Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2012 poz. 3724

Uchwała nr XXXIII/146/2012 Rady Gminy Lubiewo

z dnia 10 grudnia 2012r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lubiewo

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tucholi uchwala się, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lubiewo,
zwany w dalszej części Regulaminem, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc Uchwała Nr XXXIII/237/2006 Rady Gminy Lubiewo z dnia 26 kwietnia 2006 r.
(Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2006 r. Nr 68, poz. 1153) i Uchwała Nr IV/39/2007 Rady Gminy Lubiewo
z dnia 28 lutego 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2007 r. Nr 34, poz. 500) w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lubiewo.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubiewo.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Józef Pilarski


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIII/146/2012
Rady Gminy Lubiewo
z dnia 10 grudnia 2012 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lubiewo

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubiewo dotyczące:

1. wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

1) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

2) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących
do użytku publicznego,

3) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2. rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych
na terenie nieruchomości, na drogach publicznych, na kąpieliskach i miejscach przeznaczonych
do kąpieli, warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

1) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych
bądź w innych źródłach,

2) liczby osób korzystających z tych pojemników;

3. częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4. innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5. obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem
lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6. wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7. wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

Rozdział II

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia na terenie nieruchomości zbiórki niesegregowanych odpadów komunalnych oraz segregowanych odpadów komunalnych wymienionych w pkt 1-5. Jeśli mieszkańcy będą wytwarzali więcej odpadów segregowanych wymienionych w pkt 1- 5 niż mogą pomieścić w workach do segregacji lub kompostownikach, dostarczać je będą do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Pozostałe odpady komunalne segregowane zbierane będą zgodnie z opisem zawartym w pkt 7-15:

1) tworzywa sztuczne typu PET,

2) szkło bezbarwne i kolorowe,

3) papier, tektura, tetrapak,

4) metale,

5) odpady biodegradowalne,

6) zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne,

7) odpady budowlane i rozbiórkowe - w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
lub w pojemniku dostarczonym przez przedsiębiorcę zajmującego się wywozem odpadów komunalnych,

8) meble i inne odpady wielkogabarytowe - z posesji zbiórki dokonywać będzie przedsiębiorca zajmujący się zbieraniem odpadów komunalnych,

9) zużyte opony - z posesji zbiórki dokonywać będzie przedsiębiorca zajmujący się zbieraniem odpadów komunalnych lub oddawać w sklepie prowadzącym sprzedaż opon,

10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - z posesji zbiórki dokonywać będzie przedsiębiorca zajmujący się zbieraniem odpadów komunalnych,

11) zużyte baterie i akumulatory - oddawać w sklepach sprzedających baterie i akumulatory

oraz w wyznaczonych miejscach użyteczności publicznej,

12) przeterminowane leki i chemikalia - oddawać w aptekach oraz w sklepach sprzedających chemikalia,

13) tekstylia i odzież - w kontenerach do prowadzenia zbiórki odzieży,

14) folie powstające w gospodarstwie rolnym,

15) zużyte oleje silnikowe i przekładniowe.

Odbierający odpady zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów komunalnych gromadzonych na nieruchomościach oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

2. Odpady, o których mowa w ust. 1, właściciele nieruchomości zobowiązani są zbierać i gromadzić w terminie niezwłocznym od chwili ich powstania.

3. Odpady określone w ust. 1 odbierane są w sposób gwarantujący ich niezmieszanie z innymi rodzajami odpadów zbieranych selektywnie. Odpady te należy odbierać z częstotliwością określoną w rozdziale IV.

§ 3. 1. Właściciele nieruchomości mają obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, w tym z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, bezpośrednio przy jej granicy.

2. Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń polega na usunięciu ich w miejsca nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów.

3. Nieusunięty lód należy posypać piaskiem lub innym stosownym środkiem w celu zlikwidowania jego śliskości.

§ 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie w przypadku spełnienia wszystkich niżej wymienionych punktów:

1) nie zanieczyszczania wody i gleby,

2) dokonywania tych czynności przy użyciu czystej wody lub środków ulegających biodegradacji,

4) mycie dotyczy nadwozia samochodu i wykonywane jest w obrębie własnej nieruchomości.

