Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2012 poz. 3668

Uchwała nr XXVIII/219/2012 Rady Miasta Włocławek

z dnia 10 grudnia 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Włocławek

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz.1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106 poz. 675, oraz z 2011 r. Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 21, poz. 113, Nr 149 poz. 887, Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku, uchwala się, co następuje:

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Włocławek.

§ 2. Pojęcia i określenia użyte w Regulaminie, należy rozumieć zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Rozdział 2.
WYMAGANIA W ZAKRESIE UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI

§ 3. 1. Na terenie Gminy Miasto Włocławek odpady komunalne zbiera się selektywnie, w systemie dwupojemnikowym. Należy przez to rozumieć segregację odpadów komunalnych w dwóch pojemnikach, bezpośrednio w miejscu ich powstawania w gospodarstwach domowych, na tzw. suche i mokre, za wyjątkiem przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon oraz popiołu.

1) Odpady suche: w ich skład wchodzą powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne, takie jak papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło i opakowania wielomateriałowe. W przypadku odpadów suchych, do pojemników przeznaczonych na te odpady można wrzucać:

a) papier, w tym: gazety i czasopisma, kolorowe magazyny, książki, zeszyty, torebki i worki papierowe, opakowania papierowe typu karton i tektura, prospekty, katalogi, ulotki;

b) metale, w tym: puszki po napojach oraz inne opakowania z metali kolorowych;

c) tworzywa sztuczne, w tym: wykonane z tworzyw sztucznych opakowania po napojach, puste butelki typu PET, opakowania plastikowe po kosmetykach, tubki po paście, opakowania plastikowe po chemii gospodarczej, artykuły gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych, pojemniki i naczynia z tworzyw sztucznych, oczyszczone z resztek żywności opakowania plastikowe, woreczki i reklamówki foliowe;

d) szkło, w tym: szklane butelki po napojach, słoiki po żywności, szklanki, szklane opakowania po kosmetykach, szkło ozdobne;

e) opakowania wielomateriałowe, czyli opakowania wykonane co najmniej z dwóch różnych materiałów, których nie można rozdzielić ręcznie lub przy zastosowaniu prostych metod mechanicznych, w tym: kartony po sokach, mleku itp. produktach;

f) inne odpady suche typu: pieluchy, wata, niedopałki papierosów, guma (nie opony), skóra, drewniane opakowania mieszczące się w pojemniku, tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki), resztki odzieży, tekstylia, zużyte jednorazowe worki do odkurzaczy;

g) inne, które mają podobne właściwości do wymienionych w lit. a-f oraz nie ulegają biodegradacji.

2) Odpady mokre: w ich skład wchodzą powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji. W przypadku odpadów mokrych, do pojemników i worków przeznaczonych na te odpady można wrzucać:

a) ulegające biodegradacji odpady kuchenne, w tym: resztki i obierki warzyw i owoców, resztki po posiłkach, resztki mięsa i ryb, kości, filtry po kawie, fusy po kawie i herbacie, skorupki po jajkach i orzechach;

b) odpady zielone, za wyjątkiem odpadów zielonych pochodzących z pielęgnacji parków, zieleńców, ogrodów przy firmach, szpitalach, szkołach, itp., promenad, bulwarów, stadionów, placów do uprawiania sportów, placów rekreacyjnych, ogrodów botanicznych, ogródków jordanowskich, cmentarzy, pasów zieleni przy ulicach oraz innych otwartych terenów publicznych;

c) inne odpady mokre ulegające biodegradacji, w tym: zużyte ręczniki papierowe, zużyte chusteczki higieniczne, mokry i zabrudzony papier oraz mokry i zabrudzony karton bez dodatków innych materiałów, np. folii, trociny;

d) inne odpady nadające się do kompostowania, czyli biodegradowalne.

2. Na terenie Gminy Miasto Włocławek zbiera się selektywnie następujące rodzaje odpadów komunalnych:

1) papier;

2) metale;

3) tworzywa sztuczne;

4) szkło;

5) opakowania wielomateriałowe;

6) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji;

7) przeterminowane leki i chemikalia;

8) zużyte baterie i akumulatory;

9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

10) meble i inne odpady wielkogabarytowe;

11) odpady budowlane i rozbiórkowe;

12) zużyte opony;

13) odpady zielone;

14) popiół.

3. Przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady zielone i popiół właściciel nieruchomości zobowiązany jest zbierać selektywnie w sposób, o którym mowa w § 15.

4. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości umieści w jednym pojemniku odpady suche łącznie z odpadami mokrymi, wówczas przedsiębiorca odbierający odpady przyjmuje je, jako odpady zmieszane. Odpady zmieszane nie są odpadami selektywnie zebranymi.

5. Papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, odpady zielone pochodzące z pielęgnacji terenów zieleni, skwerów, targowisk itp., z wyjątkiem odpadów pochodzących z czyszczenia ulic i placów, odpady budowlane i rozbiórkowe należy zbierać w pojemnikach, o których mowa w rozdziale 3.

6. Papier, tworzywa sztuczne i szkło właściciel nieruchomości może oddać do utworzonego przez Gminę Miasto Włocławek punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych lub oddać do ogólnodostępnych na terenie miasta pojemników na papier, na tworzywa sztuczne i na szkło, o których mowa w § 6, ust. 8.

§ 4. Właściciele nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Włocławek zapewniają utrzymanie czystości i porządku wykonując obowiązki wynikające z ustawy oraz poprzez:

1) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego;

2) gromadzenie na skraju chodnika, od strony jezdni, błota, śniegu i lodu uprzątniętego z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, z zachowaniem możliwości odpływu wody do kanalizacji, w sposób niezagrażający istniejącej zieleni.

§ 5. 1. Mycie pojazdów mechanicznych poza myjniami może odbywać się na terenie nieruchomości, pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie, zgodnie z przepisami o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ścieki te nie mogą być odprowadzane do zbiorników wodnych lub do gruntu.

2. Naprawy pojazdów mechanicznych poza warsztatami samochodowymi mogą być przeprowadzane w obrębie nieruchomości, jeżeli nie spowodują zanieczyszczenia wód i gleby oraz nie będą uciążliwe dla sąsiadów.

Rozdział 3.
RODZAJE I MINIMALNA POJEMNOŚĆ POJEMNIKÓW PRZEZNACZONYCH DO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI ORAZ NA DROGACH PUBLICZNYCH. WARUNKI ROZMIESZCZANIA TYCH POJEMNIKÓW I ICH UTRZYMANIA W ODPOWIEDNIM STANIE SANITARNYM, PORZĄDKOWYM I TECHNICZNYM

§ 6. 1. Na terenie Gminy Miasto Włocławek ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych:

1) pojemniki o minimalnej pojemności 60 litrów;

2) kontenery o minimalnej pojemności 1000 litrów;

3) worki wykonane z tworzywa sztucznego o minimalnej pojemności 90 litrów;

4) pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o minimalnej pojemności 1000 litrów;

5) kosze uliczne o minimalnej pojemności 20 litrów;

6) worki na zimny popiół wykonane z tworzywa sztucznego o minimalnej pojemności 90 litrów.

2. Pojemniki, o których mowa w ust. 1 powinny spełniać wymagania polskich norm, przede wszystkim posiadać deklarację zgodności z tymi normami wystawioną przez producenta.

3. Właściciele nieruchomości zapewniają:

1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych;

2) ustawienie pojemników do zbierania odpadów komunalnych w miejscach, które nie stanowią utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz są dostępne dla korzystających z tych urządzeń i dla przedsiębiorcy uprawnionego do odbierania odpadów komunalnych;

3) utrzymanie we właściwym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym pojemników.

4. W uzgodnionym terminie właściciel nieruchomości zapewnia przedsiębiorcy odbierającemu odpady swobodny dostęp do pojemników.

5. Do zbierania grupy odpadów suchych stosuje się pojemniki o pojemności 60 litrów, 110 litrów, 120 litrów, 240 litrów, 1100 litrów, 7000 litrów, 10000 litrów.

