Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2010 nr 45 poz. 480

Sprawozdanie Starosty Nakielskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2009


Na mocy art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli utworzona została Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w Nakle nad Notecią.
III kadencja Komisji obejmuje lata 2007 - 2010. Zarządzeniem Starosty Nakielskiego Nr 3/2007 z dnia 5 stycznia 2007 r. z osób delegowanych, powołanych i wskazanych w trybie określonym w art. 38a ust. 5 cytowanej wyżej ustawy oraz zarządzeniem Nr 68/2007 z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Nakle nad Notecią na kadencję 2007-2010, w skład komisji według stanu na dzień 1 stycznia 2009 r. wchodziły następujące osoby:
1. Andrzej Kinderman - Starosta Nakielski - przewodniczący Komisji,
2. Jarosław Schulz i Leszek Gutkowski - członkowie Komisji delegowani przez Radę Powiatu w Nakle nad Notecią,
3. Wojciech Rygiewicz i Jerzy Tucholski - członkowie Komisji delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji w Nakle nad Notecią,
4. Piotr Kwiatkowski, Marzenna Wojciechowska, Tadeusz Milewski - członkowie Komisji powołani przez Starostę Nakielskiego spośród osób spełniających kryteria określone w art. 38a ust. 5 pkt. 3 ustawy o samorządzie powiatowym,
W pracach Komisji uczestniczy również Zbigniew Kozber - Prokurator Rejonowy w Nakle nad Notecią - wskazany przez Prokuratora Okręgowego w Bydgoszczy.
Po zmianie na stanowisku Starosty Nakielskiego od dnia 1 czerwca 2009 r. funkcję Przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa i Porządku pełni Pan Tomasz Miłowski. Natomiast dnia 2 czerwca 2009 r. Komendant Powiatowy Policji w Nakle nad Notecią Roman Borowczak poinformował o ustaniu zatrudnienia w Komendzie Powiatowej Policji w Nakle nad Notecią Panów Wojciecha Rygiewicza i Jerzego Tucholskiego i zgodnie z art. 38a pkt 5 pkkt. 4 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) wskazał siebie i swojego zastępcę Andrzeja Cieślika do uczestnictwa w pracach Komisji.
Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w 2009 roku odbyła 5 regulaminowych posiedzeń. Podczas posiedzeń regulaminowych z udziałem członków oraz gości zaproszonych do pracy w Komisji, omawiano następujące kwestie :
STYCZEŃ
1) Sprawozdanie z działalności Komisji za rok 2008.
2) Ocena zagrożenia budowlanego na terenie powiatu nakielskiego na podstawie informacji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
MARZEC
1) Ocena stanu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu nakielskiego na podstawie informacji Komendanta Powiatowego Policji w Nakle nad Notecią oraz Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nakle nad Notecią.
CZERWIEC
1) Ocena stanu sanitarnego na terenie powiatu nakielskiego na podstawie informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
2) Ocena stanu przygotowań do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży na terenie powiatu nakielskiego.
LISTOPAD
1) Ocena bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego na terenie powiatu nakielskiego na podstawie informacji złożonej przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
2) Ocena przygotowania samorządów do funkcjonowania powiatu - gminy w warunkach możliwych anomalii pogodowych w okresie zimowym.
3) Przyjęcie planu pracy Komisji na rok 2010.
GRUDZIEŃ
1) Zaopiniowanie projektu budżetu Powiatu Nakielskiego na rok 2010 na realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Ponadto podjęto następujące działania:
1. Zobowiązano służby straży pożarnej, policji i Państwowej Inspekcji sanitarnej do koordynacji działań w zakresie zabezpieczenia letniego wypoczynku dzieci i młodzieży na terenie powiatu nakielskiego oraz zwrócono uwagę na konieczność zapewnienia przez organizatorów letnich placówek wypoczynku bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnikom w czasie ich pobytu w placówce poprzez ich zgłaszanie do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nakle nad Notecią.
2. Zawnioskowano o zwiększenie dostępności boisk i obiektów sportowych przez ich zarządców dla dzieci i młodzieży w okresie wakacyjnym.
3. Poinformowano organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne, gimnazjalne i podstawowe o konieczności utylizacji przeterminowanych preparatów chemicznych w placówkach oświatowych.
4. Poruszono problem braku czystości w niektórych placówkach zdrowia.
5. Zobowiązano zarządców dróg do pełnej realizacji własnych planów zimowego utrzymania dróg administrowanych w granicach powiatu nakielskiego.
6. Zobowiązano powiatowy i gminne zespoły zarządzania kryzysowego do stałej analizy sytuacji, szczególnie w zakresie transportu, utrzymania dróg i szlaków kolejowych zaopatrzenia w nośniki energetyczne, ciepło i wodę dla miejscowości, do których dojazd jest utrudniony oraz odpowiednie służby do stosownych przedsięwzięć w wyżej wymienionym zakresie.
7. Zwrócono się do burmistrzów i wójta gmin powiatu nakielskiego z prośbą o zagwarantowanie przez samorządy gminne miejsc pobytu osobom bezdomnym oraz rozważenie możliwości utworzenia większej ilości małych noclegowni.
8. Zawnioskowano o rozpoznanie możliwości tymczasowego zakwaterowania osób ewakuowanych z uwagi na negatywne skutki ataku zimy w obiektach użyteczności publicznej takich jak szkoły, świetlice, internaty, kierowanie do nich przede wszystkim osób uwięzionych w unieruchomionych pojazdach i zorganizowanie dla nich doraźnej pomocy poprzez m.in. zapewnienie ciepłych napojów i posiłków.
9. Zwrócono uwagę na konieczność wydania stosownych nakazów podjęcia przez właścicieli i zarządzających obiektami działań zmierzających do wyeliminowania zagrożeń katastrofami budowlanymi spowodowanych zalegającymi na dachach budynków śniegiem i lodem.
10. Zaproponowano zorganizowanie posiedzenia Komisji z udziałem zarządców dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich w celu znalezienia rozwiązania zwiększającego bezpieczeństwo ruchu drogowego w obrębie ulic Poznańska, Rynek i Bydgoska w Nakle nad Notecią.
11. Współpraca Komisji z Powiatowym Zespołem Zarządzania Kryzysowego oraz samorządami gminnymi w zakresie umacniania bezpieczeństwa na terenie powiatu nakielskiego.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00