Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 158

Uchwała nr XXIII/188/2012 Rady Gminy Inowrocław

z dnia 21 grudnia 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Inowrocław


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)1) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391) w związku z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897 z późniejszymi zmianami)2) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Inowrocławiu uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Inowrocław, zwany w dalszej części Regulaminem, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Inowrocław.
§ 3. Traci moc uchwała Nr VI/39/2007 Rady Gminy w Inowrocławiu z dnia 28 lutego 2007 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Inowrocław" (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2007 r. Nr 35, poz. 517).
§ 4. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni po publikacji z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 r.
Przewodniczący Rady Gminy Inowrocław

Augustyn Korona
UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897z późniejszymi zmianami) regulaminy utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, uchwalone przed dniem wejścia w życie ustawy, zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Powyższa ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., zatem termin uchwalenia przez Radę Gminy Inowrocław nowego regulaminu upływa w dniu 31 grudnia 2012 r. Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego. Regulamin ma na celu dostosowanie jego zapisów i wymogów do znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Dodatkowo wprowadza nowe zasady zbierania i odbierania odpadów komunalnych, co stanowi kolejny krok we wdrażaniu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Znowelizowana ustawa wymaga także, aby rada gminy wskazała w regulaminie inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. W wykonaniu tego postanowienia wymagania określono w § 16 Regulaminu. W Planie Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 nie określono innych, szczególnych wymagań w stosunku do mieszkańców gminy, poza określonymi w Regulaminie. W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.
Przewodniczący Rady Gminy Inowrocław

Augustyn Korona
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173 poz.1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217 poz. 1281, oraz z 2012 poz. 567.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 171, poz. 1060 i Nr 224, poz. 1337.
Załącznik do uchwały Nr XXIII/188/2012
Rady Gminy Inowrocław
z dnia 21 grudnia 2012 r.
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Inowrocław
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Inowrocław, dotyczące:
1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości;
2) rodzajów i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych;
3) częstotliwości i sposobów pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych;
4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;
5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe i zwierzęta gospodarskie;
6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej;
7) wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej prowadzenia.
Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§ 2. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do utrzymania czystości i porządku oraz należytego stanu sanitarno-higienicznego i estetycznego nieruchomości poprzez:
1) oznakowanie posesji przez umieszczenie numeru porządkowego nieruchomości w miejscu widocznym z drogi;
2) umieszczenie w budynkach wielolokalowych, w pobliżu wejścia, tablic zawierających: dane adresowe właściciela lub zarządcy, dane adresowe osoby bądź podmiotu wykonującego czynności w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, spis adresów i numerów telefonów alarmowych
3) zbieranie odpadów nie podlegających selekcji do pojemników o wielkości i liczbie uzależnionej od liczby mieszkańców nieruchomości w sposób opisany w niniejszym Regulaminie w Rozdziale 3 i 4;
4) prowadzenie selektywnej zbiórki następujących rodzajów odpadów komunalnych powstałych na terenie nieruchomości:
- papier,
- szkło,
- tworzywa sztuczne,
- metale,
- odpady wielkogabarytowe,
- odpady z remontów,
- odpady niebezpieczne powstałe w gospodarstwach domowych w tym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki,
- odpady ulegające biodegradacji - zielone i kuchenne;
5) utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz co najmniej raz w roku, dezynfekowanie pojemników na odpady. Usługi te może wykonywać przedsiębiorca odbierający odpady za dodatkową opłatą;
6) przekazywanie odpadów zebranych selektywnie i pozostałych zmieszanych przedsiębiorcy w terminach wyznaczonych harmonogramem dostarczanym właścicielom nieruchomości;
7) przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub w przypadku gdy budowa sieci jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniające wymagania określone w przepisach Prawa budowlanego;
8) przyłączenie nieruchomości do nowej sieci kanalizacyjnej w terminie 12 miesięcy od dnia przekazania jej do eksploatacji;
9) usuwanie nieczystości ciekłych z nieruchomości z częstotliwością i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi przepełnienie zbiornika bezodpływowego;
10) właściciele nieruchomości posiadający zbiorniki bezodpływowe zobowiązani są do:
- zgłoszenia ich do ewidencji prowadzonej przez Gminę w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania;
- zawarcia umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych;
11) właściciele nieruchomości posiadający przydomowe oczyszczalnie ścieków zobowiązani są do zgłoszenia ich do ewidencji prowadzonej przez Gminę w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
12) mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na własnej nieruchomości pod warunkiem:
- niezanieczyszczania środowiska i odprowadzania powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego;
- dokonywania tych czynności w miejscach o utwardzonym podłożu oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji;
- mycie dotyczy wyłącznie nadwozia samochodu
13) naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi w obrębie własnej nieruchomości mogą obejmować jedynie drobne naprawy, związane z bieżącą eksploatacją pojazdu pod warunkiem, że nie spowodują zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości;
14) na terenach, na których organizowane są imprezy masowe, zgromadzenia o charakterze publicznym, giełdy i targowiska wprowadza się obowiązek zapewnienia wystarczającej ilości pojemników do zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, utrzymywania czystości wokół nich oraz niezwłocznego usuwania pojemników po zakończeniu oczyszczania terenu. Obowiązek ten obciąża organizatora zgromadzenia, zarządcę giełdy lub targowiska.
