Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4104

Uchwała nr XXXIII/207/2013 Rady Gminy Obrowo

z dnia 6 grudnia 2013r.

w sprawie określenia zasad udzielania z budżetu gminy dotacji na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Obrowo

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281; z 2012r. poz. 567; z 2013r. poz. 153) w związku z art. 221 ust 1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 i 1241; z 2010 r. Nr 28 poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz. 835, Nr 152 poz. 1020, Nr 238 poz. 1578, Nr 257 poz. 1726; z 2011r. Nr 185 poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234 poz. 1386, Nr 240, poz. 1429, Nr 291 poz. 1707; z 2012r. poz. 1456, 1530, 1548; z 2013r. poz. 938) oraz art. 403 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150, Nr 111 poz. 708, Nr 138 poz. 865, Nr 154 poz. 958, Nr 171 poz. 1056, Nr 199 poz. 1227, Nr 223 poz. 1464, Nr 227 poz. 1505, z 2009 r. Nr 19 poz. 100, Nr 20 poz. 106, Nr 79 poz. 666, Nr 130 poz. 1070, Nr 215 poz. 1664, z 2010 r. Nr 21 poz. 104, Nr 28 poz. 145, Nr 40 poz. 227, Nr 76 poz. 489, Nr 119 poz. 804, Nr 152 poz. 1018 i 1019, Nr 182 poz. 1228, Nr 229 poz. 1498, Nr 249 poz. 1657, z 2011r. Nr 32 poz. 159, Nr 63 poz. 322, Nr 94 poz. 551, Nr 99 poz. 569, Nr 122 poz. 695, Nr 129, poz. 734, Nr 152, poz. 897, Nr 178 poz. 1060, Nr 224, poz. 1341; z 2012r. poz. 460,951,1341,1513; z 2013r. poz. 21, 139, 165, 888) Rada Gminy Obrowo uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Określa się zasady i tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji celowej z budżetu gminy na wykonanie przedsięwzięć proekologicznych, polegających na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Obrowo, które przyczynią się do poprawy ochrony środowiska poprzez ograniczenie przenikania zanieczyszczeń do gleby oraz sposób rozliczania tej dotacji.

2. Rada Gminy dokonała wyboru przedsięwzięcia proekologicznego, o którym mowa w ust.1 ze względu na:

1) zachęcenie mieszkańców gminy do podejmowania inwestycji w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków,

2) polepszenia na obszarach gdzie brak jest i nie planuje się budowy zbiorczej kanalizacji sanitarnej, w szczególności w zabudowie rozproszonej, stanu środowiska poprzez ochronę wód powierzchniowych oraz podziemnych.

§ 2. 1. Dotację celową na zadania z zakresu ochrony środowiska może uzyskać jednostka sektora finansów publicznych będąca gminną osobą prawną albo podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych, w szczególności:

1) osoby fizyczne,

2) wspólnoty mieszkaniowe,

3) osoby prawne,

4) przedsiębiorcy.

2. Dotacja celowa udzielana jest w formie dofinansowania na pisemny wniosek osób spełniających warunki określone w niniejszej uchwale, po zawarciu umowy pomiędzy Gminą a wnioskodawcą.

3. Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich złożenia.

4. Wnioski podlegają weryfikacji przez Referat Rozwoju Gospodarczego Urzędu Gminy Obrowo w zakresie spełnienia wymagań określonych w uchwale.

5. Pozytywna weryfikacja wniosku stanowi podstawę do zawarcia umowy i przekazania środków finansowych.

Rozdział 2.
Warunki ubiegania się i wysokość dotacji

§ 3. 1. Ustala się dotację celową w formie dofinansowania budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenach Gminy Obrowo, gdzie brak jest zbiorczej kanalizacji sanitarnej, gdzie nie planuje się budowy zbiorczej kanalizacji sanitarnej w terminie 1 roku od zgłoszenia przez inwestora zamiaru budowy przydomowej oczyszczalni ścieków.

2. Dofinansowanie udzielane może być wyłącznie podmiotom wytwarzającym ścieki bytowo-gospodarcze.

3. Jeżeli nieruchomość znajduje się we współwłasności, wymagana jest pisemna zgoda wszystkich współwłaścicieli na wybudowanie oraz użytkowanie oczyszczalni.

