Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2015 poz. 2127

Obwieszczenie Rady Miejskiej w Pakości

z dnia 23 czerwca 2015r.

w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz osób prowadzących wychowanie przedszkolne w innych formach, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji

1. Na podstawie art. 16 ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 197, poz. 1172 i Nr 232, poz. 1378) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity uchwały Nr XIX/160/2012 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz osób prowadzących wychowanie przedszkolne w innych formach, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2012 r., poz. 3134), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych uchwałą Nr XXXII/307/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 24 czerwca 2014 r. zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz osób prowadzących wychowanie przedszkolne w innych formach, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2014 r., poz. 1997).

2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity uchwały nie obejmuje § 2 i § 3 uchwały Nr XXXII/307/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 24 czerwca 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz osób prowadzących wychowanie przedszkolne w innych formach, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2014 r., poz. 1997), które stanowią:
"§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości
§ 3. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego."

Przewodniczący Rady Miejskiej


Jerzy Joachimiak


Załącznik do Obwieszczenia
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 czerwca 2015 r.

UCHWAŁA Nr XIX/160/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI

z dnia 27 listopada 2012r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz osób prowadzących wychowanie przedszkolne w innych formach, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.[1])), art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.[2])) oraz art. 218 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.[3])) uchwala się, co następuje:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Określa się tryb udzielania i rozliczania dotacji, a także tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystania przysługujących:

1) niepublicznym przedszkolom;

2) osobom prowadzącym wychowanie przedszkolne w formach, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14 a ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.).

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Pakość;

2) placówce bez bliższego określenia - należy przez to rozumieć niepubliczne przedszkole, a także niepubliczną formę wychowania przedszkolnego, o której mowa w § 1 pkt.2;

3) organie prowadzącym - należy przez to rozumieć inne niż Gmina Pakość osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące placówkę;

Rozdział 2.
Podstawa obliczania dotacji

§ 3. Niepublicznemu przedszkolu, o którym mowa § 1 pkt.1, przysługuje z budżetu Gminy dotacja ustalona według następujących zasad:

1) kwota dotacji na każdego ucznia wynosić będzie 75% ustalonych w budżecie Gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych na terenie Gminy w przeliczeniu na jednego ucznia, z zastrzeżeniem pkt. 2;

2) na ucznia niepełnosprawnego kwota dotacji odpowiadać będzie 100% kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

- pod warunkiem, że osoba prowadząca niepubliczne przedszkole poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.

§ 4. Osoba prowadząca wychowanie przedszkolne w formie, o której mowa w § 1 pkt. 2 otrzymuje z budżetu Gminy dotację ustaloną według następujących zasad:

1) kwota dotacji na każdego ucznia, objętego tą formą wychowania przedszkolnego, wynosić będzie 40% wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Pakość, z zastrzeżeniem pkt. 2;

2) na ucznia niepełnosprawnego kwota dotacji odpowiadać będzie 100% kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

- pod warunkiem, że osoba prowadząca niepubliczną formę wychowania przedszkolnego poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę uczniów nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.

Rozdział 3.
Udzielanie i rozliczanie dotacji

§ 5. 1. W terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji organ prowadzący placówkę składa do Burmistrza Pakości wniosek o udzielenie dotacji. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do uchwały.

2. Wysokość dotacji w budżecie Gminy ustala się oddzielnie dla każdej placówki na dany rok kalendarzowy w oparciu o planowaną liczbę uczniów zgłoszonych we wniosku.

§ 6. Organ prowadzący placówkę sporządza i przekazuje Burmistrzowi Pakości:

1) nie później niż do 15 dnia każdego miesiąca informację o rzeczywistej liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień miesiąca za który przysługuje dotacja, na druku stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej uchwały;

2) nie później niż do dnia 31 stycznia każdego roku - za okres od początku do końca minionego roku kalendarzowego - roczne rozliczenie otrzymanych dotacji z uwzględnieniem aktualnej liczby uczniów w miesiącu otrzymania dotacji oraz rodzajów poniesionych wydatków, na druku stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej uchwały;

§ 7. 1. Dotacja przekazywane są w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek placówki, na podstawie pisemnej informacji, o której mowa w § 6 pkt 1.

2. W przypadku skreślenia dziecka z ewidencji przedszkola dotacja nie będzie przysługiwała.

3. Za końcowy termin uczęszczania dziecka do placówki należy uznać ostatni dzień miesiąca, w którym dziecko uczęszczało do przedszkola.

4. W okresie przerwy wakacyjnej tj. w lipcu i sierpniu do obliczenia dotacji przyjmuje się:

1) średniomiesięczną liczbę dzieci uczęszczających do danego punktu od stycznia do czerwca.

2) [4]) średniomiesięczną liczbę dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych w gminie Pakość od stycznia do czerwca.

§ 8. 1. Dotacje udzielone z budżetu Gminy w części niewykorzystanej do końca roku budżetowego podlegają zwrotowi w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku budżetowego.

