Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2013 poz. 11

Uchwała nr XXXVI/744/12 Rady Miasta Bydgoszczy

z dnia 19 grudnia 2012r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Po stwierdzeniu, że uchwalany plan miejscowy nie narusza ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Bydgoszczy uchwalonego Uchwałą Nr L/756/09 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 15 lipca 2009 r., uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy o powierzchni ok. 22 ha, w granicach określonych na rysunku planu.

2. Integralnymi częściami uchwały są:

1) załącznik nr 1 - rysunek planu w skali 1:1000 wraz z wyrysem ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Bydgoszczy, stanowiącym załączniki nr 1/1a i 1/1b;

2) załącznik nr 2 - stanowiący rozstrzygnięcie o sposobie realizacji i zasadach finansowania zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy.

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 2. 1. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) dachu płaskim - należy przez to rozumieć dach o jednej, dwóch lub więcej płaszczyznach spadku, nachylonych pod kątem nie większym niż 10°;

2) linii rozgraniczającej tereny - orientacyjnej - należy przez to rozumieć linię przedstawioną na rysunku planu rozdzielającą tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania ustalonych w planie, której przebieg może być zmieniony, jeżeli będzie miał charakter regulacyjny wynikający ze stanu własnościowego lub będzie uzasadniony projektem zagospodarowania terenu, przy czym powyższa zmiana nie może spowodować ograniczeń w realizacji przeznaczenia terenów oddzielonych tą linią oraz musi być zgodna z ustaleniami szczegółowymi planu;

3) linii rozgraniczającej tereny - ściśle określonej - należy przez to rozumieć linię przedstawioną na rysunku planu rozdzielającą tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania ustalonych w planie, której przebieg nie podlega zmianom;

4) nieprzekraczalnej linii zabudowy - należy przez to rozumieć linię przedstawioną na rysunku planu stanowiącą granicę obszaru, na którym z zachowaniem ustaleń planu i przepisów odrębnych dopuszcza się sytuowanie zabudowy, w tym także przy tej granicy, ale bez możliwości jej przekraczania w kierunku linii rozgraniczającej, o ile ustalenia planu nie stanowią inaczej;

5) planie - należy przez to rozumieć plan, o którym mowa w § 1 ust. 1;

6) przepisach odrębnych - należy przez to rozumieć przepisy ustaw wraz z aktami wykonawczymi oraz ograniczenia w dysponowaniu terenem, wynikające z rozporządzeń, uchwał prawa miejscowego i prawomocnych decyzji administracyjnych;

7) reklamie - należy przez to rozumieć nośnik informacji wizualnej wraz z elementami konstrukcyjnymi;

8) rysunku planu - należy przez to rozumieć rysunek planu wykonany na mapie w skali 1:1000, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały, na którym przedstawiono ustalenia planu w formie graficznej;

9) terenie - należy przez to rozumieć teren o określonym przeznaczeniu i zasadach zagospodarowania, ograniczony na rysunku planu liniami rozgraniczającymi i oznaczony symbolem;

10) uchwale - należy przez to rozumieć niniejszą Uchwałę Rady Miasta Bydgoszczy, stanowiącą ustalenia planu;

11) utrzymaniu zabudowy - należy przez to rozumieć pozostawienie i użytkowanie istniejących obiektów budowlanych w należytym stanie technicznym i estetycznym, z możliwością ich remontu, przebudowy, rozbudowy i nadbudowy, o ile dopuszczają to przepisy planu;

12) zabudowie usługowej - należy przez to rozumieć budynki użyteczności publicznej, budynki zamieszkania zbiorowego oraz obsługi transportu (stacje diagnostyczne, warsztaty naprawcze, stacje paliw i myjnie samochodowe), wraz z budynkami pomocniczymi (gospodarczymi i magazynowymi).

2. Pojęcia i określenia użyte w ustaleniach planu, a nie zdefiniowane w uchwale, należy rozumieć zgodnie z pojęciami i określeniami funkcjonującymi w przepisach odrębnych.

§ 3. 1. Ustalenie przeznaczenia terenów położonych w granicach obszaru objętego planem, określenie sposobu ich zagospodarowania i warunków zabudowy oraz obsługi, następuje w oparciu o:

1) ustalenia planu, określone w rozdziale 2 i 3 uchwały;

2) oznaczenia graficzne planu, określone na rysunku planu.

2. Identyfikacja i powiązanie określonej nieruchomości z rysunkiem i tekstem planu następuje w oparciu o oznaczenia przedstawione w formie symboli literowych i numerów wyróżniających teren spośród innych terenów, w granicach obszaru objętego planem.

3. Zakres ustaleń szczegółowych wynika ze specyfiki poszczególnych terenów.

§ 4. 1. Następujące oznaczenia graficzne zawarte na rysunku planu są obowiązującymi ustaleniami planu:

1) granica obszaru objętego planem;

2) linie rozgraniczające tereny - ściśle określone;

3) linie rozgraniczające tereny - orientacyjne;

4) nieprzekraczalne linie zabudowy;

5) budynek przeznaczony do rozbiórki;

6) symbole identyfikujące tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania: oznaczenie liczbowe - numer porządkowy, oznaczenie literowe - przeznaczenie terenu.

