Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4118

Uchwała nr XXXIII/191/13 Rady Gminy Waganiec

z dnia 27 listopada 2013r.

zmieniająca uchwałę Nr XXIV/141/12 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Waganiec na rok 2013

Na podstawie art. 18, ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 z późn. zm.) oraz art. 212 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 z późn.zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXIV/141/12 Rady Gminy Waganiec z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Waganiec na rok 2013 zmienionej uchwałą Rady Gminy Waganiec z dnia 14 lutego 2013 r. (Nr XXV/144/13),z dnia 27 marca 2013 r. (Nr XXVII/155/13), z dnia 22 kwietnia 2013 r. (Nr XXVIII/157/13), z dnia 24 czerwca 2013 r. (Nr XXIX/166/13), z dnia 30 września 2013 r. (Nr XXXI/187/13) oraz zarządzeniem Wójta Gminy z dnia 29 kwietnia 2013 r. (Nr 18.2013), z dnia 27 maja 2013 r. (Nr 22.2013, z dnia 05 lipca 2013 r. (Nr 26.2013) i z dnia 31 października 2013 r. (Nr 46.2013) - wprowadza się następujące zmiany:

1. zmienia się kwotę dochodów z kwoty 15.489.662,13 zł na 15.486.675,39 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1

z tego:

- dochody bieżące z kwoty 14.247.865,13 zł na 14.244.878,39 zł,

- dochody majątkowe w kwocie 1.241.797,00 zł,

2. zmienia się kwotę wydatków z kwoty 16.030.847,13 zł na 16.027.860,39 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2

w tym:

a) wydatki bieżące z kwoty 13.891.145,13 zł na 13.852.158,39 zł,

w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane z kwoty 6.422.554,51 zł na 6.426.679,51 zł,

- wydatki związane z realizacją statutowych zadań z kwoty 4.442.214,62 zł na 4.431.372,88 zł,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych z kwoty 2.732.666,00 zł na 2.700.396,00 zł,

- dotacje na zadania bieżące kwota 183.710,00 zł,

- obsługa długu kwota 110.000,00 zł,

b) wydatki majątkowe z kwoty 2.139.702,00 zł na 2.175.702,00 zł,

z tego:

- inwestycje i zakupy inwestycyjne z kwoty 2.139.702,00 zł na 2.174.702,00 zł,

- udziały w spółdzielni socjalnej w kwocie 1.000,00 zł.

§ 2. Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w roku 2013 otrzymuje brzmienie, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 4. Ulegają zmianie dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 5 i 5a.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Michał Dyko


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Zmiany w planie dochodów budżetowych na rok 2013


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Zmiany w planie wydatków budżetowych na rok 2013


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w roku 2013


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Dochody związane z realizacją zadań administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami


Załącznik Nr 5a do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik5a.pdf

Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami


Uzasadnienie

zmian dokonanych w planie dochodów i wydatków budżetowych, wg. załącznika Nr 1 i 2 do uchwały.

DOCHODY

- dz.010

Na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 15 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.87.2013 z dnia 18.11.2013 r.) zwiększono dotację celową o 34,26 zł z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego dla producentów rolnych oraz na pokrycie kosztów postępowania poniesionych przez gminę (różnica).

- dz.700

Zwiększono o 1.637,00 zł planowane dochody z tytułu użytkowania wieczystego.

- dz.750

W dniu 13 listopada 2013 r. podpisano z Samorządem Województwa Kujawsko-Pomorskiego umowę przyznania pomocy nr WS-I-W.052.8.253.621.2013 00122-6930-UM0240253/13 na operację z zakresu małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętego PROW na lata 2007-2013. Uzyskamy pomoc w kwocie 9.999,00 zł na realizację operacji pn. "Impreza plenerowa - IX Waganiecki Festiwal Orkiestr Dętych w Zbrachlinie w dniu 02.06.2013 r.".

Wprowadzono do budżetu kwotę 2.393,00 zł uzyskaną od ubezpieczyciela z tytułu szkód powstałych w budynku Szkoły Podstawowej w Zbrachlinie.

- dz.801

Decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 14 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.85.2013/98) zwiększono plan dotacji celowych o kwotę 24.426,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu wychowania przedszkolnego w okresie listopad-grudzień 2013 r. (oddziały przedszkolne 7.038,00 zł, przedszkola 17.388,00 zł).

Zwiększono plan dochodów o kwotę 1.020,00 zł z tytułu opłat wnoszonych przez rodziców przedszkolaków korzystających z dodatkowych zajęć (Zbrachlin 750,00 zł, Brudnowo 270,00 zł).

Zwiększono ponadto o 240,00 zł plan dochodów pozyskiwanych przez Zespół Obsługi Szkół.

- dz.852

Na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 15 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.88.2013 z dnia 18.11.2013 r.) zmniejszono plan dotacji celowych przeznaczonych na realizację rządowego programu wspierania osób uprawionych do świadczenia pielęgnacyjnego o 618,00 zł.

Kolejną decyzją z dnia 15 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.89.2013/98) zmniejszono kwoty dotacji celowych o 42.118,00 zł (świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny o 40.000,00 zł oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne o 2.118,00 zł).

WYDATKI

- dz.010

Otrzymaną różnicę dotacji w kwocie 34,26 zł przeznaczono na zakup materiałów zużytych w trakcie opracowywania wniosków o zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym.