2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie pod warunkiem, że:

1) nie zostaną zanieczyszczone wody i gleba,

2) naprawa pojazdów samochodowych dotyczy drobnych napraw, związanych z bieżącą eksploatacją pojazdu,

3) naprawa pojazdów samochodowych wykonywana jest na terenie własnej nieruchomości i nie stwarza uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości.

Rozdział III

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych pojemników i worków, a także ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 5. Ustala się następujące rodzaje pojemników i worków przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, drogach publicznych i kąpieliskach:

1. pojemniki na odpady o pojemności 60 litrów,

2. pojemniki na odpady o pojemności 110 litrów,

3. pojemniki na odpady o pojemności 120 litrów,

4. pojemniki na odpady o pojemności 240 litrów,

5. pojemniki na odpady o pojemności 1100 litrów,

6. pojemniki i worki oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 30, 60, 90, 120, 240, 1100 i 1500 litrów,

7. kosze uliczne o pojemności od 20 do 60 litrów.

§ 6. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest zbierać odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) w pojemnikach o minimalnej pojemności uwzględniającej następujące miesięczne wielkości wytwarzania odpadów:

1. 30 litrów - na osobę w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych i wielorodzinnych

oraz letniskowych,

2. 5 litrów - na każdego ucznia i pracownika przebywającego na terenie szkoły, przedszkola,

zakładu pracy itp.,

3. 5 litrów - na każde miejsce konsumpcyjne w lokalach gastronomicznych i kwaterach hotelowych

lub agroturystycznych,

4. 2 litrów - na każde 1 miejsce pochówku na cmentarzu.

§ 7. Dopuszcza się - przy zachowaniu minimalnej pojemności - stosowanie do gromadzenia zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych innych pojemników, niż zostały określone w § 5.

§ 8. Odpady zbierane selektywnie wymienione w § 2 ust. 1 pkt 1-5 zbierane będą w pojemnikach
lub workach o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej i pojemności zapewniającej zbieranie odpadów segregowanych z terenu nieruchomości przez okres między terminami odbioru odpadów.

§ 9. Do zbiórki segregowanych odpadów komunalnych stosuje się pojemniki lub worki o następującej kolorystyce:

1. kolor niebieski - papier, tektura, tetrapak,

2. kolor żółty - tworzywa sztuczne,

3. czerwone - metale,

4. zielone - szkło,

5. brązowe - odpady biodegradowalne.

§ 10. W terminie wywozu odpadów komunalnych właściciel nieruchomości zobowiązany jest ustawić pojemniki na terenie nieruchomości w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy odbierającego odpady.
W przypadku braku umożliwienia dostępu do pojemników na terenie nieruchomości, właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów komunalnych wystawić pojemnik przed nieruchomość w taki sposób, aby umożliwić odbiór przez przedsiębiorcę i nie powodować zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów.

§ 11. Ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych niesegregowanych przy drogach publicznych w terenie zabudowanym oraz na kąpieliskach i miejscach przeznaczonych do kąpieli - 20 litrów. Pojemniki przy drogach w terenie zabudowanym usytuowane powinny być w odległości nie większej niż 300 m od kolejnego pojemnika.Wyposażenie dróg, chodników, przystanków i parkingów w pojemniki na odpady należy do zarządcy terenu. Określa się minimalną ilość pojemników na kąpieliskach - 5, w miejscach przeznaczonych do kąpieli - 1.

§ 12. Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym.

Rozdział IV

Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z obiektów użyteczności publicznej

§ 13. Pozbywanie się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych musi następować w terminach zapewniających właściwy stan sanitarny i porządkowy nieruchomości oraz obiektów użyteczności publicznej.