2. Następujące oznaczenia graficzne zawarte na rysunku planu nie są obowiązującymi ustaleniami planu, ale stanowią elementy informacyjne planu:

1) linie podziału wewnętrznego terenów - orientacyjne;

2) orientacyjny układ jezdni;

3) linie wyznaczające powierzchnię ograniczającą wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w otoczeniu lotniska (wysokość bezwzględna wyrażona w metrach n.p.m.).

Rozdział 2.
Ogólne ustalenia planu

§ 5. Ogólne ustalenia obowiązują dla wszystkich terenów w granicach obszaru objętego planem, o ile ustalenia szczegółowe lub rysunek planu nie stanowią inaczej.

§ 6. W granicach obszaru objętego planem wyznacza się:

1) tereny:

a) rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2 i zabudowy usługowej oznaczony symbolem UC-U,

b) zabudowy usługowej oznaczone symbolem U;

2) tereny transportu:

a) drogi publicznej - ulica klasy zbiorczej oznaczona symbolem KD-Z,

b) dróg publicznych - ulice klasy lokalnej oznaczone symbolem KD-L,

c) dróg wewnętrznych oznaczone symbolem KD-W;

3) tereny infrastruktury technicznej - elektroenergetycznej oznaczone symbolem IE.

§ 7. Zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

1) obowiązuje:

a) kształtowanie zabudowy i zagospodarowania terenu z uwzględnieniem podstawowych zasad kompozycji urbanistycznej, tworzenie funkcjonalnego i przejrzystego układu budynków, zieleni, ciągów komunikacyjnych,

b) sytuowanie nowych, a także odbudowa, rozbudowa i nadbudowa istniejących budynków z zachowaniem: linii zabudowy określonych na rysunku planu, ustaleń planu i przepisów odrębnych;

2) wymagany wysoki standard architektoniczny i estetyczny budynków oraz wszystkich elementów zagospodarowania terenu, w tym małej architektury, oświetlenia i zieleni;

3) dopuszcza się utrzymanie zabudowy, w tym także budynków usytuowanych poza liniami zabudowy określonymi na rysunku planu, z wyjątkiem budynku przeznaczonego do rozbiórki;

4) linie zabudowy określone na rysunku planu nie odnoszą się do:

a) podziemnych części budynku znajdujących się całkowicie poniżej poziomu terenu,

b) okapów, gzymsów, rynien, rur spustowych, podokienników, warstw ocieplających ściany budynku, detali wystroju architektonicznego itp., które mogą wykraczać poza linię zabudowy, o nie więcej niż 0,8 m,

c) części budynku, takich jak balkony, galerie, tarasy, wykusze, schody zewnętrzne, pochylnie, rampy itp., które mogą wykraczać poza linię zabudowy, o nie więcej niż 1,5 m,

d) obiektów małej architektury,

e) miejsc do czasowego gromadzenia odpadów stałych (zadaszonych osłon),

f) obiektów infrastruktury technicznej;

5) zasady podziału nieruchomości:

a) dopuszcza się:

- podział terenu na działki budowlane, zgodnie z przepisami odrębnymi,

- przeprowadzenie podziałów geodezyjnych mających na celu regulację granic nieruchomości,

- wydzielanie działek przeznaczonych na cele infrastruktury technicznej oraz pod drogi wewnętrzne,

b) na rysunku planu wskazano nieobowiązujący podział terenów na działki budowlane,

c) w przypadku innego podziału terenów, niż to wskazano na rysunku planu, należy wydzielanym działkom budowlanym zapewnić dostęp do drogi publicznej i sieci infrastruktury technicznej;

6) zasady umieszczania reklam:

a) obowiązuje zakaz umieszczania reklam:

- na terenach dróg publicznych,

- w sposób utrudniający rozpoznanie znaków i sygnałów drogowych umieszczonych w pasach dróg publicznych,

- w sposób uniemożliwiający prawidłowe korzystanie z terenu, budynku i poszczególnych pomieszczeń (np. ograniczający doświetlenie pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi),

- na ogrodzeniach,

b) ustala się maksymalną powierzchnię reklam na elewacjach budynków usługowych - 20% powierzchni elewacji.

§ 8. Zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:

1) w granicach obszaru objętego planem nie występują formy ochrony przyrody w rozumieniu przepisów odrębnych;

2) zakres oddziaływania obiektów lub prowadzonej działalności nie powinien powodować przekroczenia standardów jakości środowiska, w tym dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, określonych w przepisach odrębnych;

3) w granicach terenów oznaczonych symbolem U obowiązuje zakaz lokalizacji przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, z wyłączeniem lokalizacji inwestycji celu publicznego, w tym z zakresu łączności publicznej, które mogą być realizowane na warunkach określonych w przepisach odrębnych;

4) w granicach obszaru objętego planem obowiązuje zakaz składowania substancji niebezpiecznych, których znajdowanie się w zakładzie decyduje o zaliczeniu go do zakładu stwarzającego zagrożenie wystąpienia poważnej awarii w rozumieniu przepisów odrębnych;

5) obowiązuje realizacja nieprzepuszczalnych nawierzchni dróg, parkingów oraz placów manewrowych, z uwzględnieniem zasad odprowadzania wód opadowych i roztopowych z wyżej wymienionych nawierzchni, poprzez urządzenia podczyszczające do systemu kanalizacji deszczowej zgodnie z § 16 pkt 4d oraz z zachowaniem przepisów odrębnych.

