Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2012 poz. 3694

Uchwała nr Nr XXIV/178/2012 Rady Gminy Lniano

z dnia 13 grudnia 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lniano

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm. 1) ) oraz art.4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porzadku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391) Rada Gminy Lniano po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu ustala "Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lniano":

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lniano, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lniano.

§ 2. Regulamin obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców oraz osoby przebywające czasowo na terenie Gminy.

§ 3. 1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) chowie zwierząt - rozumie się przez to wszystkie formy posiadania zwierząt gospodarskich bez względu na tytuł prawny oraz sposób ich utrzymania i użytkowania;

2) nieczystościach ciekłych - należy przez to rozumieć ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych;

3) Planie Gospodarki Odpadami Komunalnymi Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 - rozumie się analizę aktualnego stanu gospodarki odpadami na obszarze województwa kujawsko - pomorskiego, prognozowanie zmian w zakresie gospodarki odpadami;

4) odpadach budowlanych - rozumie się przez to frakcje odpadów pochodzących z remontów i budów;

5) odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, a które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych;

6) odpadach niebezpiecznych - rozumie się przez to frakcje odpadów niebezpiecznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243, z późn. zm);

7) odpadach opakowaniowych - rozumie się przez to opakowania z papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania ze szkła, opakowania z blachy stalowej i opakowania z aluminium;

8) odpady ulegających biodegradacji - rozumie się przez to odpady, które ulegają rozkladowi tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów;

9) odpadach zielonych - należy rozumieć przez to frakcję odpadów ulegających biodegradacji, powstających w wyniku pielęgnacji i uprawy ogrodów oraz terenów zielonych;

10) podmiotach uprawnionych - rozumie się przez to podmiot posiadający wydane przez Wójta ważne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie:

a) odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

c) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,

d) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok i innych części.

11) pojemniku - rozumie się przez to atestowany, znormalizowany pojemnik, wykonany z metalu lub tworzywa sztucznego, wyposażony w uchwyty, pokrywy, przeznaczony do zbiórki odpadów komunalnych o pojemności 60 l, 120 l, 240 l, 360 l, 600 l, 1100 l;

12) punkcie selektywnej zbiorki odpadów komunalnych - rozumie się przez to miejsce do składowania odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, akumulatorów, baterii, chemikalia, opony, meble oraz tekstylia;

13) właścicielach nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością

14) workach - rozumie się przez to worki wykonane z foli LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do rodzaju i ilości odpadów o pojemności od 60 l, do 120 l, przeznaczone do segregowanych odpadów komunalnych.

2. Ponadto wszelkie definicje z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.).

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 4. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie na ich terenie czystości i porządku oraz należytego stanu sanitarno - higenicznego poprzez:

1) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionych do użytku publicznego oraz w okresie zimowym posypywanie ich piaskiem, innym naturalnym kruszywem lub środkami chemicznymi; usuwanie błota, śniegu, lodu i posypywanie powinno odbywać się niezwłocznie, natomiast innych zanieczyszczeń - w miarę potrzeby, nie rzadziej niż dwa razy do roku;

2) usuwanie nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości;

3) zabezpieczenie piaskownic znajdujących się na ogólnodostępnych placach zabaw w sposob zapewniający dzieciom bezpieczną zabawę oraz wykluczające przedostawanie się zwierząt mogących zanieczyścić piasek, a także dokonywanie corocznej wymiany piasku w piaskownicach, szczególnie przed sezonem letnim oraz każdorazowo w przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia piasku odchodami zwierzęcymi lub innymi zanieczyszczeniami zagrażającymi bezpieczeństwu korzystających;

4) niezwłoczne usuwanie z terenu nieruchomości materiału rozbiórkowego i resztek materiałów budowlanych, powstałych w wyniku remontu i modernizacji lokali i budynków;

5) zakaz spalania odpadów niebezpiecznych w instalacjach, które nie są przeznaczone do tego celu;

6) prowadzenie selektywnej zbiórki obejmującej następujące frakcje odpadów:

a) papieru i tektury oraz opakowań z papieru i tektury,

b) tworzyw sztucznych oraz opakowań z tworzyw sztucznych,

c) szkła oraz opakowań ze szkła,

d) odpadów biodegradowalnych, w tym zielonych,

e) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

f) przeterminowanych leków i chemikaliów,

g) zużytych baterii i akumulatorów,

h) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

i) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

j) zużytych opon,

k) tekstyliów i odzieży,

l) opakowań wielomateriałowych,

ł) metalu oraz opakowań z metali;

7) gromadzenie w odrębnie do tego celu przeznaczonych i oznakowanych workach do segregacyjnej zbiórki wyselekcjonowanych frakcji odpadów komunalnych;

8) odrębne gromadzenie odpadów kuchennych, spożywczych ulegających biodegradacji, odpadów roślinnych, powstających na terenie nieruchomości w wyniku pielęgnacji zieleni oraz ich kompostowanie z możliwością przeznaczenia do własnego wykorzystania kompostu; kompostownik nie może powodować uciążliwości w korzystaniu z nieruchomości sąsiednich;

9) odrębne gromadzenie i przekazywanie do gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów niebezpiecznych (tj. baterie, akumulatory, lakiery, farby i świetlówki); wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów z remontów i rozbiórki, zużytych opon, tekstyliów i odzieży;

10) zbieranie i gromadzenie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), powstających na nieruchomości w pojemnikach do tego przeznaczonych.

