Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXIII/191/13 Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013r.
zmieniająca uchwałę Nr XXIV/141/12 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Waganiec na rok 2013
Na podstawie art. 18, ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 z późn. zm.) oraz art. 212 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 z późn.zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXIV/141/12 Rady Gminy Waganiec z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Waganiec na rok 2013 zmienionej uchwałą Rady Gminy Waganiec z dnia 14 lutego 2013 r. (Nr XXV/144/13),z dnia 27 marca 2013 r. (Nr XXVII/155/13), z dnia 22 kwietnia 2013 r. (Nr XXVIII/157/13), z dnia 24 czerwca 2013 r. (Nr XXIX/166/13), z dnia 30 września 2013 r. (Nr XXXI/187/13) oraz zarządzeniem Wójta Gminy z dnia 29 kwietnia 2013 r. (Nr 18.2013), z dnia 27 maja 2013 r. (Nr 22.2013, z dnia 05 lipca 2013 r. (Nr 26.2013) i z dnia 31 października 2013 r. (Nr 46.2013) - wprowadza się następujące zmiany:
1. zmienia się kwotę dochodów z kwoty 15.489.662,13 zł na 15.486.675,39 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1
z tego:
- dochody bieżące z kwoty 14.247.865,13 zł na 14.244.878,39 zł,
- dochody majątkowe w kwocie 1.241.797,00 zł,
2. zmienia się kwotę wydatków z kwoty 16.030.847,13 zł na 16.027.860,39 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2
w tym:
a) wydatki bieżące z kwoty 13.891.145,13 zł na 13.852.158,39 zł,
w tym:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane z kwoty 6.422.554,51 zł na 6.426.679,51 zł,
- wydatki związane z realizacją statutowych zadań z kwoty 4.442.214,62 zł na 4.431.372,88 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych z kwoty 2.732.666,00 zł na 2.700.396,00 zł,
- dotacje na zadania bieżące kwota 183.710,00 zł,
- obsługa długu kwota 110.000,00 zł,
b) wydatki majątkowe z kwoty 2.139.702,00 zł na 2.175.702,00 zł,
z tego:
- inwestycje i zakupy inwestycyjne z kwoty 2.139.702,00 zł na 2.174.702,00 zł,
- udziały w spółdzielni socjalnej w kwocie 1.000,00 zł.
§ 2. Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w roku 2013 otrzymuje brzmienie, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 4. Ulegają zmianie dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 5 i 5a.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Zmiany w planie dochodów budżetowych na rok 2013
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Zmiany w planie wydatków budżetowych na rok 2013
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w roku 2013
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik4.pdf
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik5.pdf
Dochody związane z realizacją zadań administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami
Załącznik Nr 5a do Uchwały Nr XXXIII/191/13
Rady Gminy Waganiec
z dnia 27 listopada 2013 r.
Zalacznik5a.pdf
Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami
Uzasadnienie
zmian dokonanych w planie dochodów i wydatków budżetowych, wg. załącznika Nr 1 i 2 do uchwały.
DOCHODY
- dz.010
Na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 15 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.87.2013 z dnia 18.11.2013 r.) zwiększono dotację celową o 34,26 zł z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego dla producentów rolnych oraz na pokrycie kosztów postępowania poniesionych przez gminę (różnica).
- dz.700
Zwiększono o 1.637,00 zł planowane dochody z tytułu użytkowania wieczystego.
- dz.750
W dniu 13 listopada 2013 r. podpisano z Samorządem Województwa Kujawsko-Pomorskiego umowę przyznania pomocy nr WS-I-W.052.8.253.621.2013 00122-6930-UM0240253/13 na operację z zakresu małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętego PROW na lata 2007-2013. Uzyskamy pomoc w kwocie 9.999,00 zł na realizację operacji pn. "Impreza plenerowa - IX Waganiecki Festiwal Orkiestr Dętych w Zbrachlinie w dniu 02.06.2013 r.".
Wprowadzono do budżetu kwotę 2.393,00 zł uzyskaną od ubezpieczyciela z tytułu szkód powstałych w budynku Szkoły Podstawowej w Zbrachlinie.
- dz.801
Decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 14 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.85.2013/98) zwiększono plan dotacji celowych o kwotę 24.426,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu wychowania przedszkolnego w okresie listopad-grudzień 2013 r. (oddziały przedszkolne 7.038,00 zł, przedszkola 17.388,00 zł).
Zwiększono plan dochodów o kwotę 1.020,00 zł z tytułu opłat wnoszonych przez rodziców przedszkolaków korzystających z dodatkowych zajęć (Zbrachlin 750,00 zł, Brudnowo 270,00 zł).
Zwiększono ponadto o 240,00 zł plan dochodów pozyskiwanych przez Zespół Obsługi Szkół.
- dz.852
Na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 15 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.88.2013 z dnia 18.11.2013 r.) zmniejszono plan dotacji celowych przeznaczonych na realizację rządowego programu wspierania osób uprawionych do świadczenia pielęgnacyjnego o 618,00 zł.
Kolejną decyzją z dnia 15 listopada 2013 r. (WFB.I.3120.89.2013/98) zmniejszono kwoty dotacji celowych o 42.118,00 zł (świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny o 40.000,00 zł oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne o 2.118,00 zł).
WYDATKI
- dz.010
Otrzymaną różnicę dotacji w kwocie 34,26 zł przeznaczono na zakup materiałów zużytych w trakcie opracowywania wniosków o zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym.
