Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2012 poz. 3706

Uchwała nr XXIII/195/12 Rady Miejskiej Aleksandrowa Kujawskiego

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Aleksandrów Kujawski

Na podstawie art.4 ust.1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012. poz.391) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Aleksandrowie Kujawskim uchwala się , co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Aleksandrów Kujawski w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Aleksandrowa Kujawskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.

§ 4. Z chwilą wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr IX/68/07 Rady Miejskiej Aleksandrowa Kujawskiego z dnia 28 czerwca 2007 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Aleksandrowa Kujawskiego.

Przewodnicząca Rady Miejskiej Aleksandrowa Kujawskiego


mgr Urszula Paprocka


Uzasadnienie

Na podstawie art.4 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012. poz.391), rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego. Niniejszy projekt jest realizacją obowiązku nałożonego przez w/w normę prawną. Regulamin ma na celu dostosowanie jego zapisów i wymogów do znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Dodatkowo wprowadza nowe zasady zbierania i odbierania odpadów komunalnych, co stanowi kolejny krok we wdrażaniu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Znowelizowana ustawa wymaga także , aby rada gminy wskazała w regulaminie inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.


Załącznik do Uchwały Nr XXIII/195/12
Rady Miejskiej Aleksandrowa Kujawskiego
z dnia 29 listopada 2012 r.

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Aleksandrów Kujawski, w szczególności dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących;

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,

b) liczby osób korzystających z tych pojemników;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.

§ 2. Regulamin utrzymania porządku i czystości na terenie miasta Aleksandrów Kujawski obejmuje: właścicieli, współwłaścicieli, użytkowników i zarządców nieruchomości:

a) lokali mieszkaniowych,

b) zarządców dróg,

c) jednostki wywozowego,

d) punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

e) eksploatatorów punktów zlewnych ścieków.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie

§ 3. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do:

1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne,

2) gromadzenia w pojemnikach wytwarzanych odpadów, utrzymania pojemników w należytym stanie sanitarnym i technicznym.

2. Właściciele nieruchomości do zbiórki selektywnej odpadów komunalnych mogą używać odpowiednich worków.

3. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do odbierania następujących rodzajów odpadów komunalnych:

1) tworzywa sztucznego i metali;

2) papieru i tektury;

3) szkła;

4) bioodpadów, w tym odpadów zielonych;

5) przeterminowanych leków i chemikaliów;

6) zużytych baterii i akumulatorów;

7) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;

8) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych;

9) odpadów budowlanych i rozbiórkowych;

10) zużytych opon;

11) tekstyliów i odzieży;

12) odpadów wielomateriałowych;

13) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.

§ 4. W przypadku nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy miasta, a powstają odpady komunalne wymagane jest udokumentowanie w formie umowy korzystanie z usług wykonywanych przez:

- gminną jednostkę wywozową lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej lub

- gminną jednostkę wywozową lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

§ 5. Burmistrz może dokonywać przeglądu stanu czystości i porządku na terenie nieruchomości i wzywać właścicieli nieruchomości do usuwania zaniedbań i uchybień.

§ 6. 1. Z obowiązków zawartych w §4 zwolnieni są właściciele niezabudowanych działek budowlanych do czasu rozpoczęcia budowy pod warunkiem, że na działce tej nie jest prowadzona działalność gospodarcza.

2. Właściciele niezabudowanych działek są zobowiązani do utrzymania czystości i porządku na ich terenie.

§ 7. 1. Obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, w tym z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, właściciele nieruchomości realizują poprzez:

1) usuwanie tych zanieczyszczeń i umieszczanie ich przy krawężniku chodnika od strony jezdni w sposób niepowodujący zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów, w przypadku braku chodników na poboczu drogi z pozostawieniem wolnego przejścia dla pieszych,

2) właściciele nieruchomości, których obiekty budowlane są usytuowane bezpośrednio przy ciągach komunikacyjnych, zobowiązani są do usuwania z dachów i gzymsów sopli lodowych i zwisów śniegowych niezwłocznie po ich pojawieniu się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,

3) podjęcie działań likwidujących lub co najmniej ograniczających śliskość chodnika;

4) prace związane z usuwaniem śniegu, lodu i błota powinny być prowadzone niezwłocznie po ustaniu opadów.

