Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 1399

Zarządzenie nr Or.0050.1.26.2013 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego

z dnia 19 marca 2013r.

w sprawie przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie wraz z informacją o stanie mienia komunalnego za 2012 rok

Na podstawie art.30 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 z 2009 r. Nr 223, poz. 1458, Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz.142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012r. poz. 567, z 2013r. poz. 153) oraz art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726, z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429, Nr 291 poz. 1707, z 2012r. poz. 1456, poz. 1530, poz. 1548), zarządza się, co następuje:

§ 1. Przedstawić Radzie Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy celem zaopiniowania sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie wraz z informacją o stanie mienia komunalnego za 2012 rok.

§ 2. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie wraz z informacją o stanie mienia komunalnego za 2012 rok stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

BURMISTRZ


Waldemar Stupałkowski


SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE ZA 2012 ROK

Budżet Gminy Sępólno Krajeńskie został przyjęty uchwałą Nr XVI/99/11 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 29 grudnia 2011 roku. W trakcie roku był zmieniany dziewiętnastokrotnie.

Zmiany dokonane były poprzez:

  1. Uchwałę Nr XVII/121/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 26 stycznia 2012r.,
  2. Zarządzenie Nr Or.0050.1.7.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 01 lutego 2012r.,
  3. Uchwałę Nr XVIII/123/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 23 lutego 2012r.,
  4. Uchwałę Nr XIX/128/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 29 marca 2012r.,
  5. Uchwałę Nr XX/136/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 26 kwietnia 2012r.,
  6. Uchwałę Nr XXI/145/2012 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 31 maja 2012r.,
  7. Uchwałę Nr XXII/147/2012 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 28 czerwca 2012r.,
  8. Zarządzenie Nr Or.0050.1.49.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 29 czerwca 2012r.,
  9. Zarządzenie Nr Or.0050.1.56.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 11 lipca 2012r.,
  10. Zarządzenie Nr Or.0050.1.60.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 31 lipca 2012r.,
  11. Zarządzenie Nr Or.0050.1.77.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 22 sierpnia 2012r.,
  12. Uchwałę Nr XXIV/156/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 30 sierpnia 2012r.,
  13. Uchwałę Nr XXV/162/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 27 września 2012r.,
  14. Uchwałę Nr XXVI/168/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 25 października 2012r.,
  15. Zarządzenie Nr Or.0050.1.88.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 26 października 2012r.,
  16. Uchwałę Nr XXVII/172/12 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 29 listopada 2012r.,
  17. Zarządzenie Nr Or.0050.1.100.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 30 listopada 2012r.,
  18. Zarządzenie Nr Or.0050.1.101.2012 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 07 grudnia 2012r.,
  19. Uchwałę Nr XXVIII/201/2012 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 27 grudnia 2012r.,

Konieczność dokonywania zmian w budżecie wynikała z otrzymywania przez Gminę Sępólno Krajeńskie głównie decyzji finansowych Wojewody Kujawsko-Pomorskiego oraz Ministra Finansów. Budżet zmieniano zarządzeniami w wyniku konieczności realizacji niektórych wypłat przed terminem sesji Rady Miejskiej (świadczenia wypłacane przez OPS, zwrot akcyzy).

Przyjęta uchwała budżetowa upoważniła Burmistrza do spłaty zobowiązań wynikających z wcześniej zawartych umów oraz zaciągniętych pożyczek i kredytu w kwocie 1 876 402,00 zł. - w ciągu roku spłacono pożyczki w wysokości 1 876 402,00 zł zgodnie z harmonogramem ich spłat. Spłaty te pochodziły z przychodów z tytułu innych rozliczeń krajowych oraz nadwyżki bieżącej.

Przyjęta uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sępólno Krajeńskie upoważniła Burmistrza Sępólna Krajeńskiego do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją zamieszczonych w niej przedsięwzięć do wysokości 1 500 000 zł. Burmistrz w roku 2012 nie korzystał z upoważnienia, ponieważ w okresie sprawozdawczym nie zaciągnięto zobowiązań związanych z realizacją zaplanowanych przedsięwzięć.