§ 9. Zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej - nie ustala się.

§ 10. Wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych - nie ustala się.

§ 11. Zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu:

1) zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu odnoszą się odpowiednio do nowych, rozbudowywanych, nadbudowywanych, odbudowywanych budynków oraz do działek lub terenów, które nie zostały jeszcze zagospodarowane zgodnie z tymi zasadami i wskaźnikami;

2) w przypadku gdy w stanie istniejącym parametry kształtowania zabudowy (np. wysokość budynku) oraz wskaźniki zagospodarowania terenu (np. wielkość określonego rodzaju powierzchni terenu lub działki) zostały przekroczone (są większe) lub są zaniżone (są mniejsze) w stosunku do określonych w przepisach planu i nie ma możliwości doprowadzenia ich do wartości określonych w przepisach planu (np. wymagałoby to rozbiórki budynku), dopuszcza się utrzymanie tych parametrów i wskaźników z jednoczesnym zakazem, odpowiednio, ich dalszego zwiększania (np. wysokości budynku) lub pomniejszania (np. wielkości terenu biologicznie czynnego);

3) wymagane zabezpieczenie potrzeb parkingowych w granicach działek budowlanych;

4) minimalna liczba miejsc do parkowania dla pojazdów samochodowych:

a) 20 miejsc przypadających na 1000 m2 powierzchni użytkowej biur i urzędów,

b) 12 miejsc przypadających na 1000 m2 powierzchni użytkowej obiektów usługowo - handlowych i gastronomicznych,

c) 25 miejsc przypadających na 100 łóżek hotelowych,

d) 7 miejsc przypadających na 100 zatrudnionych oraz uczniów w szkołach i uczelniach;

5) minimalna liczba miejsc do parkowania dla rowerów:

a) 6 miejsc przypadających na 1000 m2 powierzchni użytkowej biur i urzędów,

b) 2 miejsca przypadające na 1000 m2 powierzchni użytkowej obiektów usługowo - handlowych i gastronomicznych,

c) 1,25 miejsc przypadających na 100 łóżek hotelowych,

d) 7,5 miejsc przypadających na 100 zatrudnionych oraz uczniów w szkołach i uczelniach;

6) zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu nieokreślone w przepisach rozdziału 2, zostały zawarte w rozdziale 3 uchwały, który dotyczy ustaleń szczegółowych dla poszczególnych terenów.

§ 12. Granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych - nie ustala się.

§ 13. Szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości:

1) nie wyznacza się granic obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziału nieruchomości;

2) zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości przeprowadzanych na podstawie przepisów odrębnych, określono w ustaleniach szczegółowych dla poszczególnych terenów.

§ 14. Szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy:

1) w zakresie uwarunkowań lotniczych - należy uwzględnić nieprzekraczalne ograniczenia wysokości obiektów budowlanych i naturalnych zgodnie z liniami wyznaczającymi powierzchnię ograniczającą wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w otoczeniu lotniska w Bydgoszczy oraz zgodnie z przepisami odrębnymi;

2) w zakresie lokalizacji, rozbudowy i przebudowy stacji paliw oraz stacji gazu płynnego należy zapewnić szczególne warunki ich usytuowania, w tym minimalne odległości zbiorników od budynków, zgodnie z przepisami odrębnymi;

3) w zakresie uwarunkowań gruntowych - przed realizacją inwestycji wymagane jest rozpoznanie warunków gruntowych w związku z płytkim występowaniem ekspansywnych iłów trzeciorzędowych, zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 15. Zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemu komunikacji:

1) system transportowy tworzą:

a) tereny dróg publicznych, w tym:

- ulica klasy zbiorczej oznaczona symbolem KD-Z,

- ulice klasy lokalnej oznaczone symbolem KD-L,

b) tereny dróg wewnętrznych oznaczone symbolem KD-W;

2) ustala się wymóg zachowania ciągłości powiązań elementów pasa drogowego, w szczególności jezdni, ścieżek rowerowych i chodników w granicach obszaru objętego planem w powiązaniu z zewnętrznym układem transportowym, zgodnie z przepisami odrębnymi;

3) dopuszcza się:

a) zachowanie istniejących zjazdów i lokalizację nowych na warunkach określonych w planie oraz zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) lokalizację w pasach dróg publicznych obiektów małej architektury, zgodnie z przepisami odrębnymi,

c) etapowanie budowy i rozbudowy ulic,

d) zachowanie istniejącej i wprowadzenie nowej zieleni wysokiej, w formie zieleni przyulicznej, nie kolidującej z sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej i rozwiązaniami technicznymi drogi,

e) utrzymanie, użytkowanie oraz remonty i przebudowę istniejących ulic, zgodnie z przepisami odrębnymi,

f) lokalizację w granicach terenów dróg: obiektów budowlanych, urządzeń technicznych oraz infrastruktury technicznej związanych z prowadzeniem, zabezpieczeniem i obsługą ruchu, a także urządzeń związanych z potrzebami zarządzania ruchem drogowym, zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 16. Zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemu infrastruktury technicznej:

1) zasady ogólne:

a) ustala się powiązanie sieci infrastruktury technicznej z układem zewnętrznym wraz z zapewnieniem dostępu do tych sieci, zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) nowe oraz rozbudowywane sieci i urządzenia infrastruktury technicznej należy lokalizować w granicach terenów przeznaczonych w planie pod drogi publiczne lub pod infrastrukturę techniczną, a w sytuacjach szczególnych dopuszcza się ich sytuowanie w granicach terenów o innym przeznaczeniu na zasadach określonych w przepisach odrębnych,

c) w granicach terenów dróg dopuszcza się utrzymanie, remonty i przebudowę istniejących oraz realizację nowych sieci i urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych bezpośrednio z obsługą terenów transportu, zgodnie z przepisami odrębnymi,

d) dla pozostałych terenów ustala się utrzymanie, remonty oraz przebudowę istniejących sieci i urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych bezpośrednio z obsługą terenu, z wymogiem uwzględnienia ich w projektach zagospodarowania terenów oraz z zapewnieniem służbom eksploatacyjnym dostępu do tych sieci i urządzeń na zasadach określonych w przepisach odrębnych;

2) zaopatrzenie w wodę - ustala się zaopatrzenie w wodę z miejskiej sieci wodociągowej I strefy ciśnienia poprzez istniejące i projektowane sieci wodociągowe zlokalizowane w ulicach przyległych na zasadach określonych w przepisach odrębnych;

3) odprowadzenie ścieków komunalnych - ustala się odprowadzenie ścieków komunalnych do zlewni kolektora E0 a następnie układem grawitacyjno - pompowym do oczyszczalni w Fordonie, poprzez istniejące i projektowane kanały ściekowe na zasadach określonych w przepisach odrębnych;

4) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych:

a) ustala się odprowadzenie wód opadowych i roztopowych do zlewni kolektorów deszczowych poprzez istniejące i projektowane kanały deszczowe, z dopuszczeniem odprowadzenia wód opadowych z dachów i tarasów do gruntu lub wykorzystania do drugorzędnych celów użytkowych, z zachowaniem przepisów odrębnych,

b) stosowanie urządzeń do retencjonowania wód opadowych i roztopowych dla poszczególnych terenów wynika z zachowania wartości współczynnika spływu, określonego na podstawie przepisów odrębnych,

c) urządzenia do retencjonowania wód opadowych i roztopowych realizowane dla potrzeb poszczególnych nieruchomości należy lokalizować w granicach działki budowlanej,

d) wody opadowe i roztopowe, stanowiące ścieki w rozumieniu przepisów odrębnych, pochodzące z nieprzepuszczalnych nawierzchni dróg, parkingów oraz placów manewrowych, ujęte w systemy kanalizacyjne, muszą być podczyszczane na terenie działki budowlanej, zgodnie z przepisami odrębnymi;

5) zaopatrzenie w gaz:

a) ustala się zaopatrzenie w gaz ziemny poprzez istniejącą i projektowaną sieć gazową średniego i niskiego ciśnienia, zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) dopuszcza się:

- budowę zbiorników na gaz płynny z zachowaniem przepisów odrębnych,

- wykorzystanie gazu dla celów grzewczych i technologicznych;

6) zaopatrzenie w energię cieplną:

a) ustala się zaopatrzenie w ciepło z miejskiej sieci ciepłowniczej, zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) dopuszcza się zaopatrzenie w energię cieplną na zasadach indywidualnych z możliwością wykorzystania gazu z sieci gazowej, indywidualnych zbiorników na gaz płynny, oleju opałowego, energii elektrycznej, źródeł energii odnawialnej oraz innych paliw przy zastosowaniu instalacji i urządzeń wykorzystujących niskoemisyjne technologie spalania oraz umożliwiające osiągnięcie jak najwyższej sprawności w procesie uzyskania energii cieplnej;

7) zaopatrzenie w energię elektryczną:

a) dopuszcza się możliwość przeprowadzenia przez teren objęty opracowaniem projektowanych linii średniego napięcia z istniejącej stacji WN/SN Bydgoszcz - Wschód i projektowanej stacji WN/SN przy ul. Toruńskiej oraz ich powiązania z istniejącą siecią elektroenergetyczną SN poprzez istniejące lub projektowane stacje transformatorowe lub złącza kablowe SN-15 kV,

b) zasilanie w energię elektryczną poszczególnych obiektów ustala się poprzez istniejące stacje transformatorowe zlokalizowane w obszarze objętym planem, tj. stacje: "Łęczycka" (teren 7.IE), "WZGS Szajnochy" (teren 8.IE) oraz "WPK Szajnochy" (teren 1.UC-U) i projektowane abonenckie stacje transformatorowe oraz poprzez istniejące lub projektowane stacje transformatorowe zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie obszaru objętego uchwałą,

c) ustala się adaptację istniejących stacji transformatorowych na terenach 1.UC-U, 7.IE i 8.IE (wraz z możliwością ich ewentualnej rozbudowy i przebudowy) oraz kablowych linii średniego napięcia zlokalizowanych na obszarze opracowania,

d) w przypadku kolizji istniejącej stacji MZK Szajnochy na terenie 1.UC-U z planowanym zagospodarowaniem terenu, dopuszcza się możliwość jej relokacji do terenu 9.IE z zachowaniem dotychczasowego układu sieci nn 0,4 kV, zgodnie z przepisami odrębnymi,

