Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 104

Uchwała nr XX/193/12 Rady Gminy Aleksandrów Kujawski

z dnia 20 grudnia 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Aleksandrów Kujawski

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.)[1]) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.)[2]) Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Aleksandrów Kujawski, zwany w dalszej części Regulaminem, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc Uchwała Nr XXX/262/05 Rady Gminy Aleksandrów Kujawski z dnia 31 sierpnia 2005 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy (Dz. Urz. Woj. Kuj. z 2005 r. Nr 115. poz. 1986).

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Aleksandrów Kujawski.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2013 r.


Załącznik do Uchwały Nr XX/193/12
Rady Gminy Aleksandrów Kujawski
z dnia 20 grudnia 2012 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Alekasandrów Kujawski

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Aleksandrów Kujawski, w szczególności dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,

b) liczby osób korzystających z tych pojemników;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do odbierania następujących rodzajów odpadów komunalnych:

1) tworzywa sztucznego i metali oraz opakowań wielomateriałowych;

2) papieru i tektury;

3) szkła;

4) bioodpadów, w tym odpadów zielonych;

5) przeterminowanych leków i chemikaliów;

6) zużytych baterii i akumulatorów;

7) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;

8) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych;

9) odpadów budowlanych i rozbiórkowych;

10) zużytych opon;

11) tekstyliów i odzieży;

12) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.

2. Odpady określone w ust.1 odbierane są w sposób gwarantujący ich niezmieszanie z innymi rodzajami odpadów. Odpady te należy zbierać z częstotliwością określoną w rozdziale 5.

§ 3. 1. Obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, w tym z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, bezpośrednio przy jej granicy, właściciele nieruchomości realizują poprzez usuwanie tych zanieczyszczeń i umieszczanie ich przy krawężniku chodnika od strony jezdni w sposób niepowodujący zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów.

2. Zadania określone w ust. 1 powinny być realizowane niezwłocznie po powstaniu zanieczyszczeń.

§ 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na własnej nieruchomości pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i odprowadzania powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego;

2) dokonywania tych czynności w miejscach o utwardzonym podłożu oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji;

3) mycie dotyczy wyłącznie nadwozia samochodu.

2. Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi mogą obejmować jedynie drobne naprawy związane z bieżącą eksploatacją pojazdu.

3. Naprawy o których mowa w ust. 2, mogą być wykonywane w obrębie własnej nieruchomości pod warunkiem, że nie spowodują zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości.

Rozdział 3.
Rodzaj i minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 5. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:

1) pojemniki o pojemności: 60 l, 110 l, 120 l, 240 l, 360 l, 600 l, 1100 l;

2) kosze na śmieci o pojemności: od 30 l do 70 l.

§ 6. Właściciel, współwłaściciel, użytkownik wieczysty oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością zobowiązane są zbierać niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w pojemnikach o minimalnej pojemności uwzględniającej, z zastrzeżeniem §7, następujące tygodniowe wielkości wytwarzania odpadów:

1) 30 l - na osobę w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych i wielolokalowych;

2) 3 l - na każdego pracownika i ucznia przebywającego na terenie szkoły wszelkiego typu, przedszkola, żłobka;

3) 5 l - na jedno łóżko lub miejsce w szpitalach, hotelach, domach opieki itp.;

4) 5 l - na jedno miejsce konsumpcyjne w lokalach gastronomicznych;

5) 5 l - na 1 pracownika w zakładach rzemieślniczych, usługowych, produkcyjnych, magazynach, hurtowniach, placach budowy, biurach, urzędach, przychodniach, gabinetach lekarskich, lecznicach, aptekach, obiektach użyteczności publicznej z wyłączeniem obiektów wymienionych w pkt 2-4;

6) 5 l - na 1 pracownika w stacjonarnych punktach handlowych zlokalizowanych poza budynkami typu kiosk, punkty szybkiej konsumpcji, kwiaciarnie;

7) 10 l - na 1 działkę w ogródkach działkowych w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku i 3 l poza tym okresem;

8) 2 l - na 1 miejsce pochówku, a w dniu 1 i 2 listopada dodatkowo przy każdym wejściu na cmentarz pojemnik 1100 l.