Rozdział 3.
Mycie i naprawa pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi

§ 5. Mycie i naprawa pojazdów samochodowych na terenach publicznych, poza myjniami i warsztatami naprawczymi, jest dozwolone wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.

§ 6. Zezwala się na mycie pojazdów samochodowych na utwardzonym terenie nieruchomości nie służącym do użytku publicznego, pod warunkiem odprowadzania powstałych ścieków zgodnie z przepisami szczegółowymi. Odprowadzanie ścieków bezpośrednio do gleby lub wód powierzchniowych jest zabronione.

§ 7. Naprawa pojazdów samochochodowych związana z ich bieżącą eksploatacją jest dozwolona na terenie nieruchomości, pod warunkiem, że nie spowoduje to zanieczszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów. Powstałe odpady powinny być gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Rozdział 4.
Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach

§ 8. Do zbierania odpadów na nieruchomościach zamieszkałych przeznacza się pojemniki na odpady niesegregowane i worki do selektywnej zbiórki odpadów.

§ 9. Każada nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej oraz zapewniający zebranie wszystkich odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z terenu nieruchomości przez okres pomiędzy kolejnymi wywozami.

§ 10. Do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych na terenie nieruchomości zamieszkałych służą pojemniki o pojemności 60 l, 120 l, 240 l, 360 l, 600 l, 1100 l.

§ 11. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany zbierać odpady niesegregowane (zmieszane) w pojemnikach o minimalnej pojemności 60 l na osobę na miesiąc w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych i wielolokalowych.

§ 12. Do zbiórki selektywnej odpadów komunalnych stosuje się następujące oznakowania kolorystyczne worków o odpowiedniej wytrzymałości oraz oznaczenie określające rodzaj gromadzonego odpadu:

1) papieru i tektury, opakowań z papieru i tektury oraz opakowań wielomateriałowych - kolor niebieski;

2) tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, metalu oraz opakowań z metalu - kolor żółty;

3) szkła oraz opakowań ze szkła - kolor zielony;

4) odpadów biodegradowalnych, w tym zielonych - kolor brązowy.

§ 13. 1. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany ustawić pojemniki i worki do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy odbierającego odpady.

2. W przypadku braku dostępu do pojemników dla przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne, właściciel nieruchomości zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości wyznaczonym w harmonogramie, we wskazanych godzinach wystawić pojemnik przed nieruchomość tak, aby umożliwić odbiór odpadów przez przedsiebiorcę.

3. W okresie zimowym właściciel nieruchomości jest zobowiązany zapewnić dojazd do nieruchomości przedsiębiorcy, który odbiera odpady komunalne z terenu nieruchomości w dni wyznaczone w harmonogramie wywozowym.

§ 14. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie, w taki sposób by opróżnianie było konieczne nie częściej niż raz na dwa tygodnie bez dopuszczenia do przepełnienia. Przepustowność przydomowej oczyszczalni ścieków musi zostać dostosowana do ilości mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie stopnia ich oczyszczania określonego w przepisach odrębnych. Określając wielkość i przepustowość tych urządzeń należy przyjąć wskaźniki wytwarzania ścieków określone w przepisach szczególnych określających przeciętne normy zużycia wody.

§ 15. 1. Instytucje lub prowadzący handlową działalność gospodarczą, są zobowiązani ustawić w miejscach publicznych, przed sklepami itp., pojemniki przeznaczone na selektywna zbiórkę, które niezależnie od indywidualnego, selektywnego zbierania odpadów komunalnych, uzupełniają gminny system selektywnej zbiórki odpadów.

2. Miejsca publiczne takie jak: drogi publiczne, ciągi handlowo - usługowe, przystanki komunikacji, parki są przez właścicieli nieruchomości lub przedsiębiorców użytkujących te tereny obowiązkowo wyposażone w zamocowane na stałe kosze uliczne.