4. Ustala się dotację celową w formie dofinansowania w wysokości 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) kosztów budowy i zakupu urządzeń pojedynczej przydomowej oczyszczalni ścieków na gospodarstwo domowe.

5. Dofinansowania udziela się na pisemny wniosek podmiotu realizującego przedsięwzięcie budowy przydomowej oczyszczalni.

6. Do wniosku należy dołączyć:

1) kopię pozwolenia wodno prawnego, o ile jest wymagane,

2) kopię zgłoszenia lub pozwolenia na budowę w zależności od wydajności oczyszczalni,

3) kopię aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości,

4) oświadczenie, o którym mowa w ust. 3.

7. Wnioskujący tylko jednokrotnie może uzyskać dofinansowanie z budżetu gminy.

Rozdział 3.
Tryb postępowania o udzielenie dotacji oraz sposób jej rozliczania

§ 4. 1. Wnioskodawca ubiegający się o dotację zobowiązany jest do złożenia wniosku według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Rozpatrywane są wyłącznie wnioski kompletne.

3. Wnioskodawcy ubiegającemu się o dofinansowanie, któremu odmówiono udzielenia dotacji po weryfikacji wniosku pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym nie przysługuje z tego tytułu roszczenie.

4. W uzasadnionych przypadkach, rozpatrzenie wniosku może być uzależnione od złożenia przez wnioskodawcę w określonym przez Wójta terminie, dodatkowych informacji lub dokumentów.

5. Pozytywne rozpatrzenie wniosku jest podstawą do zawarcia umowy dotacji pomiędzy Gminą a wnioskodawcą, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

6. Przekazanie dofinansowania następuje po złożeniu przez wnioskodawcę oświadczenia o wykonaniu zadania wraz z dołączonymi:

1) fakturami lub rachunkami za wykonanie zadania będącego przedmiotem umowy, o której mowa w ust. 5,

2) zgłoszeniem oczyszczalni do eksploatacji zgodnie z art. 152 i 153 ustawy Prawo ochrony środowiska oraz po stwierdzeniu wykonania zadania w trybie kontroli, co jest równoznaczne z rozliczeniem dofinansowania.

7. Dotacje przyznawane będą do czasu wyczerpania środków finansowych przeznaczonych w planie wydatków w budżecie gminy na dany rok budżetowy.

8. Pozytywne wnioski, które nie otrzymały dofinansowania w danym roku będą rozpatrywane w roku następnym, bez prawa do odsetek za zwłokę w wypłacie dofinansowania.

9. Dofinansowywane będą zadania zrealizowane po 1 stycznia 2013 r.

10. Jeśli przyznawana dotacja po stronie wnioskodawcy stanowić będzie pomoc publiczną w rozumieniu art. 107 ust. 1 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej (tj. Dz. Urz. U.E. seria C, Nr 115 z dnia 9 maja 2008 r.) - warunkiem rozpatrzenia wniosku o zawarcie umowy o dotacje jest dodatkowo:

1) spełnienie przez wnioskodawcę wymagań określonych w zależności od prowadzonej działalności w:

a) rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE. L 379 z dn. 28.12.2006 r.),

b) rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 875/2007 z dnia 24 lipca 2007 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de minimis dla sektora rybołówstwa i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1860/2004 (Dz. Urz. UE. L 193 z dn. 25.07.2007 r.).

c) rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1535/2007 z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de minimis w sektorze produkcji rolnej (Dz. Urz. UE. L 337 z dn. 21.12.2007 r.).

2) przedłożenie przez wnioskodawcę dokumentów i informacji określonych w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z póź. zm.) oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311).

Rozdział 4.
Kontrola realizacji zadania będąca podstawą do przyznania dotacji celowej

§ 5. 1. Przed przekazaniem dotacji wnioskodawcy przeprowadza się kontrolę polegającą na:

1) sprawdzeniu realizacji zadania,

2) sprawdzeniu dokumentów związanych z realizacją zadania.