6. Do zbierania grupy odpadów mokrych stosuje się pojemniki o pojemności 60 litrów, 90 litrów (worki), 110 litrów, 120 litrów, 240 litrów.

7. Do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych stosuje się pojemniki o pojemności 60 litrów, 110 litrów, 120 litrów, 240 litrów, 1100 litrów, 7000 litrów, 10000 litrów.

8. Dla potrzeb dodatkowego wyselekcjonowania z frakcji suchej papieru, tworzyw sztucznych i szkła stosuje się ogólnodostępne na terenie Gminy Miasto Włocławek pojemniki do selektywnej zbiórki:

1) na papier: w ilości minimalnej - jeden ogólnodostępny pojemnik na 1000 do 2000 mieszkańców;

2) na tworzywa sztuczne: w ilości minimalnej - jeden ogólnodostępny pojemnik na 300 do 500 mieszkańców;

3) na szkło: w ilości minimalnej - jeden ogólnodostępny pojemnik na 300 do 500 mieszkańców.

9. Do zbierania komunalnych odpadów budowlanych i rozbiórkowych stosuje się pojemniki o pojemności 1000 litrów, 3500 litrów lub worki wykonane z tworzywa sztucznego o pojemności 1000 litrów.

10. Na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności: chodnikach, parkach, placach i przystankach odpady komunalne powinny być zbierane w koszach ulicznych o pojemności od 20 litrów.

11. W zabudowie zwartej dopuszcza się możliwość wyznaczenia jednego miejsca, na którym zostanie ustawiony pojemnik do gromadzenia odpadów komunalnych dla kilku nieruchomości.

12. Ustawianie i opróżnianie koszy ulicznych przy głównych ciągach pieszych organizują:

1) na osiedlach mieszkaniowych zarządcy tych osiedli;

2) na przystankach i dworcach - zarządcy tych terenów;

3) w obiektach użyteczności publicznej - zarządcy tych obiektów;

4) na terenach komunalnych (drogi publiczne, parki, skwery, cmentarze, parkingi) - zarządcy tych terenów;

13. Za stan sanitarny, techniczny i porządkowy koszy ulicznych odpowiadają podmioty zobowiązane do ich ustawienia.

14. Właściciele nieruchomości, w przypadku braku miejskiej sieci kanalizacyjnej, celem zapewnienia utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, zobowiązani są do zawarcia indywidualnych umów z przedsiębiorcą w zakresie odbioru nieczystości ciekłych.

Rozdział 4.
CZĘSTOTLIWOŚĆ I SPOSOBY POZBYWANIA SIĘ ODPADÓW KOMUNALNYCH I NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH Z TERENU NIERUCHOMOŚCI ORAZ Z TERENÓW PRZEZNACZONYCH DO UŻYTKU PUBLICZNEGO

§ 7. 1. Odpady komunalne powinny być odbierane w terminach, które zapewnią właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do wspólnego użytku. Częstotliwość pozbywania się z nieruchomości odpadów komunalnych powinna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.

2. Właściciele nieruchomości pozbywają się odpadów komunalnych poprzez umieszczenie ich w pojemnikach, o których mowa w niniejszym regulaminie. Następnie odpady te są odbierane przez uprawnionego przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, zgodnie z częstotliwościami, o których mowa w niniejszym rozdziale.

§ 8. Pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb właściciela nieruchomości, jednakże przy częstotliwości wywozu jeden raz na tydzień ustala się, iż minimalne wskaźniki normatywne wynoszą 30 litrów na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy.

§ 9. Komunalne odpady zmieszane, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wytworzone przez właściciela nieruchomości zamieszkałej w zabudowie jednorodzinnej, odbierane są nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu.

§ 10. Komunalne odpady zmieszane, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wytworzone przez właściciela nieruchomości zamieszkałej w zabudowie wielolokalowej odbierane są, nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu.

§ 11. 1. Pojemność pojemników przeznaczonych do zebranych selektywnie odpadów komunalnych powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb właściciela, jednakże:

1) przy częstotliwości wywozu odpadów suchych jeden raz na tydzień minimalne wskaźniki normatywne wynoszą 20 litrów na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy;

2) przy częstotliwości wywozu odpadów mokrych jeden raz na tydzień minimalne wskaźniki normatywne wynoszą 10 litrów na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy.

