Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2012 poz. 3658

Uchwała nr XXV/205/12 Rady Miejskiej Ciechocinka

z dnia 19 listopada 2012r.

w sprawie zmiany Statutu Gminy Miejskiej Ciechocinek

Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 1997r., Nr 78,poz. 483, z 2001r., nr 28, poz.319, z 2006r., Nr 200, poz.1471oraz z 2009r. Nr 114, poz.946) oraz art. 3 ust. 1 i art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567)Rada Miejska Ciechocinka uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale z dnia 11 czerwca 2003 r. Statut Gminy Miejskiej Ciechocinek (Dz.Urz.Woj. Kuj.- Pom. Nr 123, poz.1746, z 200 6r., Nr 134, poz. 2014, z 2008 r., Nr 18, poz. 243, nr 55, poz. 284, Nr 111, poz.1812, oraz z 2009 r., nr 131, poz. 2335) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 3 pkt 8 otrzymuje następujące brzmienie:

"8) ustawa - ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r., poz. 567)";

2) w § 4 ust.1 otrzymuje następujące brzmienie:

"1. Gmina położona jest w województwie kujawsko-pomorskim w powiecie aleksandrowskim i obejmuje obszar o powierzchni 1526 ha.";

3) § 11 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 11. Rada w drodze uchwały może nadać medal honorowy osobie szczególnie zasłużonej dla Miasta.";

4) § 12 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 12. Zasady i tryb nadania honorowego obywatelstwa i nadania medalu honorowego określają odrębne uchwały Rady.";

5) w § 14 ust.1 otrzymuje następujące brzmienie:

"1. W celu wykonywania zadań Gmina może tworzyć jednostki organizacyjne i zawierać umowy z innymi podmiotami.";

6) w §19 ust.1 otrzymuje następujące brzmienie:

" 1. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz przez Burmistrza wykonującego jej uchwały.";

7) w § 24 po pkt 7 dopisuje się pkt 8 i pkt 9 w następującym brzmieniu:

"8) zapoznaje radnych z treścią korespondencji wpływającej do Rady,

9) przekazuje skargi na działalność Burmistrza oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do Komisji Rewizyjnej w celu przygotowania projektu rozstrzygnięcia zgodnie z § 94 pkt 4";

8) w § 26 ust.2 otrzymuje następujące brzmienie:

"2. Rada może upoważnić w drodze uchwały inną niż Przewodniczący osobę do reprezentowania jej na zewnątrz.";

9) skreśla się § 27;

10) w §32 ustęp 4 otrzymuje następujące brzmienie:

"4. Sesje nadzwyczajne mogą być zwołane na wniosek Burmistrza lub co najmniej 4 radnych. Wniosek powinien określać przedmiot obrad sesji nadzwyczajnej oraz projekt uchwały lub uchwał, jeżeli wnioskodawca przewiduje podjęcie uchwały lub uchwał na sesji nadzwyczajnej.";

11) w § 51 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:

"2. Nad wnioskiem formalnym nie prowadzi się dyskusji.";

12) § 57 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 57. 1. Pracownicy Biura Organów Samorządowych sporządzają protokół sesji.

2. Przebieg sesji jest nagrywany i zapisywany na urządzeniach służących do zapisu dźwięku, a zapis jest przechowywany przez Urząd Miejski w Ciechocinku przez 5 lat.";

13) § 58 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 58.1. Protokół sesji musi wiernie odzwierciedlać jej przebieg.

2. Protokół sesji powinien w szczególności zawierać:

1) numer, datę i miejsce odbywania sesji, godzinę jej rozpoczęcia i zakończenia oraz wskazywać numery uchwał, imię i nazwisko przewodniczącego obrad i protokolanta (protokolantów),

2) stwierdzenie prawomocności posiedzenia,

3) imiona i nazwiska nieobecnych członków Rady z ewentualnym podaniem przyczyn nieobecności,

4) odnotowanie przyjęcia protokołu poprzedniej sesji,

5) ustalony porządek obrad,

6) przebieg obrad, a w szczególności treść wystąpień oraz teksty zgłoszonych, jak również uchwalonych wniosków, a nadto odnotowanie faktów zgłoszenia pisemnych wystąpień,

7) przebieg głosowania z wyszczególnieniem liczby głosów: "za", "przeciw" i "wstrzymujących się" oraz "głosów nieważnych" ,

8) wskazanie wniesienia przez radnego zdania odrębnego do treści uchwały,

9) podpis przewodniczącego obrad i osoby sporządzającej protokół.";

14) w § 59:

a) ustęp 1 otrzymuje następujące brzmienie:

"1. Na najbliższej sesji Radni mogą zgłaszać poprawki lub uzupełnienia do protokołu poprzedniej sesji.

b) skreśla się ustęp 2;

c) ustęp 3 otrzymuje następujące brzmienie:

"3. Rada może podjąć uchwałę o przyjęciu protokołu poprzedniej sesji po rozpatrzeniu poprawek i uzupełnień, o których mowa mowa w ust. 1.";

15) w § 60:

a) skreśla się ustęp 2;

b) ustęp 3 otrzymuje następujące brzmienie:

"3. Wyciągi protokołu sesji oraz kopie uchwał Przewodniczący doręcza tym podmiotom, które są zobowiązane do określonych działań wynikajacych z tych dokumentów.";

16) skreśla się § 62;

17) w § 63:

a) w ust.1 po punkcie 4 dopisuje się punkt 5 następującej treści:

"5) Przewodniczący";

b) skreśla się ustęp 4;

c) ustęp 6 otrzymuje następujące brzmienie:

"6. Projekt uchwały wniesionej przez podmioty wymienione w ust. 1 pkt 2, 4 i 5 wymaga opinii komisji Rady właściwej dla przedmiotu uchwały oraz Burmistrza. Opinia Burmistrza nie jest wymagana w odniesieniu do uchwał dotyczących wewnętrznej organizacji Rady oraz rozstrzygnięcia skarg na działalność Burmistrza.";

d) ustęp 7 otrzymuje następujące brzmienie:

"7. Projekt uchwały wniesiony przez Komisję lub Komisje Rady wymaga opinii pozostałych Komisji oraz opinii Burmistrza.";

e) ustęp 8 otrzymuje następujące brzmienie:

"8. Projekt uchwały powinien być dostarczony do Biura Organów Samorządowych na 14 dni przed terminem sesji, na której ma być rozpatrywany.";

f) dodaje się ustęp 9 następującej treści:

"9. Przed głosowaniem inicjator może wycofać projekt uchwały."

18) w § 67 ustęp 4 otrzymuje następujące brzmienie:

"4. Treść uchwał podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz udostępnia się w Biurze Organów Samorządowych, a ponadto uchwały ogłasza się również zgodnie z odrębnymi przepisami prawa.";

19) w § 68 skreśla się ustęp 2;

20) § 78 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 78.1. Komisje stałe działają zgodnie z rocznym planem pracy zatwierdzonym przez Radę. Komisje przedstawiają Radzie sprawozdanie ze swojej działalności raz w roku do dnia 31 marca roku następnego oraz na każde żądanie. Plan pracy na kolejny rok komisje przedkładają Radzie najpóźniej do 31 grudnia roku poprzedniego.

2. Rada może nakazać komisjom dokonanie w planie pracy stosownych zmian i przedstawienie ich na najbliższej sesji.";

21) w § 85 skreśla się ustęp 5

22) w § 88 ustęp 3 otrzymuje następujące brzmienie:

"3. W sprawach dotyczących Gminy i jej mieszkańców radni mogą przyjmować mieszkańców Gminy w siedzibie Urzędu w terminach podanych do publicznej wiadomości."

23) § 94 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 94. Komisja Rewizyjna wykonując zadania, o których mowa w § 93, w szczególności:

1) kontroluje działalność Burmistrza i jednostek organizacyjnych Gminy;

2) dokonuje oceny pracy Burmistrza na podstawie:

a) sprawozdań i informacji Burmistrza o wykonaniu uchwał Rady,

b) opinii innych komisji Rady w sprawie skutków podjętych i wykonywanych zarządzeń Burmistrza,

c) wyników kontroli zewnętrznych i wewnętrznych Burmistrza i jednostek organizacyjnych Gminy;

3) występuje do Rady o wyrażenie zgody na zainicjowanie kontroli zewnętrznej lub wewnętrznej Burmistrza i jednostek organizacyjnych Gminy;

4) przygotowuje projekty uchwał Rady w sprawach skarg na działalność Burmistrza i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, współpracując w tym zakresie z właściwymi komisjami Rady;

5) opiniuje wykonanie budżetu Gminy i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi;

6) opiniuje wnioski w innych sprawach, zgodnie z przepisami prawa;"

24) § 95 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 95. Komisja Rewizyjna kontroluje działalność Burmistrza z punktu widzenia interesów Gminy, uwzględniając kryteria zgodności z prawem, celowości, gospodarności, rzetelności, sprawności organizacyjnej, a ponadto w zakresie:

1) wykonywania przez Burmistrza uchwał Rady w sprawie skarg składanych na działalność Burmistrza do Rady;

2) rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków przez Burmistrza;

3) realizacji interpelacji i wniosków radnych.

25) § 123 otrzymuje następujące brzmienie:

"§ 123.1. Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.

2. Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji podlegają udostępnieniu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

3. Dokumenty z zakresu działania Rady udostępnia się w Biurze Organów Samorządowych w dniach pracy urzędu w godzinach przyjęć interesantów.

4. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza oraz Urzędu udostępniane są we właściwych referatach Urzędu Miejskiego w dniach i godzinach przyjmowania interesantów

5. Z dokumentów wymienionych w ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy, wyciągi, kserokopie, a także mogą je fotografować.

6. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może odbywać się wyłącznie w Urzędzie i w asyście pracownika Urzędu.

7. Ponadto dokumenty, o jakich mowa w niniejszym paragrafie, są również dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego.

26) po rozdziale VIII dodaje się rozdział VIIIa "Tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg na działalność Burmistrza oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych" następującej treści:

"Rozdział VIIIa Tryb rozpatrywania przez Radę Miejską skarg na działalność Burmistrza oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych

§ 122a. 1.Skargi składane na działalność Burmistrza oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych Przewodniczący przekazuje do Komisji Rewizyjnej w celu przygotowania projektu rozstrzygnięcia.

2. Komisja Rewizyjna analizuje zarzuty zawarte w skardze, a w razie potrzeby może wysłuchać skarżącego, a także poprosić Burmistrza lub inne osoby o złożenie wyjaśnień lub przedstawienie niezbędnych dokumentów.

3. Komisja Rewizyjna przygotowuje projekt uchwały Rady Miejskiej o rozpatrzeniu skargi wraz z uzasadnieniem, współpracując w tym zakresie z właściwymi komisjami Rady.

4. Skarżący jest zawiadamiany o terminie sesji Rady Miejskiej, na której będzie rozpatrywany projekt uchwały o rozpatrzeniu skargi."

27) skreśla się rozdział IX Pracownicy samorządowi.

§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

PRZEWODNICZĄCA RADY MIEJSKIEJ


Aldona Nocna

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00