Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4195

Uchwała nr 663/13 Rady Miasta Torunia

z dnia 19 grudnia 2013r.

w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości nowych inwestycji na terenie Gminy Miasta Toruń w ramach pomocy de minimis

w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości nowych inwestycji na terenie Gminy Miasta Toruń w ramach pomocy de minimis.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.[1])), art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.[2])), uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości na zasadach określonych w niniejszej uchwale nieruchomości powstałe w wyniku realizacji nowych inwestycji przeznaczone na prowadzenie działalności gospodarczej.

2. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 obejmuje grunty, na których rozpoczęto inwestycję po dniu 01 stycznia 2013 r., nowo wybudowane budynki lub ich części i nowo powstałe budowle lub ich części, których budowa została zakończona po wejściu w życie niniejszej uchwały.

§ 2. 1. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 stanowi pomoc de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L Nr 379 z 28.12.2006r.).

2. Podatnik, przy zachowaniu wszystkich przesłanek określonych w niniejszej uchwale może uzyskać pomoc w jej ramach, jeżeli wartość tej pomocy brutto, łącznie z wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w bieżącym roku kalendarzowym, tj. w tym, w którym podatnik złożył wniosek o udzielenie pomocy oraz dwóch poprzedzających latach, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Całkowita wielkość pomocy udzielanej podmiotowi gospodarczemu działającemu w sektorze transportu drogowego przez okres trzech lat podatkowych nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro.

4. Jeżeli łączna kwota pomocy przewidziana w ramach niniejszej uchwały przekracza pułapy określone w ust. 2 lub ust. 3, zwolnienie od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały przysługuje w odniesieniu do tej części, która nie przekraczałaby dopuszczalnego pułapu.

§ 3. Użyte w uchwale określenia oznaczają:

1) grunt, na którym rozpoczęto inwestycję - grunt, na którym podjęto prace związane z realizacją inwestycji na podstawie uzyskanego pozwolenia na budowę;

2) nowo wybudowany budynek - obiekt budowlany odebrany przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w roku poprzedzającym powstanie obowiązku podatkowego lub obiekt budowlany, który rozpoczęto użytkować w roku poprzedzającym powstanie obowiązku podatkowego;

3) nowo powstała budowla - obiekt budowlany w rozumieniu przepisów prawa budowlanego niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, a także urządzenie budowlane w rozumieniu przepisów prawa budowlanego związane z obiektem budowlanym, które zapewnia możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, który rozpoczęto użytkować w roku poprzedzającym powstanie obowiązku podatkowego.

§ 4. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 obejmuje grunty, nowo wybudowane budynki lub ich części oraz nowo powstałe budowle lub ich części za wyjątkiem zajętych na :

1) stacje paliw;

2) działalność gospodarczą w zakresie handlu hurtowego i detalicznego w obiektach o powierzchni użytkowej powyżej 100m2.

§ 5. 1. Nowa inwestycja musi być realizowana przez podatnika podatku od nieruchomości, który będzie korzystał ze zwolnienia.

2. Nową inwestycję należy zakończyć w terminie 3 lat od dnia zgłoszenia przez przedsiębiorcę zamiaru skorzystania ze zwolnienia.

§ 6. Okres zwolnienia, o którym mowa w § 1 wynosi 5 lat od dnia uzyskania zwolnienia i liczy się:

1) dla gruntów od następnego miesiąca po miesiącu, w którym złożono wniosek o zwolnienie;

2) dla nowo wybudowanych budynków lub ich części od 1 stycznia roku następnego po roku, w którym budowa została zakończona albo rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części przed ostatecznym wykończeniem;

3) dla nowo wybudowanych budowli lub ich części od 1 stycznia roku następnego po roku, w którym budowla powstała.

§ 7. 1. Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia, o którym mowa w § 1 jest złożenie:

1) indywidualnego wniosku stanowiącego Załącznik Nr 1 do uchwały nie później niż do dnia 30 czerwca 2014r.;

2) informacji na podatek od nieruchomości na druku IN-1 lub deklaracji na podatek od nieruchomości na druku DN-1 w terminie określonym w art. 6 ust. 6 lub art. 6 ust. 9 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych zawierającej dane o powierzchni gruntu, budynku lub jego części, wartości budowli lub jej części podlegającej zwolnieniu;

3) dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej zwolnieniem;

4) pozwolenia na budowę;

5) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w którym podatnik ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

6) informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).

