Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 1622

Zarządzenie nr 11/2013 Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia

z dnia 18 marca 2013r.

w sprawie przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa Biskupia za 2012 r. wraz z informacją o stanie mienia komunalnego oraz przyjęcia sprawozdania o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za 2012 r

Na podstawie art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z uchwałą Nr XLI/265/2010 z dnia 28 czerwca 2010 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy , oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury, zarządzam, co następuje:

§ 1. Przedłożyć sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa Biskupia za 2012 r. w następujących kwotach:

1. Dochody plan 16 040 644,00 zł wykonanie 15 775 486,62 zł (zgodnie z załącznikiem nr 1) w tym:

a) dochody majątkowe - 515 389,94 zł, z tego:

- dochody ze sprzedaży majątku - 73 392,43 zł,

- środki z budżetu Unii Europejskiej na dofinansowanie zadań inwestycyjnych - 431 567,51 zł;

- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych - 10 430,00 zł.

b) dochody bieżące - 15 260 096,68 zł z tego:

- dochody własne pozostałe 5 449 989,15 zł ( w tym uzyskane z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 79 231,80 zł oraz opłat środowiskowych 52 542,99 zł)

- subwencja z budżetu państwa 5 791 751,00 zł,

- dotacje na zadania zlecone 2 721 193,53 zł,

- dotacje celowe na zadania własne 1 174 399,90 zł,

- środki z budżetu Unii Europejskiej 122 763,10 zł.

2. Wydatki plan 15 688 795,00 zł wykonanie 15 340 535,28 zł (zgodnie z załącznikiem nr 2) w tym:

a) wydatki bieżące 15 060 065,93 zł, z tego:

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6 304 575,12 zł,

- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej 2 721 193,53 zł,

- wydatki związane z realizacją zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Zwalczania narkomanii 78 047,53 zł,

- wydatki na obsługę długu 163 339,21 zł,

- dotacje dla sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych 462 281,83 zł,

b) wydatki majątkowe 280 469,35 zł z tego:

- wydatki inwestycyjne 209 651,78 zł,

- pozostałe zakupy inwestycyjne 70 817,57 zł,

3. wynik finansowy za rok 2012 to nadwyżka budżetowa w wysokości 434 951,34 zł (przy planowanej nadwyżce w wysokości 351 849,00 zł, którą spłacono raty kredytów i pożyczek przypadających do spłaty w 2012 r.).

4. Przychody i rozchody

- zrealizowane przychody 479 367,00 zł,

- zrealizowane rozchody 831 216,01 zł.

§ 2. Przyjąć informację o stanie mienia komunalnego w brzmieniu załącznika nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Przyjąć sprawozdanie z wykonania planu finansowego Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Biskupiej za 2012 r. w brzmieniu załącznika Nr 4 do niniejszego zarządzenia.

§ 4. Przyjąć sprawozdanie z wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Biskupiej za 2012 r. w brzmieniu załącznika Nr 5 do niniejszego zarządzenia.

§ 5. Przedstawić informacje wymienione w § 1 , 2 , 3 i 4 w terminie do dnia 31 marca 2013 r. Radzie Gminy w Dąbrowie Biskupiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy oddział we Włocławku.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Wójt Gminy


Roman Wieczorek


Uzasadnienie

Zgodnie z art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn.zm.) Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdanie z wykonania budżetu gminy, informację o stanie mienia komunalnego i sprawozdanie z wykonania planów finansowych Instytucji Kultury za 2012 r. do dnia 31 marca 2013 r.


Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik nr 1

Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik nr 2

Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik nr 3


Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.

Sprawozdanie z wykonania planu działalności Instytucji Kultury w Dąbrowie Biskupiej na dzień 31 grudnia 2012 roku

Gminna Biblioteka Publiczna w Dąbrowie Biskupiej ul. Długa 74 przedstawia informację w sprawie wykonania planu działalności za II półrocze 2012r.

Przychody na 31.12.2012

Wyszczególnienie

Wykonanie w zł.

