Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2015 poz. 3981

Uchwała nr XIII/95/2015 Rady Gminy Tuczępy

z dnia 30 listopada 2015r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Tuczępy

Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015r. poz. 1515 ze zm.), art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jednolity tekst Dz. U. z 2013 r. poz. 1399, poz. 1593), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku Zdroju, Rada Gminy Tuczępy uchwala, co następuje:

§ 1.

Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tuczępy określony w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3.

Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc Uchwała Nr XXVI/195/2012 Rady Gminy Tuczępy 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Tuczępy.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


mgr Jacek Wilk


Załącznik do Uchwały Nr XIII/95/2015
Rady Gminy Tuczępy
z dnia 30 listopada 2015 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY TUCZĘPY

Rozdział 1.

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 1.

Właściciele nieruchomości, zobowiązani są do selektywnego zbierania odpadów komunalnych

§ 2.

1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia śniegu, błota, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, w tym z chodników położonych przy granicy nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości nie są obowiązani do uprzątnięcia chodników, na których jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

§ 3.

1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na prywatnej nieruchomości pod warunkiem, że:

1) powstające ścieki zostaną odprowadzone do kanalizacji sanitarnej lub w przypadku jej braku do szczelnego zbiornika bezodpływowego,

2) czynność ta zostanie dokonana w miejscach o utwardzonym podłożu oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji.

2. Naprawy pojazdów mechanicznych poza warsztatami naprawczymi mogą odbywać się wyłącznie w miejscach, w których prace związane z naprawą pojazdów nie będą powodowały zanieczyszczenia środowiska wodno-gruntowego, a sposób postępowania z odpadami powstającymi w wyniku naprawy będzie zgodny z przepisami szczególnymi.

Rozdział 2.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości i na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 4.

1. Odpady komunalne winny być zbierane jedynie w zamkniętych i szczelnych pojemnikach, kontenerach lub workach przeznaczonych wyłącznie do tego celu.

2. Ustala się następujące rodzaje i minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz w miejscach publicznych:

1) Pojemniki na odpady o pojemności 120 l;

2) Pojemniki na odpady o pojemności 240 l;

3) Pojemniki na odpady o pojemności 1 100 l;

4) Pojemniki na odpady o pojemności 2 500 l;

5) Pojemniki (KP 5, KP 7, KP 10) o pojemności min.5,0 m3

6) Pojemniki z tworzywa sztucznego o pojemności min. 1,5 m3

7) Worki z folii LDPE o pojemności min. 60 oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadów;

8) Kosze uliczne o pojemności min. 35

9) Worki typu Big-Bag o pojemności min.1000 l.

§ 5.

Pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy ustala właściciel nieruchomości, spośród wymienionych w § 4 ust. 2 pkt.1-7.

§ 6.

Pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne ustala właściciel nieruchomości spośród wymienionych w § 4 ust.2 pkt 1-5

§ 7.

1. Dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi, ustala się następujące minimalne pojemności pojemnika przeznaczonego do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych tj. pojemnik 120 l dla każdej zamieszkałej nieruchomości.

2. Do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, należy stosować worki o pojemności min. 60 l oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadów komunalnych:

1) Zielony - na szkło

2) Niebieski - na papier

3) Żółty - na tworzywa sztuczne i odpady wielomateriałowe

4) Czerwony - na metal

5) Brązowy - odpady ulegające biodegradacji

§ 8.

1. Dla właścicieli nieruchomości wielolokalowych, ustala się minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie tych nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, w zależności od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość:

1) Do 20 osób - pojemność 1 100 l,

2) Powyżej 20 osób do 35 osób - pojemność 2 x 1 100 l,

3) Powyżej 35 osób - pojemność 3 x 1 100 l.

§ 9.

1. Pojemniki należy ustawiać w sposób niepowodujący uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości i osób trzecich.

2. Każdorazowo po umieszczeniu odpadów w pojemnikach na odpady komunalne należy go szczelnie zamknąć celem uniemożliwienia wydostania się odpadów na zewnątrz pojemnika pod wpływem działania wiatru, deszczu czy innych warunków atmosferycznych.

