Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2013 poz. 4325

Uchwała nr LIV/965/2013 Rady Miasta Kielce

z dnia 5 grudnia 2013r.

zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Kielce

Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391[1]) ), art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594[2]) ), art. 4 ust. 1 i art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172[3]) ), uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXXVII/688/2012 Rady Miasta Kielce z dnia 6 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Kielce, zmienionej uchwałą Nr XLIV/808/2013 z dnia 16 maja 2013 r., wprowadza się następujące zmiany:

1) § 2 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

4. Właściciele nieruchomości, na terenie których powstają odpady zielone, zobowiązani są do ich przekazywania podmiotowi odbierającemu odpady lub do Gminnego Punktu Zbierania Odpadów Komunalnych, za wyjątkiem odpadów, o których mowa w ust. 5.;

2) § 5 ust. 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

3) 2 worki na rok z przeznaczeniem na odpady zielone.;

3) § 5 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

6. Średnie wskaźniki nagromadzenia odpadów komunalnych dla różnych typów obiektów przedstawia tabela Nr 1. Tabela Nr 1.

Lp.

Charakter obiektów

Objętościowe wskaźniki nagromadzenia

tygodniowo
w dm³

rocznie
w m³

1.

lokale handlowe na każde 10 m² powierzchni całkowitej

50

2,6

2.

zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, na każdych 1-5 pracowników

60

3,12

3.

lokale gastronomiczne (na jedno miejsce konsumpcyjne)

20

1,0

4.

żłobki, przedszkola, szkoły różnego typu na jedną osobę (dziecko, personel)

3

0,2

5.

przychodnie lekarskie (na jednego pacjenta)

3

0,2

6.

hotele na jedno miejsce noclegowe

20

1,2

;

4) § 5 ust. 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

2) pojemniki z tworzyw sztucznych lub stalowe o pojemności 1100 l.,;

5) § 5 ust. 7 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

4) worki o pojemności 80 l. (na szkło) i 120 l. (papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe oraz odpady zielone),;

6) § 5 ust. 8 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

1) dla zmieszanych odpadów komunalnych kolor pojemnika lub worka powinien być stonowany, z wyłączeniem kolorów: żółtego, czerwonego, zielonego i brązowego,;

7) § 5 ust. 17 otrzymuje brzmienie:

17. W przypadkach występowania utrudnionego dojazdu do nieruchomości dopuszcza się możliwość stosowania worków do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych zamiast pojemników z tworzyw sztucznych. Każdorazowo taki przypadek powinien być uzgadniany z upoważnionym pracownikiem Wydziału właściwego ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi lub pracownikiem podmiotu odbierającego odpady, a worki właściciele nieruchomości powinni dostarczyć we wskazane miejsce.;

8) § 6 ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

3) z budynków wielorodzinnych w zabudowie wielopiętrowej nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu, w tym obligatoryjnie w poniedziałki,;

9) § 6 ust. 4-7 otrzymują brzmienie:

4. Oddawanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, w postaci: przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii, akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, świetlówek i innych źródeł światła, mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, popiołu, zużytych opon, odpadów zielonych, a także innych niebezpiecznych odpadów komunalnych może następować do właściwego terytorialnie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, z zastrzeżeniem ust. 5-9.

5. Oddawanie odpadów komunalnych, pochodzących z nieruchomości zamieszkałych w postaci: przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii, akumulatorów, drobnego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, świetlówek i innych źródeł światła oraz zużytych opon może następować do objazdowego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, który będzie organizowany przez odbiorcę tych odpadów nie rzadziej niż raz na kwartał.

6. Oddawanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych w postaci: przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii, akumulatorów, drobnego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, świetlówek i innych źródeł światła oraz zużytych opon, a także używanej odzieży może następować podczas okolicznościowych akcji zbierania odpadów komunalnych.

7. Odbieranie od właścicieli nieruchomości odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego następuje z nieruchomości zamieszkałych, nie rzadziej niż raz na kwartał zgodnie, z wyznaczonym harmonogramem, o którym mowa w § 6 ust. 10.;

10) § 6 ust. 12 otrzymuje brzmienie:

12. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych na nieczystości ciekłe następuje przez wyspecjalizowane firmy, posiadające stosowne zezwolenie, z częstotliwością zapewniającą nieprzepełnienie zbiornika bezodpływowego, a częstotliwość ta powinna być zależna od ilości zużytej wody, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał.;

11) w § 6 dodaje się ust. 13a w brzmieniu:

13a. Odbiór nieczystości ciekłych może być dokonywany wyłącznie w ramach i na zasadach podpisanej umowy z przedsiębiorcą, posiadającym stosowne zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych..

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Kielce.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie po upływie 14 od dnia jej ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Miasta Kielce


Tomasz Bogucki


Uzasadnienie

PREZYDENTA MIASTA KIELCE

do projektu UCHWAŁY RADY MIASTA KIELCE

zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Kielce

Realizacja odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne pokazała, iż obowiązkowym dniem odbioru odpadów z zabudowy wielopiętrowej wielorodzinnej powinien być w poniedziałek, a nie w sobota.

Zmienia się również zapis §5 ust. 17 ze względu na powstanie nowego Wydziału Zarządzania Usługami Komunalnymi i nazwę Wydziału Ochrony Środowiska zastępuje się Wydziałem ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi.

Kolejną zmianą jest wyłączenie koloru brązowego z pojemników na zmieszane odpady komunale, gdyż kolor ten jest zastrzeżony dla odpadów zielonych.

Doprecyzowuje  się również zapisy dotyczące opróżniania zbiorników bezodpływowych dodając ustęp mówiący o dokonywaniu odbioru nieczystości ciekłych na podstawie podpisanej umowy z przedsiębiorcą posiadającym stosowne zezwolenie oraz określając częstotliwość ich opróżniania nie rzadziej niż raz na kwartał.


[1]) Zmiany tekstu jednolitego niniejszej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2012r. poz. 951, z 2013r. poz.21, poz. 228 i poz. 888.

[2]) Zmiany tekstu jednolitego niniejszej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2013 r. poz. 645.

[3]) Zmiany tekstu jednolitego niniejszej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2011r. Nr 117, poz. 676 i Nr 236, poz. 1378.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00