Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2010 nr 86 poz. 1024

Sprawozdanie Wójta Gminy Bukowiec

z dnia 15 marca 2010r.

z wykonania budżetu gminy za 2009 rok

Informacja ogólna o budżecie gminy za 2009 rok

Budżet gminy Bukowiec na rok 2009 Rada Gminy Bukowiec przyjęła Uchwałą Nr XXIV/131/08 z dnia 29 grudnia 2008r. w następującym układzie:

1. Dochody 12.637.801,00 zł
- majątkowe 1.005.800,00 zł
- bieżące 11.632.001,00 zł
Dochody obejmują:
a) dotacje na zadania zlecone, wg porozumień i subwencje 8.033.547,00 zł
b) dochody własne 4.604.254,00 zł

2. Wydatki 14.172.851,00 zł
w tym:
a) wydatki bieżące 11.112.801,00 zł
w tym: - rezerwa do 1% planu wydatków - 20.000,00 zł
- rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym 15.000,00 zł
b) wydatki majątkowe 3.060.050,00 zł w tym: rezerwa celowa do 5% - 180.000,00 zł

3. Planowany deficyt 1.535.050,00 zł

W okresie sprawozdawczym, na podstawie decyzji otrzymywanych z Ministerstwa Finansów i Wojewody Kujawsko-Pomorskiego i aktualizacji planu dochodów zwiększono plan dochodów o kwotę 990.025,98 zł (dotacje na zadania zlecone - 293.315,00 zł, dotacje na zadania własne - 215.439,00 zł, cześć oświatowa subwencji ogólnej - 145.288,00 zł, dochody własne 488.197,00 zł oraz zmniejszono o 152.213,02 zł - dotacje z funduszy celowych i innych źródeł). Po zmianach plan dochodów na 31 grudnia 2009r. stanowił kwotę 13.627.826,98.
Na dzień 31 grudnia 2009 r. dochody wykonano w wysokości 13.511.274,27 zł co stanowi 99,14 % zakładanego planu. Dochody niezrealizowano to kwota 116.552,71 zł. Wykonanie dochodów jest niższe niż planowano, ponieważ środki z z budżetu Unii Europejskiej na realizację zadania "Remont istniejących budynków w celu utworzenia wiejskich ośrodków kulturalno
- rekreacyjnych w m. Budyń, Krupocin, Plewno, Polskie Łąki, Tuszynki - I etap" zostaną przekazane po złożeniu wniosku o płatność. Wniosek ten zostanie złożony po weryfikacji postępowania przetargowego przez Urząd Marszałkowski w Toruniu. Ponadto 31 grudnia 2009 r. złożono wniosek o płatność końcową zadania "Przebudowa drogi gminnej Nr 030904C Krupocin - Branica", wnioskowano o pozostałe 5% planowanej dotacji w kwocie 24.999,14 zł.
Plan wydatków uchwalony przez Radę Gminy na dzień 1 stycznia 2009r. wynosił 14.172.851,00 zł. Wzrost planu wydatków w analizowanym okresie nastąpił w związku z korektą planu dochodów budżetowych. Ponadto, dokonano przesunięć wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej zgodnie z potrzebami zgłaszanymi przez jednostki organizacyjne i referaty Urzędu Gminy. W okresie sprawozdawczym zwiększono wydatki o kwotę 719.949,33 zł z tego:
a) zmniejszenie wydatków - zmniejszenie deficytu - 270.076,65 zł
b) zwiększenia wydatków na podstawie korekty planu dochodów - 990.025,98 zł

Po zmianie plan wydatków na 31 grudnia 2009r. stanowił 14.892.800,33 zł

Wyszczególnienie

Plan

% Planu

Wykonanie

% Wykonania

Urząd Gminy

6 541 849,04

43,93%

6 194 321,80

43,38%

Zespół Obsługi Oświaty

5 663 029,00

38,03%

5 471 072,69

38,31%

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

2 687 922,29

18,05%

2 614 324,95

18,31%

Razem

14 892 800,33

100,00%

14 279 719,44

95,88%

Wykonanie wydatków ogółem wynosi 14.279.719,44 zł , co stanowi 95,88% rocznego planu z czego:
a) wykonanie wydatków Urzędu Gminy - 6.194.321,80 zł, czyli 94,69% rocznego planu tej jednostki i 43,38% rocznego planu wydatków ogółem,
b) wykonanie wydatków Zespołu Obsługi Oświaty - 5.471.072,69 zł co stanowi 96,61% rocznego planu tej jednostki i 38,31% rocznego planu ogółem,
c) wykonanie wydatków Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej - 2.614.324,95 zł, tj. 97,26% rocznego planu tej jednostki i 18,31% rocznego planu ogółem,

