967,58 zł,

b) zmniejszeń na kwotę 221 999,27 zł

c) przeniesień na kwotę 241 398,97 zł, oraz:

7) § 1 otrzymuje brzmienie:

Dochody budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 32 826 370,26 zł, w tym:

1) dochody bieżące w kwocie 29 023 388,34 zł

a) dochody własne 17 391 275,21 zł,

b) subwencje 6 048 956,00 zł,

c) dotacje celowe 5 583 157,13 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1pkt 2 i 3 - 77 900,24 zł;

2) dochody majątkowe w kwocie 3 802 981,92 zł

a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 3 255 231,92 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 - 1 873 346,00 zł

b) dochody ze sprzedaży majątku 448 108,00 zł

c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 99 642,00 zł."; zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,

8) § 2 otrzymuje brzmienie:

Wydatki budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 32 241 563,40 zł, w tym:

1) wydatki bieżące w wysokości 28 451 894,56 zł,

a) wydatki jednostek budżetowych 21 759 793,57 zł, wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 562 706,27 zł, wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 8 197 087,30 zł,

b) dotacje na zadania bieżące 1 155 948,00 zł,

c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 5 309 152,75 zł,

d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 - 0,24 zł,

e) obsługa długu 227 000,00 zł,

2) wydatki majątkowe w wysokości 3 789 668,84 zł,

a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 3 398 068,84 zł, w tym: programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3
- 1 309 790,00 zł,

b) dotacje na zadania majątkowe - 391 600,00 zł."; zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

9) wynik budżetu stanowi nadwyżka w kwocie 584 806,86 zł, którą planuje się przeznaczyć na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.

10) załącznik "Przychody i rozchody w 2015r." otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

11) załącznik "Zadania inwestycyjne w 2015r." otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

12) załącznik "Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

13) załącznik "Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

14) załącznik "Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2015r." otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Jerzy Joachimiak


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik2.pdf


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik3.pdf


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik4.pdf


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik5.pdf


Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik6.pdf


Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik7.pdf


Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr X/87/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 grudnia 2015 r.
Zalacznik8.pdf


Uzasadnienie

do uchwały nr X/87/2015 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 grudnia 2015 r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:

- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, zwiększenie o kwotę 103 317,00 zł są to środki z PROW otrzymane w związku z rozliczeniem końcowym zadania pn. "Zaopatrzenie w wodę mieszkańców wsi Ludkowo i Mielno poprzez budowę odcinka sieci wodociągowej",

- w dziale 600 Transport i łączność, zmniejszenie o 36 999,27 zł, w związku z korektą otrzymanego dofinansowania do zadania pn. "Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150422C w m. Kościelec gm. Pakość", proporcjonalnego do, obniżonej po przetargu, wartości zadania,

- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie o kwotę 38 634,00 zł, wykonano plan dochodów z tyt. przekształcenia prawa użytkowania wieczystego powyżej przyjętych założeń,

- w dziale 750 Administracja publiczna, zmniejszenie o kwotę 1 370,00 zł, zmniejszono niewykonany plan odsetek od lokat w wys.1 500,00 zł oraz zwiększono plan o 122 zł w związku z wyższym wykonaniem wynagrodzenia płatnika PDOF i składek ZUS,

- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, zwiększenie o kwotę 34 601,00 zł, skorygowano plan dochodów z tyt.pod.od nieruchomości, pod.leśnego, pod.od śr.transportowych, pod.od czynności cywilnoprawnych w związku z niższym lub wyższym niż zakładano wykonaniem planu, wprowadzono również zwiększenie planu dla opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, opłaty skarbowej i opłaty za zajęcie pasa drogowego,

- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwot ę 7 026,00 zł, wprowadzono dochody z tytułu odpłatności za żywienie dzieci w Gimnazjum,

- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie o kwotę 16 347,00 zł, zwiększono plan z tyt. rozliczenia wpłat dłużników alimentacyjnych oraz przyjęto dotację zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.3.85.2015,

- w dziale 900 Gospodarka komunalna zwiększenie o kwotę 1 073 926,58 zł, w związku ze wspólną realizacją projektu z zakresu infrastruktury kanalizacyjnej z P.P.U. "Wodbar" sp. z o.o. w Barcinie finansowanych ze środków Funduszu Spójności przyjęto rozliczenie projektu, ponadto wprowadzono bezzwrotną pomoc finansową od Agencji Nieruchomości Rolnej w wysokości 0,58 zł na realizację zadania pn. "Budowa przydomowej oczyszczalni ścieków w m. Gorzany gm. Pakość", środki WFOŚIGW w Toruniu na dofinansowanie zadania "Zadrzewienie i zakrzewienie na terenie Gm. Pakość" w wysokości 10 000,00 zł oraz zmniejszono plan dochodów z tyt. gromadzenia środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska o kwotę 55 898,00 zł, w związku z ich niższym wykonaniem.