2. Obowiązek zwrotu dotacji pobranej nienależnie, w nadmiernej wysokości lub wykorzystanej na cele inne niż bieżące może wynikać z protokołu kontroli, o którym mowa w § 9 ust. 3.

3. W przypadku zakończenia prowadzonej działalności przez dotowaną placówkę w trakcie trwania roku budżetowego organ prowadzący powiadamia pisemnie Burmistrza Pakości, a dotowana placówka zobowiązana jest przedłożyć rozliczenie wykorzystania dotacji oraz zwrócić niewykorzystane, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości środki z dotacji udzielonej z budżetu gminy w terminie 15 dni od dnia zakończenia działalności.

Rozdział 4.
Kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji

§ 9. 1. Burmistrz Pakości może przeprowadzić kontrolę, o której mowa w art. 90 ust. 3e ustawy o systemie oświaty.

2. Kontrolę, o której mowa w ust. 1 przeprowadzają przedstawiciele organu dotującego, zwani dalej kontrolującymi, na podstawie imiennych upoważnień wydanych przez Burmistrza Pakości.

3. Zakres kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji obejmuje prawidłowość wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa w art. 90 ust. 3d ustawy o systemie oświaty. Kontrolą może być także objęta zgodność ze stanem faktycznym liczby uczniów i danych wykazywanych w informacjach, o których mowa w § 6 pkt 1-2.

§ 10. Kontrolujący mają prawo wstępu do placówki oraz wglądu do prowadzonej przez nie dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania.

§ 11. 1. Kontrolujący jest obowiązany powiadomić organ prowadzący co najmniej na 3 dni przed planowaną kontrolą o terminie i zakresie kontroli.

2. Wyniki przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole kontroli.

3. Protokół kontroli zawiera opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych uchybień i nieprawidłowości.

4. Protokół kontroli podpisują kontrolujący i osoba upoważniona przez organ prowadzący do reprezentowania kontrolowanego podmiotu.

§ 12. 1. Organowi prowadzącemu placówkę przysługuje prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń, co do ustaleń zawartych w protokole kontroli.

2. Zastrzeżenia należy zgłosić na piśmie w terminie 14 dni od dnia podpisania protokołu kontroli.

3. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 1, kontrolujący jest obowiązany dokonać ich analizy i w miarę potrzeb podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w przypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.

4. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko organowi prowadzącemu placówkę.

§ 13. 1. Po zakończeniu postępowania kontrolnego przez kontrolujących, Burmistrz Pakości przekazuje organowi prowadzącemu placówkę wystąpienie pokontrolne.

2. Wystąpienie pokontrolne zawiera ocenę przedmiotu kontroli, wynikającą z ustaleń opisanych w protokole kontroli, a w razie stwierdzenia uchybień i nieprawidłowości - także wnioski pokontrolne w sprawie ich usunięcia.

3. Organ placówkę jest obowiązany, w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, poinformować na piśmie Burmistrza Pakości o sposobie wykonania wniosków oraz podjętych działaniach w celu usunięcia stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 15. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIX/160/2012

Rady Miejskiej w Pakości

z dnia 27 listopada 2012 r.

…………………..dnia…………………..

………………………………………………….

(pieczęć organu prowadzącego)

Burmistrz Pakości

ul. Rynek 4

88-170 Pakość

Wniosek o udzielenie dotacji

Wnoszę o udzielenie dotacji na rok……… dla niepublicznego przedszkola, zespołu wychowania przedszkolnego, punktu przedszkolnego

inne - wymienić ...............................................................................................................................

(nazwa i adres placówki) ................................................................................................................... ............................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

prowadzonej przez .............................................................................................................................

………………………………………………………………………………………………………

  1. Placówka wpisania jest do ewidencji niepublicznych szkół i placówek prowadzonej przez Gminę Pakość - zaświadczenie nr ………………..…….. z dnia ....………………..……………
  2. Planowana liczba uczniów od dnia 1 stycznia do dnia 31 sierpnia ………… osób, w tym:

? uczniów niepełnosprawnych ………. osób - rodzaj niepełnosprawności: …………………………………………………………………………………………,

? uczniów objętych wczesnym wspomaganiem ……………………………….… osób.

? z terenu gminy Pakość ………………………………

  1. Planowana liczba uczniów od dnia 1 września do dnia 31 grudnia ………… osób, w tym:

? uczniów niepełnosprawnych ………. osób - rodzaj niepełnosprawności: …………………………………………………………………………………………,

? uczniów objętych wczesnym wspomaganiem ……………………………….… osób.

? z terenu gminy Pakość ………………………………

  1. Dotację proszę przekazywać na rachunek bankowy:

nazwa i adres banku: ……………………………………..……………………………............

numer rachunku bankowego: …..……………………………………………............................

……………………………….

(podpis i pieczątka upoważnionej do reprezentowania organu prowadzącego)

Pouczenie: Wniosek o udzielenie dotacji składa się w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIX/160/2012

Rady Miejskiej w Pakości

z dnia 27 listopada 2012r.

…………………..dnia…………………..

………………………………………………….