Niewykonane wydatki stanowią kwotę 613.080,89 zł z tego:
Urząd Gminy 347.527,24 zł
Oświata 191.956,31 zł
GOPS 73.597,34 zł

W 2009 r. Rada Gminy Uchwałą Nr XXXVII/210/09 z dnia 21 grudnia 2009 r. przyjęła wykaz wydatków w kwocie 168.212,00 zł, które nie wygasają z upływem 2009 r.
Zaplanowane wydatki:
a) opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy w wysokości 64.660,00 zł, planowano termin realizacji do 30 września 2010 r,
b) remont budynku szkoły podstawowej w Przysiersku w kwocie 98.879,00 zł, termin realizacji do 31 maja 2010 r,
c) nadzór inwestorski budynku szkoły podstawowej w Przysiersku w kwocie 4.673,00 zł, termin realizacji do 31 maja 2010 r.
Powyższe zadania zostały ujęte w planie wydatków na 2009 r, nie zostały jednak zakończone w terminie, w związku z powyższym pojawiła się konieczność przesunięcia realizacji tych zadań na rok 2010.

Niewykonane dochody w wysokości 116.552,71 zł oraz niewykonane wydatki w kwocie 613.080,89 zł dają za 2009 rok nadwyżkę w wysokości 496.528,18 zł. Szczegółowe dane z wykonania wydatków gminy przedstawiają załączniki Nr 6, Nr 7 i Nr 8 do niniejszego sprawozdania.
Budżet gminy po zmianach przedstawiał się następująco:
1. Planowane dochody 13.627.826,98 zł
2. Planowane wydatki 14.892.800,33 zł
3. Planowany deficyt 1.264.973,35 zł
Źródła pokrycia planowanego deficytu w kwocie 1.264.973,35 zł:
- kredyt bankowy długoterminowy 220.000,00 zł
- kredyt bankowy długoterminowy 629.000,00 zł
- przychody z innych rozliczeń (wolne środki) 350.000,00 zł
- pożyczka długoterminowa z WFOŚiGW 65.973,35 zł

Wykonanie budżetu za 2009 rok wyniosło:
1. Dochody budżetu 13.511.274,27 zł
2. Wydatki budżetu 14.279.719,44 zł
3. Deficyt budżetu 768.445,17 zł

Planowany deficyt w 2009 roku wynosił 1.264.973,35 zł, zaciągnięto kredyty bankowe i pożyczki długoterminowe w wysokości 914.973,35 zł. Zestawienie wykonanych dochodów i wydatków stanowi nadwyżkę budżetu, który wynosi 496.528,18 zł. Wolne środki z lat ubiegłych stanowiły kwotę 841.973,88 zł. Z wygospodarowanych środków własnych tj. kwoty 841.973,88 zł dokonano spłat pożyczek, kredytów i obligacji komunalnych w roku 2009 w wysokości 482.714,00 zł. Pozostała kwota tj. 359.259,88 zł pozostała przeznaczona w kwocie 350.000,00 zł jako źródło pokrycia deficytu 2009 r., natomiast kwota 9.259,88 zł jako wolne środki pozostaje na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów i wyemitowanych obligacji komunalnych w roku 2010 i lata następne. Reasumując, na dzień 31 grudnia 2009 r. gmina Bukowiec z wykonania dochodów i wydatków wygospodarowała kwotę 496.528,18 zł oraz wolne środki 9.259,88 zł, tj. łącznie 505.788,06 zł zgodnie z sprawozdaniem Rb-NDS za 2009 rok.
Wygospodarowane wolne środki 505.788,06 zł pozostają na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów i wyemitowanych obligacji komunalnych w roku 2010 i na lata następne.