3. W przypadku nieruchomości, na której prowadzona jest działalność spożywczo - gastronomiczna, należy dodatkowo na zewnątrz lokalu, w miejscu dostępnym dla klientów ustawić, co najmniej jeden pojemnik na odpady. Wielkość pojemnika winna być dostosowana do liczby obsługiwanych klientów.

4. Gospodarstwa agroturystyczne, pola campingowe i namiotowe, tereny rekreacyjne i inne miejsca, przeznaczone do zbiorowego wypoczynku, wyposaża się w pojemniki na odpady w ilości gwarantującej utrzymanie czystości i porządku na danym terenie. Ilość pojemników winna być dostosowana do liczby osób korzystających z danego terenu. Za wyposażenie nieruchomości w odpowiednią liczbę pojemników na odpady odpowiedzialny jest jej właściciel.

5. Pojemniki muszą spełniać wymagania określone odpowiednimi normami

§ 10.

1. Określa się rodzaj i minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na drogach publicznych; kosze uliczne metalowe lub z innego trwałego materiału odpornego na warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne o pojemności minimum 35 l

2. Odległość między koszami ulicznymi na odpady rozstawionymi na drogach publicznych powinna być dostosowana do panującego na danym terenie ruchu pieszego.

3. Pojemniki, o których mowa w pkt 1 należy utrzymywać w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

Rozdział 3.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu

nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 11.

1. Gmina zapewni następujące możliwości pozbywania się odpadów komunalnych:

1) Odbieranie i transport niektórych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, realizowane przez firmę wyłonioną przez Gminę Tuczępy

2) Odebranie i transport dostarczonych odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych

3) Odebranie i transport dostarczonych przez właścicieli nieruchomości przeterminowanych leków do apteki

2. Właściciele nieruchomości, którzy selektywnie gromadzą odpady komunalne, pozbywają się tych odpadów w następujący sposób:

1) Pozostałości po segregacji gromadzą w pojemniku, który odbierze firma wybrana przez Gminę Tuczępy,

2) Odpady segregowane tj. papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe i odpady ulegające biodegradacji - gromadzą w osobnych workach, które odbierze firma wybrana przez Gminę Tuczępy

3) W przypadku zadeklarowania wytwarzania popiołu, gromadzą popiół w osobnym pojemniku lub worku, który odbierze firma wybrana przez Gminę Tuczępy, przy czym odbiór realizowany będzie w okresie od 1 października do 30 kwietnia każdego roku, poza tym okresem właściciele nieruchomości mogą dostarczać popiół do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

3. Właściciele nieruchomości, którzy nieselektywnie gromadzą odpady komunalne, pozbywają się tych odpadów w następujący sposób: zmieszane odpady komunalne gromadzą w pojemniku który odbierze firma wybrana przez Gminę Tuczępy.

4. Dopuszcza się odbiór zużytych mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych tj. wersalki, fotele, lodówki, pralki itp., zużytego sprzętu eklektycznego i elektronicznego sprzed nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w formie tzw. "wystawki" odbieranej ich przez firmę wybraną przez Gminę Tuczępy.

5. Do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych właściciel nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, może dostarczać następujące rodzaje selektywnie zebranych odpadów komunalnych:

1) Odpady opakowaniowe z papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła i opakowań wielomateriałowych,

2) Odpady niebezpieczne wydzielone z odpadów komunalnych (tj. termometry, świetlówki, opakowania po farbach, chemikalia )

3) Zużyte baterie i akumulatory,

4) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

5) Zużyte opony,

6) Opakowania po środkach ochrony roślin,

7) Popiół i żużel

8) Odpady zielone

9) Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne

10) Meble i inne odpady wielkogabarytowe

6. Gmina Tuczępy umożliwi pozbywanie się przeterminowanych leków oraz opakowań po lekach w aptece w Tuczępach, poprzez wyposażenie jej w specjalistyczny pojemnik do gromadzenia tego rodzaju odpadów.