§ 7. Każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik 60 l naniesegregowane (zmieszane) odpady komunalne.

§ 8. Ustala się następującą pojemność pojemników do zbierania odpadów komunalnych innych niż wymienione w § 5: 60 l, 110 l, 120 l, 240 l, 360 l, 600 l, 1100 l, przy czym każda nieruchomość musi być wyposażona w pojemnik o pojemności min. 60 l.

§ 9. Odpady zbierane w sposób selektywny wymienione w § 2 ust. 1 pkt 1-4 zbierane są w pojemnikach o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej i pojemnościach zapewniających zbieranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości przez okres między terminami odbioru odpadów.

§ 10. 1. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów stosuje się następujące oznakowania kolorystyczne pojemników:

1) NIEBIESKI z przeznaczeniem do zbierania papieru i tektury;

2) ŻÓŁTY z przeznaczeniem do zbierania tworzyw sztucznych i metali oraz opakowań wielomateriałowych;

3) ZIELONY z przeznaczeniem do zbierania szkła;

4) BRĄZOWY z przeznaczeniem do zbierania bioodpadów;

5) CZARNY z przeznaczeniem do zbierania odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych).

2. Pojemnik do zbiórki odpadów musi posiadać oznaczenie określające rodzaj odpadu gromadzonego w pojemniku.

§ 11. 1. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany ustawić pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy odbierającego odpady.

2. W przypadku braku dostępu do pojemników dla przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne, właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów komunalnych wystawić pojemnik przed nieruchomość tak, aby umożliwić odbiór odpadów przez przedsiębiorcę.

§ 12. Określa się rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego:

1) na chodnikach, przystankach komunikacji publicznej, peronach kolejowych, w parkach:

a) kosze uliczne o pojemności od 35 do 75 l,

b) odległość pomiędzy koszami rozstawionymi w parkach nie może przekraczać 200 m;

c) na przystankach komunikacji kosze należy lokalizować pod wiatą, a jeśli jej nie ma to w sąsiedztwie oznaczenia przystanku;

d) na peronach odległość pomiędzy koszami nie może przekraczać 100 m;

2) przed sklepami wielkopowierzchniowymi i szkołami - zestawy pojemników przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury; wielomateriałowych o pojemności od 800 l do 1500 l, oznakowane kolorami takimi jak worki przeznaczone do selektywnej zbiórki, opisowo i znakiem graficznym.

§ 13. Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym, a w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności, a także w odpowiednim stanie sanitarnym w szczególności poprzez ich mycie, dezynfekcję i dezynsekcję co najmniej dwa razy w roku.

Rozdział 4.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 14. Właściciele nieruchomości powinni kierować się zasadami zmierzającymi do ograniczania ilości powstawania odpadów komunalnych poprzez:

1) świadomy wybór produktów pod kątem ilości i zawartości;

2) wielokrotne używanie produktów i opakowań;

3) stosowanie odświeżania, renowacji i drobnych napraw produktów;

4) unikanie produktów, które z pewnością trafią na składowisko, czyli nienadających się do recyklingu, kompostowania;

5) unikanie produktów "nadmiernie" opakowanych;

6) zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji poprzez kompostowanie na terenie nieruchomości.

