Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4194

Uchwała nr 662/13 Rady Miasta Torunia

z dnia 19 grudnia 2013r.

w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości

w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1])), art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.[2])), uchwala się, co następuje:

§ 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości na zasadach określonych w niniejszej uchwale grunty, budynki i ich części, budowle i ich części, położone na obszarze określonym w załączniku Nr 1 do uchwały, w których przedsiębiorca będący właścicielem nieruchomości podjął po raz pierwszy na wskazanym obszarze prowadzenie działalności gospodarczej produkcyjnej, usługowej i handlowej.

§ 2. 1. W odniesieniu do podatników prowadzących działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno - prawną i sposób finansowania zwolnienie, o którym mowa w § 1 stanowi pomoc de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L Nr 379 z 28.12.2006r.).

2. Podatnik, przy zachowaniu wszystkich przesłanek określonych w niniejszej uchwale może uzyskać pomoc w jej ramach, jeżeli wartość tej pomocy brutto, łącznie z wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w bieżącym roku kalendarzowym, tj. w tym, w którym podatnik złożył wniosek o udzielenie pomocy oraz dwóch poprzedzających latach, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Całkowita wielkość pomocy udzielanej podmiotowi gospodarczemu działającemu w sektorze transportu drogowego przez okres trzech lat podatkowych nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro.

4. Jeżeli łączna kwota pomocy przewidziana w ramach niniejszej uchwały przekracza pułapy określone w ust. 2 lub ust. 3, zwolnienie od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały przysługuje w odniesieniu do tej części, która nie przekraczałaby dopuszczalnego pułapu.

§ 3. Okres zwolnienia wynosi 2 lata od dnia uzyskania zwolnienia i liczy się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zajęto nieruchomość na prowadzenie działalności gospodarczej.

§ 4. Zwolnienie, o którym mowa w niniejszej uchwale obejmuje grunty, budynki lub ich części oraz budowle lub ich części za wyjątkiem zajętych na:

1) działalność instytucji bankowych i instytucji finansowych;

2) działalność gospodarczą w zakresie handlu hurtowego;

3) działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego prowadzoną w budynkach lub ich częściach o powierzchni użytkowej powyżej 100 m2;

4) stacje paliw.

§ 5. Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia, o którym mowa w niniejszej uchwale jest łączne spełnienie przesłanek tj. :

1) złożenie przez podatnika wniosku stanowiącego załącznik Nr 2 do uchwały w terminie 14 dni od zajęcia nieruchomości na prowadzenie działalności gospodarczej;

2) złożenie w terminie określonym w art. 6 ust. 6 lub art. 6 ust. 9 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych informacji na podatek od nieruchomości na druku IN-1 lub deklaracji na podatek od nieruchomości na druku DN-1, zawierającej dane o powierzchni gruntu, budynku lub jego części, wartości budowli lub jej części podlegającej zwolnieniu;

3) przedłożenie dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej zwolnieniem;

4) złożenie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w którym podatnik ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

5) złożenie informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).

§ 6. 1. Podatnik korzystający ze zwolnienia w ramach niniejszej uchwały jest zobowiązany do przedkładania przez cały okres objęty zwolnieniem w terminie do 31 stycznia każdego roku:

1) aktualnej informacji lub deklaracji na podatek od nieruchomości wraz z informacją o zamiarze kontynuowania zwolnienia;

2) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w którym podatnik ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

3) informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).

2. Podatnik korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest na żądanie organu udzielającego pomocy do przedłożenia dodatkowych informacji niezbędnych dla oceny udzielonej pomocy oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania.

§ 7. Podatnik korzystający ze zwolnienia na podstawie niniejszej uchwały zobowiązany jest do:

1) prowadzenia działalności gospodarczej w nieruchomości objętej zwolnieniem przez okres 4 lat od dnia nabycia prawa do zwolnienia na podstawie niniejszej uchwały;

2) przedkładania w terminie do 31 stycznia każdego roku oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej w nieruchomości objętej zwolnieniem. Ostatnie oświadczenie podatnik składa w terminie 14 dni po upływie okresu, o którym mowa w pkt 1.

§ 8. Na podatniku ciąży obowiązek wykazania organowi udzielającemu pomocy, iż spełnia warunki do zwolnienia.

§ 9. Utrata prawa do zwolnienia następuje w przypadku:

1) upływu okresu zwolnienia od podatku od nieruchomości;

2) postawienia podatnika w stan likwidacji;

3) ogłoszenia upadłości;

4) zbycia lub utraty tytułu prawnego do nieruchomości objętej zwolnieniem;

5) zmiany przedmiotu działalności gospodarczej na taki, który nie uprawnia do zwolnienia na podstawie niniejszej uchwały;

6) niewywiązania się z warunków określonych w § 6 i § 7 niniejszej uchwały.