Plan na 2012 rok

Dynamika %

1. Dotacja od organizatora

146 000,00

146 000,00

100

2. Dotacja z fundacji Orange

1810,01

1810,01

100

3. Pomoc z PROW na operację "Organizacje warsztatów bibliotecznych"

12544,65

12544,65

100

4. Dotacja z Biblioteki Narodowej

2917,00

2917,00

100

Ogółem

163 271,66

163 271,66

Przychody ogółem wynoszą 163.271,66 zł. Plan działalności został wykonany w 100%. Podstawowym źródłem przychodów jest dotacja podmiotowa -146.000,00 zł z budżetu dla samorządowej jednostki kultury. Pozostałe przychody to dotacja z Fundacji Orange na łącza i wydatki internetowe 1.810,01 zł , dotacja z Biblioteki Narodowej 2917,00 oraz pomoc z PROW na zorganizowanie warsztatów literackich w wysokości 12.544,65 zł.

ROZCHODY:

Wyszczególnienie

Plan na 2012 rok

Wykonanie w 2012 roku

Dotacja od Organizatora

146 000,00

144 685,80

Dotacja z Fundacji Orange

1810,01

1810,01

Środki z PROW na organizację warszatów

12544,65

12544,65

Dotacja z Biblioteki Narodowej

2917,00

2917,00

Na dzień 31.12.2012 r. na rachunku bankowym Gminnej Biblioteki Publicznej pozostały nie wykorzystane środki z dotacji podmiotowej otrzymanej z budżetu Gminy w kwocie 1 314,20. Zgodnie z oświadczeniem pani Dyrektor Ewy Szymańskiej środki te zostały wydatkowane na zapłatę faktury VAT nr 15353/2012 z dnia 31.12.2012 r. za zakupione materiały biurowe i środki czystości oraz 0,01 zł zwrot kosztów podróży służbowych. Środki te zostały wprowadzone do systemu bankowości elektronicznej i przekazane dnia 31.12.2012 r. jednak bank obciążył rachunek bankowy Gminnej Biblioteki Publicznej dopiero dnia 02.01.2013 roku. W związku z powyższym Biblioteka nie dokonała zwrotu do budżetu gminy niewykorzystanej dotacji w 2012 roku.


Koszty na 31.12.2012

Wyszczególnienie

Wykonanie

Plan na 2012 rok

401

17.660,83

17.660,83

400/1

11.251,74

11.251,74

400/2

1.810,01

1.810,01

402

4.783,02

4.783,02

403

2.017,02

2.017,02

400/3

2.917,00

2.917,00

404

98.542,55

98.542,55

405

21.794,99

21.794,99

409

2.494,50

2.494,50

Razem:

163.271,66

163.271,66

Gminna Biblioteka Publiczna w Dąbrowie Biskupiej poniosła koszty w kwocie - 163.271,66 zł, które w stosunku do planu działalności stanowią 100 % i tak:

400/1 zakup materiałów i usług - 11.251,74 zł

w ramach warsztatów literackich

401 Zużycie materiałów i energii - 17.660,83 zł w tym:

- prenumerata czasopism - 986,75

- energia elektryczna - 8.518,94

- zużycie wody , ścieki - 19,68

- zakup materiałów - 3.809,36

- zakup gaśnic - 319,80

- zakup książek - 3.806,30

- badania lekarskie - 200,00

400/2 Zakup usług internetowych - 1.810,01

402 Usługi obce - 4.783,02 zł w tym:

- wywóz nieczystości - 392,74

- rozmowy telefoniczne - 3.275,84

- abonament RTV - 59,40

- legalizacja gaśnic - 116,85

- szkolenia - 120,00

- przewóz osób-warsztaty - 818,19

400/3 zakup książek - 2.917,00

403 Podatki i opłaty - 2.017,02 zł w tym:

- podatek od nieruchomości - 1163,00

- składki członkowskie - 854,02

404 Wynagrodzenia - 98.542.55 zł w tym:

- płace - 94.032,55

- umowa zlecenie - 4.510,00

405 Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia z tyt. wynagrodzeń - 21.794,99 zł w tym:

- składki ZUS - 16.948,92

- składki na fundusz pracy - 2.111,25

- świadczenie urlopowe - 2.734,82

409 Pozostałe koszty - 2.494,50 zł w tym:

- koszty podróży służbowych - 700,50

- ubezpieczenie mienia - 1.794,00

Wynik finansowy na dzień 31.12.2012 r. wynosi - 0


Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 11/2013
Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia
z dnia 18 marca 2013 r.

