Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2012 poz. 3678

Sprawozdanie Starosty Świeckiego

z dnia 11 grudnia 2012r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Starosty Świeckiego za 2012 rok

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Świeckim wykonywała w 2012 roku następujące zadania:

I. Oceny zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu dokonywano na posiedzeniach Komisji, Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i innych spotkaniach w których brali udział członkowie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

Organizacja pracy i procedury opracowane i wdrożone na terenie Powiatu sprawiają że zarówno Starosta jak i pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego mają dostęp i wiedzę o zdarzeniach, istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa. Szefowie służb, straży i inspekcji, pracownicy merytoryczni urzędów gmin zgodnie z Zarządzeniem Nr 420/08 Starosty Świeckiego z dnia 18 czerwca 2008 roku w sprawie organizacji systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach są zobowiązani do niezwłocznego przekazywania informacji o zagrożeniach do Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego.

II. Rocznej analizy i oceny zagrożeń, zdarzeń i prowadzonych działań w obszarze szeroko rozumianego bezpieczeństwa, w tym oceny pracy służb, inspekcji i straży dokonano na sesji Rady Powiatu w dniu 30 maja 2012 roku . Pod obrady sesji przedłożono zbiorczą informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu świeckiego opracowaną na podstawie materiałów przekazanych przez służby i inspekcje powiatowe, urzędy gmin oraz Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego.

Analizy przedstawione wraz z wnioskami na sesji Rady Powiatu obejmowały następujące zagadnienia:

1. Bezpieczeństwo obywateli i porządek publiczny na terenie powiatu.

2. Zabezpieczenie mienia osobistego obywateli oraz mienia publicznego.

3. Działania prewencyjne i ratowniczo - gaśnicze prowadzone przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej i podległą jej Jednostkę Ratowniczo - Gaśniczą oraz jednostki OSP z Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego.

4. Bezpieczeństwo sanitarne.

5. Bezpieczeństwo weterynaryjne.

6. Bezpieczeństwo ekologiczne.

7. Współpraca powiatowych służb, inspekcji i straży ze strukturami zarządzania kryzysowego Starosty.

Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu jest zbiorem informacji uzyskanych bezpośrednio od szefów straży, służb i inspekcji powiatowych oraz od wójtów i burmistrzów. Jest to dokument zawierający największą ilość danych, statystyk i wniosków podsumowujących miniony rok. Zawarte dane dają możliwość dokonania analizy pracy wszystkich podmiotów mających wpływ na bezpieczeństwo. Materiał ten zanim trafi pod obrady Sesji Rady Powiatu jest tematem posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Członkowie Komisji zapoznają się z materiałem i dokonują ostatecznej weryfikacji i oceny.

III. Na posiedzeniach Komisji omawiano tematykę wynikającą z planu pracy Komisji oraz z zapisów ustawy o samorządzie powiatowym. W 2012 roku członkowie Komisji spotkali się trzykrotnie i omawiali następujące tematy.

1. Omówienie planu pracy Komisji na 2012 rok

2. Bezpieczeństwo pożarowe - lokalizacja i stan techniczny hydrantów na terenie powiatu.

3. Omówienie kwestii podziału środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska dla Ochotniczych Straży Pożarnych.

4. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu - opiniowanie pracy Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Świeciu.

5. Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.

6. Informacja o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie powiatu - opiniowanie pracy Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej w Świeciu.

7. Przygotowania do EURO 2012.

8. Ocena współpracy służb, straży i inspekcji powiatowych podczas działań ratowniczych związanych z przejściem przez Gminę Osie trąby powietrznej w dniu 14 lipca 2012 roku.

9. Opiniowanie pracy Komendy Powiatowej Policji, Komendy Powiatowej PSP, Kujawsko - Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Biura Terenowego w Świeciu, służb zarządzania kryzysowego wójtów i burmistrzów.

10. Sprawozdanie z realizacji budżetu w zakresie bezpieczeństwa za 2012 rok.

11. Opiniowanie budżetu w zakresie bezpieczeństwa na 2013 rok.

12. Opracowanie sprawozdania z działalności Komisji za 2012 rok.

IV. W 2012 roku Komisja współdziałała ze strukturami zarządzania kryzysowego Starosty na wielu płaszczyznach w obszarze bezpieczeństwa. Przewodnicząca i członkowie Komisji uczestniczyli w wielu przedsięwzięciach dotyczących bezpośrednio lub pośrednio zapewnieniu bezpieczeństwa i porządku publicznego. Współpraca opierała się przede wszystkim na współdziałaniu z Powiatowym Zespołem Zarządzania Kryzysowego. Członkowie brali udział w zebraniach strażackich, wiejskich i tych w których jednym z elementów były kwestie bezpieczeństwa. Należy podkreślić, że Powiat Świecki realizując zadania własne np. w zakresie promocji i ochrony zdrowia gadżety opracowuje w taki sposób, aby służyły jednocześnie bezpieczeństwu pieszych na drodze.

Ustawowy obowiązek opiniowania prac służb odbywało się na bieżąco podczas posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Komisji Bezpieczeństwa. Należy nadmienić, że zarówno Komisja jak i Zespół zostały powołane na potrzeby Starosty jako osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo na terenie całego powiatu. Są to struktury, które mają służyć Staroście radą, tym samym opiniują pracę służb, straży i inspekcji, wyciągają wnioski i przedstawiają je Staroście.

Ważnym wydarzeniem było spotkanie w dniu 23 listopada br. podsumowujące działania związane z przejściem przez Gminę Osie trąby powietrznej. W ocenie uczestników działań akcja przebiegała sprawnie i skutecznie, a wyciągnięte wnioski w części zostały zrealizowane.

Podsumowując należy nadmienić, że w 2012 roku na działania prewencyjne starostwo przeznaczyło 5000 zł. za które zakupiono nagrody dla finalistów konkursu wiedzy o obronie cywilnej, kolorowani dla dzieci o tematyce bezpieczeństwa na drodze, dofinansowano organizację Kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy dla mieszkańców powiatu.

W przedłożonym sprawozdaniu ujęto ważniejsze przedsięwzięcia zrealizowane przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku w 2012 roku.

Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku


Marzena Kempińska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00