(pieczęć organu prowadzącego)

Burmistrz Pakości

ul. Rynek 4

88-170 Pakość

Informacja o rzeczywistej liczbie uczniów za m-c………………….. r.

  1. Wysokość przekazanej dotacji od początku roku ………………zł,

w tym, za ostatni m-c ………………zł.

  1. Poniesione koszty (wydatki) od początku roku ………………zł,

w tym, za ostatni m-c ………………zł.

? Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń ……….…………zł

? Utrzymanie budynku, pomieszczeń związanych z dotowaną działalnością ………zł

? Zakupy wyposażenia książek i pomocy naukowych ……….…………zł

? Pozostałe

  1. Liczba dzieci objętych dotacją:

Faktyczna liczba uczniów w miesiącu poprzedzającym miesiąc składania informacji

Przewidywana liczba uczniów w miesiącu w którym składana jest informacja

miesiąc, rok

miesiąc, rok

liczba uczniów

liczba uczniów

(zał. A - wykaz wszystkich uczniów placówki - obejmujący imię i nazwisko, datę urodzenia, miejsca zamieszkania, w tym dane uczniów nie zameldowanych w gminie Pakość

(zał. B - wykaz wszystkich uczniów placówki - obejmujący imię i nazwisko, datę urodzenia, miejsca zamieszkania, w tym dane uczniów nie zameldowanych w gminie Pakość

Świadom odpowiedzialności za niezależnie pobranie dotacji (art.82 Kodeksu Karnego Skarbowego) poświadczam aktualność prawa placówki do otrzymania dotacji i aktualność związanych z tym danych z przedłożonego w dniu ……………………………. wniosku o udzielenie dotacji.

……………………………………………..

(Imienna pieczątka i podpis osoby

sporządzającej sprawozdanie, nr telefonu)

……………………………………………………………….

(Imienna pieczątka i podpis przedstawiciela organu

podmiotu prowadzącego)


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XIX/160/2012

Rady Miejskiej w Pakości

z dnia 27 listopada 2012r.

Wzór

…………………..dnia…………………..

………………………………………………….

(pieczęć organu prowadzącego)

Burmistrz Pakości

ul. Rynek 4

88-170 Pakość

Roczne rozliczenie otrzymanych z budżetu Gminy Pakość dotacji.

Przedkładam sprawozdanie z wykorzystania otrzymanej dotacji sporządzone za …………..… rok

dla ……………….……………….....................................................................................................

…………………….………………...................................................................................................

prowadzonej przez .............................................................................................................................

............................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

wpisanej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Pakość,

zaświadczenie nr : ……………………… z dnia ………………………………………………….

Liczba uczniów podana we wniosku o udzielenie dotacji: ………………………..……..…, w tym

niepełnosprawnych…………………………. .

Część A

L.p

Miesiąc

Liczba uczniów zgłoszonych

Kwota otrzymanej dotacji

Faktyczna liczba uczniów

Kwota należnej dotacji

Różnica

(5-8)

ogółem

w tym niepełnospr.-rodzaj niepełnospr.

ogółem

w tym niepełnosp.- rodzaj niepełnospr.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Styczeń

2

Luty

3

Marzec

4

Kwiecień

5

Maj

6

Czerwiec

7

Lipiec

8

Sierpień

9

Wrzesień

10

Październik

11

Listopad

12

Grudzień

Razem

Uwagi:...............................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

Część B

L.p.

Rodzaje wydatków finansowych z otrzymanej dotacji

Kwota wydatków w okresie sprawozdawczym

(I-XII)

1

2

3

1

Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

2

Utrzymanie budynku, pomieszczeń związanych z dotowaną działalnością

3

Zakupy wyposażenia książek i pomocy naukowych

4

Pozostałe

Ogółem (suma 1+2+3+4)

Kwota dotacji otrzymana w całym okresie sprawozdawczym

Różnica pomiędzy kwotą otrzymaną, a wykorzystaną

……………………………………………

(Imienna pieczątka i podpis osoby

sporządzającej sprawozdanie)

.....……………………………………………

(Imienna pieczątka i podpis przedstawiciela

organu podmiotu prowadzącego)


[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r., poz. 645 i 1318 oraz z 2014 r., poz. 379 i 1072.

[2]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273 poz. 2703, Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz.788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz.1091, Nr 167, poz. 1400, Nr 249, poz. 2104; z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532, Nr 227, poz. 1658; z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, Nr 180, poz. 1280; z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz.1370, Nr 235, poz. 1680; z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705; z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857, Nr 148, poz. 991; z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887, Nr 205, poz. 1206; z 2012 r. poz. 941, 979; z 2013 r. poz. 87, 827, 1191, 1265, 1317, 1650; z 2014 r. poz. 7, 290, 538, 598, 642, 811, 1146, 1198, 1877 oraz z 2015 r. poz. 357.

[3]) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r., poz. 938 i 1646, z 2014r., poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877 oraz z 2015r. poz. 238 i 532.

[4]) w brzmieniu ustalonym przez § 1 uchwały Nr XXXII/307/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 24 czerwca 2014 r. zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz osób prowadzących wychowanie przedszkolne w innych formach, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00