- dz.400

Zwiększono o 35.000,00 zł środki zaplanowane na realizację zadania pn. "Modernizacja stacji uzdatniania wody w Starym Zbrachlinie i sieci wodociągowej w Sierzchowie, Kaźmierzynie". Konieczna okazała się przebudowa zasilania i okablowania do pomp S-1, S-2 i S-3. Zakres tych prac nie został uwzględniony na etapie przygotowywania zadania do realizacji.

- dz.700

Zwiększono o 130,00 zł kwoty ujęte w budżecie na opłacenie kosztów wynajmu lokalu od Spółdzielczej Agrofirmy w Plebance.

Zmniejszono natomiast o 10.000,00 zł kwoty zaplanowane na opłacenie kosztów operatów szacunkowych, przeznaczając pozyskaną kwotę na realizację innych zadań budżetowych.

- dz.710

Zmniejszono o 5.988,00 zł kwoty zaplanowane na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego, przeznaczając na inne pilniejsze potrzeby.

- dz.750

W związku z pozyskaniem środków zewnętrznych na imprezę plenerową pn. "IX Waganiecki Festiwal Orkiestr Dętych w dniu 02.06.2013 r." należało dokonać stosownych zmian w zakresie zastosowanych 4-cyfr paragrafów klasyfikacji budżetowej.

Zwiększono o 6.000,00 zł kwoty zaplanowane w budżecie Urzędu Gminy na zakup usług (wykonanie tablic informacyjnych do zmodernizowanych budynków komunalnych przy ul. Dworcowej w Wagańcu, wykonanie koncepcji adaptacji pomieszczeń na parterze budynku administracyjnego).

W związku z podjętą uchwałą o współpracy z Rosją ujęto w budżecie kwotę 3.500,00 zł na pokrycie ewentualnych kosztów pobytu delegacji Gminy Łunino w naszej gminie.

Stosownie do uchwały Nr XXXI/184/13 z dnia 30 września 2013 r. w sprawie utworzenia Spółdzielni Socjalnej "Kujawianka" należy zabezpieczyć kwotę 1.100,00 zł (wpisowe 100,00 zł oraz udział 1.000,00 zł).

Dokonano zmiany przeznaczenia kwoty 1.000,00 zł z poz. obejmującej zakup usług, szkoleń dla radnych do poz. zakup materiałów.

- dz.754

Zrealizowano wniosek Prezesa OSP we Włoszycy z dnia 26 listopada 2013 r. przesuwając kwotę 500,00 zł z usług remontowych do poz. zakup materiałów do remontu samochodu.

- dz.801 i 854

Dokonano szeregu zmian w zakresie wydatków ponoszonych przez placówki oświatowe i Zespół Obsługi Szkół. W dniu 15 listopada 2013 r. złożono cztery wnioski o zmiany (ZOS.GK.3021.20.2013, ZOS.GK.3021.21.2013, ZOS.GK.3021.22.2013 i ZOS.GK.3021.23.2013), realizując je zwiększono budżet o 9.973,00 zł oraz zmieniono przeznaczenie kwoty 41.580,00 zł. Na pokrycie kosztów dodatkowych zajęć w przedszkolu oraz indywidualnych zajęć dla ucznia niepełnosprawnego w gimnazjum w Brudnowie wyasygnowano dodatkowa kwotę 5.580,00 zł. Kwotę 2.000,00 zł przeznaczono na pokrycie kosztów remontu instalacji c.o. w kotłowni szkolnej w Brudnowie. Otrzymane od ubezpieczyciela odszkodowanie w wysokości 2.393,00 zł przeznaczono na zakup materiałów i wykonanie napraw pomieszczeń szkolnych w Zbrachlinie.

Zmiany w dotychczasowych planach wydatków pozwolą na pełne zrealizowanie zamierzonych zadań (m.in. wymianę pomy olejowej palnika, podłączenie do automatyki sterowania ciepłej wody, pokrycie kosztów rozmów telefonicznych, zakup materiałów i środków czystości, koszty wywozu nieczystości i odprowadzania ścieków, naprawy i zakup sprzętu, wynagrodzenia wraz z pochodnymi oraz dodatki mieszkaniowe i wiejskie).

- dz.852

Zmniejszono o 618,00 zł kwoty na wypłaty świadczeń pielęgnacyjnych wraz z kosztami obsługi.

Zmniejszono o 37.470,00 zł kwoty na wypłaty świadczeń rodzinnych, o 1.365,00 zł kwoty na opłaty składek na ubezpieczenie społeczne od wypłaconych świadczeń oraz o 1.165,00 zł kwoty na tzw. wydatki rzeczowe.

Również zmniejszono o 2.118,00 zł kwoty na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne.

Zrealizowano wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z dnia 25 listopada 2013 r. (GOPS.8120.38.2013) przesuwając kwotę 2.800,00 zł z "Pozostałej działalności" do puli obejmującej zakup usług w ramach świadczeń pielęgnacyjnych.

Ponadto kwotę 300,00 zł przemieszczono z poz. "zakup energii" do poz. "zakup materiałów".


- dz.921

W związku z pozyskaniem środków zewnętrznych (Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach PROW) na operację pn. "Budowa placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenów rekreacyjnych w miejscowości Plebanka " należało dokonać stosownych zmian w zakresie zastosowanych 4-cyfr paragrafów klasyfikacji budżetowej w ramach wydatków poniesionych w roku bieżącym.



Wprowadzone zmiany nie wpłyną na wielkość planowanego deficytu budżetu gminy jak również na źródła jego pokrycia.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00