Akt prawny
Alerty
Zarządzenie nr 0050.14.13 Wójta Gminy Topólka
z dnia 20 marca 2013r.
w sprawie: przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy za 2012 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego
Na podstawie art. 30, ust 1 i art.42 oraz art.61, ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591; zmiany Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223 poz.1458; z 2009 r. Nr 52 poz.420, Nr 157,poz.1241; z 2010r. Nr 28, poz.142 i 146, Nr 40, poz.230, Nr 106, poz.675; z 2011r. Nr 21, poz.113, Nr 117, poz.679, Nr 134, poz.777, Nr 149, poz.887, Nr 217, poz.1281; z 2012r. poz.567; z 2013r. poz.153) i art. 267, art. 269 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. Nr157, poz.1240; z 2010r. Nr 28, poz.146, Nr 96, poz.620, Nr 123,poz.835, Nr 152,poz.1020, Nr 238, poz.1578, Nr 257, poz.1726; z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201 poz.1183, Nr 234, poz.1386, Nr 240, poz.1429, Nr 291, poz.1707; z 2012r, poz.1456, 1530, 1548),
zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Realizując Uchwałę Nr VIII/62/11 Rady Gminy Topólka z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2012 r. z późniejszymi zmianami, przedkładam sprawozdanie roczne z wykonania budżetu gminy za rok 2012 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego następująco:
1) Dochody budżetu zrealizowano w kwocie 16. 494. 357,91 zł. na plan 16. 641.162,00 zł., co stanowi 99,1 % planu, w tym dochody bieżące 15. 706. 939,32 zł. na plan 15. 848. 777,00 zł., co stanowi 99,1% oraz dochody majątkowe 787. 418,59 zł. na plan 792. 385,00 zł., co stanowi 99,4% zgodnie z załącznikiem Nr 1 do sprawozdania, w tym:
a) zadania zlecone z zakresu administracji rządowej wykonano w kwocie 4. 365. 570,34 zł. na plan 4. 399. 895,00 zł., co stanowi 99,2% planu,
b) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 55. 918,26 zł. na plan 55.000,00 zł., co stanowi 101,7 % planu,
c) subwencja ogólna w kwocie 6. 863. 013,00 zł. na plan 6. 863. 013,00 zł., co stanowi 100% planu, z tego:
- część podstawowa w kwocie 2. 671. 505,00 zł. na plan 2. 671. 505,00 zł., co stanowi 100% planu,
- część oświatowa w kwocie 4. 062. 552,00 zł. na plan 4. 062. 552,00 zł., co stanowi 100% planu,
- część rekompensująca w kwocie 128. 956,00 zł. na plan 128. 956,00 zł., co stanowi 100% planu .
2) Wydatki budżetu zrealizowano w kwocie 16. 031. 638,24 zł. na plan 17. 000. 360,00 zł., co stanowi 94,3 % planu, w tym wydatki bieżące 14. 655. 020,35 zł. na plan 15. 425. 760,00 zł., co stanowi 95,0% oraz wydatki majątkowe 1. 376. 617,89 zł. na plan .1 574. 000,00 zł., co stanowi 87,5% zgodnie z załącznikiem Nr 2 do sprawozdania, w tym w wydatkach bieżących:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie 4. 365 570,34 zł. na plan 4. 399. 895,00 zł., co stanowi 99,2 % planu zgodnie z załącznikiem Nr 2a,
b) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych wykonano w kwocie 47. 842,32 zł. na plan 81. 000,00 zł., co stanowi 59,0% planu,
c) wydatki w ramach funduszu sołeckiego wyodrębnione w budżecie, wykonano w wysokości 169. 404,08 zł. na plan 282. 225,00zł., co stanowi 60,0% planu,
d) wydatki w ramach funduszu sołeckiego wyodrębnione w budżecie, wykonano w wysokości 169. 404,08 zł. na plan 282. 225,00 zł., co stanowi 60,0% planu,
3) Nadwyżka budżetu wyniosła 462. 717,92 zł. przy planowanym deficycie 359. 198,00 zł.
