Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4234

Uchwała nr XLIV/263/2013 Rady Gminy Pruszcz

z dnia 18 grudnia 2013r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zadania będącego przedmiotem dotacji na inne zadania niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie

Na podstawie art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. j. t. z 2013 r. poz. 885) uchwala się co następuje:

§ 1. Podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku mogą być udzielone z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy w zakresie bezpieczeństwa publicznego.

§ 2. 1. Dotacja może być przyznana na wniosek podmiotu ubiegającego się o dotację.

2. Wniosek należy złożyć do dnia 30 września roku budżetowego.

3. Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania winien zawierać:

1) oznaczenie podmiotu ubiegającego się o dotację, w tym:

a) nazwę podmiotu,

b) siedzibę i adres;

2) określenie zadania będącego przedmiotem dotacji bądź grupy zadań, w tym:

a) nazwę bądź zakres rzeczowy zadania,

b) termin realizacji,

c) miejsce realizacji,

d) kalkulację przewidywanych całkowitych kosztów realizacji zadania.

§ 3. 1. Wniosek o przyznanie dotacji składa się do Wójta Gminy Pruszcz.

2. Wniosek będzie rozpatrzony w ciągu 30 dni od dnia złożenia.

3. Wniosek niekompletny, wymagający uzupełnienia, będzie rozpatrzony w ciągu 30 dniu po złożeniu kompletnego wniosku.

§ 4. Udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy o udzielnie dotacji, która powinna określać:

1) oznaczenie stron,

2) zakres rzeczowy, termin i miejsce realizacji zadania zleconego, określenie czasu, na jaki umowa została zawarta,

3) zobowiązanie podmiotu dotowanego do prowadzenia dokumentacji według wymagań dotującego w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania pod względem rzeczowym i finansowym,

4) określenie wysokości dotacji, sposobu i terminu jej przekazywania,

5) zasady rozliczeń otrzymanej dotacji,

6) warunki ewentualnego rozwiązania umowy.

§ 5. Dotacja przyznana na realizację zadania na podstawie umowy jest świadczeniem jednorocznym.

§ 6. Informacja o udzieleniu dotacji zostanie ogłoszona w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy, poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

§ 7. 1. W celu rozliczenia przyznanej dotacji dotowany przedstawia:

1) oryginał faktury opisany w zakresie stanu realizacji zadania, rzetelności i jakości wykonanego zadania,

2) sprawozdanie z wykorzystania dotacji. Sprawozdanie zawiera informacje o realizacji danych jak we wniosku o przyznanie dotacji.

3) Podstawą rozliczenia dotacji jest sprawozdanie z wykorzystania dotacji.

2. Kontrolę merytoryczną ze strony dotującego przeprowadzi pracownik Urzędu odpowiadający w gminie za realizację zadań ujętych w umowie. Podmiot rozliczający dotację zostanie poinformowany na piśmie o zakresie kontroli i wymaganych dokumentach.

3. Kontrolę formalną i rachunkową przedstawionej faktury przeprowadzi pracownik referatu finansów i analiz.

4. Zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości następuje na podstawie art. 252 ustawy o finansach publicznych.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 9. Traci moc uchwała Nr XLIII/251/ 2013 Rady Gminy Pruszcz z dnia 14 listopada 2013 r. sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zadania będącego przedmiotem dotacji na inne zadania niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Zbigniew Jagła


Uzasadnienie

Mając na uwadze art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego w drodze uchwały określa tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania.

Tym samym uzasadnionym jest podjęcie powyższej uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy


Zbigniew Jagła

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00