W pierwszym półroczu w ramach udzielonego upoważnienia dla Burmistrza, korzystano z kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie przejściowego deficytu w związku z nie przekazaniem przez Urząd Marszałkowski w terminie środków z rozliczenia inwestycji i projektów z lat ubiegłych. Lokowano wolne środki budżetowe na rachunkach bankowych w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy w oparciu o procedury prawo zamówień publicznych (najkorzystniejsze oprocentowanie).

Budżet w 2012 roku zamknął się kwotami:

Plan

Wykonanie

%

Dochody

51 899 882,17

51 074 927,82

98,41

w tym: majątkowe

10 578 221,31

10 103 564,03

95,51

Udział dochodów majątkowych do dochodów ogółem:

19,78

Wydatki

49 699 882,17

47 492 172,10

95,56

w tym: majątkowe

10 818 840,44

9 794 226,67

90,53

Udział wydatków majątkowych do wydatków ogółem:

20,62

Dochody zadania zlecone

7 044 480,00

6 983 415,45

99,13

Wydatki zadania zlecone

7 044 480,00

6 983 415,45

99,13

Nadwyżka bieżąca wg planu wynosiła 2 200 000,00zł i wynikała z rozliczenia w 2012 roku dofinansowania budowy kanalizacji sanitarnej i deszczowej ujętej w budżecie 2010 roku.

Wynik finansowy wykonania budżetu za rok 2012 to nadwyżka w wysokości 3 582 755,72 zł. W związku z tym, że spłaty zobowiązań finansowych Gminy w wysokości 1 876 402,00zł pochodziły z przychodów z tytułu innych rozliczeń krajowych w wysokości 738 554,31zł oraz nadwyżki bieżącej w wysokości 2 200 000,00zł, faktyczny wynik finansowy jakim zamknął się rok 2012 wynosił 2 444 908,03zł [tj. 3 582 755,72zł (wynik wykonania budżetu) + 738 554,31zł (przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych z lat ubiegłych) - 1 876 402,00zł (spłaty rat kapitałowych za 2012r.)] jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym wynikająca z rozliczeń z lat ubiegłych, którą planuje się przeznaczyć na spłatę pożyczek i kredytu w 2013 r.

Powstałe środki do dyspozycji są wynikiem nie wykonania części zaplanowanych wydatków zgodnie z załączonym w dalszej części sprawozdania wyjaśnieniem oraz nadwyżki z lat ubiegłych związanej z rozliczeniem w 2012 roku dofinansowania inwestycji dotyczącej budowy kanalizacji. Przeważająca większość inwestycji została wykonana zgodnie z planem. Nie dokonano przekroczeń zaplanowanych wydatków.

Wszelkie zobowiązania finansowe Gmina realizowała terminowo przy zachowaniu płynności finansowej w ciągu całego roku. Wykazana w sprawozdaniu Rb-28S kwota zobowiązań w wysokości 2 093 563,38 zł dotyczy w całości zobowiązań niewymagalnych i składa się głównie z pochodnych płac płatnych w roku następnym.

Załączniki:

  1. Dochody:

a) część tabelaryczna wraz z opisową,

b) struktura dochodów,

c) analiza dochodów własnych.

  1. Wydatki:

a) część tabelaryczna wraz z opisową,

b) struktura wydatków.

  1. Wykonanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami.
  2. Wykonanie planu dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań w drodze porozumień z organami administracji rządowej oraz jednostkami samorządu terytorialnego.
  3. Wykonanie wydatków na programy i projekty realizowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy finansach publicznych.
  4. Dotacje dla jednostek nie należących sektora finansów publicznych.
  5. Dotacje dla jednostek należących do sektora finansów publicznych.

7a. Zestawienie wykonania planów finansowych instytucji kultury za 2012 rok.

  1. Wykonanie planu wydatków Funduszu Sołeckiego.
  2. Przeznaczenie dochodów z tytułu różnych opłat za korzystanie ze środowiska.
  3. Wykonania przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych.
  4. Analiza długu publicznego i jego spłaty.
  5. Stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich.