§ 8. Właściciele nieruchomości, w przypadku czasowego zajęcia chodnika, placu, terenu publicznego np. na złożenie opału, są zobowiązani do bezzwłocznego jego uprzątnięcia i oczyszczenia miejsca tymczasowego złożenia.

§ 9. 1. Materiały budowlane i inne związane z wykonywaniem remontu obiektu budowlanego mogą być tymczasowo zgromadzone na chodniku lub poboczu z pozostawieniem przejść dla pieszych i zabezpieczeniem przed roznoszeniem i rozmywaniem.

2. Usunięcie gruzu z rozbiórki lub ziemi z wykopów należy do obowiązków właściciela nieruchomości.

§ 10. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) dokonywania tych czynności na utwardzonym podłożu, z wyjątkiem miejsc służących do użytku publicznego (ulice, place, skwery itp.) przy użyciu środków ulegających biodegradacji,

2) mycie dotyczy nadwozia samochodu.

2. Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi mogą obejmować jedynie drobne naprawy związane z bieżącą eksploatacją pojazdu.

3. Naprawy o których mowa w ust. 2, mogą być wykonywane w obrębie nieruchomości pod warunkiem, że nie spowodują zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości.

Rozdział 3.
Rodzaj i minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 11. 1. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:

1) pojemniki o pojemności: 110 l, 240 l, 360 l, 600 l, 1100 l;

2) kontenery: 1300 l, 2300 l, 3500 l, 6500 l, 7500 l, 9500 l, 15000 l, 22000 l, 30000 l;

3) worki z tworzyw sztucznych o pojemności: 80 l, 60 l, 30 l, 15 l oraz worki typu big bag do zbierania odpadów budowlanych o pojemności 100 l;

4) kosze na śmieci o pojemności: od 20 l do 60 l.

§ 12. Określa się minimalne tygodniowe wielkości wytwarzanych odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych):

1) 30 l - na osobę w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych i wielolokalowych;

2) 3 l - na każdego pracownika i ucznia przebywającego na terenie szkoły wszelkiego typu, przedszkola, żłobka;

3) 5 l - na jedno łóżko lub miejsce w szpitalach, hotelach, domach opieki i itp.;

4) 5 l - na jedno miejsce konsumpcyjne w lokalach gastronomicznych;

5) 5 l - na 1 pracownika w zakładach rzemieślniczych, usługowych, produkcyjnych, magazynach, hurtowniach, placach budowy, biurach, urzędach, przychodniach, gabinetach lekarskich, lecznicach, aptekach, obiektach użyteczności publicznej z wyłączeniem obiektów wymienionych w pkt. 3, 4, 5;

6) 5 l - na 1 pracownika w stacjonarnych punktach handlowych zlokalizowanych poza budynkami typu kiosk, punkty szybkiej konsumpcji, kwiaciarnie;

7) 10 l - na 1 działkę w ogródkach działkowych w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku i 3 l poza tym okresem;

8) 2 l - na 1 kwaterę (grób), a w dniu 1 i 2 listopada dodatkowo przy każdym wejściu na cmentarz pojemnik 1100 l.

§ 13. Nieruchomości wymienione w §12 pkt 1-8 muszą być wyposażone w co najmniej jeden pojemnik o pojemności nie mniejszej niż 110 l.

§ 14. W zabudowie mieszanej wymaga się wyposażenia nieruchomosci w oddzielne pojemniki do zbierania odpadów komunalnych od mieszkańców i oddzielne pojemniki do zbierania odpadów komunalnych z działalności gospodarczej.

§ 15. Odpady zbierane w sposób selektywny wymienione w §3 ust.3 pkt. 1, 2, 3 i 4 zbierane są w pojemnikach (workach) o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej i pojemnościach zapewniających zbieranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości przez okres między odbiorami.