§ 14. Określa się szczegółowy sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
z nieruchomości i obiektów użyteczności publicznej:

1. tworzywa sztuczne typu PET, szkło bezbarwne i kolorowe, papier, tekturę, tetrapak i metale należy zbierać w pojemnikach lub workach,a w terminach ich odbioru udostępniać przedsiębiorcy odbierającemu odpady,

2. zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne należy zbierać w pojemnikach, a w terminach ich odbioru udostępniać pojemniki przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne,

3. meble i inne odpady wielkogabarytowe w dniu zbiórki wykonywanej przez przedsiębiorcę należy ustawić na terenie nieruchomości w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy odbierającego odpady.
W przypadku braku dostępu do mebli i innych odpadów wielkogabarytowych na terenie nieruchomości, właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru wystawić je przed nieruchomość w taki sposób, aby umożliwić odbiór przez przedsiębiorcę i nie powodować zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów,

4. odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót, przekazywać
do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Natomiast inne nie wymienione odpady budowlane i rozbiórkowe przekazywać w ramach odpłatnej usługi przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne,

5. zużyte opony w dniu zbiórki wykonywanej przez przedsiębiorcę należy ustawić na terenie nieruchomości w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy odbierającego odpady. W przypadku braku dostępu do opon na terenie nieruchomości, właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru wystawić je przed nieruchomość w taki sposób, aby umożliwić odbiór przez przedsiębiorcę i nie powodować zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów lub oddawać opony do punktów ich sprzedaży,

6. odpady biodegradowalne należy gromadzić w przydomowych kompostownikach lub dostarczać
do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych,

7. zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny w dniu zbiórki wykonywanej przez przedsiębiorcę należy ustawić na terenie nieruchomości w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy odbierającego odpady.
W przypadku braku dostępu do zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na terenie nieruchomości, właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru wystawić go przed nieruchomość w taki sposób, aby umożliwić odbiór przez przedsiębiorcę i nie powodować zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów lub oddawać opony do punktów ich sprzedaży,

8. zużyte baterie i akumulatory należy gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w obiektach użyteczności publicznej lub przekazywać do punktu ich sprzedaży,

9. przeterminowane leki i chemikalia należy gromadzić w przeznaczonych do tego pojemnikach ustawionych w aptekach lub oddawać w punktach sprzedaży,

10. tekstylia i odzież należy wrzucać do specjalnych pojemników przeznaczonych do zbiórki.

11. folie powstające w gospodarstwie rolnym należy przekazywać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych,

12. zużyte oleje silnikowe i przekładniowe należy przekazywać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

§ 15. Ustala się następujące częstotliwości odbierania przez przedsiębiorcę zajmującego się wywozem odpadów komunalnych określonych w § 2 ust. 1 pkt 1-5 z nieruchomości oraz obiektów użyteczności publicznej:

1. z obszarów zabudowanych budynkami jednorodzinnymi i wielorodzinnymi:

1) zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne - co miesiąc,

2) tworzywa sztuczne typu PET, szkło, papier, tektura, tetrapak i metale - co miesiąc,

2. z obszarów zabudowanych budynkami letniskowymi:

1) zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne - co dwa tygodnie,

(obligatoryjnie od maja do września oraz w miesiącach zamieszkiwania),

2) tworzywa sztuczne typu PET, szkło, papier, tektura, tetrapak i metale - co dwa tygodnie

(obligatoryjnie od maja do września oraz w miesiącach zamieszkiwania),

3. z nieruchomości użytku publicznego:

1) zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne - co miesiąc,

2) tworzywa sztuczne typu PET, szkło, papier, tektura, tetrapak i metale - co miesiąc,

Cmentarze w momencie zapełnienia pojemników.

§ 16. Ustala się następujące częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych określonych w § 2
ust. 1 pkt 7-15 z nieruchomości oraz obiektów użyteczności publicznej:

1. meble i inne odpady wielkogabarytowe - raz w roku,

2. odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót - w godzinach otwarcia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Natomiast inne nie wymienione odpady budowlane i rozbiórkowe w dniach dostarczenia pojemnika przez przedsiębiorcę zajmującego się wywozem odpadów komunalnych.

