Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2012 poz. 3744

Uchwała nr XXIII/168/2012 Rady Gminy Dąbrowa Biskupia

z dnia 13 grudnia 2012r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Biskupia

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z póź. zm. 1) ), art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r. poz. 391) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Inowrocławiu uchwala się:

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Biskupia.

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Biskupia dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości;

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań związanych z utrzymywaniem zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowi deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. 1. Każda nieruchomość, na której wytwarzane są odpady komunalne, jest miejscem prowadzenia selektywnego zbierania odpadów w zakresie określonym w niniejszym regulaminie.

2. Właściciele nieruchomości prowadzą selektywną zbiórkę następujących rodzajów odpadów komunalnych:

1) szkło;

2) papier;

3) tworzywa sztuczne, metale oraz opakowania wielomateriałowe;

4) komunalne odpady zielone ulegające biodegradacji;

5) meble i inne odpady wielkogabarytowe;

6) zużyte opony;

7) powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki i chemikalia;

8) zużyte baterie i akumulatory;

9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

10) odpady budowlane i rozbiórkowe.

3. Odpady, o których mowa w ust. 2, pkt. 1- 4, należy zbierać w pojemnikach lub workach, określonych w rozdziale 3, pozostałe odpady, o których mowa ust. 2, pkt. 5 - 10 należy dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

§ 3. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez:

1) prowadzenie selektywnego zbierania i przekazywania przedsiębiorcy odpadów komunalnych, w sposób opisany w niniejszym regulaminie;

2) gromadzenie odpadów jedynie w przeznaczonych do tego pojemnikach (w tym kompostownikach);

3) pielęgnację i utrzymywanie estetycznego wyglądu parków, terenów zielonych, ogrodów, kwietników, klombów;

4) usuwanie z terenu nieruchomości materiału rozbiórkowego i resztek materiałów budowlanych, powstających w wyniku remontu lokali i budynków (dopuszcza się zagospodarowanie drobnego gruzu budowlanego do utwardzenia lub naprawy zniszczonych dróg o nawierzchni gruntowej po wcześniejszym uzyskaniu uzgodnienia z właścicielem lub zarządcą drogi),

5) niezwłoczne uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, poprzez ich zgarnięcie w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych i pojazdów.

§ 4. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do ograniczania ilości odpadów oraz do podejmowania działań mających na celu ułatwienie poddawania ich procesowi odzysku, w tym poprzez selektywne zbieranie odpadów na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.

§ 5. Mając na uwadze zasady utrzymania czystości i porządku, zabrania się:

1) spalania odpadów komunalnych na powierzchni ziemi oraz w instalacjach grzewczych budynków;

2) zagęszczania odpadów komunalnych zbieranych w pojemnikach lub workach, w sposób uniemożliwiający ich usunięcie z pojemnika;

3) magazynowania na terenie nieruchomości odpadów komunalnych poza miejscami do tego przeznaczonymi;

4) umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, odpadów pochodzących z działalności gospodarczej;

5) używania zawartości zbiorników bezodpływowych oraz osadów powstałych w oczyszczalniach przydomowych na potrzeby użyźniania gleby oraz wylewania ich zawartości na teren nieruchomości, odprowadzania nieczystości do cieków wodnych, urządzeń melioracyjnych i odwadniających drogi.

§ 6. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami może odbywać się na terenie nieruchomości pod następującymi warunkami:

1) mycie odbywać się będzie na utwardzonej części nieruchomości, a ścieki będą odprowadzane bezpośrednio do kanalizacji sanitarnej, zbiornika bezodpływowego lub oczyszczalni przydomowej;

2) do mycia używane będą środki chemiczne ulegające biodegradacji;

3) należy myć wyłącznie nadwozie pojazdu.

2. Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi mogą odbywać się na terenie nieruchomości pod następującymi warunkami:

1) naprawa dotyczyć drobnych usterek przeprowadzanych na własne potrzeby;

2) powstające odpady nie będą powodowały zanieczyszczenia środowiska, a sposób postępowania z nimi będzie zgodny z obowiązującymi przepisami;

3) naprawa nie będzie stwarzać uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości;

4) podczas naprawy należy zabezpieczyć podłoże pod pojazdem w sposób uniemożliwiający wyciek płynów eksploatacyjnych (olej, płyn hamulcowy itp.) bezpośrednio do gleby.

Rozdział 3.
Rodzaj i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych

§ 7. 1. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez wyposażenie jej o odpowiedniej zgodnie z obowiązującymi normami w pojemniki lub kontenery do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych, o pojemnościach zapewniających zbieranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości przez okres między kolejnymi odbiorami:

1) pojemniki o pojemności 0,06 m 3 , 0,11m 3 , 0,12 m 3 , 0,24 m 3 ,1,1 m 3 ;

2) kontenery o pojemności od 7m 3 do 18 m 3 .