Rozdział 3
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych
§ 3. 1. Określa się, że średnia ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych wynosi 300 kg/rok/mieszkańca.
2. Odpady komunalne powstające na terenie nieruchomości winny być gromadzone w pojemnikach atestowanych o pojemności: 60 l, 110 l, 240 l, 1100 l i kontenerach o pojemności 7 m3 lub więcej, przystosowanych do obsługi przez specjalistyczne środki transportu.
3. Odpady zbierane selektywnie winny być gromadzone w pojemnikach o pojemności: 60 l, 110 l, 240 l, 1100 l w następującej kolorystyce:
1) niebieski - z przeznaczeniem na makulaturę,
2) zielony - z przeznaczeniem na szkło (bezbarwne i kolorowe),
3) żółty - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i metal,
4) czarny - z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne;
4. Pojemniki do selektywnej zbiórki przy budynkach wielorodzinnych mogą być ustawiane w tzw. gniazdach, które docelowo składać się powinny z 3 pojemników na poszczególne frakcje - po jednym pojemniku na każdą frakcję oraz jeżeli jest wystarczająco miejsca - pojemnik na pozostałe odpady.
5. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej stosuje się worki polietylenowe PE-HD o pojemności 120 l w kolorystyce, o której mowa w ust. 1, z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne oraz worki polietylenowe PE-HD o pojemności 80 l z przeznaczeniem na szkło i metale.
6. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów mogą być udostępniane właścicielom nieruchomości przez przedsiębiorcę świadczącego usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych za dodatkową opłatą.
7. Worki do selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie jednorodzinnej mogą być dostarczane właścicielom nieruchomości raz w miesiącu, przy czym ich dostarczenie oraz obsługa wykonywana będzie przez przedsiębiorcę świadczącego usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych za dodatkową opłatą.
8. Kosze uliczne o minimalnej pojemności 20 l winny być rozmieszczone w pasach dróg publicznych o nasilonym ruchu pieszych, przystankach komunikacyjnych oraz na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego.
Rozdział 4
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
§ 4. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.
2. Właściciele nieruchomości zapewniają wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do gromadzenia odpadów komunalnych poprzez zakup takich urządzeń lub wydzierżawienie od przedsiębiorcy świadczącego usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych albo w inny sposób ustalony w drodze umowy z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
3. Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd.
§ 5. 1. Odpady komunalne wielkogabarytowe, meble oraz zużyte opony powinny być gromadzone w specjalnie do tego celu dostosowanych kontenerach lub na wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości, w sposób nie utrudniający korzystania z nieruchomości i należy je przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych lub przedsiębiorcy mogącemu odebrać je za dodatkową opłatą.
2. Zabrania się składowania odpadów o których mowa w ust. 1 przy pojemnikach na zmieszane odpady komunalne, a także przy pojemnikach na odpady zbierane selektywnie.
§ 6. 1. Odpady powstałe w wyniku remontu lokali, np. gruz, należy gromadzić w specjalnie przystosowanych pojemnikach lub workach.
