Akt prawny
Alerty
Zarządzenie nr 11/2013 Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013r.
w sprawie przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa Biskupia za 2012 r. wraz z informacją o stanie mienia komunalnego oraz przyjęcia sprawozdania o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za 2012 r
Na podstawie art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z uchwałą Nr XLI/265/2010 z dnia 28 czerwca 2010 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy , oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury, zarządzam, co następuje:
§ 1. Przedłożyć sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa Biskupia za 2012 r. w następujących kwotach:
1. Dochody plan 16 040 644,00 zł wykonanie 15 775 486,62 zł (zgodnie z załącznikiem nr 1) w tym:
a) dochody majątkowe - 515 389,94 zł, z tego:
- dochody ze sprzedaży majątku - 73 392,43 zł,
- środki z budżetu Unii Europejskiej na dofinansowanie zadań inwestycyjnych - 431 567,51 zł;
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych - 10 430,00 zł.
b) dochody bieżące - 15 260 096,68 zł z tego:
- dochody własne pozostałe 5 449 989,15 zł ( w tym uzyskane z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 79 231,80 zł oraz opłat środowiskowych 52 542,99 zł)
- subwencja z budżetu państwa 5 791 751,00 zł,
- dotacje na zadania zlecone 2 721 193,53 zł,
- dotacje celowe na zadania własne 1 174 399,90 zł,
- środki z budżetu Unii Europejskiej 122 763,10 zł.
2. Wydatki plan 15 688 795,00 zł wykonanie 15 340 535,28 zł (zgodnie z załącznikiem nr 2) w tym:
a) wydatki bieżące 15 060 065,93 zł, z tego:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6 304 575,12 zł,
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej 2 721 193,53 zł,
- wydatki związane z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Zwalczania narkomanii 78 047,53 zł,
- wydatki na obsługę długu 163 339,21 zł,
- dotacje dla sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych 462 281,83 zł,
b) wydatki majątkowe 280 469,35 zł z tego:
- wydatki inwestycyjne 209 651,78 zł,
- pozostałe zakupy inwestycyjne 70 817,57 zł,
3. wynik finansowy za rok 2012 to nadwyżka budżetowa w wysokości 434 951,34 zł (przy planowanej nadwyżce w wysokości 351 849,00 zł, którą spłacono raty kredytów i pożyczek przypadających do spłaty w 2012 r.).
4. Przychody i rozchody
- zrealizowane przychody 479 367,00 zł,
- zrealizowane rozchody 831 216,01 zł.
§ 2. Przyjąć informację o stanie mienia komunalnego w brzmieniu załącznika nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Przyjąć sprawozdanie z wykonania planu finansowego Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Biskupiej za 2012 r. w brzmieniu załącznika Nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Przyjąć sprawozdanie z wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Biskupiej za 2012 r. w brzmieniu załącznika Nr 5 do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Przedstawić informacje wymienione w § 1 , 2 , 3 i 4 w terminie do dnia 31 marca 2013 r. Radzie Gminy w Dąbrowie Biskupiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy oddział we Włocławku.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Wójt Gminy |
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn.zm.) Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdanie z wykonania budżetu gminy, informację o stanie mienia komunalnego i sprawozdanie z wykonania planów finansowych Instytucji Kultury za 2012 r. do dnia 31 marca 2013 r.
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik nr 1
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik nr 2
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik nr 3
Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Sprawozdanie z wykonania planu działalności Instytucji Kultury w Dąbrowie Biskupiej na dzień 31 grudnia 2012 roku
Gminna Biblioteka Publiczna w Dąbrowie Biskupiej ul. Długa 74 przedstawia informację w sprawie wykonania planu działalności za II półrocze 2012r.
Przychody na 31.12.2012
Wyszczególnienie | Wykonanie w zł. | Plan na 2012 rok | Dynamika % |
1. Dotacja od organizatora | 146 000,00 | 146 000,00 | 100 |
2. Dotacja z fundacji Orange | 1810,01 | 1810,01 | 100 |
3. Pomoc z PROW na operację "Organizacje warsztatów bibliotecznych" | 12544,65 | 12544,65 | 100 |
4. Dotacja z Biblioteki Narodowej | 2917,00 | 2917,00 | 100 |
Ogółem | 163 271,66 | 163 271,66 |
Przychody ogółem wynoszą 163.271,66 zł. Plan działalności został wykonany w 100%. Podstawowym źródłem przychodów jest dotacja podmiotowa -146.000,00 zł z budżetu dla samorządowej jednostki kultury. Pozostałe przychody to dotacja z Fundacji Orange na łącza i wydatki internetowe 1.810,01 zł , dotacja z Biblioteki Narodowej 2917,00 oraz pomoc z PROW na zorganizowanie warsztatów literackich w wysokości 12.544,65 zł.