§ 12. Komunalne odpady zebrane w sposób selektywny, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wytworzone przez właściciela nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej oraz w zabudowie wielolokalowej odbierane są:

1) odpady suche - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu;

2) odpady mokre - nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu;

§ 13. Ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów suchych i mokrych dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz częstotliwość wywozu.

Minimalne wskaźniki normatywne w litrach, przy częstotliwości wywozu.

L.p.

Rodzaj obiektu

Odpady suchenie rzadziej niż dwa razy w miesiącu

Odpady mokrenie rzadziej niżjeden raz w tygodniu

1.

Obiekty gastronomiczne

Liczba miejsc do konsumpcji x 30 l;

Liczba miejsc do konsumpcji x 20 l;

2 .

Placówki handlowe i usługowe

Powierzchnia całkowita lokalu x 4 l/m2;

Powierzchnia całkowita lokalu x 3 l/m2;

3 .

Placówki użyteczności publicznej typu szpitale, przychodnie

Powierzchnia całkowita lokalu x 4 l/m2;

Powierzchnia całkowita lokalu x 3 l/m2;

4 .

Inne placówki użyteczności publicznej, a także pozostałe podmioty prowadzące działalność gospodarczą, inną niż handlowa i usługowa

Liczba zatrudnionych w obiekcie x 12 l;

Liczba zatrudnionych w obiekcie x 4 l;

5 .

Placówki oświatowe

Liczba podopiecznych x 10 l;

Liczba podopiecznych x 4 l;

6 .

Ogrody działkowe (w okresie od 1 marca do 31 października)

Liczba ogródków (działek) x 15 l;

Liczba ogródków (działek) x 7 l;

§ 14. Ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz częstotliwość wywozu.

Minimalne wskaźniki normatywne w litrach, przy częstotliwości wywozu.

L.p.

Rodzaj obiektu

Odpady zmieszanenie rzadziej niż jeden raz w tygodniu

1 .

Obiekty gastronomiczne

Liczba miejsc do konsumpcji x 35 l;

2 .

Placówki handlowe i usługowe

Powierzchnia całkowita lokalu x 5 l/m2;

3 .

Placówki użyteczności publicznej typu szpitale, przychodnie

Powierzchnia całkowita lokalu x 5 l/m2;

4 .

Inne placówki użyteczności publicznej, a także pozostałe podmioty prowadzące działalność gospodarczą, inną niż handlowa i usługowa

Liczba zatrudnionych w obiekcie x 10 l;

5 .

Placówki oświatowe

Liczba podopiecznych x 10 l;

6 .

Ogrody działkowe (w okresie od 1 marca do 31 października)

Liczba ogródków (działek) x 15 l.

§ 15. Ustala się częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów: zielonych, przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i inne odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz popiołu.

L.p.

Rodzaj odpadu

Domy jednorodzinne

Budynki wielolokalowe

Nieruchomości,na których nie zamieszkują mieszkańcy,a na których powstają odpady komunalne

1.

Odpady zielone pochodzące z pielęgnacji parków, zieleńców, stadionów, placów do uprawiania sportów, placów rekreacyjnych, ogródków jordanowskich, itp., z wyjątkiem odpadów pochodzących z czyszczenia ulic i placów

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Właściciel nieruchomości powinien oddać opady zielone do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.Właściciel nieruchomości może zamówić odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

2.

Przeterminowane leki

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Przeterminowane leki należy gromadzić w specjalnych pojemnikach ustawionych w aptekach, które przystąpiły do akcji zbierania tego typu odpadów.Przeterminowane leki można też oddać do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

3.

Chemikalia

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpaduChemikalia (np. farby, lakiery, kleje, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, aerozole, środki czyszczące, środki chemiczne, wywabiacze plam, środki do konserwacji drewna oraz opakowania po tych substancjach, itp. niebezpieczne substancje) właściciel nieruchomości zobowiązany jest oddać do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

4.