3. zużyte opony - raz w roku lub w godzinach otwarcia punktu sprzedaży opon,

4. odpady biodegradowalne - w godzinach otwarcia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych,

5. zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny - raz w roku,

6. zużyte baterie i akumulatory - w godzinach otwarcia punktów sprzedaży i obiektach użyteczności publicznej,

7. przeterminowane leki i chemikalia - w godzinach otwarcia aptek i punktów sprzedaży,

8. tekstylia i odzież - przez całą dobę w miejscu ustawienia pojemników do zbierania odzieży.

9. folie powstające w gospodarstwie rolnym - w godzinach otwarcia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych,

10. zużyte oleje silnikowe i przekładniowe - w godzinach otwarcia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

§ 17. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób niedopuszczający do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

§ 18. Częstotliwość opróżniana zbiorników przydomowych oczyszczalni ścieków z osadów powinna być zgodna z instrukcją eksploatacji oczyszczalni. Właściciel przydomowej oczyszczalni ścieków winien prowadzić rejestr przeprowadzanych opróżnień wraz z potwierdzeniem wywozu.

Rozdział V

Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 19. Wytwórcy odpadów komunalnych, w celu ograniczania ilości wytwarzanych odpadów, powinni
w miarę możliwości:

1. kupować produkty bez opakowania lub minimalnie opakowane, w szczególności kupować produkty według wagi, zamiast w porcjach jednostkowo pakowanych,

2. wielokrotnie używać produkty i opakowania, w szczególności unikać produktów jednorazowego użytku,

3. kupować produkty w opakowaniach zwrotnych, w szczególności napoje w butelkach szklanych
i za kaucją,

4. korzystać z pudełek, pojemników i kubków, które nadają się do wielokrotnego wykorzystania,

5. wielokrotnie używać słoików, w szczególności do przygotowywania konfitur i przetworów,

6. opróżniać pudełka, pojemniki i kubki z płynów i innych substancji, w szczególności opakowań
po pastach do zębów, jogurtach, twarożkach, przed wyrzuceniem do pojemników na odpady,

7. zgniatać plastikowe butelki, opakowania wielomateriałowe oraz tekturowe przed wrzuceniem
do pojemników na odpady,

8. kupować produkty w koncentratach,

9. używać toreb wielokrotnego użytku, w szczególności płóciennych, do codziennych zakupów,

10. kupować i stosować akumulatorki zamiast baterii jednorazowego użytku,

11. oddawać nie noszone ubrania organizacjom charytatywnym lub wrzucać je do pojemników
na odzież,

12. oddawać stare, ale nieuszkodzone meble organizacjom charytatywnym lub bezpośrednim znajomym lub sąsiadom,

13. oszczędzać papier poprzez:

1) dwustronne drukowanie i kopiowanie,

2) prowadzenie notatek na częściowo zużytym papierze,

3) tzw. wtórny obieg, czyli wspólne korzystanie z gazet i czasopism,

14. ograniczać drukowanie dokumentów poprzez stosowanie elektronicznego obiegu dokumentów,

15. przechowywać dane na nośnikach elektronicznych, zamiast na papierze,

16. napełniać, regenerować puste tonery do drukarek,

17. kompostować odpady zielone w kompostownikach na terenie nieruchomości,

18. właściciele nieruchomości w celu ograniczenia możliwości powstawania odpadów komunalnych zobowiązani są do minimalizowania używania jednorazowych toreb (opakowań),

19. podmioty prowadzące działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych zobowiązane
są w miarę możliwości rejestrować masę odbieranych poszczególnych rodzajów segregowanych odpadów komunalnych odbieranych od poszczególnych właścicieli nieruchomości zbierających
te odpady w sposób selektywny.

Rozdział VI

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem
lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 20. 1. Utrzymywanie zwierząt domowych nie może stanowić zagrożenia lub uciążliwości dla ludzi.

2. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe, w szczególności psy, zobowiązane są trzymać je na terenie swojej nieruchomości.

3. Wyprowadzanie psa w miejsca publiczne jest możliwe po spełnieniu następujących warunków:

1) właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a psy ras uznanych za agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny - na smyczy i w kagańcu oraz wyłącznie przez osoby dorosłe,

2) zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

4. Ust. 3 stosuje się odpowiednio do innych zwierząt domowych mogących stanowić zagrożenie
dla ludzi.

5. Zabronione jest:

1) pozostawianie psa bez dozoru, jeżeli nie jest on należycie uwiązany lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym, albo na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający wydostanie się psa na zewnątrz,

2) wpuszczanie psów i kotów do piaskownic i na place zabaw dla dzieci.

6. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku.

7. Padlinę zwierząt należy usuwać niezwłocznie, dostarczając ją do zakładu zajmującego się utylizacją zwłok zwierzęcych i ich części.

Rozdział VII

Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 21. 1. Dopuszcza się hodowlę zwierząt gospodarskich na terenach zwartej zabudowy jedno-
i wielorodzinnej przez rolników posiadających gruntu rolne na terenie gminy Lubiewo i będących ich głównym źródłem utrzymania; mogą oni prowadzić hodowlę zwierząt gospodarskich w budynkach wybudowanych (lub zaadaptowanych) w celach hodowlanych, pod warunkiem posiadania obiektów
i urządzeń służących do gromadzenia odchodów zwierzęcych (zbiorniki na gnojówkę, odcieki itp.) Wszystkie obiekty muszą być wykonane zgodnie z Prawem budowlanym.

2. Dopuszcza się na terenach zabudowy jednorodzinnej (z wyłączeniem przypadków określonych
w ust. 1) hodowlę kóz, drobiu oraz królików pod warunkiem posiadania obiektów i urządzeń służących do gromadzenia odchodów zwierzęcych wykonanych zgodnie z Prawem budowlanym oraz utrzymywania hodowli w należytej czystości.

3. Utrzymujący zwierzęta gospodarskie jest zobowiązany:

1) nie powodować wobec osób trzecich uciążliwości, w szczególności hałasów, odorów,

2) zabezpieczyć nieruchomość przed możliwością opuszczania jej przez zwierzęta gospodarskie,

3) usuwać odchody zwierzęce, resztki karmy lub ściółki pozostawione na ulicach, placach i innych miejscach.

4. Zabrania się hodować zwierzęta gospodarskie na terenie zabudowy wielorodzinnej (z wyłączeniem przypadków określonych w ust. 1), terenach letniskowych, ogrodach działkowych i strefach ochrony bezpośrednich ujęć wodociągowych.

Rozdział VIII

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 22. 1. Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości na terenie gminy Lubiewo do przeprowadzania deratyzacji w przypadku stwierdzenia występowania gryzoni, nie rzadziej jednak niż:

1) raz na pół roku w obiektach żywnościowych, które w procesie produkcji wytwarzają odpady:

2. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne Wójt, w uzgodnieniu
z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i termin jej przeprowadzenia.


Uzasadnienie

Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897) regulaminy utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, uchwalone przed dniem wejścia w życie ustawy, zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy
od dnia wejścia w życie ustawy. Powyższa ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., zatem termin uchwalenia przez Radę Gminy Lubiewo nowego regulaminu upływa w dniu 31 grudnia 2012 r.

Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.

Regulamin ma na celu dostosowanie jego zapisów i wymogów do znowelizowanej ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Dodatkowo wprowadza nowe zasady zbierania
i odbierania odpadów komunalnych, co stanowi kolejny krok we wdrażaniu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Znowelizowana ustawa wymaga także, aby rada gminy wskazała w regulaminie inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. W wykonaniu tego postanowienia wymagania określono w § 19 Regulaminu. W Planie Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 nie określono innych, szczególnych wymagań w stosunku do mieszkańców gminy, poza określonymi w Regulaminie.

Przewodniczący Rady Gminy


Józef Pilarski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00