2. Odpady, o których mowa w ust. 1, muszą być posegregowane poprzez oddzielne gromadzenie gruzu, styropianu, papy oraz stolarki budowlanej i można je przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych lub przedsiębiorcy mogącemu odebrać je za dodatkową opłatą.
§ 7. Odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych, w tym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, przedsiębiorcy mogącemu odebrać je za dodatkową opłatą lub przedsiębiorcom posiadającym stosowne zezwolenia na ich odbiór.
§ 8. Przeterminowane leki należy gromadzić w punktach zbiórki zlokalizowanych w wyznaczonych aptekach lub przekazywać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
§ 9. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do selektywnego zbierania odpadów ulegających biodegradacji zawartych w strumieniu odpadów komunalnych oraz do przekazywania ich do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych lub przedsiębiorcy mogącemu odebrać je za dodatkową opłatą.
2. Prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, a także odpadów zielonych z ogrodów i parków jest obowiązkowe we wszystkich rodzajach zabudowy z tym, że w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej właściciele nieruchomości mogą korzystać z przydomowego kompostownika, pod warunkiem, że jego wielkość pozwala na co najmniej dwuletni okres przetrzymania w nim kompostowanego materiału przekładanego warstwą gleby i dojrzałego kompostu.
3. Właściciel nieruchomości, aby móc prowadzić selektywną zbiórkę odpadów ulegających biodegradacji do własnego kompostownika, ma obowiązek zgłosić go w deklaracji i realizować ten obowiązek w sposób zgodny z zasadami oraz wykorzystywać uzyskany materiał dla własnych potrzeb.
4. Odpady ulegające biodegradacji pochodzące z przyciętych lub ściętych krzewów i drzew nie mogą być kompostowane w przydomowym kompostowniku, należy je przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych lub przedsiębiorcy mogącemu odebrać je za dodatkową opłatą.
§ 10. W przypadku selektywnego zbierania popiołu na terenie nieruchomości można przekazywać go do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych lub przedsiębiorcy mogącemu odebrać go za dodatkową opłatą.
§ 11. 1. Przyjmując co najmniej raz w miesiącu cykl usuwania odpadów normatywy objętościowe odpadów komunalnych na terenie Gminy Inowrocław wynoszą:
1) budynków mieszkalnych - 60 l na mieszkańca, lecz nie mniej niż 1 pojemnik 110 l na każdą nieruchomość,
2) dla szkół wszelkiego typu - 12 l na każdego ucznia (studenta) i pracownika,
3) dla żłobków i przedszkoli - 8 l na każde dziecko i pracownika,
4) dla lokali handlowych - 100 l na każde 10 m2 powierzchni całkowitej lokalu handlowego, lecz co najmniej 1 pojemnik 110 l na lokal,
5) dla punktów handlowych poza lokalem - 100 l na każdego zatrudnionego lecz co najmniej 1 pojemnik 110 l na każdy punkt,
6) dla lokali gastronomicznych - 80 l na 1 miejsce konsumpcyjne,
7) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik 110 l na każdych 10 pracowników,
8) dla hoteli, pensjonatów itp. - 80 l na jedno łóżko,
9) dla ogródków działkowych - 80 l na każdą działkę w okresie od 1 marca do 31 października każdego roku i 5 l poza tym okresem.
2. W przypadkach określonych w pkt 4 i 5, jeśli prowadzona jest działalność spożywczo- gastronomiczna oraz w pkt 6, należy dodatkowo na zewnątrz poza lokalem ustawić dostateczną ilość koszy na odpady.
§ 12. Ustala się następujące zasady rozmieszczania pojemników na odpady komunalne na nieruchomości:
1) na każdej nieruchomości zamieszkałej powinien znajdować się pojemnik o pojemności będącej co najmniej iloczynem liczby osób rzeczywiście zamieszkujących na terenie nieruchomości i obowiązującej dla danej nieruchomości normatywnej ilości odpadów, ustalonej według zasad określonych w § 11,
2) na nieruchomościach obejmujących budynki wielomieszkaniowe, biurowe lub inne służące przebywaniu większej liczby osób łączna objętość pojemników może się różnić o 30 % w stosunku do objętości wyliczonej zgodnie z zasadami określonymi w pkt 1.