Zużyte baterie i akumulatory

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.W przypadku tego rodzaju odpadów należy postępować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U z 2009 r. Nr 79 poz. 666 ze zm.).Baterie i akumulatory można także oddać do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.W przypadku tego rodzaju odpadów należy postępować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U z 2009 r. Nr 79 poz. 666 ze zm.).

5.

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.W przypadku tego rodzaju odpadów należy postępować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. nr 180 poz. 1495 ze zm.).Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny można także dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

6.

Meble i inne odpady wielkogabarytowe

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Meble i inne odpady wielkogabarytowe można dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.Właściciel nieruchomości może zamówić odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

7.

Zużyte opony

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Zużyte opony właściciel nieruchomości zobowiązany jest oddać do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

8.

Odpady budowlane i rozbiórkowe

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów nastąpi na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

9.

Popiół

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Popiół można dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Za każdym razem, kiedy zajdzie potrzeba pozbycia się odpadu.Odbiór tego rodzaju odpadów na podstawie indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i wpisanym do rejestru działalności regulowanej lub działającym na podstawie zezwolenia na transport tego rodzaju odpadów.

§ 16. Częstotliwość odbierania przez przedsiębiorcę odpadów znajdujących się w ogólnodostępnych, rozmieszczonych na terenie miasta, pojemnikach na papier, tworzywa sztuczne i szkło.

Rodzaj pojemnika

Częstotliwość pozbywania się odpadów

Ogólnodostępny pojemnik na papier

nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu

Ogólnodostępny pojemnik na tworzywa sztuczne

nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu

Ogólnodostępny pojemnik na szkło

nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu

§ 17. Dopuszcza się wyposażenie nieruchomości w mniejszą ilość pojemników, niż wynikająca z wyliczenia wg normatywów, o ile zwiększy się proporcjonalnie częstotliwość wywozu odpadów.

§ 18. 1. Właściciele nieruchomości zamieszkałych pozbywają się z terenu nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych poprzez gromadzenie odpadów w pojemnikach i przekazywanie ich przedsiębiorcy wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, z którym Gmina Miasto Włocławek podpisała umowę na odbieranie i zagospodarowanie odpadów. Właściciele nieruchomości nie przekazują zmieszanych odpadów komunalnych do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz do ogólnodostępnych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Nie wrzucają zmieszanych odpadów komunalnych do pojemników na odpady suche lub do pojemników na odpady mokre.

2. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do pozbywania się odpadów w sposób określony w niniejszym regulaminie, przy czym przekazywanie odpadów następuje na podstawie indywidualnej umowy właściciela nieruchomości z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej. Właściciele nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie zamieszkują mieszkańcy nie oddają odpadów wytworzonych na tej nieruchomości do:

1) punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych utworzonego przez Gminę Miasto Włocławek;

2) koszy ulicznych;

3) ogólnodostępnych pojemników na papier, tworzywa sztuczne i szkło;

4) pojemników i kontenerów należących do właścicieli nieruchomości zamieszkałych;

5) pojemników należących do Gminy Miasto Włocławek.

§ 19. Treść § 7 - § 18 stosuje się odpowiednio do właścicieli nieruchomości, na których częściowo zamieszkują mieszkańcy oraz na których częściowo nie zamieszkują mieszkańcy.

§ 20. Ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na drogach publicznych od 20 litrów, z częstotliwością opróżniania nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu.

§ 21. 1. Właściciele nieruchomości mają obowiązek systematycznego usuwania nieczystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego, z częstotliwością ustaloną ze stacją zlewną przez przedsiębiorcę odbierającego nieczystości ciekłe.

2. Częstotliwość wywozu nieczystości ciekłych należy ustalić w taki sposób, aby zapobiec przepełnieniu się zbiornika i przelaniu się nieczystości lub przeniknięciu do gruntu.