Rozdział 5.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 15. Pozbywanie się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych musi następować w terminach zapewniających właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 16. Określa się szczegółowy sposób pozbywania się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości:

1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne należy zbierać w pojemnikach, a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne;

2) papier i tekturę, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe oraz szkło należy zbierać w pojemnikach, a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne;

3) bioodpady należy zbierać w pojemnikach, a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne, przy czym odpady zielone można także:

a) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) gromadzić w kompostowniach przydomowych;

4) przeterminowane leki należy:

a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w aptekach,

b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;

5) chemikalia oraz zużyte opony należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

6) zużyte baterie i akumulatory należy:

a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w budynkach użyteczności publicznej (np. szkoła),

b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

7) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać:

a) do punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów;

8) meble i odpady wielkogabarytowe należy przekazywać:

a) do punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów;

9) odpady budowlane i rozbiórkowe:

a) pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót, przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) inne niż wymienione w lit. a na dodatkowe zamówienie ich odbioru u przedsiębiorcy odbierającego odpady;

10) tekstylia i odzież należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów.

§ 17. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych określonych w § 2 ust.1, pkt 1- 4 i 12 z terenów nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1) z obszarów zabudowy budynkami jednorodzinnymi i wielolokalowymi do siedmiu lokali włącznie:

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co dwa tygodnie,

b) bioodpady, w tym odpady zielone:

- w okresie od 1 kwietnia do 30 września - co cztery tygodnie,

- w okresie od 1 października do 31 marca - co osiem tygodni;

c) papier i tektura - co cztery tygodnie,

d) szkło - co cztery tygodnie,

e) tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe - co cztery tygodnie;

2) z obszarów zabudowy budynkami wielolokalowymi powyżej siedmiu lokali:

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co dwa tygodnie,

b) bioodpady, w tym odpady zielone:

- w okresie od 1 maja do 30 września - co cztery tygodnie,

- w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co osiem tygodni;

c) papier i tektura - co cztery tygodnie,

d) szkło - co cztery tygodnie,

e) tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe co cztery tygodnie,

3) z terenów nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego:

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co dwa tygodnie,

b) bioodpady, w tym odpady zielone:

- w okresie od 1 maja do 30 września - co cztery tygodnie,

- w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co osiem tygodni;

c) papier i tektura - co cztery tygodnie,

d) szkło - co cztery tygodnie,

e) tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe co cztery tygodnie.

§ 18. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych określonych w § 2 ust.1, pkt 5-11 z terenów nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1) przeterminowane leki - w punkcie selektywnego zbierania odpadów w godzinach jego pracy;

2) baterie i akumulatory - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w szkołach - w godzinach ich pracy;

3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach jego pracy oraz dwa razy do roku z terenów nieruchomości;

4) meble i odpady wielkogabarytowe - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach jego pracy oraz dwa razy do roku z terenów nieruchomości;

5) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac niewymagających pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach jego pracy,

6) chemikalia i zużyte opony - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży - w godzinach ich pracy;

7) tekstylia i odzież - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach jego pracy.

§ 19. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości, nie rzadziej niż dwa razy w roku.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 20. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:

1) w odniesieniu do psów:

a) niezwłoczne zgłoszenie w Urzędzie Gminy w Aleksandrowie Kujawskim faktu posiadania psa celem naliczenia podatku od posiadania psa;

b) wyposażenie psa w obrożę z nazwą i adresem właściciela;

c) na terenie gminy każdego psa należy prowadzić na uwięzi oraz z nałożonym kagańcem, jeżeli wysokość psa, liczona od początku przednich łap do punktu nad łopatkami, wynosi ponad 30 cm,

d) zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów z uwięzi na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający samowolny dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem

e) opłacanie podatku od posiadania psów, którego wysokość ustala corocznie rada gminy, podatek należy wpłacić do końca marca danego roku lub w ciągu miesiąca od dnia wejścia w posiadanie psa,

f) systematyczne szczepienie przeciwko wściekliźnie ,

g) uzyskanie zezwolenia Wójta Gminy Aleksandrów Kujawski na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną

2) w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:

a) stały i skuteczny dozór,

b) nie wprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak lecznice, wystawy itp., postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów - przewodników,

c) nie wprowadzanie zwierząt domowych na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, kąpielisk oraz na tereny objęte zakazem na podstawie odrębnych uchwał rady gminy;

d) zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych, w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne;

e) natychmiastowe usuwanie, przez właścicieli, zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te, umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych , korzystających z psów przewodników,

f) niedopuszczanie do zakłócania ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe;

3) hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych spod zabudowy,

4) postanowienia § 20 pkt. 2 dotyczą także zwierząt nieudomowionych, utrzymywanych w charakterze zwierząt domowych.