3. Organizatorzy imprezy masowej są zobowiązani do wyposażenia miejsca, na którym ona się odbywa w jeden pojemnik o pojemności 110 l na 40 osob uczestniczących w imprezie oraz szalety przenośne w liczbie jeden szalet na 100 osób uczestniczących w imprezie, jeżeli czas jej trwania nie przekracza 4 godzin, jeśli jest on dłuższy - liczby te należy zwiększyć o 50 % w stosunku do podanych wyżej, na każde następne 4 godziny trwania imprezy. Organizatorzy imprezy są zobowiązani zawrzeć umowy z podmiotami uprawnionymi na dostarczenie pojemników i szaletów oraz ich opróżnienie i uprzątnięcie.

§ 16. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywania pojemników na odpady w czystości, dobrym stanie technicznym oraz ich okresowego dezynfekowania. Usługi te może wykonywać podmiot uprawniony.

§ 17. 1. Zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne: śniegu, błota, lodu, popiołu, gruzu, żuzla, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów z działalności gospodarczej.

2. Umieszczania wymieszanych odpadów komunalnych w workach do segregacyjnej zbiórki odpadów innych niż rodzaj odpadu opisanego na workach.

§ 18. Właściciele nieruchomości powinni kierować się zasadami zmierzającymi do ograniczania ilości powstawania odpadów komunalnych poprzez:

1) świadomy wybór produktów pod kątem ilości i zawartości;

2) wielokrotne używanie produktów i opakowań;

3) stosowanie odświeżania, renowacji i drobnych napraw produktów;

4) unikanie produktów; które z pewnością trafią na składowisko, czyli nie nadających się do recyklingu;

5) unikanie produktów ,,nadmiernie" opakowanych;

6) zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji poprzez kompostowanie na terenie nieruchomości.

Rozdział 5.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 19. Pozbywanie się odpadów komunalnych, nieczystości ciekłych oraz z przydomowych oczyszczalni musi następować w terminach zapewniających właściwy stan sanitarno - porządkowy nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 20. Określa się szczegółowy sposób pozbywania się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości:

1) niesegregowane odpady komunalne należy zbierać w pojemnikach;

2) papier, tekturę, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe oraz szkło należy zbierać w workach;

3) bioodpady należy zbierać w workach; przy czym odpady zielone można także:

a) przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) gromadzić w kompostownikach przydomowych;

4) 1)popioły przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;

5) przeterminowane leki:

a) gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach ustawionych w aptekach;

6) chemikalia oraz zużyte opony należy przekazywać do:

a) punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) punktów ich sprzedaży;

7) zużyte baterie i akumulatory należy:

a) gromadzić w ustawionych do tego celu pojemnikach w budynkach użyteczności publicznej,

b) przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów,

c) przekazać do punktów ich sprzedaży;

8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy przekazywać do :

a) punktu selektywnego zbierania odpadów,

b) punktów ich sprzedaży,

c) mobilnego punktu w wyznaczonych terminach;

9) meble i odpady wielkogabarytowe należy przekazywać do:

a) punktu selektywnego zbierania odpadów;

10) odpady budowlane i rozbiórkowe:

a) pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót, przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów;

11) tekstylia i odzież należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów.

§ 21. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z terenów nieruchomości zamieszkałych, z obszarów zabudowy budynkami jednorodzinnymi i wielolokalowymi do siedmiu lokali włącznie:

1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co dwa tygodnie;

2) bioodpady, w tym odpady zielone:

a) w okresie od 1 kwietnia do 30 września - co dwa tygodnie,

b) w okresie od 1 października do 30 kwietnia - co cztery tygodnie;

3) papier, tektura, szkło, tworzywo sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe - co cztery tygodnie

4) przeterminowane leki - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w wyznaczonych aptekach, w godzinach ich pracy;

5) baterie i akumulatory - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży, w godzinach ich pracy;

6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - w stacjonarnym punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz w punktach ich sprzedaży, w godzinach pracy, dwa razy do roku w mobilnym punkcie w wyznaczonych terminach z terenów nieruchomości;

7) meble i odpady wielkogabarytowe - w punkcie stacjonarnym selektywnego zbierania odpadów w godzinach ich pracy, dwa razy do roku w mobilnym punkcie w wyznaczonych terminach, z terenów nieruchomości;

8) odpady budowlane i rozbiórkowe - w punktach selektywnego zbierania odpadów w godzinach ich pracy,

9) chemikalia i zużyte opony - w punktach selektywnego zbierania odpadów w godzinach pracy;

10) tekstylia i odzież - w punktach selektywnego zbierania odpadów w godzinach pracy.

§ 22. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do pozbywania się nieczystości ciekłych i osadów z przydomowych oczyszczalni z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości, nie rzadziej niż dwa razy do roku, a w przypadku przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z ich instrukcją obsługi.

§ 23. Nieczystości ciekłe odebrane ze zbiorników bezodpływowych należy odtransportować do stacji zlewnej zlokalizowanej przy Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Lnianku.