§ 12.

Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne są zobowiązani do zawarcia umowy na odbiór i transport odpadów komunalnych z firmą , która posiada wpis do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Tuczępy

§ 13.

Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie się odbywał z następującą częstotliwością:

1) Zmieszane odpady komunalne ( pozostałości po segregacji) nie rzadziej niż 1 (jeden raz) w miesiącu kalendarzowym,

2) Odpady segregowane tj.;

a) Papier - nie rzadziej niż raz na miesiąc

b) Szkło - nie rzadziej niż raz na miesiąc

c) Tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - nie rzadziej niż raz na miesiąc

d) Metal - nie rzadziej niż raz na miesiąc

e) Odpady biodegradowalne - nie rzadziej niż raz na miesiąc

3) Popiół - nie rzadziej niż (jeden raz) w miesiącu kalendarzowym w okresie od 1 października do 30 kwietnia każdego roku.

§ 14.

1. Szczegółowy zakres świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbierania i transportu odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości, oraz cena tych usług zostanie określona odrębnie.

2. Usługi, o których mowa w ust. 1 wykonywać będzie firma wybrana przez Gminę Tuczępy.

§ 15.

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego z częstotliwością niedopuszczającą do jego przepełnienia.

Rozdział 4.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 16.

Docelowym miejscem przetwarzania odpadów komunalnych, wytworzonych w Gminie Tuczępy jest Regionalna instalacja do przetwarzania odpadów komunalnych prowadzona przez Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o. o. w Rzędowie. W przypadku, gdy instalacja uległyby awarii lub nie mogłaby przyjmować odpadów z innych przyczyn miejscem przetwarzania odpadów komunalnych są:

1. Instalacja zarządzana przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie Spółka Gminy z o.o., ul. Wojska Polskiego 3, 28-200 Staszów, znajdująca się na ul. Pocieszka 28-200 Staszów.

2. Instalacja zarządzana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Busku Zdroju, ul. Łagiewnicka 25, 28-100 Busko - Zdrój, znajdująca się w Dobrowodzie, 28-100 Busko-Zdrój

Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub

uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 17.

1. Zwolnienie osób utrzymujących zwierzęta domowe z obowiązku stałego nad nimi dozoru jest dozwolone wyłącznie w przypadkach, gdy zwierzęta te znajdują się w pomieszczeniu zamkniętym lub na terenie należycie ogrodzonym i w widocznym miejscu oznaczonym tablicą ostrzegawczą.

2. Zabrania się pozostawiania psów i innych zwierząt na terenach niezamieszkałych lub nieużytkowanych.

3. Zwierzę przebywające bez opieki na terenie przeznaczonym do wspólnego użytku będzie odłowione i przewiezione do Schroniska dla bezdomnych zwierząt.

§ 18.

Przepisy tego rozdziału dotyczą także zwierząt nieudomowionych oraz innych, trzymanych w charakterze zwierząt domowych.

Rozdział 6.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 19.

1. Wprowadza się zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach:

1) Zabudowy mieszkaniowej o dużej intensywności - szeregowej i wielorodzinnej,

2) Zabudowanych budynkami użyteczności publicznej i zamieszkania zbiorowego.

Rozdział 7.
Wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia

§ 20.

1. Deratyzacji podlegają obszary:

1) zabudowane obiektami użyteczności publicznej,

2) zabudowane obiektami i magazynami wykorzystywanymi odpowiednio do przetwórstwa bądź przechowywania lub składowania produktów rolno-spożywczych,

3) zabudowane obiektami, w których prowadzona jest hodowla zwierząt,

4) mieszkaniowej zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej.

2. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonana w każdym roku w terminie od 15 kwietnia do 15 maja oraz w każdym innym terminie wynikającym z nałożonego przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego takiego obowiązku.

3. Koszt przeprowadzenia deratyzacji obciąża właścicieli nieruchomości.

Rozdział 8.
Postanowienia końcowe

§ 21.

Za realizację postanowień Regulaminu odpowiedzialny jest Wójt.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00