§ 16. 1. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów stosuje się następujące oznakowania kolorystyczne pojemników (worków) przeznaczonych do:

1) zbierania papieru i tektury - kolor niebieski;

2) zbierania tworzyw sztucznych i metali - kolor żółty;

3) zbierania szkła - kolor zielony;

4) zbierania bioodpadów - kolor brązowy;

2. W przypadku zbierania odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - kolor zielony.

3. Pojemnik (worek) do zbiórki odpadów musi posiadać oznaczenie określające rodzaj gromadzonego odpadu.

§ 17. 1. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany ustawić pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych w miejscu spełniającym wymagania określone w § 221 i § 232 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r., Nr 75, poz. 690 z późn. zm.)

2. W przypadku braku dostępu, o którym mowa w § 22 i § 23 Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury, do pojemników dla przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów komunalnych wystawić pojemnik przed nieruchomość tak, aby umożliwić odbiór odpadów przez przedsiębiorcę.

§ 18. Dopuszcza się w wyjątkowych przypadkach ustawienie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w § 3 ust.3 pkt. 1, 2, 3 i 4 dla więcej niż jednej nieruchomości. Właściciele nieruchomości w tym przypadku składają stosowne oświadczenia w Urzędzie Miejskim w Aleksandrowie Kujawskim.

§ 19. Ustala się minimalną pojemność koszy na śmieci przeznaczonych do zbierania w sposób nieselektywny odpadów komunalnych na drogach publicznych:

1) w terenie niezabudowanym - od 20 l do 60 l, usytuowane w odległości nie większej niż 1 km od kolejnego kosza;

2) w terenie zabudowanym - od 20 l do 60 l, usytuowane w odległości nie większej niż 300 m od kolejnego kosza.

§ 20. Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym, w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności, a także w odpowiednim stanie sanitarnym poprzez ich mycie i dezynfekcję.

Rozdział 4.
Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów oraz ilości odpadów wyselekcjonowanych do których osiągnięcia zobowiązane są podmioty uprawnione.

§ 21. System gospodarowania odpadami komunalnymi zapewnia ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania:

1) do 31 grudnia 2010r. - do nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji

2) do 31 grudnia 2013r. - do nie więcej niż 50%

3) do 31 grudnia 2020r.- do nie więcej niż 35% w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w roku 1995.

Rozdział 5.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości płynnych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 22. Pozbywanie się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych musi następować w terminach zapewniających właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

1. Na działkach budowlanych należy przewidzieć miejsca na pojemniki służące do czasowego gromadzenia odpadów stałych, z uwzględnieniem możliwości ich segregacji.

2. Miejscami, o których mowa w ust. 1, mogą być:

1) zadaszone osłony lub pomieszczenia ze ścianami pełnymi bądź ażurowymi,

2) wyodrębnione pomieszczenia w budynku, mające posadzkę powyżej poziomu nawierzchni dojazdu środka transportowego odbierającego odpady, lecz nie wyżej niż 0,15 m, w tym także dolne komory zsypu z bezpośrednim wyjściem na zewnątrz, zaopatrzonym w daszek o wysięgu co najmniej 1 m i przedłużony na boki po co najmniej 0,8 m, mające ściany i podłogi zmywalne, punkt czerpalny wody, kratkę ściekową, wentylację grawitacyjną oraz sztuczne oświetlenie,

3) utwardzone place do ustawiania kontenerów z zamykanymi otworami wrzutowymi.

3. Między wejściami do pomieszczeń lub placami, o których mowa w ust. 2, a miejscem dojazdu samochodów śmieciarek wywożących odpady powinno być utwardzone dojście, umożliwiające przemieszczanie pojemników na własnych kołach lub na wózkach.

4. Miejsca do gromadzenia odpadów stałych przy budynkach wielorodzinnych powinny być dostępne dla osób niepełnosprawnych.

§ 23. Określa się szczegółowy sposób pozbywania się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości:

1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne należy zbierać w pojemnikach, a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne;

2) papier i tekturę, tworzywa sztuczne i metale oraz szkło należy zbierać w pojemnikach, a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne;

3) bioodpady należy zbierać w pojemnikach, a w terminach odbioru odpadów udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne, przy czym odpady zielone można także:

a) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) gromadzić w kompostowniach przydomowych;

4) przeterminowane leki należy:

a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w aptekach,

b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;

5) chemikalia oraz zużyte opony należy przekazywać do:

a) punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) punktów ich sprzedaży;

6) zużyte baterie i akumulatory należy:

a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w budynkach użyteczności publicznej,

b) przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

c) przekazywać do punktów ich sprzedaży;

7) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać do:

a) punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) punktów ich sprzedaży,

c) przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów;

8) meble i odpady wielkogabarytowe należy przekazywać:

a) do punktu selektywnego zbierania odpadów;

b) przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne w terminach odbioru tych odpadów;

9) odpady budowlane i rozbiórkowe:

a) ochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) inne niż wymienione w lit. a przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą;

10) ekstylia i odzież należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów

11) odpady wielomateriałowe należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów.