- w dziale 921Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, skorygowano czwartą cyfrę paragrafu.

wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:

- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 139 832,73 zł, zwiększenie planu na opłacenie wynagrodzenia za opracowanie organizacji ruchu na drogach gminnych, zakup usług, zmniejszono plan dla zadania pn. "Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150422C w m. Kościelec gm. Pakość" w związku z korektą dofinansowania, zwiększono wartość zadania pn.: "Wymiana nawierzchni w ulicy 21 Stycznia, Pałuckiej, Przybyszewskiego i Kasprowicza w Pakość - II etap" uwzględniono wartość prac interwencyjnych,

- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesiono środki z zakupu materiałów i zabezpieczona plan na energię i opłaty na części wspólne,

- w dziale 710 Działalność usługowa, zmniejszenie o 2 699,97 zł, przeniesiono środki do działu 900, wydatek dotyczył zadania pn. "Budowa przydomowej oczyszczalni ścieków w Gorzanach",

- w dziale 720 Informatyka zwiększenie o kwotę 8 499,00zł, przeniesienie z rozdziału 75023 zadania "Infostrada Pomorza i Kujaw",

- w dziale 750 Administracja publiczna zmniejszenie o kwotę 130 664,00 zł, przeniesiono środki na koszty opłaty sądowej, zwiększono plan na wypłatę diet sołtysów oraz na zakup usług w Urzędzie, koszty delegacji pracownika oraz zakup usług,

- w dziale 757 Obsługa długu publicznego, zmniejszenie o kwotę 185 000 zł, z uwagi na obniżenie oprocentowania kredytów, zapłacono odsetki w wysokości niższej niż planowano,

- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 55 980,00 zł, zwiększono plan na wpłatę jaką gmina ponosi za wychowanie przedszkolne za dzieci z terenu naszej gminy, które uczęszczają do przedszkoli publicznych i niepublicznych w innych gminach, zwiększono plan na żywienie młodzieży w Gimnazjum, przeniesiono plan z rozdz. 85401 na wynagrodzenia nauczycieli, którzy zapewniają specjalną organizację nauki i metod pracy dzieciom z orzeczeniami o niepełnosprawności w Szkole Podstawowej w Pakości, ponadto przeniesiono w ramach planu finansowego Gimnazjum środki na pozostałe koszty związane z wynagrodzeniami nauczycieli, zabezpieczono środki na korektę odpisu na ZFŚS w Przedszkolu,

- w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie o kwotę 6 500,00 zł, w związku z wykonaniem powyżej przyjętego planu dochodów z tytułu wydawanej koncesji na sprzedaż alkoholu, zwiększono wydatki, które przeznacza się na działalność świetlicy socjoterapeutycznej w Pakości, świetlic opiekuńczo-profilaktycznych oraz na działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pakości.

- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie o 13 876,00 zł dokonano przeniesienia w ramach planu Ośrodka Pomocy Społecznej zgodnie z wnioskiem kierownik OPS w celu zabezpieczenia środków przeciwdziałanie przemocy w rodzinie, realizacji świadczeń rodzinnych oraz zabezpieczono środki na organizację prac społecznie użytecznych oraz wprowadzono środki dotacji na świadczenia rodzinne,

- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejszenie o kwotę 26 380,00 zł, przeniesiono środki do dz. 801 w celu zabezpieczenia wydatków na specjalną organizację nauki i metod pracy dzieciom z orzeczeniami o niepełnosprawności,

- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie o 12 700,55 zł, przeniesiono środki z działu 710 oraz wprowadzono środki na zakup roślin,

- w związku ze zwiększeniem planu dochodów i zmniejszeniem planu wydatków zmienił się wynik budżetu, planuje się uzyskać nadwyżkęw wysokości 584 806,86 zł dokonano również zmiany w załączniku "Przychody i rozchody w 2015r" poprzez zmniejszenie przychodów z tytułu emisji obligacji komunalnych o kwotę 29 000,00 zł.

Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn.zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.).


[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r. poz. 1045 i 1890

[2]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 938 i 1646, z 2014r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877 oraz z 2015r. poz. 238, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190, 1269, 1358, 1513, 1854 i 1890.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00