Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4198

Uchwała nr 666/13 Rady Miasta Torunia

z dnia 19 grudnia 2013r.

w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości nowo wybudowanych budynków mieszkalnych

w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości nowo wybudowanych budynków mieszkalnych.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.[1])) art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.[2])) uchwala się co następuje:

§ 1. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości na zasadach określonych w niniejszej uchwale:

1) nowo wybudowane budynki mieszkalne jednorodzinne, za wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej;

2) lokale mieszkalne w nowo wybudowanych budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, za wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej;

3) grunty pod budynkami, o których mowa w pkt 1 i 2.

2. Przez nowo wybudowany budynek mieszkalny jednorodzinny - rozumie się budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych.

§ 2. 1. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 przysługuje na okres 6 lat począwszy od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budowa została zakończona albo w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części przed ostatecznym wykończeniem.

2. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2 przysługuje na okres 6 lat począwszy od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części przed ostatecznym wykończeniem.

3. W przypadku nabycia lokalu mieszkalnego po dniu 1 stycznia roku następującego po roku, w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części przed ostatecznym wykończeniem zwolnienie przysługuje od następnego miesiąca po miesiącu, w którym nabyto lokal mieszkalny.

4. Łączny okres zwolnienia w odniesieniu do tego samego gruntu, budynku lub jego części, lokalu mieszkalnego nie może być dłuższy niż 6 lat i liczy się od pierwszego dnia miesiąca, w którym udzielono po raz pierwszy zwolnienia.

§ 3. 1. Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 uchwały jest zakończenie budowy lub rozpoczęcie użytkowania budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub jego części przed ostatecznym wykończeniem, po dniu wejścia w życie niniejszej uchwały, nie później jednak niż do 31 grudnia 2020r.

2. Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2 uchwały jest nabycie lokalu mieszkalnego w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, którego budowa została zakończona lub rozpoczęto jego użytkowanie przed ostatecznym wykończeniem, po dniu wejścia w życie niniejszej uchwały, nie później jednak niż do 31 grudnia 2020r.

§ 4. 1. Podatnik ubiegający się o zwolnienie, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 niniejszej uchwały, zobowiązany jest do złożenia, z zastrzeżeniem ust. 2, w terminie do 31 grudnia roku, w którym budowa została zakończona, albo w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części przed ostatecznym wykończeniem:

1) wniosku o udzielenie zwolnienia od podatku od nieruchomości, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały;

2) dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej zwolnieniem;

3) kserokopii zawiadomienia o zakończeniu budowy, złożonego we właściwym organie lub kserokopii pozwolenia na użytkowanie budynku lub jego części przed ostatecznym wykończeniem, wydanego przez właściwy organ;

4) informacji w sprawie podatku od nieruchomości na druku IN-1.

2. Podatnik ubiegający się o zwolnienie w przypadku nabycia gruntów zobowiązany jest do złożenia informacji w sprawie podatku od nieruchomości na druku IN-1 w terminie 14 dni od jego nabycia;

3. Podatnik ubiegający się o zwolnienie, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2 niniejszej uchwały, zobowiązany jest do złożenia w terminie 14 dni od dnia nabycia lokalu mieszkalnego:

1) wniosku o udzielenie zwolnienia od podatku od nieruchomości, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały.

2) dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej zwolnieniem;

3) informacji w sprawie podatku od nieruchomości na druku IN-1.

4. Podatnik, który nie dotrzyma terminu wskazanego w ust. 1 lub ust. 2, nie nabywa prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości na mocy niniejszej uchwały.

§ 5. Utrata prawa do zwolnienia następuje w przypadku:

1) upływu okresu zwolnienia od podatku od nieruchomości;

2) zbycia lub utraty tytułu prawnego do nieruchomości objętej zwolnieniem.

§ 6. 1. Podmiot korzystający ze zwolnienia jest zobowiązany powiadomić pisemnie Prezydenta Miasta Torunia o utracie prawa do zwolnienia lub o zmianie mającej wpływ na wysokość udzielonego zwolnienia, najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących taką utratę lub zmianę.

2. Prawo do zwolnienia ustaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności powodujące utratę prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości, pod warunkiem pisemnego powiadomienia Prezydenta Miasta Torunia w terminie, o którym mowa w ust. 1.

3. Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy co do spełniania warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia lub niepowiadomienia Prezydenta Miasta Torunia, w terminie, o którym mowa w ust. 1, o okolicznościach powodujących utratę prawa do zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres, przez jaki korzystał ze zwolnienia. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia na mocy niniejszej uchwały zobowiązany jest do zapłaty podatku od nieruchomości za cały okres, kiedy nienależnie korzystał ze zwolnienia.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Torunia.

§ 8. Zobowiązuje się Prezydenta Miasta Torunia do składania Radzie Miasta Torunia w terminie do 30 czerwca corocznego sprawozdania o skutkach finansowych zwolnień udzielonych na podstawie niniejszej uchwały.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego i obowiązuje do 31 grudnia 2020r.

Przewodniczący Rady Miasta Torunia


Marian Frąckiewicz


Załącznik do uchwały Nr 666/13
Rady Miasta Torunia
z dnia 19 grudnia 2013 r.

Formularz

zgłoszenia zamiaru korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości nowo wybudowanych budynków mieszkalnych jednorodzinnych i lokali mieszkalnych w nowo wybudowanych budynkach mieszkalnych wielorodzinnych

Dane identyfikujące podatnika:

Imię i nazwisko

PESEL

Adres zameldowania podatnika

Adres do korespondencji

Telefon kontaktowy do podatnika

Dane osoby upoważnionej do kontaktów w sprawach dotyczących niniejszego zwolnienia (imię, nazwisko, nr tel.)



Dane dotyczące współwłaścicieli nieruchomości (imię, nazwisko, PESEL, adres zameldowania)






Dane dotyczące nieruchomości, podlegającej zwolnieniu

Ulica i numer

Numery działek, obręb, powierzchnia działek


Łączna powierzchnia gruntów w m2


Powierzchnia gruntów podlegająca zwolnieniu w m2


Powierzchnia użytkowa budynku/ lokalu mieszkalnego w m2


Numer Księgi Wieczystej (dla gruntu i budynku/lokalu mieszkalnego)



Tytuł prawny do nieruchomości


Data nabycia

Data rozpoczęcia użytkowania budynku

Załączniki:

1. dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości z dnia …………………………………………,

tj.…………………………………………………………………………………………………………...

2. kserokopia zawiadomienia o zakończeniu budowy, złożonego we właściwym organie lub kserokopii pozwolenia na użytkowanie budynku lub jego części przed ostatecznym wykończeniem, wydanego przez właściwy organ z dnia ……………………………………………………………………………....

3. informacja w sprawie podatku od nieruchomości z dnia ………………………………………………….

4. dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa z dnia ……………………………………….. wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej z dnia ……………………………………………...

……….……………………… ……………………………………………………....

(miejscowość, data) (podpis podatnika lub osoby uprawnionej do reprezentowania podatnika)


[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013r. poz. 645 i poz. 1318.

[2]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 96, poz. 620, Nr 225, poz. 1461, Nr 226, poz. 1475, z 2011r. Nr 102, poz. 584, Nr 112, poz. 654, Nr 171, poz. 1016, Nr 232, poz. 1378.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00