4) Przychody budżetu planowane 909. 198,00 zł. wykonane 709. 198,28zł., w tym wolne środki w wysokości 309. 198,28 zł. oraz kredyt zaciągnięty w BOŚ Włocławek w wysokości 400. 000,00 zł. Rozchody budżetu planowane 550. 000,00 zł. i wykonane w wysokości 550. 000,00 zł., w tym spłata kredytu w BGK Toruń 500. 000,00 zł. i 50. 000,00 zł. w BOŚ Włocławek.
5) Stan zobowiązań na dzień 31.12.2012 r. ogółem 3. 050. 000,00 zł., w tym:
a) kredyt BOŚ we Włocławku - 1. 050. 000,00 zł.,
b) kredyt w BGK Toruń - 2. 000. 000,00 zł.
6) Stan środków na rachunku bankowym na dzień 31.12.2012 r. - 910. 686,03 zł., w tym:
a) środki subwencji przekazanej w grudniu na styczeń - 302. 361,00 zł.
7) Przekazano dotację podmiotową dla instytucji kultury w łącznej kwocie 257. 500,00 zł. na plan 257.500,00 zł., co stanowi 100% planu.
8) Informacja o realizacji zadań inwestycyjnych w 2012 r. zgodnie z załącznikiem Nr 3.
9) Sprawozdania roczne z wykonania planów finansowych, samorządowych instytucji kultury obejmujących:
a) sprawozdanie Gminnej Biblioteki Publicznej w Topólce zgodnie z załącznikiem nr 4,
b) sprawozdanie Gminnego Ośrodka Kultury w Topólce zgodnie z załącznikiem Nr 5.
10) Informację o stanie mienia komunalnego, zgodnie z załącznikiem Nr 6 i 6a.
11) Sprawozdania opisowe do przedłożonego sprawozdania rocznego.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy w Urzędzie Gminy w Topólce oraz opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Wójt Gminy Topólka |
Załącznik nr 1 do Zarządzenia dnia 20 marca 2013 r.
Zalacznik1.pdf
dochody 2012-Zał Nr 1
Załącznik nr 2 do Zarządzenia dnia 20 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Wydatki rok 2012
Załącznik nr 2a do Zarządzenia dnia 20 marca 2013 r.
Zalacznik2a.pdf
Zadania zlecone-tabelka zał 2a
Załącznik nr 3 do Zarządzenia dnia 20 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 0050
Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 0050.14.13
Wójta Gminy Topólka
z dnia 20 marca 2013 r.
INFORMACJA
o przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury
za rok 2012 r.
GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA
PRZYCHODY:
Stan środków na dzień 01.01.2012 r. 124,01
Dotacja z Urzędu Gminy 127.500,00
Dotacja z Fundacji Orange 338,76
Dotacja z Biblioteki Narodowej 4.762,00
Wpływy z usług ksero i za ogłoszenia 487,60
Odsetki od środków na rachunku 105,37
Łącznie przychody na dzień 31.12.2012r. 133.317,74
ROZCHODY:
Wynagrodzenia osobowe i pochodne 87.534,52
Składki na ubezpieczenia społeczne 15.662,98
Składki na Fundusz Pracy 2.134,82
Materiały i wyposażenie 22.010,05
Wynagrodzenia bezosobowe 895,00
Zakup usług pozostałych 2.119,21
Świadczenia urlopowe 1.090,00
Delegacja 593,45
Zakup energii 1.200,00
Łącznie rozchody na dzień 31.12.2012r. 133.240,03
Stan środków na dzień 31.12.2012 r. 77,71
W Gminnej Bibliotece Publicznej na dzień 31.12.2012 r. należności wymagalne nie występują. Należności wykazane w kwocie 77,71 zł stanowią depozyty, które znajdują się na rachunku bankowym biblioteki. Gminna Biblioteka Publiczna w Topólce nie posiada zobowiązań wymagalnych na koniec 2012 roku.
Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 0050.14.13
Wójta Gminy Topólka
z dnia 20 marca 2013 r.