2. Właściciel nieruchomości ma obowiązek odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, gromadzić w pojemnikach lub workach wyłącznie do tego celu przeznaczonych o ujednoliconych kolorach i o pojemności od 0,06 m 3 do 2,5 m 3 przyjmując, co najmniej jeden worek lub pojemnik 60 l na każdą nieruchomość na frakcje:

1) papier i tektura, w kolorze niebieskim,

2) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe w kolorze żółtym,

3) szkło w kolorze zielonym,

4) odpady ulegające biodegradacji w kolorze brązowy.

3. Odpady komunalne zmieszane należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach do tego celu przeznaczonych, uwzględniając następujące minimalne normy:

1) z nieruchomości zamieszkałej przez 1 osobę - jeden pojemnik o pojemności 0,06 m 3 ;

2) z nieruchomości zamieszkałej od 2 do 4 osób - jeden pojemnik o pojemności 0,12 m 3 ;

3) z nieruchomości zamieszkałej od 5 do7 osób - dwa pojemniki o pojemności 0,12 m 3 ;

4) z nieruchomości, na której zamieszkuje więcej niż 7 osób - dodatkowo jeden pojemnik o pojemności 0,12 m 3 na każde kolejne trzy osoby;

5) dla szkół wszelkiego typu, przedszkoli - 5 l na każdego ucznia i pracownika;

6) dla lokali handlowych 5 l na jednego pracownika, jednak, co najmniej jeden pojemnik (worek) 60 l na lokal;

7) dla lokali gastronomicznych 5 l na jedno miejsce konsumpcyjne;

8) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, 5 l na jednego pracownika, jednak, co najmniej jeden pojemnik (worek) 60 l na zakład;

9) dla urzędów i instytucji 10 l na każdego pracownika.

4. Przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych w workach dopuszcza się wyłącznie w sytuacji, gdy objętość odpadów, jakie powstały na nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, przekroczyła objętość określoną w ust. 3.

5. Jeśli jest prowadzona działalność spożywcza lub gastronomiczna dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz poza lokalem w miejscu ogólnodostępnym, dostatecznej ilości koszy na odpady komunalne.

§ 8. Organizatorzy imprezy masowej są zobowiązani do wyposażenia miejsca, na którym ona się odbywa w pojemniki na odpady w liczbie jeden pojemnik o pojemności 120 l na 20 osób uczestniczących w imprezie oraz szalety przenośne w liczbie jeden szalet na 100 osób uczestniczących w imprezie.

§ 9. 1. W miejscach publicznych (place zabaw, parki, chodniki, boiska sportowe, centra wsi, przystanki autobusowe) odpady komunalne należy gromadzić w koszach ulicznych o pojemności od 20 l do 90 l.

2. Do koszy ulicznych zabrania się wrzucania odpadów pochodzących z gospodarstw domowych oraz z działalności handlowej, produkcyjnej i usługowej.

§ 10. 1. Na terenach zabudowy wielorodzinnej, na których nie ma możliwości ustawienia pojemników do selektywnego zbierania odpadów, dopuszcza się stosowanie worków.

2. Dozwolone jest wspólne korzystanie przez kilku właścicieli nieruchomości (sąsiadów) z jednego lub kilku pojemników ustawionych razem, przy zachowaniu norm określonych w § 7 ust. 1-3.

§ 11. Pojemność pojemników przy uwzględnieniu norm, o których mowa w § 7 ust. 1-3, może być proporcjonalnie mniejsza pod warunkiem opróżniania i wywozu odpadów z częstotliwością większą niż określona w § 12.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 12. 1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów z nieruchomości, powinna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.

2. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenów nieruchomości oraz z terenów publicznych przeznaczonych do wspólnego użytku:

1) odpady komunalne zmieszane, raz w miesiącu;

2) papier, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, raz w miesiącu;

3) szkło, raz w miesiącu;

4) odpady zielone w okresie od 1 kwietnia do 31 października, raz na dwa tygodnie, za wyjątkiem zdeklarowania kompostownika odpadów zielonych., w pozostałym okresie w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu z uwzględnieniem warunków sanitarno-porządkowych;

5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, za każdym razem w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu z uwzględnieniem warunków sanitarno-porządkowych.

3. Odpady komunalne gromadzone w koszach ulicznych a także na przystankach komunikacji publicznej, należy usuwać w sposób zapobiegający ich przepełnieniu, co najmniej raz w miesiącu.