Załącznik Nr 1a do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik1a.pdf

Załącznik Nr 1b do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik1b.pdf

Załącznik Nr 1c do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik1c.pdf

Załącznik Nr 2a do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik2a.pdf

Załącznik Nr 2b do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik2b.pdf

Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 7a do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik7a.pdf

Załącznik Nr 8 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik11.pdf

Załącznik Nr 12 do Zarządzenia Nr Or.0050.1.26.2013
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego
z dnia 19 marca 2013 r.
Zalacznik12.pdf


infoRgrafika

Informacja o stanie mienia komunalnego Gminy Sępólno Krajeńskie

na dzień 31.12.2012 r.


Gmina Sępólno Krajeńskie jest właścicielem majątku zwanego mieniem komunalnym. Właściwe zarządzanie tym majątkiem stanowi jedno z wielu źródeł jej dochodów własnych i związane jest ze skutecznym i efektywnym pobieraniem i gromadzeniem tych dochodów.

Sporządzenie informacji o stanie mienia komunalnego gminy nastąpiło w oparciu o ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157 poz. 1240 ze zm.)

Sporządzona informacja o stanie mienia komunalnego Gminy Sępólno Krajeńskie (stan na dzień 31.12.2011 r.) obejmuje zestaw danych o majątku Gminy Sępólno Krajeńskie jaki odnotowano od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku. Dane oparte zostały na faktycznych wielkościach wykazanych w sprawozdaniach finansowych i księgach rachunkowych.

W przedłożonej informacji zastosowano układ obejmujący:

? dane o przysługujących Gminie Sępólno Krajeńskie prawach własności,

? dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych (w tym dane o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach),

? dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w stosunku do danych wykazanych w poprzedniej informacji o stanie mienia komunalnego,

? dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,

? inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

W celu sprawnego zarządzania majątkiem gminy, Gmina dokonała jego rozdysponowania między jednostkami organizacyjnymi. W ramach tych jednostek działają jednostki budżetowe oraz zakład budżetowy.

Szczegółowy podział jednostek organizacyjnych Gminy przedstawia się następująco:

Jednostki budżetowe:

1. Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

2. Placówki oświatowe obejmujące:

- Zespół Szkół Nr 1 w Sępólnie Krajeńskim,

- Zespół Szkół Nr 3 w Sępólnie Krajeńskim,

- Zespół Szkół w Lutowie,

- Zespół Szkół w Wałdowie,

- Szkoła Podstawowa w Zbożu,

- Szkoła Podstawowa w Zalesiu,

- Szkoła Podstawowa w Wiśniewie,

- Gminne Przedszkole Nr 1 w Sępólnie Krajeńskim,

- Gminne Przedszkole Nr 2 w Sępólnie Krajeńskim,

- Świetlica Terapeutyczna w Sępólnie Krajeńskim.

3. Centrum Sportu i Rekreacji w Sępólnie Krajeńskim,

Instytucje kultury:

- Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim,

- Biblioteka Publiczna im. J. Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim

Jednoosobowa Spółka Gminna:

- Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sępólnie Krajeńskim

- Zakład Transportu i Usług Sp. z o.o. w Sępólnie Krajeńskim

Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim

Zakład Obsługi Oświaty Samorządowej w Sępólnie Krajeńskim

I. Dane dotyczące przysługujących Gminie Sępólno Krajeńskie praw własności oraz zmiany w stanie mienia komunalnego w okresie od 01.01.2012 do 31.12.2012

Lp

Wyszczególnienie składników mienia komunalnego wg grup KŚT

Wartość początkowa na dzień 01.01.2012

Przychody

Rozchody

Wartość końcowa na dzień 31.12.2012

Dane dotyczące rodzaju praw majątkowych

Prawo własności

Użytkowanie wieczyste

Inne

1.

Grupa 0: Grunty w tym grunty pod wodami

8 475 069,70

77 233,82

1 492 926,00*

7 059 377,52

7 059 377,52

0,00

0,00

2.