INFORMACJA
o przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury
za rok 2012
GMINNY OŚRODEK KULTURY
GMINNY OŚRODEK KULTURY
PRZYCHODY
Stan środków na dzień 01.01.2012r. 247,72
Dotacja z Urzędu Gminy 130.000,00
Dotacja 1.500,00
Wpływy z usług 31.600,00
Odsetki od środków na rachunku 36,24
Łącznie przychody na dzień 31.12.2012r. 163.383,96
ROZCHODY:
Wynagrodzenia osobowe i pochodne 82.841,33
Składki na ubezpieczenia społeczne 14.605,07
Składki na Fundusz Pracy 1.258,62
Materiały i wyposażenie 20.673,71
Wynagrodzenia bezosobowe 30.235,00
Zakup energii 3.246,01
Zakup usług pozostałych 7.695,48
Świadczenia urlopowe 1.635,00
Różne opłaty i składki 405,90
Delegacje służbowe 108,65
Koszty z baru 624,97
Łącznie rozchody na dzień 31.12.2012r. 163.329,74
Stan środków na dzień 31.12.2012 r. 54,22
W Gminnym Ośrodku Kultury na dzień 31.12.2012 r. należności wymagalne nie występują. Należności wykazane w kwocie 54,22 zł stanowią depozyty, które znajdują się na rachunku bankowym GOK. Gminny Ośrodek Kultury w Topólce na dzień 31.12.2012 r. nie posiada zobowiązań wymagalnych
Załącznik Nr 6 do Zarządzenia Nr 0050.14.13
Wójta Gminy Topólka
z dnia 20 marca 2013 r.
Zbiorcza informacja o stanie mienia komunalnego na 31.12.2012
Na podstawie art. 267 ust 1 u.f.p. przedstawiam informację o stanie mienia komunalnego. Łączna wartość środków trwałych na dzień 31 grudnia 2012r. wynosi brutto27 043 390,18zł, naliczone umorzenia za 2012r to kwota 7 881 587 ,75 zł.
Wartość netto środków trwałych po odliczeniu umorzenia wynosi 19 161 802,43.
Gmina również posiada pozostałe środki trwałe tj wyposażenie jego wartość to 1 065 382,57 zł ,które w chwili zakupu są umarzane w 100 %., zbiory biblioteczne w jednostkach oświatowych 41 232,47zł, oraz programy komputerowe 79 462,71 zł. Wyszczególnienie składników mienia stanowi załącznik Nr 1 do informacji zbiorczej o stanie mienia komunalnego.
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | |||
L.p. | Wyszczególnienie składników mienia komunalnego | Wartość początkowa na dzień | Przychód | Rozchód | Wartość na dzień 31.12.2010 r. | Dane dotyczące rodzaju praw majątkowych - | |||
Prawo własności | Użyt. wiecz | Dzierżawa | Dochody z mienia uzyskane w 2012r. | ||||||
1. | Grupa 00 (grunty) | 590 652,52 | 0,00 | 95,50 | 590 557,02 | 590 557,02 | - |
| |
2. | Grupa 1 | 5 370 948,03 | 0,00 | - | 5 370 948,03 | 5 370 948,03 | - | - | Czynsz za wynajem lokali |
3. | Grupa 2 obiekty inżynierii lądowej i wodnej) | 18794211,76 | 1 248 239,38 | - | 18794211,76 | 20042451,14 | - | - | W grupie drugiej zwiększył się majątek o prowadzone inwestycje w zakresie drogownictwa, szczegółowo opisano w realizacji zamierzeń inwestycyjnych w 2012. |
4. | Grupa 3-6 (maszyny i urządzenia tech.) | 306 449,87 | 0,00 | 33 508,30 | 272 941,57 | 272 941,57 | - | - | Sprzedano klucz dynametryczny za kwotę 4 024,04 |
5. | Grupa 7 | 979 889,18 | 0,00 | 323 178,00 | 656 711,18 | 656 711,18 | - | - | Sprzedano autobus szkolny Gimbus za kwotę 71 400,00 zł |
6. | Grupa 8 (pozostałe środki stałe) | 106 681,23 | 3 100,01 | 109 781,24 | 109 781,24 | - | - | Zakupiono ksero SP Paniewo | |
Ogółem | 26148832,59 | 1 251 339,39 | 356 781,80 | 27043390,18 | 27043390,18 | - | - |
Załącznik nr 6a do Zarządzenia dnia 20 marca 2013 r.
Zalacznik6a.pdf
Stan mienia komunalnego Zał 6a