Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4154

Uchwała nr XXXVIII/535/2013 Rady Miejskiej Inowrocławia

z dnia 16 grudnia 2013r.

zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania w Inowrocławiu oraz wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu ich pobierania

Na podstawie art. 13b ust. 3 i 4 i art. 13f ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 260 i 843) oraz art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, 645 i 1318) uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale nr X/114/2011 Rady Miejskiej Inowrocławia z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania w Inowrocławiu oraz wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu ich pobierania (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego Nr 140, poz. 1189 i Nr 283, poz. 2926 oraz z 2013 r. poz. 56 i 3213) wprowadza się następujące zmiany:

1) załącznik nr 1 do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały;

2) w załączniku nr 3 do uchwały w § 15 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:

"3. W abonamentach typu A i B, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, wpisuje się ulicę położoną na obszarze SPP, na której jest zameldowana na stałe lub czasowo osoba nabywająca abonament, bądź zlokalizowana jest nieruchomość (obiekt budowlany), w której przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Na wniosek osoby nabywającej abonament, w abonamencie typu A i B można wpisać oprócz ulicy, o której mowa w ust. 3, dodatkowo nie więcej niż dwie ulice położone w bezpośrednim sąsiedztwie tej ulicy, wskazane przez tę osobę.".

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Inowrocławia.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Miejskiej Inowrocławia


Tomasz Marcinkowski


Uzasadnienie do Uchwały Nr XXXVIII/535/2013
Rady Miejskiej Inowrocławia
z dnia 16 grudnia 2013 r.

Nowelizacja uchwały nr X/114/2011 Rady Miejskiej Inowrocławia z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania w Inowrocławiu oraz wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu ich pobierania polegająca na zmianie załącznika nr 1 do uchwały podyktowana jest koniecznością uporządkowania wykazu ulic na obszarze SPP, na których są wyznaczone miejsca parkingowe i faktycznie są pobierane opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych.

Zmiany § 15 ust. 3 Regulaminu strefy płatnego parkowania (załącznik nr 3 do uchwały) dokonuje się na wniosek mieszkańców centralnej części miasta, a w szczególności ulicy Farnej. Z uwagi na małą ilość miejsc parkingowych mieszkańcy lub przedsiębiorcy mają problem z parkowaniem pojazdów na ulicy, na której mieszkają czy prowadzą działalność gospodarczą. Zmiana umożliwia mieszkańcom uiszczenie opłaty za parkowanie pojazdu w SPP w formie abonamentu typu A i B nie tylko na ulicy, na której mieszkają bądź prowadzą działalność gospodarczą, ale również na dwóch ulicach w bezpośrednim sąsiedztwie tej ulicy.

Projekt uchwały został przesłany w dniu 27 listopada 2013 r. do zaopiniowania przez Zarząd Powiatu Inowrocławskiego oraz Starostę Inowrocławskiego. W ustawowym terminie określonym w art. 89 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 260 i 843) Zarząd Powiatu Inowrocławskiego oraz Starosta nie przedstawili swoich opinii.

Zgodnie z art. 13b ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych rada gminy (rada miasta) na wniosek wójta (burmistrza, prezydenta miasta), zaopiniowany przez organy zarządzające drogami i ruchem na drogach, może ustalić strefę płatnego parkowania. Rada gminy (rada miasta), ustalając strefę płatnego parkowania:

1) ustala wysokość stawek opłaty, o której mowa w art. 13 ust. 1 pkt 1, z tym że opłata za pierwszą godzinę parkowania pojazdu samochodowego nie może przekraczać 3 zł;

2) może wprowadzić opłaty abonamentowe lub zryczałtowane oraz zerową stawkę opłaty dla niektórych użytkowników drogi;

3) określa sposób pobierania opłaty, o której mowa w art. 13 ust. 1 pkt 1.

Uchwała jest aktem prawa miejscowego, podlega zatem publikacji w wojewódzkim dzienniku urzędowym (art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych).


W związku z powyższym wywołanie uchwały jest uzasadnione. Inicjatorem wywołania uchwały jest Prezydent Miasta Inowrocławia.

Rada Miejska Inowrocławia podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania w Inowrocławiu oraz wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania i sposobu ich pobierania w głosowaniu jawnym. Na 23 radnych w głosowaniu wzięło udział 22 radnych obecnych na sesji. Za przyjęciem uchwały głosowało 22 radnych, głosy przeciwne - 0, wstrzymujących się - 0.

Przewodniczący Rady Miejskiej Inowrocławia


Tomasz Marcinkowski


Załącznik do Uchwały Nr XXXVIII/535/2013
Rady Miejskiej Inowrocławia
z dnia 16 grudnia 2013 r.

Ulice na obszarze SPP, na których wyznaczono miejsca przeznaczone na parkowanie

I. Ulice zaliczone do kategorii dróg powiatowych:

1. ul. Toruńska - od ul. Królowej Jadwigi do ul. Bpa Antoniego Laubitza;

2. ul. Solankowa - od ul. Królowej Jadwigi do ul. Stanisława Staszica;

3. ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza - od ul. Królowej Jadwigi do ul. Stanisława Staszica;

4. ul. Poznańska - od ul. Szerokiej do ul. Świętokrzyskiej;

5. ul. Św. Ducha - od ul. Andrzeja do ul. 3 Maja;

6. ul. Solankowa - od ul. Stanisława Staszica do ul. Prezydenta Franklina Roosevelta.

II. Ulice zaliczone do kategorii dróg gminnych:

1. ul. Jana Kilińskiego;

2. ul. Wałowa;

3. ul. Św. Ducha - od ul. 3 Maja do ul. Rynek;

4. ul. Rzeźnicka;

5. ul. Mała Rybnicka;

6. ul. Rybnicka;

7. ul. Tadeusza Kościuszki;

8. ul. Wodna;

9. ul. Św. Mikołaja;

10. ul. Kościelna;

11. ul. 3 Maja;

12. ul. Królowej Jadwigi;

13. ul. Farna;

14. al. Henryka Sienkiewicza - od ul. Grodzkiej do ul. Prezydenta Franklina Roosevelta;

15. ul. Grodzka.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00