1. Odległość miejsc na pojemniki i kontenery na odpady stałe, o których mowa w § 22 ust. 2 pkt 1 i 3, powinna wynosić co najmniej 10 m od okien i drzwi do budynków z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi oraz co najmniej 3 m od granicy z sąsiednią działką. Zachowanie odległości od granicy działki nie jest wymagane, jeżeli osłony lub pomieszczenia stykają się z podobnymi urządzeniami na działce sąsiedniej.

2. W przypadku przebudowy istniejącej zabudowy, odległości, o których mowa w ust. 1, mogą być pomniejszone, jednak nie więcej niż o połowę, po uzyskaniu opinii państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.

3. W zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i rekreacji indywidualnej dopuszcza się zmniejszenie odległości określonych w ust. 1 od okien i drzwi do 3 m, od granicy działki do 2 m, a także sytuowanie zadaszonych osłon lub pomieszczeń na granicy działek, jeżeli stykają się one z podobnymi urządzeniami na działce sąsiedniej bądź też przy linii rozgraniczającej od strony ulicy.

4. Odległość miejsc na pojemniki i kontenery na odpady stałe, o których mowa w § 22 ust. 2 pkt 1 i 3, nie powinna wynosić więcej niż 80 m od najdalszego wejścia do obsługiwanego budynku mieszkalnego wielorodzinnego, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej. Wymaganie to nie dotyczy budynków na terenach zamkniętych.

§ 24. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych określonych w §3 ust.3 pkt. 1- 4 i 13 z terenów nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1) z obszarów zabudowy budynkami jednorodzinnymi i wielolokalowymi do siedmiu lokali włącznie:

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co tydzień,

b) bioodpady, w tym odpady zielone:

- w okresie od 1 maja do 30 września - co tydzień,

- w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co 2 tygodnie;

c) papier i tektura - co 2 tygodnie,

d) szkło - co 2 tygodnie,

e) tworzywa sztuczne i metale - co 2 tygodnie;

2) z obszarów zabudowy budynkami wielolokalowymi powyżej siedmiu lokali:

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 2 razy w tygodniu,

b) bioodpady, w tym odpady zielone:

- w okresie od 1 maja do 30 września - co tydzień,

- w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co 2 tygodnie;

c) papier i tektura - co 2 tygodnie,

d) szkło - co 2 tygodnie,

e) tworzywa sztuczne i metale:

- w okresie od 1 maja do 30 września - co 2 tygodnie,

- w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co 2 tygodnie;

3) z terenów nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego:

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co tydzień,

b) bioodpady, w tym odpady zielone:

- w okresie od 1 maja do 30 września - co tydzień,

- w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co 2 tygodnie;

c) papier i tektura - co 2 tygodnie,

d) szkło - co 2 tygodnie,

e) tworzywa sztuczne i metale:

- w okresie od 1 maja do 30 września - co tydzień,

- w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co 2 tygodnie;

§ 25. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych określonych §3 ust.3 pkt. 5 - 12 z terenów nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1) przeterminowane leki - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w aptekach - godzinach ich pracy;

2) baterie i akumulatory - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży - w godzinach ich pracy;

3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży - w godzinach ich pracy oraz 2 razy do roku z terenów nieruchomości;

4) meble i odpady wielkogabarytowe - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach pracy oraz 2 razy do roku z terenów nieruchomości;

5) odpady budowlane i rozbiórkowe:

a) wymienione w §23 pkt 9 lit.a - w punkcie selektywnego zbierania;

b) wymienione w §23 pkt 9lit.b - w pojemnikach zamówionych odpłatnie u przedsiębiorcy odbierającego odpady;

6) chemikalia i zużyte opony - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży - w godzinach ich pracy;

7) tekstylia i odzież - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach pracy;

8) odpady wielomateriałowe - w punkcie selektywnego zbierania odpadów - w godzinach pracy.