§ 21. 1. Zwierzęta pozostawione bez opieki, wobec których nie zastosowano zabezpieczeń wyżej wymienionych, podlegają schwytaniu i dowiezieniu do schroniska dla bezdomnych zwierząt z którym Gmina Aleksandrów Kujawski ma podpisaną stosowną umowę.

2. Właściciele, którzy w nienależyty sposób sprawują opiekę nad swoimi psami ponoszą koszty ich schwytania, dowozu do schroniska, utrzymania i ewentualnego leczenia.

Rozdział 7.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 22. 1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, oznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, jako takie.

2. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

1) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.),

2) wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska w tym emisje będące jej skutkiem zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona.

3. Prowadzący chów zwierząt gospodarskich na terenach wymienionych w pkt. 2, zobowiązani są:

1) przestrzegać przepisów sanitarno-epidemiologicznych,

2) składować obornik w odległości, co najmniej 10 m od linii rozgraniczającej nieruchomości, na terenie płaskim, tak by odcieki nie mogły przedostawać się na teren sąsiednich nieruchomości;

3) przeprowadzać deratyzację pomieszczeń, w których prowadzona jest hodowla zwierząt, dwa razy do roku wiosną i jesienią, realizowaną przez podmiot uprawniony;

4) pszczoły trzymać w ulach, ustawionych w odległości, co najmniej 10 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.

§ 23. Właściciele zwierząt gospodarskich wykorzystywanych podczas sezonu letniego mają obowiązek usuwania odchodów zwierzęcych, pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i innych miejscach publicznych.

§ 24. Prowadzenie działalności związanej z wykorzystywaniem zwierząt w okresie sezonu letniego, związanego z prowadzeniem działalności na terenach gminnych wymaga uzyskania zgody Wójta Gminy Aleksandrów Kujawski.

Rozdział 8.
Obszar i terminy przeprowadzenia deratyzacji

§ 25. Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi zobowiązani są do przeprowadzania, co najmniej raz w roku deratyzacji na terenie nieruchomości. Obowiązek ten, w odniesieniu do właścicieli budynków jednorodzinnych, może być realizowany tylko w miarę potrzeby.

§ 26. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Wójt Gminy Aleksandrów Kujawski określi, w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz, poprzez zarządzenie, termin jej przeprowadzenia.

§ 27. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.

§ 28. W przypadku terenów użyteczności publicznej obowiązek deratyzacji spoczywa na Gminie Aleksandrów Kujawski.


Uzasadnienie

Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897) regulaminy utrzymania czystości
i porządku na terenie gminy, uchwalone przed dniem wejścia w życie ustawy, zachowują moc do dnia wejścia
w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Powyższa ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., zatem termin uchwalenia przez Radę Gminy w Aleksandrowie Kujawskim nowego regulaminu upływa w dniu 31 grudnia 2012 r.

Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.

Regulamin ma na celu dostosowanie jego zapisów i wymogów do znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Dodatkowo wprowadza nowe zasady zbierania i odbierania odpadów komunalnych, co stanowi kolejny krok we wdrażaniu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Znowelizowana ustawa wymaga także, aby rada gminy wskazała w regulaminie inne wymagania wynikające
z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. W wykonaniu tego postanowienia wymagania określono w §14 Regulaminu. W Planie Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017
z perspektywą na lata 2018-2023 nie określono innych, szczególnych wymagań w stosunku do mieszkańców gminy, poza określonymi w Regulaminie.


[1]) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005r. Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006r. Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008r. Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009r. Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010r. Nr 28 poz. 142 i poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675, oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149 poz. 887 i Nr 217 poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567

[2]) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00