Rozdział 5.
INNE WYMAGANIA WYNIKAJĄCE Z WOJEWÓDZKIEGO PLANU GOSPODARKI ODPADAMI

§ 22. Właściciele nieruchomości powinni zapobiegać powstawaniu zmieszanych odpadów i ograniczać ilość odpadów, a także podjąć działania mające na celu ułatwienie poddania procesom odzysku wytworzonych odpadów, w tym poprzez selektywne zbieranie odpadów, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

Rozdział 6.
OBOWIĄZKI OSÓB UTRZYMUJĄCYCH ZWIERZĘTA DOMOWE, MAJĄCE NA CELU OCHRONĘ PRZED ZAGROŻENIEM LUB UCIĄŻLIWOŚCIĄ DLA LUDZI ORAZ PRZED ZANIECZYSZCZENIEM TERENÓW PRZEZNACZONYCH DO WSPÓLNEGO UŻYTKU

§ 23. 1. Osoby utrzymujące lub opiekujące się zwierzętami domowymi są zobowiązani do:

1) wyeliminowania sytuacji, które:

a) stwarzają lub stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi oraz innych zwierząt;

b) stanowią uciążliwość dla osób trzecich;

c) powodują zanieczyszczenie terenów i pomieszczeń przeznaczonych do użytku publicznego.

2) zapewnienia właściwej opieki nad zwierzętami w celu niedopuszczenia do zniszczeń i zanieczyszczeń na nieruchomościach oraz na terenach i w obiektach użyteczności publicznej;

3) natychmiastowego uprzątnięcia odchodów i nieczystości pozostawionych przez zwierzę, a uprzątnięte odchody wrzucać do pojemników komunalnych lub do specjalnie do tego przeznaczonych koszy - nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psów przewodników;

4) wywieszenia tablic ostrzegawczych na bramach posesji bądź drzwiach domów lub mieszkań, w przypadku utrzymywania psów agresywnych czy obronnych. Na tablicach należy umieścić napis: "UWAGA! ZŁY PIES";

5) wyprowadzania psów na smyczy. Zwolnienie ze smyczy dopuszcza się tylko na terenach niezabudowanych i niezagospodarowanych, w przypadku spełnienia jednocześnie następujących wymogów:

a) pies jest w kagańcu;

b) właściciel sprawuje bezpośrednią i pełną kontrolę nad zachowaniem zwierzęcia.

Wymóg ten nie dotyczy psów znajdujących się na terenach nieruchomości nieudostępnionych do wspólnego użytku, takich jak: ogrodzone tereny posesji prywatnych i zakładów pracy. Ogrodzenie powinno być szczelne, uniemożliwiające samowolne wydostanie się zwierzęcia.

2. Szczepienia ochronne psów określają odrębne przepisy.

3. Zasady przewożenia zwierząt środkami komunikacji zbiorowej określają przewoźnicy świadczący te usługi.

Rozdział 7.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE UTRZYMYWANIA ZWIERZĄT GOSPODARSKICH NA TERENACH WYŁĄCZONYCH Z PRODUKCJI ROLNICZEJ W GRANICACH GMINY MIASTO WŁOCŁAWEK, W TYM TAKŻE ZAKAZU ICH UTRZYMYWANIA NA OKREŚLONYCH OBSZARACH LUB W POSZCZEGÓLNYCH NIERUCHOMOŚCIACH

§ 24. 1. Na terenie Gminy Miasto Włocławek, poza terenami nieruchomości, zabudowanymi wyłącznie budynkami wielorodzinnymi oraz poza strefą ochrony konserwatorskiej, dopuszcza się hodowlę następujących ilości zwierząt gospodarskich:

1) drób - do 30 sztuk;

2) króliki - 1 samiec i 2 samice wraz z młodzieżą od tych samic;

3) trzoda chlewna - do 2 szt.;

4) konie - do 2 szt.;

5) bydło - 1 szt.;

6) kozy, owce - do 2 szt.