2. Kontrolę przeprowadzają upoważnieni przez Wójta pracownicy. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół. Prawidłowość realizacji zadania potwierdzona protokołem z kontroli stanowi podstawę do przekazania dotacji wnioskodawcy.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Obrowo.

§ 7. W zakresie, w jakim niniejsza uchwała przewiduje udzielenie dotacji stanowiącym pomoc de minimis, pomoc de minimis w rolnictwie i pomoc de minimis w rybołówstwie, przepisy § 4 ust. 10 tracą moc z dniem 1 stycznia 2014 r.

§ 8. W odniesieniu do zadań zrealizowanych po 1 października 2013 r., a przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały, wnioskodawca dołącza do wniosku dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 6. Pozytywna weryfikacja wniosku w trybie kontroli stanowi podstawę do zawarcia umowy i wypłaty dofinansowania.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Krzysztof Michalski


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIII/207/2013
Rady Gminy Obrowo
z dnia 6 grudnia 2013 r.

Wniosek o udzielenie z budżetu gminy dotacji celowej na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Obrowo

I. DANE IDENTYFIKACYJNE WNIOSKODAWCY

1) Imię i nazwisko…………………………………………………………………………………….......

2) Adres zameldowania…………………………………………………………………………………

3) Nr telefonu……………………………………………………………………………………………

4) Seria i Nr dowodu osobistego…………………………… wydany przez……………………………….

5) Nr PESEL…………………………….Nr NIP……………………………………...

6) Nazwa banku i nr konta na które ma być przekazana dotacja …………………………………………………………………………………………………......……

…………………………………………………………………………………………………......……

II. OKREŚLENIE CELU INWESTYCJI

Działając w trybie uchwały Nr………… Rady Gminy Obrowo z dnia …………….w sprawie określenia zasad udzielenia z budżetu gminy dotacji na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Obrowo wnoszę o udzieleni dotacji na inwestycję z zakresu ochrony środowiska.

Inwestycję dotyczącą budowy przydomowej oczyszczalni ścieków zrealizowałem/planuję zrealizować na nieruchomości:

1) adres………………………………………………………………………………………………….

2) działka nr ………………...obręb geodezyjny …………………………………………………….

3) w terminie: rozpoczęcie …………………………, zakończenie ……………………………

4) rodzaj(typ) przydomowej oczyszczalni ścieków: ………………………………………………….

5) przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków: ……………………………………………

6) sposób odprowadzania oczyszczonych ścieków: ……………………………………………….

III. OŚWIADCZENIA

1) Zapoznałem się z zasadami udzielenia z budżetu gminy dotacji celowej na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Obrowo

2) Nie korzystałem/am do tej pory z dofinansowania budowy przydomowej oczyszczalni ścieków

3) Wyrażam zgodę na przeprowadzenie oględzin i sporządzenia protokołu odbioru wykonanej inwestycji na mojej nieruchomości w celu stwierdzenia wykonania inwestycji.

4) Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych na potrzeby udzielenia dotacji.

IV. ZAŁACZNIKI

1) Faktury lub rachunki dokumentujące wykonanie inwestycji na nieruchomości, na którą składany jest wniosek o udzielenie dotacji.

2) Kopię pozwolenia wodnoprawnego, o ile jest wymagane.

3) Kopię zgłoszenia lub pozwolenia na budowę w zależności od wydajności oczyszczalni.

4) Kopię aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości.

5) Oświadczenie współwłaścicieli nieruchomości o wyrażeniu zgody na wybudowanie oraz użytkowanie oczyszczalni.

..............................................................

(podpis wnioskodawcy)

Przewodniczący Rady Gminy


Krzysztof Michalski


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIII/207/2013
Rady Gminy Obrowo
z dnia 6 grudnia 2013 r.

Umowa Nr ......................... w sprawie udzielenia z budżetu gminy dotacji celowej na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Obrowo

zawarta w dniu.................................................... roku pomiędzy Gminą Obrowo reprezentowaną przez Wójta Gminy - …………………………………………………………………………………………

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy …………………………………………………………………,

zwaną dalej "Gminą",

a

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

zwanym dalej "Inwestorem".