4. Odpady komunalne gromadzone w koszach ulicznych poza terenami, o których mowa w ust. 3, w szczególności na terenach zielonych oraz na placach zabaw, boiskach gminnych należy usuwać w okresie od 1 kwietnia do 31 października, co dwa tygodnie, natomiast w pozostałym okresie, raz w miesiącu.

5. Częstotliwości odbierania i oddawania odpadów, określone w ust. 2, obowiązują na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz na terenie nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady.

§ 13. Określa się sposób postępowania z odpadami komunalnymi:

1) zmieszane odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach i przekazywać przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne,

2) szkło, papier, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, należy gromadzić:

a) na terenach zabudowy jednorodzinnej w przeznaczonych do tego celu workach;

b) na terenach zabudowy wielorodzinnej w przeznaczonych do tego celu pojemnikach lub kontenerach;

c) na pozostałych nieruchomościach w przeznaczonych do tego celu workach, pojemnikach lub kontenerach;

i przekazywać przedsiębiorcy, z którym Gmina zawarła umowę na odbieranie odpadów.

3) odpady zielone oraz inne odpady ulegające biodegradacji można poddać procesowi kompostowania z przeznaczeniem do własnego wykorzystania kompostu pod warunkiem, że nie będzie to powodować uciążliwości dla otoczenia z zastrzeżeniem pkt. 4.

4) odpady zielone należy:

a) na nieruchomościach zamieszkałych, gromadzić w przeznaczonych do tego celu workach, pojemnikach oraz kontenerach, a następnie przekazywać przedsiębiorcy wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, z którym Gmina zawarła umowę na odbieranie odpadów, przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;

b) z terenu pozostałych nieruchomości, przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powstający w gospodarstwach domowych, należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania lub przekazywać bezpośrednio do punktów handlowych, na zasadach określonych w odrębnych przepisach;

6) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, chemikalia, odpady budowlane i rozbiórkowe powstające w gospodarstwach domowych, należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania;

7) przeterminowane leki powstające w gospodarstwach domowych, należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania lub umieszczać w oznakowanych pojemnikach ustawionych w aptekach;

8) zużyte baterie i akumulatory powstające w gospodarstwach domowych, należy przekazywać do Punktu selektywnego zbierania lub umieszczać w oznakowanych pojemnikach ustawionych m.in. w placówkach oświatowych i instytucjach lub oddawać w punktach handlowych wprowadzających baterie na rynek, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

§ 14. 1. Pojemnik na odpady komunalne powinien być usytuowany na utwardzonej nawierzchni, w miejscu umożliwiającym bezpośredni dojazd pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów.

2. W przypadku braku miejsca umożliwiającego bezpośredni dojazd, o którym mowa w ust. 1, pojemnik z odpadami komunalnymi powinien być umieszczony przed posesją przy krawędzi jezdni, najwcześniej na jeden dzień przed terminem odbioru.

§ 15. Utrzymywanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym powinno być dokonywane przez:

1) umieszczanie w pojemnikach o określonych kolorach lub oznaczeniach, wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych;

2) poddawanie pojemników konserwacji, co najmniej dwa razy w roku;

3) poddawanie pojemników dezynfekcji w miejscach wyłącznie do tego przeznaczonych;

4) gromadzenie odpadów w pojemniku w ilości nie powodującej jego przeciążenia;

5) zamykanie pojemników wyposażonych w mechanizm zamykający w sposób zabezpieczający przed dostaniem się do ich wnętrza wód opadowych.

§ 16. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do opróżniania zbiorników bezodpływowych z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia bądź wylewania na powierzchnię terenu, jednak, co najmniej jeden raz na kwartał.

§ 17. Właściciele nieruchomości, wyposażonych w oczyszczalnie przydomowe, zobowiązani są do wywozu osadów ściekowych z oczyszczalni z częstotliwością zapewniającą właściwa pracę oczyszczalni nie rzadziej niż raz na dwa lata.

Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 18. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do sprawowania opieki nad tymi zwierzętami, w sposób zapewniający im bezpieczeństwo i ochronę przed zagrożeniem zdrowia i życia oraz przed uciążliwością dla otoczenia.

2. Właściciele zwierząt domowych zobowiązani są do zabezpieczenia miejsca ich przebywania przed samodzielnym opuszczeniem tych miejsc oraz do sprawowania dozoru nad nimi, szczególnie w sytuacji, gdy zwierzę nie jest uwiązane.