Rozdział 6.
Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów oraz ilości odpadów wyselekcjonowanych, do których osiągnięcia zobowiązane są podmioty uprawnione

§ 24. Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji pochodzących z terenu gminy Lniano, kierowany do składowania do jednej z trzech regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w regionie tucholsko - grudziądzkim, nie może przekroczyć:

1) do 31 grudnia 2010 r. - nie wiecej niz 75% wagowo calkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji;

2) do 31 grudnia 2013 r. - nie wiecej niż 50% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji;

3) do 31 grudnia 2020 r. - nie wiecej niz 35% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.

Rozdział 7.
Opłaty

§ 25. Szczegółowe zasady stosowania opłat określają uchwały Rady Gminy Lniano w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki opłaty ponoszonej przez wlaścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych.

Rozdział 8.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 26. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe (w tym zwierzęta nieudomowione utrzymywane w charakterze zwierząt domowych) są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także dołożenia starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia.

2. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiazani są do sprawowania nad nimi właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru.

§ 27. 1. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:

1) w odniesieniu do psów:

a) w granicach nieruchomości utrzymywanie psa na uwięzi (łańcuchu bądź w klatce):

b) na terenach użytku publicznego prowadzenie psa na uwięzi, a psa rasy uznawanej za agresywną lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu w nałożonym kagańcu,

c) wnoszenie opłaty od posiadania psów, której wysokość ustala corocznie Rada Gminy,

d) niezwłocznego usuwania spowodowanych przez psy zanieczyszczeń na terenach użytku publicznego;

2) w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:

a) stały i skuteczny dozór,

b) niewprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej, postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystajacych z pomocy psów - przewodników,

c) niewprowadzanie zwierząt domowych na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, plaż, kąpielisk,

d) zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy bądź łańcucha na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem,

e) natychmiastowe usuwanie, przez właścicieli nieruchomości zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp. Nie dotyczy to osób niewidomych i niedowidzących, których przewodnikiem jest pies. Nieczystości umieszczone w opakowaniach ulegających biodegradacji mogą być deponowane w pojemnikach na odpady komunalne,

f) niedopuszczanie do zakłócania ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe.

2. Hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych z produkcji rolniczej.

3. Postanowienia ust. 2 dotyczą także zwierząt nieudomowionych, utrzymywanych w charakterze zwierząt domowych.

§ 28. Za wyłapywanie bezdomnych zwierząt odpowiedzialny jest Urząd Gminy na zasadach przepisów szczególnych.

Rozdział 9.
Wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 29. Na terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

1) przestrzegania obowiązujących przepisów sanitarno - epidemiologicznych;

2) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Z 2003 r. Nr 207, poz.216 ze zm.) i aktami wykonawczymi do tej ustawy;

3) )wytwarzane podczas prowadzenia hodowli odpady i nieczystości będą gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie będą powodować zanieczyszczenia terenu nieruchomości, jak również wód powierzchniowych i podziemnych;

4) przetrzymywanie i prowadzenie hodowli nie będzie powodowało uciążliwości w szczególności zapachowych, hałasu dla współużytkowników oraz użytkowników nieruchomosci sąsiednich.

Rozdział 10.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 30. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania, w miarę potrzeby deratyzacji na terenie nieruchomości.

§ 31. Wójt może określić dodatkowy termin obowiązkowej deratyzacji w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym poprzez zarządzenie, w którym określi szczegółowe obszary jej podlegające.

§ 32. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w uzgodnieniu z wójtem, określi szczegółowe obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz określi, poprzez zarządzenie, termin jej przeprowadzenia.

§ 33. Deratyzacja odbywa się na koszt właściciela nieruchomości.

§ 34. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 35. Traci moc uchwała nr XXXI/236/06 Rady Gminy Lniano z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lniano.

§ 36. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Jan Podwalski


Uzasadnienie

do uchwały Nr XXIV/178/2012 Rady Gminy Lniano z dnia 13 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lniano.


W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2012 r. nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach od dnia 1 lipca 2013 r. będzie funkcjonował nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi, gdzie obowiązek organizacji odbioru odpadów komunalnych przejmie gmina, z mocy prawa - stosownie do art. 6c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 13 wrzesnia 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), Rada Gminy uchwala Regulamin utrzymania czystosci i porządku na terenie gminy Lniano po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego


Regulamin dostosowany został do nowych regulacji prawnych, w szczególności odnosi się do zbierania i odbioru odpadów komunalnych, a także zmodyfikowanych obowiązków właścicieli nieruchomości. Regulamin jest spójny z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023.


Podjęcie przedmiotowej uchwały jest niezbędne ze względu na ujednolicenie systemu gospodarki odpadami komunalnymi na tereie gminy Lniano.

1) zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567 )

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00