Sprawozdanie z wykonania planu działalności Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Biskupiej na dzień 31 grudnia 2012r.

Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Biskupie przedstawia informację w sprawie wykonania planu działalności za 2012r.

Przychody na 31 grudnia 2012r.

Wyszczególnienie

Wykonanie na 30 czerwca 2012 r.

Plan na 2012 r.

Wykonanie

Dotacja od Gminy Dąbrowa Biskupia

155.850,00

155.850,00

100 %

Przychody operacyjne i finansowe

8.882,85

11.934,00

74,4 %

Razem

164.732,85

167.784,00

98,2 %

Przychody zrealizowane w 2012r. opiewały na kwotę 164.732,85 zł i stanowiły 98,2 % planu na br. Podstawowym źródłem dochodów GOKSiR w Dąbrowie Biskupiej była dotacja podmiotowa stanowiąca 94,6% planowanych przychodów w 2012r.

Na pozostałe przychody składają się głównie wpływy z organizacji występów oraz imprez. W 2012 roku przychody te wyniosły 4.115,00 zł. Oprócz tego GOKSiR osiągnął przychód z tytułu odszkodowania za utracone mienie tj. opalona część elewacji. Odszkodowanie to opiewało na kwotę 3.949,53 zł. W 2012 roku GOKSiR wygenerował również przychody za wynajem sali w kwocie 373,00 zł oraz dochody z tytułu wpłaty za naukę karate w wysokości 310,00 zł. Pozostałe przychody na które złożyła się głównie kapitalizacja odsetek wyniosły 135,32 zł.

Koszty na 31 grudnia 2012r.

Wyszczególnienie

Wykonanie na 31 grudnia 2012 r.

Plan na 2012r.

Wykonanie w %

Amortyzacja

1.134,00

1.134,00

100

Zużycie materiałów i energii

19.177,64

19.200,00

99,88

Usługi obce

28.633,16

28.750,00

99,59

Podatki i opłaty

3.973,45

4.000,00

99,33

Wynagrodzenia

97.347,53

97.500,00

99,84

Świadczenia na rzecz pracowników

16.752,40

16.800,00

99,72

Podróże służbowe

376,10

400

94,02

Razem

167.394,28

167.784,00

99,77


Amortyzacja

amortyzacja

1.134,00 zł

Zużycie materiałów i energii:

Energia elektryczna

4.593,91 zł

Wyposażenie

1.900,00 zł

Art. biurowe, papiernicze i środki czystości

12.683,73 zł

Razem

19.177,64 zł

Usługi obce:

Koncert autorski z okazji 3-go Maja

4.000,00 zł

Organizacja placu zabaw

1.500,00 zł

Bal karnawałowy dla dzieci

500,00 zł

Spotkanie autorskie z Halamą

2.500,00 zł

Licencja INFO-SYSTEM

2.361,60 zł

Spotkanie z Arturem Zielińskim

699,87 zł

Występ Zespołu Radojewiczaniew Gniewkowie

724,00 zł

Występ Zespołu Radojewiczaniew Międzyzdrojach

4.473,00 zł

Występ Zespołu Radojewiczaniew Szprotawie

2.052,00 zł

Ochrona imprez

2.537,79 zł

Pozostałe usługi

7.284,90 zł

Razem

28.633,16 zł

Podatki i opłaty:

Podatek od nieruchomości

1.280,00 zł

Ubezpieczenia

2.588,00 zł

Abonament RTV

105,45 zł

Razem

3.973,45 zł

Wynagrodzenia:

Wynagrodzenia

97.347,53 zł

Świadczenia na rzecz pracowników:

Składki ZUS

14.712,42 zł

Składki na FP

2.039,98 zł

Razem

16.752,40 zł

Podróże służbowe:

Podróże służbowe

376,10 zł


Wynik finansowy

Przychody - 164.732,85 zł

Koszty - 167.394,28 zł

Zysk / Strata (+/-) - 2.661,43 zł

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00