e) w przypadku zapotrzebowania mocy przekraczającej możliwości istniejącej i projektowanej infrastruktury elektroenergetycznej dopuszcza się możliwość lokalizacji dodatkowych stacji transformatorowych (w tym abonenckich), a w przypadku zasilania odbiorców o zapotrzebowaniu mocy przekraczającym 1000 kW dopuszcza się możliwość ich zasilania abonencką infrastrukturą elektroenergetyczną SN wyprowadzoną bezpośrednio z istniejącej lub projektowanej stacji WN/SN, zgodnie z przepisami odrębnymi,

f) zasilanie obiektów z terenu 1.UC-U należy przewidzieć z projektowanych kontenerowych wolnostojących lub wbudowanych abonenckich stacji transformatorowych, zgodnie z przepisami odrębnymi,

g) nowe i rozbudowywane obiekty z terenów 2.U, 3.U, 4.U, 5.U i 6.U należy zasilić z istniejących lub projektowanych stacji transformatorowych, wyłącznie poprzez linie kablowe nn 0,4 kV (w tym abonenckie) i złącza kablowe lub kablowo - pomiarowe, zgodnie z przepisami odrębnymi,

h) istniejące linie napowietrzne niskiego napięcia po ich całkowitym zużyciu (lub po wyczerpaniu ich możliwości technicznych) przewiduje się do skablowania, a w przypadku ich kolizji z planowanym zagospodarowaniem terenu powinny one być przebudowane zgodnie z przepisami odrębnymi,

i) istniejące stacje transformatorowe i sieci elektroenergetyczne wykorzystane dla zasilania projektowanych obiektów należy w razie potrzeb dostosować do zwiększonego poboru mocy,

j) zabrania się budowy nowych napowietrznych linii energetycznych SN i nn 0,4 kV,

k) dopuszcza się etapowanie realizacji docelowego układu zasilania w energię elektryczną z wykorzystaniem istniejących sieci i urządzeń elektroenergetycznych;

8) zasady obsługi w zakresie telekomunikacji:

a) ustala się podłączenie do linii i urządzeń telekomunikacyjnych, poprzez istniejącą i projektowaną sieć telekomunikacyjną lub odbiór bądź przekaz sygnału za pomocą indywidualnych - abonenckich urządzeń odbiorczych, zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) nowe, rozbudowywane i wymieniane przewody telekomunikacyjne należy realizować jako linie kablowe pod powierzchnią terenu,

c) dopuszcza się lokalizację sieci i urządzeń telekomunikacyjnych zgodnie z § 14 pkt 1 oraz z zachowaniem przepisów odrębnych;

9) gospodarka odpadami stałymi:

a) zasady utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, w tym zasady zagospodarowania odpadami należy realizować zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) dopuszcza się, aby masy ziemne usuwane lub przemieszczane w związku z realizacją inwestycji były magazynowane w pryzmach i wykorzystywane w granicach nieruchomości lub na innych terenach, np. wymagających rekultywacji czy działań naprawczych w środowisku z zastrzeżeniem, że masy ziemne nie przekraczają standardów jakości gleb i gruntów określonych w przepisach odrębnych.

§ 17. Sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów - do czasu realizacji ustaleń planu dopuszcza się utrzymanie, remonty i użytkowanie istniejącego zagospodarowania na dotychczasowych zasadach.

§ 18. Stawki procentowe służące naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości:

1) dla nieruchomości stanowiących własność Gminy Bydgoszcz oraz dla nieruchomości nabywanych przez Gminę Bydgoszcz i położonych w granicach terenów dróg publicznych, ustala się stawkę procentową w wysokości 0%;

2) dla nieruchomości niewymienionych w pkt 1, ustala się stawkę procentową w wysokości 30%.


Rozdział 3.
Szczegółowe ustalenia planu

§ 19. Ustalenia dla terenu oznaczonego symbolem 1.UC-U:

1) przeznaczenie:

a) teren rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2 i zabudowy usługowej,

b) ustalone funkcje mogą występować wspólnie w dowolnych proporcjach w stosunku do powierzchni terenu i zabudowy, jak również samodzielnie,

c) linie rozgraniczające terenu oznaczonego symbolem 1.UC-U, stanowią granice terenu rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2;

2) zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu:

a) maksymalna intensywność zabudowy - 6,0,

b) minimalna intensywność zabudowy - nie określa się,

c) ustala się wysokość zabudowy od 7,0 m do 47,0 m,

d) obowiązują ograniczenia wysokości określone w § 14 pkt 1,

e) dopuszcza się wysokość zabudowy do 7,0 m dla obiektów gospodarczo - technicznych związanych z obsługą budynków głównych, np. portierni oraz obiektów usługowych typu stacje diagnostyczne, warsztaty naprawcze, stacje paliw i myjnie samochodowe,

f) maksymalna powierzchnia zabudowy w stosunku do powierzchni działki budowlanej - 80 %,

g) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej w stosunku do powierzchni działki budowlanej - 10 %,

h) obowiązuje lokalizacja zabudowy z dachami płaskimi,

i) w granicach terenu dopuszcza się możliwość przesunięcia orientacyjnych linii rozgraniczających terenu 9.IE zgodnie z § 21 pkt 2a,

j) miejsca do parkowania:

- obowiązuje zakaz bilansowania miejsc do parkowania oraz organizowania strefy dostaw na terenach dróg publicznych,

- dopuszcza się realizację miejsc do parkowania w formie garaży wolnostojących, wbudowanych, podziemnych oraz parkingów powierzchniowych,

- wymagane zapewnienie miejsc do parkowania zgodnie z § 11 pkt 3, 4 i 5,

- dla wydzielanych działek dopuszcza się bilansowanie miejsc parkingowych w granicach terenu 1.UC-U;

3) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości - w przypadku scalania i podziału nieruchomości na podstawie przepisów odrębnych ustala się:

a) minimalna szerokość frontu działki - 20 m,

b) minimalna powierzchnia działki - 1000 m2,

c) kąt położenia granic działek w stosunku do pasa drogowego od 700do 1100,

d) wymienione w pkt 3a, 3b i 3c parametry nie dotyczą wydzielanych działek pod drogi wewnętrzne i infrastrukturę techniczną;

4) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej - obsługa transportowa obowiązuje z terenu drogi publicznej oznaczonego symbolem 12.KD-L (ul. Szajnochy) oraz z ul. Fordońskiej na prawe skręty, zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 20. Ustalenia dla terenów oznaczonych symbolami: 2.U, 3.U, 4.U, 5.U, 6.U:

1) przeznaczenie - tereny zabudowy usługowej;

2) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego - w granicach terenu oznaczonego symbolem 6.U obowiązuje zakaz lokalizacji nowych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, z wyłączeniem lokalizacji inwestycji celu publicznego, w tym z zakresu łączności publicznej, które mogą być realizowane na warunkach określonych w przepisach odrębnych; zakaz ten nie dotyczy realizacji nowych lub rozbudowy i modernizacji istniejących przedsięwzięć, dla których przeprowadzona procedura oddziaływania na środowisko wykazała brak niekorzystnego wpływu na zdrowie, życie i jakość życia mieszkańców na terenach sąsiednich;

3) zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu:

a) maksymalna intensywność zabudowy - 3,6 z wyłączeniem terenu 6.U, dla którego maksymalna intensywność zabudowy wynosi 2,0,

b) minimalna intensywność zabudowy - nie określa się,

c) ustala się wysokość zabudowy do 22,0 m, z wyłączeniem terenu 6.U, dla którego maksymalna wysokość zabudowy wynosi 10,0 m,

d) obowiązują ograniczenia wysokości określone w § 14 pkt 1,

e) maksymalna powierzchnia zabudowy w stosunku do powierzchni działki budowlanej - 80% z wyłączeniem terenu 2.U, dla którego maksymalna powierzchnia zabudowy wynosi 70%,

f) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej w stosunku do powierzchni działki budowlanej - 10 %,

g) obowiązuje lokalizacja zabudowy z dachami płaskimi,

h) w granicach terenów 3.U, 4.U i 5.U dopuszcza się możliwość przesunięcia orientacyjnych linii rozgraniczających teren drogi wewnętrznej 14.KD-W zgodnie z § 25 pkt 2d,

i) w granicach terenów 3.U i 5.U dopuszcza się możliwość przesunięcia orientacyjnych linii rozgraniczających tereny 7.IE i 8.IE zgodnie z § 21 pkt 2a,

j) miejsca do parkowania:

- obowiązuje zakaz bilansowania miejsc do parkowania oraz organizowania strefy dostaw na terenach dróg publicznych,

- dopuszcza się realizację miejsc do parkowania w formie garaży wolnostojących, wbudowanych, podziemnych oraz parkingów powierzchniowych,

- wymagane zapewnienie miejsc do parkowania zgodnie z § 11 pkt 3, 4 i 5;

4) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości: w przypadku scalania i podziału nieruchomości na podstawie przepisów odrębnych ustala się:

a) minimalna szerokość frontu działki - 20 m,

b) minimalna powierzchnia działki - 500 m2,

c) kąt położenia granic działek w stosunku do pasa drogowego od 700do 1100,

d) wymienione w pkt 4a, 4b i 4c parametry nie dotyczą wydzielanych działek pod drogi wewnętrzne i infrastrukturę techniczną;

5) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej:

a) obsługa komunikacyjna poszczególnych terenów obowiązuje z przyległych dróg publicznych i wewnętrznych, zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) w granicach terenu 3.U obowiązuje zapewnienie obsługi komunikacyjnej terenu 7.IE.

§ 21. Ustalenia dla terenów oznaczonych symbolami: 7.IE, 8.IE, 9.IE:

1) przeznaczenie - tereny infrastruktury elektroenergetycznej - stacje transformatorowe;

2) zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu:

a) dopuszcza się możliwość przesunięcia orientacyjnych linii rozgraniczających tereny maksymalnie o 3,0 m, jeżeli będzie to uzasadnione projektowanym zagospodarowaniem terenu i potrzebami funkcjonalnymi oraz pozostanie w zgodzie z przepisami odrębnymi,

b) dopuszcza się lokalizację kontenerowych budynków stacji o maksymalnej wysokości 3,5 m lub stacji typu wieżowego (np. typu "słup ogłoszeniowy") do wysokości 6,0 m, jeżeli będzie to uzasadnione projektowanym zagospodarowaniem terenu i potrzebami funkcjonalnymi,

c) nie wprowadza się ograniczeń w zakresie geometrii dachów;

3) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej - obsługa komunikacyjna terenów odbywać się będzie z przyległych do poszczególnych terenów dróg publicznych lub poprzez zapewnienie dostępu do drogi publicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 22. Ustalenia dla terenu oznaczonego symbolem 10.KD-Z:

1) przeznaczenie - teren drogi publicznej - fragment ulicy klasy zbiorczej;

2) zasady zagospodarowania terenu:

a) ulica dwujezdniowa z obustronnymi chodnikami i ścieżkami lub pasami rowerowymi oraz infrastrukturą dla publicznego transportu zbiorowego,

b) szerokość w liniach rozgraniczających - zmienna od 0,5 do 23,0 m,

c) zalecane typy skrzyżowań - skanalizowane,

d) na rysunku planu wskazuje się budynek przeznaczony do rozbiórki.

§ 23. Ustalenia dla terenów oznaczonych symbolami: 11.KD-L, 12.KD-L:

1) przeznaczenie - tereny dróg publicznych - ulice klasy lokalnej;

2) zasady zagospodarowania terenu:

a) ulice jednojezdniowe z obustronnymi chodnikami i zatokami postojowymi,

b) szerokość w liniach rozgraniczających - zmienna:

- dla terenu 11.KD-L od 12,0 do 18,0 m,

- dla terenu 12.KD-L od 18,0 do 22,0 m;

c) zalecane typy skrzyżowań:

- z ulicą klasy zbiorczej - skrzyżowanie skanalizowane,

- z ulicą klasy lokalnej - skrzyżowanie zwykłe,

- połączenie ulicy klasy lokalnej z drogą wewnętrzną - w parametrach zjazdu publicznego.

§ 24. Ustalenia dla terenu oznaczonego symbolem 13.KD-W:

1) przeznaczenie - teren drogi wewnętrznej;

2) zasady zagospodarowania terenu:

a) ulica jednojezdniowa z chodnikiem oraz zatokami postojowymi, dopuszcza się przekrój jednoprzestrzenny bez wyodrębnionej jezdni i chodników,

b) szerokość w liniach rozgraniczających - zmienna od 16,0 do 18,0 m,

c) połączenie drogi wewnętrznej z ulicą klasy zbiorczej - w parametrach zjazdu publicznego.

§ 25. Ustalenia dla terenu oznaczonego symbolem 14.KD-W:

1) przeznaczenie - teren drogi wewnętrznej;

2) zasady zagospodarowania terenu:

a) ulica jednojezdniowa bez wyodrębnionej jezdni i chodników, dopuszcza się przekrój jednojezdniowy z chodnikiem,

b) szerokość w liniach rozgraniczających - nie mniej niż 5,0 m,

c) połączenie drogi wewnętrznej z ulicą klasy lokalnej - w parametrach zjazdu publicznego,

d) dopuszcza się zmianę przebiegu orientacyjnych linii rozgraniczających teren drogi wewnętrznej z terenami 3.U, 4.U i 5.U maksymalnie o 3,0 m, jeżeli będzie to uzasadnione projektowanym zagospodarowaniem terenów i potrzebami funkcjonalnymi oraz pozostanie w zgodzie z przepisami odrębnymi.

Rozdział 4.
Przepisy końcowe

§ 26. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Wiceprzewodniczący Rady Miasta


dr Zbigniew Sobociński


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXVI/744/12
Rady Miasta Bydgoszczy
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 1.1a do Uchwały Nr XXXVI/744/12
Rady Miasta Bydgoszczy
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.1a.pdf

Załącznik Nr 1.1b do Uchwały Nr XXXVI/744/12
Rady Miasta Bydgoszczy
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.1b.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXVI/744/12
Rady Miasta Bydgoszczy
z dnia 19 grudnia 2012 r.

Rozstrzygnięcie Rady Miasta Bydgoszczy o sposobie realizacji i zasadach finansowania inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, zapisanych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Miasta Bydgoszczy określa następujący sposób realizacji i finansowania inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) należą do zadań własnych gminy i służą zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców:

1. Inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej, przewidziane na podstawie planu - budowa dróg publicznych w liniach rozgraniczających tereny oznaczone na rysunku planu symbolami: 10.KD-Z, 11.KD-L, 12.KD-L.

2. Sposób realizacji inwestycji:

Realizacja inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, odbywać się będzie zgodnie z założeniami określonymi w następujących dokumentach:

- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Bydgoszczy, przyjęte Uchwałą Nr L/756/09 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 15 lipca 2009 r.

- Strategia rozwoju Bydgoszczy do 2015 r., przyjęta Uchwałą Nr XXXVI/795/04 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 10 listopada 2004 r.

- Plan Rozwoju Bydgoszczy na lata 2009 - 2014, przyjęty Uchwałą Nr XLV/632/09 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 1 kwietnia 2009 r.

- Uchwała Nr XVI/284/11 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 26 października 2011 r. w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na lata 2012 - 2016.

Realizacja inwestycji przebiegać będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami, w tym ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). Sposób realizacji inwestycji będzie wynikał z wykorzystania możliwych do zastosowania rozwiązań techniczno - technologicznych,w sposób gwarantujący dobrą jakość wykonania.

