Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego rok 2009 nr 131 poz. 2310

Uchwała nr XXX/182/09 Rady Gminy Warlubie

z dnia 19 listopada 2009r.

w sprawie zasad udzielania zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą na terenie Gminy Warlubie


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8, art.40 ust.1 i art.41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 i Nr 223, poz.1458 oraz z 2009 r. Nr 52, poz.420) i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz. 1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1828 i Nr 251, poz. 1847, z 2008 r. Nr 93, poz. 585, Nr 116, poz. 730 i Nr 223, poz.1463 oraz z 2009 r. Nr 56, poz.458) w związku z ustawą z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz.585), uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się zasady zwolnień od podatku od nieruchomości dla podmiotów gospodarczych realizujących nowe inwestycje powodujące wzrost zatrudnienia, podmiotów gospodarczych już istniejących i zwiększających zatrudnienie oraz podmiotów gospodarczych podejmujących po raz pierwszy działalność gospodarczą na terenie gminy.
§ 2. Zwolnienia w podatku od nieruchomości, o których mowa w niniejszej uchwale stanowią pomoc de minimis, której udzielanie następuje zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz.Urz. UE L Nr 379 z dnia 28 grudnia 2006 r.).
§ 3. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości podmioty gospodarcze, które zrealizowały nowe inwestycje i spowodowały wzrost zatrudnienia oraz podmioty gospodarcze już istniejące i zwiększające zatrudnienie.
2. Wysokość zwolnienia dla podmiotów spełniających warunki ust 1 zależna jest od wielkości wzrostu zatrudnienia i wynosi:
Wzrost stanowisk pracy w % Przysługujące zwolnienie w %
5 10
10 20
20 30
30 i powyżej 50
§ 4. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości podmioty gospodarcze podejmujące po raz pierwszy działalność gospodarczą na terenie gminy.
2. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 wynosi 100%.
§ 5. Zwolnienia, o których mowa w § 3 i § 4 udzielane są na okres 3 lat.
§ 6. 1. Utworzenie nowych miejsc pracy oznacza przyrost liczby zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie w odniesieniu do średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy, w przeliczeniu na osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. Nie uważa się za tworzenie nowych miejsc pracy w odniesieniu do przedsiębiorstw powstałych w wyniku przekształcenia, zmiany nazwy lub właściciela.
3. Za przedsiębiorstwo uważa się każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą.
§ 7. 1. zatrudnienia stanowiący podstawę do uzyskania zwolnienia nie może ulec zmniejszeniu w okresie korzystania przez przedsiębiorcę z pomocy.
2. Przedsiębiorcy korzystający ze zwolnień zobowiązani są do udokumentowania aktualnego stanu zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty, z wyszczególnieniem osób nowo zatrudnionych w terminie do 31 stycznia każdego roku za okres ostatnich 12 miesięcy.
§ 8. 1. Zwolnienie od podatku od nieruchomości udzielane jest decyzją Wójta na wniosek przedsiębiorcy.
2. Zwolnienie przysługuje od następnego miesiąca, po miesiącu, w którym przedsiębiorca złożył wniosek w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości.
3. Dla uzyskania zwolnienia, o którym mowa w § 3 i § 4 konieczne jest spełnienie następujących warunków:
1) złożenie wniosku o zwolnienie od podatku od nieruchomości przez przedsiębiorcę według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały,
2) złożenie dokumentów:
a) oświadczenie o oddaniu nowej inwestycji do użytku, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,
b) potwierdzenie tytułu prawnego do nieruchomości,
c) oświadczenie o stanie średniego zatrudnienia za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym przedsiębiorca złożył wniosek o udzielenie zwolnienia wraz z deklaracjami rozliczeniowymi za poszczególne miesiące, z potwierdzeniem ich złożenia w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej uchwały,
d) oświadczenie o ilości utworzonych miejsc pracy w związku z nową inwestycją, potwierdzone właściwymi deklaracjami ZUS oraz że nowo utworzone miejsca pracy oraz poziom zatrudnienia zostanie utrzymany przez okres zwolnienia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej uchwały,
e) wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
f) zaświadczenie o pomocy de minimis obejmujące wszystkie otrzymane przez przedsiębiorcę kwoty pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat kalendarzowych, poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz informacji o każdej innej niż de minimis pomocy publicznej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc na podstawie niniejszej uchwały lub oświadczenie otrzymanej pomocy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej uchwały,
g) oświadczenie, iż podmiot nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz.Urz.UE C 244 z 1.10.2004) oraz że nie posiada zaległości podatkowych i zaległości z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenia zdrowotne, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do uchwały.
§ 9. Na początku każdego roku podatkowego przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia jest zobowiązany przedłożyć organowi podatkowemu informacje dotyczące:
1) rodzaju poniesionych nakładów inwestycyjnych i poziomu zatrudnienia,
2) wielkości uzyskanej pomocy publicznej oraz każdej innej pomocy finansowej.
§ 10. Jeżeli przedsiębiorca korzysta ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały, może złożyć kolejny wniosek, po wygaśnięciu obowiązującej ulgi, pod warunkiem ponownego zwiększenia zatrudnienia w związku z realizacją nowych inwestycji .
§ 11. 1. Przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o utracie warunków zwolnienia najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących tę utratę.
2. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust.1 traci prawo do zwolnienia od pierwszego dnia miesiąca, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.
3. Przedsiębiorca, który nie dopełnił obowiązku określonego w ust. 1 traci prawo do zwolnienia od początku roku podatkowego, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.
4. Przedsiębiorca, który z przyczyn nieuzasadnionych nie wypełnił warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres, przez jaki korzystał ze zwolnienia a już wykorzystane zwolnienie staje się zaległością i podlega zwrotowi do budżetu gminy.
§ 12. Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia jest zobowiązany do przedłożenia w żądanym terminie na wniosek organu podatkowego dodatkowych informacji niezbędnych do oceny oraz prawidłowego nadzorowania i monitorowania.
§ 13. W okresie korzystania z pomocy de minimis określonej w niniejszej uchwale może nastąpić weryfikacja złożonych przez przedsiębiorcę dokumentów poprzez kontrolę przeprowadzoną przez upoważnionego pracownika urzędu gminy.
§ 14. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą może uzyskać pomoc na podstawie niniejszej uchwały, jeżeli jej wartość brutto łącznie z wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w bieżącym roku kalendarzowym oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat kalendarzowych nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 000 EUR, a w sektorze transportu drogowego 100 000 EUR brutto.
§ 15. W okresie trwania zwolnienia przedsiębiorca zobowiązany jest do informowania organu podatkowego o wartości otrzymanej pomocy de minimis według zasad zawartych w rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz.Urz. UE L Nr 379 z dnia 28 grudnia 2006 r.) biorąc pod uwagę wartość pomocy de minimis udzielonej w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających latach kalendarzowych, a także o każdej innej pomocy publicznej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych do 31 stycznia roku następnego.
§ 16. Uchwały nie stosuje się do:
1) podmiotów posiadających zaległe zobowiązania wobec budżetu gminy w dniu złożenia wniosku,
2) podmiotów znajdujących się w likwidacji lub upadłości.
§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Warlubie.
§ 18. Traci moc uchwała Nr VIII/56/03 Rady Gminy Warlubie z dnia 11 września 2003 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie gminy Warlubie.
§ 19. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XXX/182/09
Rady Gminy Warlubie
z dnia 19 listopada 2009 r.
Zalacznik1.doc