§ 19. 1. W miejscu publicznym psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy. Zwolnienie psa ze smyczy w miejscu publicznym jest dozwolone tylko w miejscach nieuczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma założony kaganiec a właściciel (opiekun) ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem. Nie dotyczy to ras psów, u których niemożliwe jest założenie kagańca ze względu na budowę ciała.

2. Zwolnienie psów ze smyczy bez kagańca jest dozwolone wyłącznie na terenie należycie ogrodzonej nieruchomości, w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem.

3. Zakazuje się wprowadzania psów lub innych zwierząt do obiektów użytku publicznego a w szczególności na place zabaw dla dzieci, do piaskownic, na teren placówek handlowych lub gastronomicznych oraz innych miejsc oznakowanych stosownym zakazem przez właściciela nieruchomości (placówki czy obiektu). Zakaz ten nie dotyczy osób niewidomych korzystających z pomocy psów przewodników.

4. Osoba utrzymująca zwierzę domowe zobowiązana jest do natychmiastowego uprzątnięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę w miejscu publicznym, przy czym zanieczyszczenia winny być wrzucane do pojemników na odpady zmieszane.

Rozdział 6.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.

§ 20. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej powinno być prowadzone w taki sposób, aby nie pogarszało warunków zdrowotnych, sanitarnych i porządkowych otoczenia oraz nie powodowało zanieczyszczenia powietrza, gleby i wody.

Rozdział 7.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 21. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania deratyzacji miejsc i pomieszczeń takich jak:

1) korytarze piwniczne,

2) osłony śmietnikowe,

3) tereny zajmowane przez, magazyny, sklepy, miejsca produkcji żywności, tereny o zabudowie wielorodzinnej oraz na których utrzymuje się zwierzęta gospodarskie.

§ 22. Obowiązkową deratyzację wykonuje się co sześć miesięcy oraz w przypadku pojawienia się zwiększonej ilosci gryzoni.

Rozdział 8.
Wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami

§ 23. W celu wypełnienia wymagań wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, podejmuje się m.in. następujące działania:

1) objęcie zorganizowanym systemem odbioru odpadów komunalnych w tym selektywną zbiórką wszystkich mieszkańców Gminy Dąbrowa Biskupia;

2) zapobieganie powstawaniu odpadów lub ograniczenie ich ilości i negatywnego oddziaływania na środowisko;

3) zgodny z zasadami ochrony środowiska odzysk odpadów, jeśli nie udało się zapobiec ich powstawaniu;

4) zgodne z zasadami ochrony środowiska unieszkodliwianie odpadów, których powstaniu nie udało się zapobiec i których nie udało się poddać odzyskowi;

5) intensyfikacja działań edukacyjno - informacyjnych promujących odpowiednie sposoby postępowania z odpadami;

6) promowanie wykorzystywania produktów wytwarzanych z materiałów służących do ponownego użycia lub przetworzenia;

7) całkowite wyeliminowanie praktyki nielegalnego składowania odpadów;

8) kontrole podmiotów prowadzących działalność w zakresie odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów;

9) prowadzenie przez Gminy kontroli rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Rozdział 9.
Przepisy końcowe

§ 24. Traci moc uchwała nr XXXVII/214/2006 Rady Gminy Dąbrowa Biskupia z dnia 8 czerwca 2006r. w sprawie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Biskupia.

§ 25. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Biskupia.

§ 26. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego, za wyjątkiem § 2 ust. 2, pkt. 4 - 10, § 7 ust. 2, § 13, pkt. 3-8, które wchodzą w życie z dniem 1 lipca 2013 r.

Przewodnicząca Rady


Mirosława Kozińska


Uzasadnienie

Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach od dnia 1 lipca 2013r. zaczną obowiązywać nowe zasady gospodarowania odpadami komunalnymi.

Najpóźniej do końca 2012 r. rady gmin zobowiązane są podjąć szereg uchwał, które staną się podstawą funkcjonowania nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie danej gminy. Zgodnie z art. 4 ust. 1, rada gminy, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, który jest aktem prawa miejscowego.

Obecnie na terenie Gminy Dąbrowa Biskupia obowiązuje regulamin, podjęty uchwałą nr XXXVII/214/2006 Rady Gminy Dąbrowa Biskupia z dnia 8 czerwca 2006r. w sprawie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Biskupia, jednak zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2011 r., Nr 152, poz. 897), regulaminy utrzymania czystości i porządku na terenie gminy uchwalone przed dniem wejścia w życie ustawy zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Uchwalenie nowego regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dąbrowa Biskupia ma na celu dostosowanie jego zapisów do wymogów znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Biorąc powyższe pod uwagę, podjęcie niniejszej uchwały uważa się za zasadne.

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 133, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00