2. Podatnik, który nie dotrzyma terminu wskazanego w ust. 1, nie nabywa prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości, o którym mowa w § 1.

§ 8. 1. Podatnik korzystający ze zwolnienia w ramach niniejszej uchwały zobowiązany jest do złożenia:

1) oświadczenia o zakończeniu inwestycji stanowiącego Załącznik Nr 2 do uchwały nie później niż do dnia 31 grudnia roku, w którym uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie budynku lub jego części, rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części przed jego ostatecznym wykończeniem lub rozpoczęto użytkowanie budowli lub jej części;

2) informacji na podatek od nieruchomości na druku IN-1 lub deklaracji na podatek od nieruchomości na druku DN-1 w terminie określonym w art. 6 ust. 6 lub art. 6 ust. 9 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych zawierającej dane o powierzchni gruntu, budynku lub jego części, wartości budowli lub jej części podlegającej zwolnieniu;

3) dokumentów mających wpływ na wysokość zwolnienia w terminie 14 dni od ich uzyskania.

2. Podatnik poza dokumentami wymienionymi w ust. 1 zobowiązany jest przedkładać organowi podatkowemu w terminie do 31 stycznia każdego roku:

1) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, otrzymane w roku, w którym podatnik ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

2) informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).

3. Podatnik korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest na żądanie organu udzielającego pomocy do przedłożenia dodatkowych informacji niezbędnych dla oceny udzielonej pomocy oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania.

§ 9. 1. Utrata prawa do zwolnienia następuje w przypadku:

1) upływu okresu zwolnienia od podatku od nieruchomości;

2) nieukończenia inwestycji w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 2 niniejszej uchwały;

3) postawienia podatnika w stan likwidacji;

4) ogłoszenia upadłości;

5) zbycia lub utraty tytułu prawnego do nieruchomości objętej zwolnieniem;

6) zmiany przedmiotu działalności gospodarczej na taki, który nie uprawnia do zwolnienia na podstawie niniejszej uchwały;

7) niewywiązania się z warunków określonych w § 8 niniejszej uchwały.

§ 10. 1. Podmiot korzystający ze zwolnienia jest zobowiązany powiadomić pisemnie Prezydenta Miasta Torunia o utracie prawa do zwolnienia lub o zmianie mającej wpływ na wielkość udzielanej pomocy, najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących taką utratę lub zmianę.

2. Prawo do zwolnienia ustaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności powodujące utratę prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości, pod warunkiem pisemnego powiadomienia Prezydenta Miasta Torunia w terminie, o którym mowa w ust. 1.

3. Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy co do spełniania warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia lub niepowiadomienia Prezydenta Miasta Torunia, w terminie, o którym mowa w ust. 1, o okolicznościach powodujących utratę prawa do zwolnienia, lub nie ukończył inwestycji w terminie wskazanym w § 5 ust. 2 niniejszej uchwały, traci prawo do zwolnienia za cały okres, przez jaki korzystał ze zwolnienia. Nienależnie otrzymana pomoc podlega zwrotowi poprzez zapłatę podatku od nieruchomości wraz z odsetkami za zwłokę, jeżeli są należne, liczonymi jak dla zaległości podatkowych.

4. Organ podatkowy ma prawo do przeprowadzenia kontroli u podmiotu korzystającego ze zwolnienia w zakresie przestrzegania przez niego warunków udzielonego zwolnienia, zawartych w niniejszej uchwale, w tym także do weryfikacji przedkładanych dokumentów i informacji.

§ 11. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 w odniesieniu do tego samego gruntu, budynku lub jego części i budowli lub ich części, może być udzielone tylko jeden raz.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Torunia.

§ 13. Zobowiązuje się Prezydenta Miasta Torunia do składania Radzie Miasta Torunia w terminie do 30 czerwca corocznego sprawozdania o skutkach finansowych zwolnień udzielonych na podstawie niniejszej uchwały.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, z mocą obowiązującą do dnia 30 czerwca 2014r.