§ 1. 1. Przedmiotem umowy jest dofinansowanie inwestycji dotyczącej budowy przydomowej oczyszczalni ścieków na terenie nieruchomości: adres………………………………….. działka Nr …………………. obręb geod. ………………………, zgodnie z uchwałą Nr.................. Rady Gminy Obrowo z dnia ....................................... roku w sprawie udzielenia z budżetu gminy dotacji celowej na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Obrowo.

2. Gmina zobowiązuje się do finansowania określonego w ust. 1 przedmiotu umowy poprzez pokrycie części kosztów związanych z jego realizacją w wysokości 1.000,00 zł(słownie: jeden tysiąc złotych), zgodnie z § 3 ust. 4 uchwały, o której mowa w ust. 1.

§ 2. 1. Inwestor zobowiązuje się przeznaczyć dotację na dofinansowanie zadania, określonego w § 1, którego planowany koszt wynosi....................................... zł, zaś czas realizacji zaplanowano od............................... do.......................................

2. Wysokość dotacji nie podlega zwiększeniu w przypadku zwiększenia się kosztów zadania w czasie jego realizacji.

3. Inwestor zobowiązuje się do terminowej realizacji zadania, a po jego zakończeniu, do zgłoszenia tego faktu Gminie i uczestniczenia w czynnościach odbioru inwestycji oraz przedstawienia dokumentów potwierdzających wykonanie zadania i uregulowanie zobowiązań finansowych tj. kopii faktur i rachunków z wykonania zadania, w terminie do dnia 30 listopada danego roku budżetowego.

4. Inwestor przedkłada również w Urzędzie Gminy Obrowo oryginały rachunków lub faktur, celem dokonania na nich adnotacji, że zostały dofinansowane z dotacji celowej Gminy Obrowo w wysokości określonej w § 1 ust. 2.

5. Inwestor oświadcza, iż nie zawarł i nie zamierza zawrzeć umów na dofinansowanie zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 z podmiotami innymi niż Gmina Obrowo.

§ 3. 1. Kwota dotacji zostanie przelana na rachunek Inwestora:.......................... w terminie 14 dni od dnia otrzymania dokumentów potwierdzających wykonanie zadania.

2. Wypłata dotacji może być wstrzymana w razie zakwestionowania przez Gminę ustaleń zawartych w dokumentach, o których mowa w § 2 ust. 3 do czasu wyjaśnienia spornych kwestii.

§ 4. 1. Umowa może zostać wypowiedziana przez Gminę ze skutkiem natychmiastowym w razie niezachowania przez Inwestora warunków umowy, a w szczególności:

1) odstąpienia przez Inwestora od realizacji zadania lub nie przystąpienia do realizacji zadania w terminie określonym w § 2 ust. 1,

2) nie zakończenia zadania w terminie wynikającym z § 2 ust. 1 umowy lub braku przewidywanego efektu ekologicznego.

2. W przypadku, gdy wypowiedzenie umowy nastąpiło po przekazaniu Inwestorowi dotacji, Inwestor ma obowiązek zwrócić otrzymaną kwotę dotacji w terminie 15 dni od dnia doręczenia mu pisma wypowiadającego umowę.

3. Zwrot dotacji powinien nastąpić na rachunek bankowy Gminy Obrowo nr

……………………………………………………………………………………………………………

§ 5. 1. Inwestor jest zobowiązany również, poza przypadkiem określonym § 4 ust. 2 umowy, do zwrotu dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych nienależnie.

2. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 zwrot dotacji nastąpi w terminie 15 dni od otrzymania zawiadomienia Gminy w tej sprawie.

3. Od kwoty dotacji pobranych nienależnie nalicza się odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.

§ 6. Gmina ma prawo kontrolowania sposobu wykorzystania udzielonej dotacji przez okres 5 lat od zakończenia realizacji inwestycji. Inwestor przekaże Gminie na jej wniosek wszelkie informacje dotyczące zrealizowanej inwestycji.

§ 7. W sprawach nie unormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy - Prawo ochrony środowiska.

§ 8. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 9. Umowa została spisana w trzech jednobrzmiących egzemplarzach: dwa egzemplarze dla Gminy, jeden dla "Inwestora".

Przewodniczący Rady Gminy


Krzysztof Michalski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00