§ 10. 1. Podmiot korzystający ze zwolnienia jest zobowiązany powiadomić pisemnie Prezydenta Miasta Torunia o utracie prawa do zwolnienia lub o zmianie mającej wpływ na wielkość udzielanej pomocy, najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących taką utratę lub zmianę.

2. Prawo do zwolnienia ustaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności powodujące utratę prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości, pod warunkiem pisemnego powiadomienia Prezydenta Miasta Torunia w terminie, o którym mowa w ust. 1.

3. Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy co do spełniania warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia lub niepowiadomienia Prezydenta Miasta Torunia, w terminie, o którym mowa w ust. 1, o okolicznościach powodujących utratę prawa do zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres, przez jaki korzystał ze zwolnienia. Nienależnie otrzymana pomoc podlega zwrotowi poprzez zapłatę podatku od nieruchomości wraz z odsetkami za zwłokę, jeżeli są należne, liczonymi jak dla zaległości podatkowych.

4. Organ podatkowy ma prawo do przeprowadzenia kontroli u podmiotu korzystającego ze zwolnienia w zakresie przestrzegania przez niego warunków udzielonego zwolnienia, zawartych w niniejszej uchwale, w tym także do weryfikacji przedkładanych dokumentów i informacji.

§ 11. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 w odniesieniu do tego samego gruntu, budynku lub jego części i budowli lub ich części, może być udzielone tylko jeden raz.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Torunia.

§ 13. Zobowiązuje się Prezydenta Miasta Torunia do składania Radzie Miasta Torunia w terminie do 30 czerwca corocznego sprawozdania o skutkach finansowych zwolnień udzielonych na podstawie niniejszej uchwały.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, z mocą obowiązującą do dnia 30 czerwca 2014r..

Przewodniczący Rady Miasta Torunia


Marian Frąckiewicz


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 662/13
Rady Miasta Torunia
z dnia 19 grudnia 2013 r.

Obszar, na którym mogą być stosowane zwolnienia od podatku od nieruchomości obejmuje Strefę Staromiejską, wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO.

infoRgrafika


Załącznik Nr 2 do uchwały Nr 662/13
Rady Miasta Torunia
z dnia 19 grudnia 2013 r.

ZGŁOSZENIE

zamiaru korzystania ze zwolnienia w ramach uchwały Nr 662/13Rady Miasta Torunia

z dnia 19 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości

Dane identyfikujące podatnika:

Imię i nazwisko albo pełna nazwa przedsiębiorstwa zgodnie z dokumentem rejestracyjnym



Forma prawna przedsiębiorcy

Identyfikator podatkowy /NIP lub PESEL/

REGON

Data utworzenia

Klasa działalności


Data rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej

Adres siedziby podatnika

Adres do korespondencji

Adres nieruchomości podlegającej zwolnieniu

Data rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej w nieruchomości podlegającej zwolnieniu

Telefon kontaktowy do podatnika

Dane osoby upoważnionej do kontaktów w sprawach dotyczących niniejszego zwolnienia (imię, nazwisko, stanowisko służbowe, nr tel.)


Dane dotyczące nieruchomości, w której prowadzona jest działalność gospodarcza

Ulica i numer

Numery działek, obręb, powierzchnia działek

Łączna powierzchnia gruntów w m2

Numer Księgi wieczystej (dla gruntu i budynku)

Powierzchnia użytkowa budynku w m2

Wartość budowli w

Tytuł prawny do nieruchomości


Data nabycia

Załączniki:

1. informacja/deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości z dnia ……………..

2. dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości z dnia …………………., tj. …………………………………………………………………

3. kopia zaświadczenia o nadaniu numeru REGON

4. kopia zaświadczenia o nadaniu numeru NIP

5. kopia dokumentu potwierdzającego prowadzenie działalności gospodarczej (wyciąg z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)

6. zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 lat poprzedzających go, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie z dnia …………….

7. informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) z dnia …………….

8. dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury z dnia ………… wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej z dnia …………………

….…………………………….. ……………………………………

data podpis wnioskodawcy


[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013r. poz. 645 i poz. 1318.

[2]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 225, poz. 1461, Nr 226, poz. 1475, z 2011 r. Nr 102, poz. 584, Nr 112, poz. 654, Nr 171, poz. 1016, Nr 232, poz. 1378.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00