Przewodniczący Rady Miasta Torunia


Marian Frąckiewicz


Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 663/13
Rady Miasta Torunia
z dnia 19 grudnia 2013 r.

WNIOSEK

Dane identyfikujące podatnika:

Imię i nazwisko albo pełna nazwa przedsiębiorstwa zgodnie z dokumentem rejestracyjnym


Forma prawna przedsiębiorcy

Identyfikator podatkowy /NIP lub PESEL/

REGON

Data utworzenia (rozpoczęcia prowadzenia działalności)

Klasa działalności

Adres siedziby podatnika


Adres do korespondencji


Adres nieruchomości podlegającej zwolnieniu


Telefon kontaktowy do podatnika

Dane osoby upoważnionej do kontaktów w sprawach dotyczących niniejszego zwolnienia (imię, nazwisko, stanowisko służbowe, nr tel.)


Dane dotyczące nieruchomości, w której prowadzona jest nowa inwestycja:

Ulica i numer


Numery działek, obręb, powierzchnia działek



Łączna powierzchnia gruntów w m2

Numer Księgi Wieczystej

Data nabycia

Tytuł prawny do nieruchomości


Data rozpoczęcia nowej inwestycji

Planowana data zakończenia inwestycji

Szczegółowy opis inwestycji (harmonogram prac)


















Załączniki:

1. informacja/deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości z dnia …………………………..

2. dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości z dnia ………………………,

tj. ………………………………………………………………………………………

3. pozwolenie na budowę z dnia ………………………….

4. kopia zaświadczenia o nadaniu numeru REGON

5. kopia zaświadczenia o nadaniu numeru NIP

6. kopia dokumentu potwierdzającego prowadzenie działalności gospodarczej (wyciąg z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)

7. zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 lat poprzedzających go, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie z dnia …………….

8. informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) z dnia …………….

9. dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury z dnia ………… wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej z dnia …………………

……….……………………… ……………………………………………………....

(miejscowość, data) (podpis podatnika lub osoby uprawnionej do reprezentowania podatnika)


Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 663/13
Rady Miasta Torunia
z dnia 19 grudnia 2013 r.

OŚWIADCZENIE

O zakończeniu inwestycji w związku z korzystaniem ze zwolnienia w ramach uchwały Nr 663/13 Rady Miasta Torunia z dnia 19 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości nowych inwestycji na terenie Gminy Miasta Toruń w ramach pomocy de minimis

Dane identyfikujące podatnika:

Imię i nazwisko albo pełna nazwa przedsiębiorstwa zgodnie z dokumentem rejestracyjnym




Forma prawna przedsiębiorcy

Identyfikator podatkowy /NIP lub PESEL/

REGON

Data utworzenia (rozpoczęcia prowadzenia działalności)

Klasa działalności


Adres siedziby podatnika


Adres do korespondencji

Adres nieruchomości korzystającej ze zwolnienia


Telefon kontaktowy do podatnika

Dane osoby upoważnionej do kontaktów w sprawach dotyczących niniejszego zwolnienia (imię, nazwisko, stanowisko służbowe, nr tel.)




Dane dotyczące nieruchomości, na której zrealizowano nową inwestycję:

Ulica i numer


Numery działek, obręb, powierzchnia działek


Łączna powierzchnia gruntów w m2

Powierzchnia budynku w m2


Wartość i rodzaj budowli w





Numer Księgi Wieczystej (dla gruntu i budynku)

Data zakończenia inwestycji



Opis zrealizowanej inwestycji


















Załączniki:

1. informacja/deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości z dnia ………………………….. .

2. decyzja o pozwoleniu na użytkowanie budynku lub jego części lub zawiadomienie o rozpoczęciu użytkowania budynku lub jego części, budowli lub jej części z dnia ……………………………… .

3. kserokopia Ewidencji Środków Trwałych z dnia ……………………………………… .

……….……………………… ……………………………………………………....

(miejscowość, data) (podpis podatnika lub osoby uprawnionej do reprezentowania podatnika)


[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013r. poz. 645 i poz. 1318.

[2]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 96, poz. 620, Nr 225, poz. 1461, Nr 226, poz. 1475, z 2011r. Nr 102, poz. 584, Nr 112, poz. 654, Nr 171, poz. 1016, Nr 232, poz. 1378.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00