Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 2088

Zarządzenie nr 4/2013 Rady Gminy Łubianka

z dnia 27 marca 2013r.

w sprawie przedstawienia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy Łubianka za 2012 rok, kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łubianka oraz wykonania planów finansowych jednostek, dla których Gmina Łubianka jest organem założycielskim za 2012 rok

Na podstawie art. 30 ust. 1, pkt 4 art. 42 oraz art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art. 267 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. Realizując uchwałę Nr XII/78/2011 Rady Gminy w Łubiance z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2012 r. Gmina Łubianka wykonała w roku 2012 dochody i wydatki w wielkościach określonych w ust. 1- 7.

1. Dochody budżetu zrealizowano w kwocie 24 311 423,85 zł, co stanowi 94,2 % planu, w tym uzyskano m.in.:

1) subwencję ogólną 9 361 663,00 zł, w tym:

a) subwencję oświatową 6 594 017,00 zł

b) subwencję wyrównawczą 2 698 349,00 zł

c) subwencję równoważącą 69 297,00 zł

2) dotacje celowe 7 491 056,43 zł, w tym:

a) z budżetu państwa na zadania własne 543 886,26 zł

b) z budżetu państwa na zadania zlecone 2 311 079,71 zł

c) dotacja rozwojowa- Kapitał Ludzki 137 287,87 zł

d) dotacje i środki na dofinansowanie 4 452 588,55 zł własnych zadań inwestycyjnych

e) dotacja od samorządu województwa 46 214,04 zł

3) dochody podatkowe 5 584 541,76 zł, w tym:

a) podatek od nieruchomości 2 128 565,97 zł

b) podatek rolny 1 065 073,13 zł

c) wpływy z opłaty skarbowej 26 009,00 zł

d) udziały w podatku dochod. 2 017 065,17 zł od osób fizycznych i prawnych

e) podatek od czynności cywiln. 254 350,77 zł

f) podatek od środków transportowych 84 182,14 zł

g) podatek leśny 8 693,08 zł

h) podatek dochodowy od osób fizycznych, 602,50 zł opłacany w formie karty podatkowej

4) pozostałe dochody 1 874 162,66 zł w tym m.in.:

a) wpływy za pobór wody 616 352,60 zł

b) wpłaty za nieczystości płynne 315 560,90 zł

c) ze sprzedaży nieruchomości gminnych 49 489,30 zł

d) za wieczyste użytkowanie gruntów 47 736,66 zł

e) wpływy z najmu i dzierżawy składników 121 801,47 zł majątkowych

f) wpływy z tytułu opłat planist. i za zajęcie 318 715,64 zł pasa drogowego

g) wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż 79 689,15 zł napojów alkoholowych

2. Wydatki budżetu zrealizowano w kwocie 25 220 450,31 zł, co stanowi 94,9% planu, z tego:

1) Wydatki majątkowe 7 365 204,72 zł w tym:

a) wydatki inwestycyjne j.s.t 6 940 403,78 zł

b) dotacje dla innych j.s.t. na realizowanie 180 000,00 zł inwestycji drogowych

c) wydatki na zakupy inwestycyjne j.s.t. 116 800,94 zł

d) podwyższenie udziałów w Szpitalu 128 000,00 zł Powiatowym w Chełmży sp. z o.o.

2) Wydatki bieżące 17 855 245,59 zł w tym:

a) na obsługę długu publicznego 813 476,45 zł

b) dotacje celowe 751 323,14 zł w tym:

- na dofinansowanie - 400 000,00 zł samorządowych instytucji kultury

- dla niepublicznych przedszkoli - 226 563,63 zł

- na finansowanie lub dofinansowanie- 124 759,51 zł zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom

c) na przeciwdziałanie alkoholizmowi 66 888,98 zł

d) wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń 9 303 776,27 zł oraz wydatki osobowe niezliczone do wynagrodzeń w tym m.in.:

- w szkolnictwie - 6 849 167,73 zł

- w administracji - 1 584 158,02 zł

- w pomocy społecznej - 340 182,14 zł

- w straży gminnej - 29 045,34 zł

- w gospodarce komunalnej - 325 046,27 zł

- prace interwencyjne - 110 679,36 zł

- inne - 17 645,43 zł

e) świadczenia społeczne 2 187 975,06 zł

f) różne wydatki na rzecz osób fizycznych 210 552,11 zł ( w tym m.in. diety dla radnych i sołtysów oraz strażaków )

g) koszt zużycia energii elektrycznej ( budynki, 689 603,70 zł budowle, oświetlenie uliczne )

3) Na ogólną kwotę poniesionych wydatków w wys. 25 220 450,31 zł wydatki na:

a) transport i łączność stanowią 954 704,68 zł tj. 3,79 %

b) administrację publiczną stanowią 2 133 977,56 zł tj. 8,46 %

c) bezpieczeństwo publiczne i ochronę przeciwpożarową stanowią 223 200,42 zł tj. 0,88 %

d) szkolnictwo i edukacyjną opiekę wychowawczą stanowią 8 667 894,21 zł tj. 34,37 %

e) pomoc społeczną i pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej stanowią 2 796 875,81 zł tj. 11,09 %

f) gospodarkę mieszkaniową, komunalną i ochronę środowiska stanowią 6 170 746,90 zł tj. 24,47 %

g) kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego oraz kulturę fizyczną i sport stanowią 860 370,67 zł tj. 3,41 %

h) rolnictwo i łowiectwo( modernizacja sieci wodociągowej )- 1 874 049,11 zł tj. 7,43%

3. Deficyt budżetu gminy wyniósł 909 026,46 zł, a jego źródła pokrycia stanowiły:

a) kredyt bankowy długoterminowy - 516 699,46 zł

b) pożyczka z BGK na wyprzedzające finansowanie - 392 327,00 zł działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE

4. Należności gminy wg stanu na dzień 31 grudnia 2012 roku wynoszą 1 784 052,41 zł, z tego:

a) podatki i opłaty lokalne - 436 904,33 zł,

b) sprzedaż wody i ścieków, wywóz nieczystości stałych oraz czynsze - 274 115,67 zł

c) gotówka i depozyty - 712 374,76 zł

d) pozostałe należności - 50 116,00 zł

e) pożyczki- 71 061,00 zł

f) zaliczki alimentacyjne i fundusz alimentacyjny- 239 481,05 zł.

41. Zobowiązania gminy wg stanu na dzień 31 grudnia 2012 roku wynoszą 13 033 496,27 zł, z tego:

a) kredyty i pożyczki - 13 033 496,27 zł, w tym:

- pożyczka na działanie wyprzedzające- 392 327 zł

- wykupione przez banki wierzytelności drogowe- 4 201 165,78 zł

5. Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska zrealizowano w kwotach:

a) wpływy - 34 738,14 zł

b) wydatki - 29 889,00 zł.

6. Dochody własne jednostek oświatowych zrealizowano w kwocie 189 416,49 zł, natomiast wydatki poniesione z rachunków dochodów własnych zrealizowano w kwocie 189 402,67 zł.

7. Informacja o stanie mienia komunalnego na dzień 31 grudnia 2012 r. stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego Zarządzenia.

§ 2. 1. Postanawia się przedstawić sprawozdanie z wykonania budżetu wraz z załącznikami Radzie Gminy Łubianka.

2. Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za 2012 r. postanawia się przekazać Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy Zespół w Toruniu, celem zaopiniowania.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko- Pomorskiego.

Zastępca Wójta


Mirosława Plejer-Rozwadowska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00