Wniosek o udzielenie pomocy de minimis
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XXX/182/09
Rady Gminy Warlubie
z dnia 19 listopada 2009 r.
Zalacznik2.doc

Oświadczenie o oddaniu nowej inwestycji do użytku
Załącznik nr 3
do Uchwały Nr XXX/182/09
Rady Gminy Warlubie
z dnia 19 listopada 2009 r.
Zalacznik3.doc

Oświadczenie o średnim zatrudnieniu za okres 12 miesięcy
Załącznik nr 4
do Uchwały Nr XXX/182/09
Rady Gminy Warlubie
z dnia 19 listopada 2009 r.
Zalacznik4.doc

Oświadczenie o ilości utworzonych i utrzymaniu nowych miejsc pracy w związku z nową inwestycją
Załącznik nr 5
do Uchwały Nr XXX/182/09
Rady Gminy Warlubie
z dnia 19 listopada 2009 r.
Zalacznik5.doc

Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis oraz każdej innej pomocy niż de minimis
Załącznik nr 6
do Uchwały Nr XXX/182/09
Rady Gminy Warlubie
z dnia 19 listopada 2009 r.
Zalacznik6.doc

Oświadczenie, że przedsiębiorca nie znajduje sie w trudnej sytuacji ekonomicznej
UZASADNIENIE
W związku z wejściem w życie nowych aktów prawnych, należało podjąć nową uchwałę w sprawie pomocy de minimis w celu umożliwienia podatnikom korzystania ze zwolnień i ulg w podatku od nieruchomości. Powyższa uchwała ma pobudzać istniejące jak i powstające podmioty gospodarcze na terenie Gminy Warlubie do inwestowania oraz zatrudniania pracowników, co w efekcie ma doprowadzić do wzrostu gospodarczego i spadku stopy bezrobocia na terenie gminy. Pośrednio ma wpłynąć na zmniejszenie konieczności udzielania pomocy materialnej przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, zmniejszenie patologii społecznych oraz na wzrost jakości życia mieszkańców gminy. Projekt uchwały, na podstawie art.7 ust.3 ustawy z dnia 30.04.04 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej został zgłoszony Prezesowi Urzędu Ochrony, Konkurencji i Konsumentów w Warszawie.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00