Dopuszcza się etapową realizację inwestycji. Realizacja inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej będzie wymagała wykupu gruntów na cele publiczne i rozbiórki budynku usytuowanego w liniach rozgraniczających drogi.

3. Zasady finansowania:

Realizacja inwestycji drogowych będzie finansowana z budżetu Miasta Bydgoszczy, z dopuszczeniem porozumień finansowych zawartych z innymi podmiotami, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego (Dz. U. Nr 267, poz. 2251 z późn. zm.). Finansowanie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, związanych z zaopatrzeniem terenu objętego planem w paliwa gazowe, energię elektryczną oraz ciepło będzie realizowane ze środków finansowych poszczególnych przedsiębiorstw posiadających wymaganą koncesję, z dopuszczeniem porozumień finansowych zawartych z innymi podmiotami.

Inwestycje z zakresu budowy sieci wodociągowej i kanalizacji będą finansowane zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.), ze środków własnych przedsiębiorstwa Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, z dopuszczeniem porozumień finansowych zawartych z innymi podmiotami.

Wydatki inwestycyjne finansowane z budżetu Gminy zostaną zapisane w uchwale budżetowej.

Wiceprzewodniczący Rady Miasta


dr Zbigniew Sobociński


Uzasadnienie

do uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
"Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy sporządzono w związku z realizacją uchwały Nr XIII/200/11 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 29 czerwca 2011r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Plan został opracowany na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647).

Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy o powierzchni ok. 22 ha, obejmującego fragment dzielnicy Bydgoszcz Wschód w rejonie ulic: Fordońskiej, Łęczyckiej, Bocznej i Szajnochy, uzasadnione jest obowiązkiem sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszarów rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2 wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Plan miejscowy określa zasady lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych oraz zabudowy usługowej, ustala wymogi w zakresie jej kształtowania oraz zagospodarowania terenu, w tym właściwej obsługi komunikacyjnej i zapewnieniu niezbędnej ilości miejsc parkingowych. Poprzez przyjęcie ww. planu miejscowego zostaną wprowadzone prawne uregulowania umożliwiające rewaloryzację istniejących terenów o funkcjach usługowo - handlowych i poprawę warunków ich funkcjonowania.

Uchwalając plan miejscowy stwierdza się, że przedmiot i zakres planu nie narusza ustaleń obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Bydgoszczy, przyjętego uchwałą Nr L/756/09 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 15 lipca 2009 r., w myśl którego obszar objęty granicami planu znajduje się w strefie aktywności gospodarczej G.7, w obszarze koncentracji usług komercyjnych, w tym rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2.

Zgodnie z art. 17 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, po podjęciu przez Radę Miasta Bydgoszczy uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy, Prezydent Miasta Bydgoszczy podał do publicznej wiadomości informację o jej podjęciu oraz o możliwości składania wniosków do planu, w nieprzekraczalnym terminie 21 dni od daty jej ogłoszenia. Łącznie wpłynęło 12 wniosków, wszystkie wnioski zostały uwzględnione.

Zgodnie z art. 46 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.), w trakcie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy przeprowadzono postępowanie w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Sporządzona na potrzeby miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego prognoza oddziaływania na środowisko została opracowana zgodnie z wymogami określonymi w art. 51 ust. 2 ww. ustawy, a zakres i stopień szczegółowości informacji wymaganych w prognozie, zgodnie z art. 53 tejże ustawy, uzgodniono z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Bydgoszczy oraz Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Bydgoszczy.

Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647) oraz w ramach postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko sporządzanego projektu planu, podano do publicznej wiadomości informację o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz o możliwości składania uwag. W trakcie wyłożenia do publicznego wglądu ww. dokumentów, tj. w dniach 5 - 27 września 2012 r. oraz w okresie zbierania uwag do projektu planu, tj. do dnia 12 października 2012 r. nie wpłynęły żadne uwagi.

Uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy stanowić będzie podstawę do prowadzenia działalności inwestycyjnej na obszarze objętym planem, z zachowaniem ładu przestrzennego, przy jednoczesnej minimalizacji wzajemnych konfliktów oraz przyczyni się do lepszego zagospodarowania i efektywniejszego wykorzystania przedmiotowego terenu.

W związku z zakończeniem procedury formalno - prawnej sporządzania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jego uchwalenie jest uzasadnione.

Zgodnie z art. 17 pkt 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, sporządzono prognozę skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pn. "Bydgoszcz Wschód - Szajnochy" w Bydgoszczy. Prognoza sporządzona w czerwcu 2012 r. jest ogólnym szacunkiem kosztów, opartym o ceny aktualne w momencie jej sporządzenia. Prognoza obejmuje potencjalne wydatki gminy związane z wykupem gruntów, realizacją dróg publicznych oraz rozbiórką budynku, jak również potencjalne dochody wynikające z ewentualnej opłaty planistycznej. Rzeczywiste koszty będą możliwe do określenia dopiero w trakcie realizacji ustaleń planu i będą wynikową decyzji gminy w zakresie gospodarki gruntami, harmonogramu i terminu realizacji poszczególnych zadań oraz poziomu cen towarów, usług oraz gruntów, obowiązujących w okresie faktycznej realizacji zapisów planu miejscowego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00