Wykonanie dochodów według źródeł przedstawia Załącznik Nr 5 sporządzony w formie tabeli, który zawiera plan i wykonanie dochodów oraz procent wykonania poszczególnych dochodów do planu. Tabela ilustruje również stan nadpłat i zaległości w zobowiązaniach podatkowych i wpływach nie podatkowych. W tabeli uwzględniono również skutki, jakie dla budżetu powodują obniżone przez Radę Gminy w podatkach górne stawki ustawowe, skutki udzielonych ulg i zwolnień oraz skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy (umorzenia, rozłożenia na raty i odroczenia).

Plan i wykonanie budżetu gminy na 31 grudnia 2009r

1.

Planowane dochody

13 627 826,98

Wykonane dochody

13 511 274,27

2.

Planowane wydatki

14 892 800,33

Wykonane wydatki

14 279 719,44

3.

Planowany deficyt

- 1 264 973,35

Deficyt budżetu

- 768 445,17

4.

Planowane przychody

1 756 947,23

Wykonane przychody

1 756 947,23

5.

Planowane rozchody

482 714,00

Wykonane rozchody

482 714,00

6.

Finansowanie

1 274 233,23

Finansowanie

1 274 233,23

infoRgrafika

Stan środków pieniężnych na rachunkach bankowych na dzień 31 grudnia 2009r. wynosi:

1.

Rachunek podstawowy budżetu Urzędu Gminy

790 991,77

2.

Rachunek podstawowy Zespołu Obsługi Oświaty

0,00

3.

Rachunek podstawowy Zakładu Gospodarki Komunalnej

65 570,66

4.

Rachunek podstawowy Gminnej Przychodni w Bukowcu

197 160,55

5.

Rachunek podstawowy Gminnej Biblioteki Publicznej w Bukowcu

79,02

6.

Rachunek podstawowy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

0,00

7.

Rachunek Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Urzędu Gminy

47 869,28

8.

Rachunek Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Zespołu Obsługi Oświaty

48 331,16

9.

Rachunek Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Zakładu Gospodarki Komunalnej

17,09

10.

Rachunek pomocniczy Gminnej Przychodni w Bukowcu

7 202,27

11.

Rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

31 640,94

12.

Rachunek Depozytowy - Urząd Gminy

65 793,69

13.

Lokata krótkoterminowa typu O/N - Urząd Gminy

0,00

14.

Lokaty terminowe - Gminna Przychodnia w Bukowcu

179 378,92

15.

Zaliczka alimentacyjna

0,00

16.

Program Uczeń na wsi

57 811,92

17.

Niewygasające wydatki

168 212,00

18.

Środki z Funduszu Pracy z przeznaczeniem na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

3 243,66

Rada Gminy uchwałą Nr XXIV/131/08 z dnia 29 grudnia 2008 r. udzieliła Wójtowi Gminy upoważnień w następujących sprawach:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000,00 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) z tytułu umów, których realizacja zadań w roku 2010 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 r.,
b) na sfinansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich,
3) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w zakresie przeniesień między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków pomiędzy działami,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę bankową.

Ad 1) W 2009 r. Wójt Gminy nie skorzystał z upoważnienia do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu.
Ad 2) W analizowanym okresie sprawozdawczym Wójt Gminy nie zaciągał zobowiązań na sfinansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich. Wójt nie zaciągał również zobowiązań z tytułu umów, których realizacja zadań w roku 2010 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy.
Ad 3) Wójt gminy skorzystał z uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w zakresie przeniesień miedzy rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków pomiędzy działami. W analizowanym okresie Wójt wydał szesnaście zarządzeń Nr 26/09, Nr 29/09, Nr 32/09, Nr 34/09, Nr 37/09, Nr 40/09, Nr 41/09, Nr 44/09, Nr 45/09, Nr 47/09, Nr 49/09, Nr 53/09, Nr 57/09, Nr 60/09, Nr 62/09, Nr 64/09 zmieniających plan budżetu gminy.
Ad 4) W 2009 r. Wójt Gminy nie skorzystał z upoważnienia do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę bankową.

Wójt Gminy Bukowiec

mgr Adam Licznerski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00