ROZCHODY:
Wyszczególnienie | Plan na 2012 rok | Wykonanie w 2012 roku |
Dotacja od Organizatora | 146 000,00 | 144 685,80 |
Dotacja z Fundacji Orange | 1810,01 | 1810,01 |
Środki z PROW na organizację warszatów | 12544,65 | 12544,65 |
Dotacja z Biblioteki Narodowej | 2917,00 | 2917,00 |
Na dzień 31.12.2012 r. na rachunku bankowym Gminnej Biblioteki Publicznej pozostały nie wykorzystane środki z dotacji podmiotowej otrzymanej z budżetu Gminy w kwocie 1 314,20. Zgodnie z oświadczeniem pani Dyrektor Ewy Szymańskiej środki te zostały wydatkowane na zapłatę faktury VAT nr 15353/2012 z dnia 31.12.2012 r. za zakupione materiały biurowe i środki czystości oraz 0,01 zł zwrot kosztów podróży służbowych. Środki te zostały wprowadzone do systemu bankowości elektronicznej i przekazane dnia 31.12.2012 r. jednak bank obciążył rachunek bankowy Gminnej Biblioteki Publicznej dopiero dnia 02.01.2013 roku. W związku z powyższym Biblioteka nie dokonała zwrotu do budżetu gminy niewykorzystanej dotacji w 2012 roku.
Koszty na 31.12.2012
Wyszczególnienie | Wykonanie | Plan na 2012 rok |
401 | 17.660,83 | 17.660,83 |
400/1 | 11.251,74 | 11.251,74 |
400/2 | 1.810,01 | 1.810,01 |
402 | 4.783,02 | 4.783,02 |
403 | 2.017,02 | 2.017,02 |
400/3 | 2.917,00 | 2.917,00 |
404 | 98.542,55 | 98.542,55 |
405 | 21.794,99 | 21.794,99 |
409 | 2.494,50 | 2.494,50 |
Razem: | 163.271,66 | 163.271,66 |
Gminna Biblioteka Publiczna w Dąbrowie Biskupiej poniosła koszty w kwocie - 163.271,66 zł, które w stosunku do planu działalności stanowią 100 % i tak:
400/1 zakup materiałów i usług - 11.251,74 zł
w ramach warsztatów literackich
401 Zużycie materiałów i energii - 17.660,83 zł w tym:
- prenumerata czasopism - 986,75
- energia elektryczna - 8.518,94
- zużycie wody , ścieki - 19,68
- zakup materiałów - 3.809,36
- zakup gaśnic - 319,80
- zakup książek - 3.806,30
- badania lekarskie - 200,00
400/2 Zakup usług internetowych - 1.810,01
402 Usługi obce - 4.783,02 zł w tym:
- wywóz nieczystości - 392,74
- rozmowy telefoniczne - 3.275,84
- abonament RTV - 59,40
- legalizacja gaśnic - 116,85
- szkolenia - 120,00
- przewóz osób-warsztaty - 818,19
400/3 zakup książek - 2.917,00
403 Podatki i opłaty - 2.017,02 zł w tym:
- podatek od nieruchomości - 1163,00
- składki członkowskie - 854,02
404 Wynagrodzenia - 98.542.55 zł w tym:
- płace - 94.032,55
- umowa zlecenie - 4.510,00
405 Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia z tyt. wynagrodzeń - 21.794,99 zł w tym:
- składki ZUS - 16.948,92
- składki na fundusz pracy - 2.111,25
- świadczenie urlopowe - 2.734,82
409 Pozostałe koszty - 2.494,50 zł w tym:
- koszty podróży służbowych - 700,50
- ubezpieczenie mienia - 1.794,00
Wynik finansowy na dzień 31.12.2012 r. wynosi - 0 zł
Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Sprawozdanie z wykonania planu działalności Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Biskupiej na dzień 31 grudnia 2012r.
Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Biskupie przedstawia informację w sprawie wykonania planu działalności za 2012r.
Przychody na 31 grudnia 2012r.
Wyszczególnienie | Wykonanie na 30 czerwca 2012 r. | Plan na 2012 r. | Wykonanie |
Dotacja od Gminy Dąbrowa Biskupia | 155.850,00 | 155.850,00 | 100 % |
Przychody operacyjne i finansowe | 8.882,85 | 11.934,00 | 74,4 % |
Razem | 164.732,85 | 167.784,00 | 98,2 % |
Przychody zrealizowane w 2012r. opiewały na kwotę 164.732,85 zł i stanowiły 98,2 % planu na br. Podstawowym źródłem dochodów GOKSiR w Dąbrowie Biskupiej była dotacja podmiotowa stanowiąca 94,6% planowanych przychodów w 2012r.
Na pozostałe przychody składają się głównie wpływy z organizacji występów oraz imprez. W 2012 roku przychody te wyniosły 4.115,00 zł. Oprócz tego GOKSiR osiągnął przychód z tytułu odszkodowania za utracone mienie tj. opalona część elewacji. Odszkodowanie to opiewało na kwotę 3.949,53 zł. W 2012 roku GOKSiR wygenerował również przychody za wynajem sali w kwocie 373,00 zł oraz dochody z tytułu wpłaty za naukę karate w wysokości 310,00 zł. Pozostałe przychody na które złożyła się głównie kapitalizacja odsetek wyniosły 135,32 zł.
Koszty na 31 grudnia 2012r.
Wyszczególnienie | Wykonanie na 31 grudnia 2012 r. | Plan na 2012r. | Wykonanie w % |
Amortyzacja | 1.134,00 | 1.134,00 | 100 |
Zużycie materiałów i energii | 19.177,64 | 19.200,00 | 99,88 |
Usługi obce | 28.633,16 | 28.750,00 | 99,59 |
Podatki i opłaty | 3.973,45 | 4.000,00 | 99,33 |
Wynagrodzenia | 97.347,53 | 97.500,00 | 99,84 |
Świadczenia na rzecz pracowników | 16.752,40 | 16.800,00 | 99,72 |
Podróże służbowe | 376,10 | 400 | 94,02 |
Razem | 167.394,28 | 167.784,00 | 99,77 |
Amortyzacja | |
amortyzacja | 1.134,00 zł |
Zużycie materiałów i energii: | |
Energia elektryczna | 4.593,91 zł |
Wyposażenie | 1.900,00 zł |
Art. biurowe, papiernicze i środki czystości | 12.683,73 zł |
Razem | 19.177,64 zł |
Usługi obce: | |
Koncert autorski z okazji 3-go Maja | 4.000,00 zł |
Organizacja placu zabaw | 1.500,00 zł |
Bal karnawałowy dla dzieci | 500,00 zł |
Spotkanie autorskie z Halamą | 2.500,00 zł |
Licencja INFO-SYSTEM | 2.361,60 zł |
Spotkanie z Arturem Zielińskim | 699,87 zł |
Występ Zespołu Radojewiczaniew Gniewkowie | 724,00 zł |
Występ Zespołu Radojewiczaniew Międzyzdrojach | 4.473,00 zł |
Występ Zespołu Radojewiczaniew Szprotawie | 2.052,00 zł |
Ochrona imprez | 2.537,79 zł |
Pozostałe usługi | 7.284,90 zł |
Razem | 28.633,16 zł |
Podatki i opłaty: | |
Podatek od nieruchomości | 1.280,00 zł |
Ubezpieczenia | 2.588,00 zł |
Abonament RTV | 105,45 zł |
Razem | 3.973,45 zł |
Wynagrodzenia: | |
Wynagrodzenia | 97.347,53 zł |
Świadczenia na rzecz pracowników: | |
Składki ZUS | 14.712,42 zł |
Składki na FP | 2.039,98 zł |
Razem | 16.752,40 zł |
Podróże służbowe: | |
Podróże służbowe | 376,10 zł |
Wynik finansowy
Przychody - 164.732,85 zł
Koszty - 167.394,28 zł
Zysk / Strata (+/-) - 2.661,43 zł