- dz.400
Zwiększono o 35.000,00 zł środki zaplanowane na realizację zadania pn. "Modernizacja stacji uzdatniania wody w Starym Zbrachlinie i sieci wodociągowej w Sierzchowie, Kaźmierzynie". Konieczna okazała się przebudowa zasilania i okablowania do pomp S-1, S-2 i S-3. Zakres tych prac nie został uwzględniony na etapie przygotowywania zadania do realizacji.
- dz.700
Zwiększono o 130,00 zł kwoty ujęte w budżecie na opłacenie kosztów wynajmu lokalu od Spółdzielczej Agrofirmy w Plebance.
Zmniejszono natomiast o 10.000,00 zł kwoty zaplanowane na opłacenie kosztów operatów szacunkowych, przeznaczając pozyskaną kwotę na realizację innych zadań budżetowych.
- dz.710
Zmniejszono o 5.988,00 zł kwoty zaplanowane na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego, przeznaczając na inne pilniejsze potrzeby.
- dz.750
W związku z pozyskaniem środków zewnętrznych na imprezę plenerową pn. "IX Waganiecki Festiwal Orkiestr Dętych w dniu 02.06.2013 r." należało dokonać stosownych zmian w zakresie zastosowanych 4-cyfr paragrafów klasyfikacji budżetowej.
Zwiększono o 6.000,00 zł kwoty zaplanowane w budżecie Urzędu Gminy na zakup usług (wykonanie tablic informacyjnych do zmodernizowanych budynków komunalnych przy ul. Dworcowej w Wagańcu, wykonanie koncepcji adaptacji pomieszczeń na parterze budynku administracyjnego).
W związku z podjętą uchwałą o współpracy z Rosją ujęto w budżecie kwotę 3.500,00 zł na pokrycie ewentualnych kosztów pobytu delegacji Gminy Łunino w naszej gminie.
Stosownie do uchwały Nr XXXI/184/13 z dnia 30 września 2013 r. w sprawie utworzenia Spółdzielni Socjalnej "Kujawianka" należy zabezpieczyć kwotę 1.100,00 zł (wpisowe 100,00 zł oraz udział 1.000,00 zł).
Dokonano zmiany przeznaczenia kwoty 1.000,00 zł z poz. obejmującej zakup usług, szkoleń dla radnych do poz. zakup materiałów.
- dz.754
Zrealizowano wniosek Prezesa OSP we Włoszycy z dnia 26 listopada 2013 r. przesuwając kwotę 500,00 zł z usług remontowych do poz. zakup materiałów do remontu samochodu.
- dz.801 i 854
Dokonano szeregu zmian w zakresie wydatków ponoszonych przez placówki oświatowe i Zespół Obsługi Szkół. W dniu 15 listopada 2013 r. złożono cztery wnioski o zmiany (ZOS.GK.3021.20.2013, ZOS.GK.3021.21.2013, ZOS.GK.3021.22.2013 i ZOS.GK.3021.23.2013), realizując je zwiększono budżet o 9.973,00 zł oraz zmieniono przeznaczenie kwoty 41.580,00 zł. Na pokrycie kosztów dodatkowych zajęć w przedszkolu oraz indywidualnych zajęć dla ucznia niepełnosprawnego w gimnazjum w Brudnowie wyasygnowano dodatkowa kwotę 5.580,00 zł. Kwotę 2.000,00 zł przeznaczono na pokrycie kosztów remontu instalacji c.o. w kotłowni szkolnej w Brudnowie. Otrzymane od ubezpieczyciela odszkodowanie w wysokości 2.393,00 zł przeznaczono na zakup materiałów i wykonanie napraw pomieszczeń szkolnych w Zbrachlinie.
Zmiany w dotychczasowych planach wydatków pozwolą na pełne zrealizowanie zamierzonych zadań (m.in. wymianę pomy olejowej palnika, podłączenie do automatyki sterowania ciepłej wody, pokrycie kosztów rozmów telefonicznych, zakup materiałów i środków czystości, koszty wywozu nieczystości i odprowadzania ścieków, naprawy i zakup sprzętu, wynagrodzenia wraz z pochodnymi oraz dodatki mieszkaniowe i wiejskie).
- dz.852
Zmniejszono o 618,00 zł kwoty na wypłaty świadczeń pielęgnacyjnych wraz z kosztami obsługi.
Zmniejszono o 37.470,00 zł kwoty na wypłaty świadczeń rodzinnych, o 1.365,00 zł kwoty na opłaty składek na ubezpieczenie społeczne od wypłaconych świadczeń oraz o 1.165,00 zł kwoty na tzw. wydatki rzeczowe.
Również zmniejszono o 2.118,00 zł kwoty na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne.
Zrealizowano wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z dnia 25 listopada 2013 r. (GOPS.8120.38.2013) przesuwając kwotę 2.800,00 zł z "Pozostałej działalności" do puli obejmującej zakup usług w ramach świadczeń pielęgnacyjnych.
Ponadto kwotę 300,00 zł przemieszczono z poz. "zakup energii" do poz. "zakup materiałów".
- dz.921
W związku z pozyskaniem środków zewnętrznych (Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach PROW) na operację pn. "Budowa placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenów rekreacyjnych w miejscowości Plebanka " należało dokonać stosownych zmian w zakresie zastosowanych 4-cyfr paragrafów klasyfikacji budżetowej w ramach wydatków poniesionych w roku bieżącym.
Wprowadzone zmiany nie wpłyną na wielkość planowanego deficytu budżetu gminy jak również na źródła jego pokrycia.