§ 26. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości, nie rzadziej niż dwa razy w roku.

Rozdział 6.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 27. Właściciele nieruchomości mogą zagospodarowywać odpady zielone we własnym zakresie, w szczególności w kompostowniach przydomowych na terenach z zabudową jednorodzinną.

Rozdział 7.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 28. Osoby utrzymujące psy, koty i inne zwierzęta domowe obowiązane są do opieki nad nimi, aby nie stwarzały zagrożenia publicznego (trzymać w ogrodzeniu lub na uwięzi).

§ 29. 1. Osoby utrzymujące psy, koty i inne zwierzęta domowe obowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta na klatkach schodowych, w pomieszczeniach użytku publicznego oraz na placach, zieleńcach, ulicach i chodnikach, a także z terenów prywatnych posesji, aby nie stanowiły uciążliwości dla otoczenia.

2. W lokalach budynków wielorodzinnych mogą być utrzymywane psy, koty, które swoim zachowaniem nie zakłócają spokoju.

§ 30. Zabrania się pozostawienia zwierząt domowych w miejscach publicznych bez nadzoru i odpowiednich zabezpieczeń tj. smyczy, kagańców.

§ 31. Zabrania się wprowadzania psów, kotów i innych zwierząt do piaskownic oraz na plac zabaw dla dzieci.

§ 32. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do zapewnienia opieki weterynaryjnej i dokonywania szczepień ochronnych oraz do okazywania na żądanie właściwych organów dokumentów stwierdzających szczepienie przeciwko wściekliźnie.

§ 33. Utrzymanie psów rasy uznawanej za agresywną wymaga zezwolenia właściwego organu gminy.

Rozdział 8.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej.

§ 34. Na terenie osiedli domów jednorodzinnych dopuszcza się chowu niewielkiej ilości drobnych zwierząt gospodarskich tj. drobiu, królików w budynkach gospodarczych, których odległość od budynków mieszkalnych nie może być mniejsza niż 15 m oraz niewielkiej ilości zwierząt gospodarskich dużych w budynkach gospodarczych, których odległość od budynków mieszkalnych nie może być mniejsza niż 30 m.

§ 35. Wprowadza się zakaz chowu zwierząt gospodarskich na terenach osiedli wielorodzinnych oraz w centrum miasta.

§ 36. Na terenie miasta zabrania się hodowli zwierząt futerkowych.

§ 37. Właściciele zwierząt gospodarczych powinni co najmniej raz w roku przeprowadzać deratyzację w pomieszczeniach gospodarczych.

§ 38. Pomieszczenia budynku gospodarczego, jak teren wokół, należy utrzymywać w dobrym stanie sanitarnym i porządkowym, a sam budynek w dobrym stanie technicznym, aby chów nie stanowił uciążliwości dla otoczenia.

Rozdział 9.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

§ 39. 1. Wprowadza się na terenie miasta obowiązek przeprowadzenia deratyzacji w:

1) w budynkach mieszkalnych i pomocniczych,

2) zakładach żywienia zbiorowego,

3) magazynach,

4) urzędach i biurach,

5) zakładach nauczania i wychowania,

6) obiektach służby zdrowia.

2. Obowiązek deratyzacji nakłada się na właścicieli, użytkowników i zarządców obiektów wymienionych w ust.1.

§ 40. Deratyzację przeprowadza się co najmniej raz w roku w miesiącach luty - marzec lub wrzesień - październik i niezwłocznie w miarę występowania gryzoni.

Rozdział 10.
Postanowienia końcowe

§ 41. Prawo kontroli w zakresie przestrzegania zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Aleksandrowa Kujawskiego mają osoby legitymujące się upoważnieniem wydanym przez Burmistrza.

§ 42. Traci moc uchwała Nr IX/68/07 Rady Miejskiej Aleksandrowa Kujawskiego z dnia 28 czerwca 2007r w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Aleksandrowa Kujawskiego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00