Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 4059

Uchwała nr XXXIV/266/2013 Rady Gminy Wielgie

z dnia 4 grudnia 2013r.

w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wielgie w latach 2014 - 2018

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 i art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 594; poz. 645 ) oraz art. 21 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie kodeksu cywilnego ( tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 266; z 2004 r. Nr 281, poz. 2783 i poz. 2786; z 2006 r. Nr 86, poz. 602; Nr 94, poz. 657; Nr 167, poz. 1193; Nr 86, poz. 602; Nr 249, poz. 1833; z 2007 r. Nr 128, poz. 902; Nr 173, poz. 1218; z 2010 r. Nr 3, poz. 13; z 2011 r. Nr 224, poz. 1342; z 2012 r. poz. 951 )

§ 1. Przyjmuje do realizacji "Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wielgie w latach 2014-2018" stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała Nr III/10/10 Rady Gminy Wielgie z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie "Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wielgie w latach 2011-2015".

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wielgie.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Halina Sztypka


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIV/266/2013
Rady Gminy Wielgie
z dnia 4 grudnia 2013 r.

Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wielgie w latach 2014-2018

Rozdział 1.
Charakterystyka zasobów mieszkaniowych gminy.

§ 1. 1 Mieszkaniowym zasobem gminy zarządza Urząd Gminy w Wielgiem.

2. Gmina Wielgie nie przewiduje w najbliższym czasie budowy nowych mieszkań socjalnych.

Rozdział 2.

Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego Gminy

§ 2. 1 Mieszkaniowy zasób gminy stanowią lokale będące własność gminy.

2. Wielkość gminnego zasobu mieszkaniowego-stan na 19.11.2013 r. kształtuje się następująco:


Lp.

Budynki stanowiące własność gminy

Liczba budynków

Liczba
lokali

Powierzchnia użytkowa lokali w m2

1.

Wielgie ul.Starowiejska1 (po lecznicy zwierząt) - budynek komunalny

1

5

180,00 m2

2.

Wielgie ul. Kasztanowa - budynek socjalny

2

12

447,10 m2

3.

Oleszno - budynek socjalny

2

10

285,00 m2

4.

Teodorowo - budynek komunalny

1

1

53,20 m2

5.

Płonczyn - budynek socjalny

1

10

366,30 m2

6.

Bętlewo - budynek socjalny

1

1

43,23 m2

Razem:

9

38

1430,43 m2

3. Szczegółowa charakterystyka lokali:

W miejscowości Wielgie zlokalizowane są następujące budynki:

1. budynek nr1 położony przy ul. Starowiejskiej (po lecznicy zwierząt), murowany w którym znajduje się 5 lokali komunalnych o łącznej powierzchni 180 m2, cztery lokale po dwa pokoje z kuchnią, łazienką i przedpokojem oraz jeden lokal składający się z pokoju i aneksu kuchennego, wyposażony w wodociąg, kanalizację i c.o. - stan budynku dobry,

2. dwa budynki położone przy ul. Kasztanowej nr 1 i 1A, murowane, wybudowane w 2005 r. w których znajduje się 12 lokali socjalnych o łącznej powierzchni 447,1 m2, w tym 10 lokali 2- pokojowych z kuchnią i łazienka oraz dwa lokale 4-pokojowe z kuchnią i łazienką, wyposażone w wodociąg, kanalizację, c.o.

3. Lokal mieszkalny, którego najem związany jest ze stosunkiem pracy, znajduje się w budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Wielgiem, składa się z trzech pokoi, kuchni, łazienki i przedpokoju o łącznej powierzchni 80,8 m2, wyposażony w wodociąg, kanalizację i c.o.

W miejscowości Oleszno zlokalizowane są następujące budynki:

1. budynek nr 87, murowany w którym znajdują się 4 lokale socjalne o łącznej powierzchni 136 m2, każdy lokal składa się z pokoju, kuchni i przedpokoju, wyposażone w wodociąg, ogólny stan techniczny budynku średni,

2. budynek nr 88 (czworak), murowany (mur pruski), z poddaszem użytkowym, w którym znajduje się 6 lokali socjalnych o łącznej powierzchni 149 m2, trzy lokale składają się z pokoju i kuchni oraz 3 lokali jedno izbowych wyposażone w wodociąg - ogólny stan budynku średni,

W miejscowości Teodorowo zlokalizowane są następujące budynki:

1. budynek nr 18, murowany, w którym znajdują się lokal komunalny o łącznej powierzchni 53,20 m2, składający się z kuchni, korytarza, trzech pokoi oraz łazienki wyposażony w wodociąg, stan techniczny budynku dobry,

W miejscowości Płonczyn zlokalizowany jest budynek murowany, po byłej szkole podstawowej, w którym znajduje się 10 lokali socjalnych o łącznej powierzchni 366,3 m2, w tym 5 lokali składających się z 2 pokoi, kuchni i łazienki oraz 5 lokali składających się z pokoju, kuchni i łazienki, wyposażony w wodociąg, kanalizację z oczyszczalnią przydomową, każdy lokal posiada własną instalację co, stan techniczny budynku dobry.

W miejscowości Bętlewo zlokalizowany jest budynek Nr 59 murowany świetlicy wiejskiej, w którym część budynku została przekształcona na mieszkanie socjalne. Wydzielona część mieszkania socjalnego posiada łączną powierzchnię użytkową 43,23 m2, składającą się z 1 pokoju, kuchni, łazienki oraz korytarza. Mieszkanie wyposażone jest w wodociąg, kanalizację z oczyszczalnią przydomową oraz piec co, stan techniczny budynku bardzo dobry.