Grupa 1:Budynki i lokale

23 712 298,66

2 537 380,83

1 874 872,56

24 374 806,93

24 374 806,93

a)

Budynki biurowe

877 583,96

877 583,96

877 583,96

b)

Budynki mieszkalne

3 915 912,67

110 752,56

3 805 160,11

3 805 160,11

c)

Budynki oświaty

8 614 101,26

107 508,17

8 721 609,43

8 721 609,43

d)

Budynki kultury

4 315 245,73

2 338 514,10

6 653 759,83

6 653 759,83

e)

Budynki służby zdrowia

1 002 521,59

1 002 521,59

1 002 521,59

f)

Budynki opieka społeczna

1 506 612,57

1 506 612,57

1 506 612,57

g)

Pozostałe budynki

3 480 320,88

91 358,56

1 764 120,00

1 807 559,44

1 807 559,44

3.

Grupa 2: Obiekty inżynierii lądowej i wodnej Budowle

43 096 594,37

29 524 913,43

13 962 090,30

58 659 417,50

58 659 417,50

0,00

0,00

a)

Wodociągi, kanalizacje

27 630 810,44

3 958 964,46

31 589 774,90

31 589 774,90

b)

Budowle sportowe i rekreacyjne

3 868 972,27

24 512 574,02

13 962 090,30

14 419 455,99

14 419 455,99

c)

Drogi

11 024 259,44

1 053 374,95

12 077 634,39

12 077 634,39

d)

Budowle wodne

155 618,43

155 618,43

155 618,43

e)

Budowle pozostałe

416 933,79

416 933,79

416 933,79

4.

Grupa 3: Kotły i maszyny energetyczne

228 894,02

4 309,20

233 203,22

233 203,22

0,00

0,00

5.

Grupa 4: Maszyny, urządzenia

1 674 867,90

95 220,09

94 895,82

1 675 192,17

1 675 192,17

0,00

0,00

6.

Grupa 5: Specjalistyczne maszyny, urządzenia

43 520,07

225 731,80

269 251,87

269 251,87

0,00

0,00

7.

Grupa 6: Urządzenia techniczne

521 193,50

521 193,50

521 193,50

0,00

0,00

8.

Grupa 7:Środki transportu

1 415 183,80

152 800,00

7 390,00

1 560 593,80

1 560 593,80

0,00

0,00

9.

Grupa 8: Narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie

304 306,59

233 945,94

78 523,66

459 728,87

459 728,87

0,00

0,00

OGÓŁEM:

79 471 928,61

32 851 535,11

17 510 698,34

94 812 765,38

94 812 765,38

0,00

0,00

* zmniejszenie wartości gruntów dot. sprzedaży (kwota 52 504,80 zł) oraz korekty gruntów wykazanych przez ZGK Sp. z.o.o. (grunty będące własnością Gminy otrzymane w użytkowanie wieczyste - 1 440 421,20 zł)

II. Dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych oraz zmiany w ich stanie

1) Udziały w spółkach

Lp.

Nazwa podmiotu

Wartość wykazana w informacji o stanie mienia za 2011 rok

Zwiększenie

Zmniejszenie

Wartość na dzień 31.12.2012

1.

Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sępólnie Krajeńskim

6 608 000,00

-

-

6 608 000,00

2.

Zakład Transportu i Usług Sp. z o.o. w Sępólnie Krajeńskim

598 000,00

-

-

598 000,00

RAZEM:

7 206 000,00

0,00

0,00

7 206 000,00

2) Grunty w użytkowaniu wieczystym - własność Skarbu Państwa

Gmina Sępólno Krajeńskie posiada w użytkowaniu wieczystym grunty o powierzchni 0,5535 ha będące własnością Skarbu Państwa.

III. Dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych

Źródło dochodów

Dochody wykonane w 2011r.

Dochody wykonane w 2012r.

Planowane dochody do uzyskania w 2012 roku

Przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności

8 578,90

25 091,50

15 000,00

Sprzedaż nieruchomości gminnych

634 623,68

380 936,09

480 000,00

Sprzedaż przyłącza energetycznego do nieruchomości gminnych

7 663,00

10 138,00

-

RAZEM:

650 865,58

416 165,59

495 000,00


Uzasadnienie

Realizując zapisy ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o finansach publicznych Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdanie z wykonania budżetu.

BURMISTRZ


Waldemar Stupałkowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00