§ 13. Właściciel nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, może zamówić odrębną usługę u przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne na odbiór odpadów komunalnych w zwiększonej ilości lub częstotliwości niż tej określonej w uchwale. Usługa taka jest odrębnie płatna i nie jest objęta opłatą wnoszoną do gminy Inowrocław za gospodarowanie odpadami.
§ 14. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych (miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, urzędy, placówki oświatowe itd.) zobowiązani są wyposażyć nieruchomość w odrębny pojemnik na odpady komunalne oraz zawrzeć stosowną umowę z uprawnionym podmiotem na ich odbiór.
§ 15. Ustala się następujące zasady w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych:
1) opróżnianie zbiorników bezodpływowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości, złożonego do podmiotu uprawnionego, z którym podpisał umowę;
2) częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji;
3) pojazdy asenizacyjne muszą spełniać wymogi zapisane w Uchwale w sprawie wymagań jakie winien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
4) zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów komunalnych oraz nieczystości płynnych pracownicy podmiotu uprawnionego mają obowiązek natychmiast usunąć
5) przedsiębiorca ma obowiązek tak zorganizować odbiór i transport odpadów oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych, aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego i odbywały się według tras i w terminach wyznaczonych harmonogramem.
Rozdział 5
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami
§ 16. Właściciele nieruchomości powinni kierować się zasadami zmierzającymi do ograniczania ilości powstawania odpadów komunalnych poprzez:
1) świadomy wybór produktów pod kątem ilości i zawartości;
2) wielokrotne używanie produktów i opakowań;
3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych.
4) stosowanie odświeżania, renowacji i drobnych napraw produktów;
5) unikanie produktów, które z pewnością trafią na składowisko, czyli nienadających się do recyklingu, kompostowania;
6) unikanie produktów "nadmiernie" opakowanych.
Rozdział 6
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe i zwierzęta gospodarskie
§ 17. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do zapewnienia ochrony przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
2. Utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad nimi właściwej opieki, w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru.
3. Za wszystkie szkody wyrządzone przez zwierzę odpowiada jego właściciel.
4. Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy reguluje odrębna uchwała Rady Gminy Inowrocław w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Inowrocław".
§ 18. 1. Zwierzęta gospodarskie winny być odpowiednio zabezpieczone przed możliwością samowolnego opuszczenia nieruchomości.
2. Właściciele zwierząt gospodarskich wykorzystywanych podczas sezonu letniego mają obowiązek usuwania odchodów zwierzęcych, pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i innych miejscach publicznych.
Rozdział 7
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
§ 19. 1. Utrzymanie zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej musi odbywać się w warunkach nie pogarszających warunków zdrowotnych, sanitarnych i porządkowych otoczenia i nie może powodować zanieczyszczenia powietrza, gleby, wody i innych uciążliwości oraz musi być ograniczona do obszaru nieruchomości na której jest prowadzona.
2. Nie powinny stwarzać zagrożenia, bądź być uciążliwymi dla użytkowników placów zabaw, boisk, terenów rekreacyjnych itp.
Rozdział 8
Wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej prowadzenia
§ 20. 1. Właściciele nieruchomości takich jak budynki wielorodzinne, obiekty użyteczności publicznej oraz nieruchomości, na których prowadzi się hodowlę zwierząt gospodarskich zobowiązani są do przeprowadzania, okresowej deratyzacji miejsc i pomieszczeń, w miarę potrzeb.
2. Obowiązek, o którym mowa w ust 1 w budynkach mieszkaniowych jednorodzinnych przeprowadza się, w miarę potrzeb.
Rozdział 9
Postanowienia końcowe
§ 21. 1. Kontrole i egzekwowanie postanowień niniejszego Regulaminu sprawują osoby powołane przez Wójta Gminy Inowrocław.
2. Każdy właściciel nieruchomości ma obowiązek umożliwienia wstępu na teren posesji osobom, o których mowa w ust. 1 w celu przeprowadzenia kontroli.
3. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów niniejszego Regulaminu stosowane będą środki egzekucyjne określone w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz innych przepisach.
Przewodniczący Rady Gminy Inowrocław

Augustyn Korona
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00