Rozdział 3.
Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach

§ 3. 1 Sprzedaż lokali mieszkalnych z zasobu gminy będzie prowadzona z urzędu lub na wniosek najemcy, uzależnione to będzie od stopnia zainteresowania najemców, z zachowaniem zasad wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz uchwał Rady Gminy.

W latach 2014 - 2018 przewiduje się sprzedaży lokali mieszkalnych w miejscowości Teodorowo i Wielgie na ulicy Starowiejskiej 1.

Stan istniejący

2014

2015

2016

2017

2018

Liczba lokali mieszkalnych

38

36

35

34

33

Rozdział 4.
Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali z podziałem na kolejne lata.

§ 4. 1. Nakłady na planowane remonty w latach 2014-2018 kształtować się będą następująco:

Lp.

Wyszczególnienie

2014-2018

1.

Wymiana pokrycia dachowego i elementów konstrukcyjnych

15

2

Położenie tynku zewnętrznego

5

3

Budowa oczyszczalni przydomowej

30

4

Montaż i instalacja sanitariatów

30

5

Roboty awaryjne i nieprzewidziane

20

RAZEM

100%

2. Tabela określa dopuszczalny procent udziału poszczególnych rodzajów remontów w stosunku do ogólnej kwoty przeznaczonej w latach 2014-2018 na pokrycie potrzeb remontowych.

Realizacja remontów i modernizacji, o których mowa w powyższej tabeli ma na celu poprawienie stanu zasobu mieszkaniowego. Zakład się, że przy planowaniu remontów i modernizacji wykorzystane zostaną wyniki okresowych przeglądów budynków, przeprowadzonych w zakresie wymaganym przez art. 62 ustawy Prawo budowlane.

3. Niektóre z robót remontowych należących do obowiązków właściciela, podnoszące standard mieszkań można powierzyć najemcom w zamian za rozliczenie kosztów ulepszenia

w ramach czynszu lub przy sprzedaży mieszkania, przy zachowaniu zasady, że koszt rozliczanych w ten sposób robót będzie niższy niż w przypadku zlecenia ich przez właściciela oraz przy zapewnieniu nadzoru ze strony zarządcy budynku podczas odbioru robót.

4. Potrzeby remontowe budynków i lokali wynikają z konieczności utrzymania stanu technicznego budynku na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo ludzi i mienia w okresie jego użytkowania,ochrony zdrowia i życia ludzi korzystających z pomieszczeń budynku, zapewnienie użytkowania budynku i znajdujących się w nim pomieszczeń oraz urządzeń związanych z budynkiem zgodnie z przeznaczeniem, a w szczególności zapewnienie warunków umożliwiających zaopatrzenie w wodę, energię cieplną i elektryczna, odprowadzenie ścieków, usuwanie odpadów stałych oraz ochronę przeciwpożarową. Mają również na uwadze utrzymanie wymaganego stanu technicznego i racjonalnego wykorzystywania energii elektrycznej, cieplnej i wody w budynku.

Rozdział 5.
Zasady polityki czynszowej

§ 5. 1. Wysokość stawki czynszu dla poszczególnych lokali ustala zarządzeniem Wójt Gminy.

2. Stawkę bazową czynszu w lokalach socjalnych i pozostałych lokalach mieszkalnych ustala się w wysokości nie przekraczającej 1% wartości odtworzeniowej lokali w rozumieniu art.9 ust. 8 ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2005r. Nr 31, poz.266 ze zm.).

3. Przy ustalaniu stawki bazowej uwzględnia się koszty utrzymania i konserwacji budynku.

4. Stawkę bazową obniża się o 50% dla lokali znajdujących się w budynkach położonych w innych miejscowościach niż Wielgie.

5. Stawkę bazową podwyższa się o 50% w budynkach lub lokalach wyremontowanych bądź wybudowanych po 01.01.2005r. i wyposażonych w c. o., wodociąg i kanalizację.

Rozdział 6.
Sposoby i zasady zarządzania lokalami i budynkami

§ 6. 1. Lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy zarządza Wójt Gminy Wielgie.

2. Przy wykonaniu zarządzania przyjmuje się następujące zasady:

- przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych w zakresie zarządzania nieruchomością i najmu lokali,

- przydział lokali mieszkalnych na zasadach określonych przez Radę Gminy.

Rozdział 7.
Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej

§ 6. 1. Źródłem finansowania gospodarki mieszkaniowej są wpływy z opłat czynszów za lokale komunalne i socjalne, lokale użytkowe a także ze środków budżetu gminy oraz z zewnętrznych źródeł finansowych tj. dotacji, kredytów, pożyczek i darowizn. Dodatkowym źródłem dochodów jest sprzedaż lokali mieszkalnych przez gminę ze szczególnym przeznaczeniem tych środków na remonty i modernizację budynków mieszkalnych.


Uzasadnienie

Ustawa z dnia 21 marca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego nakłada na Radę Gminy obowiązek uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, który powinien być opracowany na co najmniej pięć kolejnych lat oraz obejmować między innymi prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy, planowaną sprzedaż lokali, plan remontów i modernizacji, zasady polityki czynszowej, wysokość wydatków na bieżąca eksploatację. Celem niniejszej uchwały jest realizacja zadań Gminy wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz określenie kierunków polityki mieszkaniowej mających na celu poprawę i realizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wielgie. Wieloletni program reguluje zasady, prognozy oraz politykę gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wielgie na lata 2014-2018. Program ulega zmianie przed okresem pięciu lat, z uwagi na fakt, iż do zasobów mieszkaniowych trzeba wprowadzić budynek mieszkalny w Teodorowie, który nabyliśmy nieodpłatnie od Agencji Nieruchomości Rolnych. W związku z powyższym podjęcie uchwały jest zasadne.

Przewodniczący Rady Gminy


Halina Sztypka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00