2. Hodowla zwierząt powinna być usytuowana i prowadzona w taki sposób, aby nie pogarszała warunków zdrowotnych, sanitarnych i porządkowych otoczenia, nie powodowała zanieczyszczenia gleby, wody oraz innych uciążliwości dla ludzi zamieszkujących sąsiednie nieruchomości, w szczególności:

1) odległość pomieszczeń ze zwierzętami, od granicy działki sąsiedniej, drogi, bądź ciągu pieszego, nie może być mniejsza niż 7 m;

2) odległość pomieszczeń ze zwierzętami, od budynków mieszkalnych sąsiednich nieruchomości, nie może być mniejsza niż:

a) 10 m - przy hodowli drobiu w ilości 10 szt.;

b) 20 m - przy hodowli drobiu w ilości powyżej 10 szt.;

c) 15 m - przy hodowli trzody chlewnej w ilości 2 szt.;

d) 15 m - przy hodowli królików;

3. Ścieki z pomieszczeń dla zwierząt gospodarskich, o ile nie mogą być odprowadzane do urządzeń kanalizacyjnych, winny być odprowadzone z zachowaniem wymagań określonych w odrębnych przepisach.

4. Wybiegi dla zwierząt gospodarskich winny być ogrodzone siatką drucianą lub innym odpowiednim ogrodzeniem, w sposób uniemożliwiający przedostanie się zwierząt poza obręb wybiegu.

5. Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane przeznaczone do hodowli zwierząt gospodarskich, określają odrębne przepisy budowlane.

6. Właściciel lub użytkownik zwierząt gospodarskich wykorzystywanych do wykonywania usług przewozowych i rekreacyjnych zobowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odchodów i nieczystości pozostawionych przez zwierzę.

7. Zabrania się na terenie Gminy Miasto Włocławek hodowli zwierząt futerkowych mięsożernych.

8. Zasady wymienione w § 24, poza wymaganiami dotyczącymi czystości i porządku, nie dotyczą placówek i zakładów utrzymujących zwierzęta do celów badawczych i naukowych, a także zwierzyńców, schronisk dla zwierząt, cyrków oraz klubów sportowych.

9. Zasady wymienione w § 24 nie naruszają uprawnień Powiatowego Lekarza Weterynarii do wydawania decyzji o likwidacji hodowli zwierząt, w przypadkach przewidzianych przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 213 poz. 1342 z późn. zm.)

Rozdział 8.
OBSZARY PODLEGAJĄCE OBOWIĄZKOWEJ DERATYZACJI I TERMINY JEJ PRZEPROWADZANIA

§ 25. 1. Wyznacza się zabudowany obszar Gminy Miasto Włocławek, jako obszar podlegający obowiązkowi przeprowadzania deratyzacji w terminach od 15 marca do 15 kwietnia oraz od 15 września do 15 października.

2. Powyższy obowiązek zostanie wykonany, jeżeli właściciel nieruchomości wyłoży trutkę przeciw gryzoniom w dniu 15 marca i pozostawi ją do 15 kwietnia oraz wyłoży ją w dniu 15 września i pozostawi ją do dnia 15 października.

3. Deratyzację przeprowadza się w następujących obiektach znajdujących się na terenie nieruchomości:

1) węzły ciepłownicze i przyłącza;

2) urządzenia kanalizacyjne i kolektory sanitarne;

3) korytarze;

4) pomieszczenia piwniczne;

5) zsypy i komory zsypowe

6) osłony śmietnikowe;

7) pomieszczenia produkcyjne;

8) magazyny.

Rozdział 9.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 26. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Włocławek.

§ 27. Traci moc uchwała nr 120/XII/2007 Rady Miasta Włocławka z dnia 26 listopada 2007 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Włocławek i Uchwała nr 34/XVI/2008 Rady Miasta Włocławek z dnia 31 marca 2008 r. w sprawie zmiany uchwały dotyczącej regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Włocławek.

§ 28. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Włocławek.

Przewodniczący Rady Miasta


Stanisław Wawrzonkoski


Uzasadnienie

Przedłożony projekt uchwały zawiera uregulowania wymagane ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. Nr 391) oraz zmiany dokonane w wyniku dostosowania zapisów regulaminu do linii orzecznictwa sądów administracyjnych. Zgodnie z przepisami ustawy regulamin zaopiniowany został pozytywnie przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Włocławek, obejmuje system selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Uwzględnia również postulaty zgłaszane przez mieszkańców, zarządców nieruchomości i przez Straż Miejską we Włocławku do treści dotychczas obowiązującej uchwały. W związku z powyższym, zasadne jest podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00