Akt prawny
Alerty
Zarządzenie nr 154/13 Wójta Gminy Bobrowo
z dnia 27 marca 2013r.
w sprawie opracowania rocznego sprawozdania z wykonania budżetu gminy Bobrowo za 2012 rok
Na podstawie art. 30 ust. 1 i art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późniejszymi zmianami) oraz art. 13 pkt. 10 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłoszeniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2005r. Nr 190, poz. 1606 z późn.zm.) Wójt Gminy Bobrowo zarządza, co następuje:
§ 1. Realizując uchwałę Nr XII/129/11 Rady Gminy Bobrowo z dnia 21 grudnia 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Bobrowo na 2012 rok jako Wójt Gminy przedstawiam roczne sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2012 rok.
§ 2. Realizacja dochodów i wydatków budżetowych oraz wynikający z różnicy pomiędzy osiągniętymi dochodami a wykonanymi wydatkami deficyt budżetowy przedstawia się następująco:
1. Dochody budżetowe zaplanowane w kwocie 18.408.268,55 zł zostały zrealizowane w wysokości 18.372.802,52 zł, co stanowi 99,81 % planu z tego:
1) wykonanie dochodów bieżących wyniosło 17.897.847,46 zł, tj. 99,81 % zakładanego planu, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków o których mowa w art.5 ust. pkt. 2 i 3 kwota 136.255,33 zł, tj. 98,94 % zakładanego planu;
2) wykonanie dochodów majątkowych wyniosło 474.955,06 zł, tj. 99,71 % zakładanego planu, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków o których mowa w art.5 ust. pkt. 2 i 3 kwota 159.907,96 zł, tj.100,00 % zakładanego planu.
2. Wydatki budżetowe zaplanowane w kwocie 21.546.161,61 zł wykonano w wysokości 20.684.858,75 zł, co stanowi 96,00 % planu z tego:
1) | wydatki majątkowe | - | 5.276.706,89 | zł, | tj. 99,34 planu, |
z tego: | |||||
a) | inwestycje i zakupy inwestycyjne | - | 5.276.706,89 | zł, | tj. 99,34 planu, |
w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 | - | 691.000,71 | zł, | tj. 99,98% planu, | |
2) | wydatki bieżące | - | 15.408.151,86 | zł, | tj. 94,91% planu, |
z tego: | |||||
a) | wydatki jednostek budżetowych | - | 10.850.842,08 | zł, | tj. 93,69% planu, |
z tego: | wynagrodzenia i składki od nich naliczane | - | 6.797.255,33 | zł, | tj. 94,27% planu, |
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | - | 4.053.586,75 | zł, | tj. 92,75% planu, | |
b) | dotacje na zadania bieżące | - | 279.918,83 | zł, | tj. 99,37% planu, |
c) | świadczenia na rzecz osób fizycznych | - | 3.624.349,13 | zł, | tj. 97,92% planu, |
d) | wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 | - | 634.192,23 | zł, | tj. 97,33% planu, |
e) | obsługa długu | - | 18.849,59 | zł, | tj. 100,00% planu. |
3. Budżet zrealizowano niedoborem w kwocie 2.312.056,23 zł zaciągnięto pożyczką z WFOŚiGW w kwocie 169.905,00 zł.
4. Łączna kwota długu publicznego na 31 grudnia 2012r. wynosi 537.810,00 zł.
§ 3. Realizacja planów finansowych przedstawia się następująco:
1. Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego, na plan 3.439.684,00 zł:
1) wykonanie dochodów wyniosło 3.439.648,54 zł, tj. 100,00% zakładanego planu;
2) wykonanie wydatków wyniosło 3.439.648,54 zł, tj. 100,00% zakładanego planu.
2. Realizacja zadań realizowanych na podstawie porozumień lub umów z innymi jednostkami samorządu terytorialnego z tego:
1) wykonanie dochodów wyniosło 1.174.778,28 zł, tj. 83,28% zakładanego planu;
2) wykonanie wydatków wyniosło 3.917.067,94 zł, tj. 98,53% zakładanego planu.
3. Realizacja programu rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii przedstawia się następująco:
1) wykonanie dochodów wyniosło 65.972,47 zł na plan roczny 68.000 zł, tj. 97,02 % zakładanego planu;
2) wykonanie wydatków wyniosło 67.249,20 zł na plan roczny 68.000 zł, tj. 98,90 % zakładanego planu, z czego na przeciwdziałanie narkomanii wydatkowano kwotę 3.280,55 zł.
4. Udzielono dotacji z budżetu gminy:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych na zadania bieżące 170.317,65 zł, tj. 100,00 % zakładanego planu;
2) dotacje na pomoc finansową między jst na dofinansowanie zadań inwestycyjnych - 76.140,00 zł, tj. 100,00 % zakładanego planu;
3) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych na zadania bieżące - 109.601,18 zł, tj. 98,39 % zakładanego planu.
5. Realizacja przychodów i wydatków instytucji kultury - Gminnej Biblioteki Publicznej w Bobrowie przedstawia się następująco:
1) wykonanie przychodów wyniosło 174.084,00 zł, tj. 100,00 % zakładanego planu;
2) wykonanie kosztów wyniosło 176.344,71 zł na plan roczny 179.188,41 zł, tj. 98,41 % zakładanego planu.
6. Gmina nie zawarła umów o partnerstwie publiczno-prawnym.
§ 4. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2012 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego przedstawić:
1) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy - Zespół w Toruniu;
2) Radzie Gminy Bobrowo.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Wójt Gminy |