Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2013 poz. 4252

Uchwała nr XXXVII/223/2013 Rady Gminy Radoszyce

z dnia 28 listopada 2013r.

w sprawie ustanowienia Odznaki Honorowej za Zasługi dla Gminy Radoszyce oraz zasad i trybu nadawania i noszenia

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) w związku z art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 21 grudnia 1978 roku o odznakach i mundurach (Dz.U z 1978 r. nr 31 poz. 130), po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Heraldycznej przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji oraz wyrażeniu zgody przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Rada Gminy Radoszyce uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Postanoweinia ogólne

§ 1. Ustanawia się Odznakę Honorową za Zasługi dla Gminy Radoszyce.

§ 2. Odznaka bita w metalu ma formę dwóch nałożonych na siebie krzyży - jeden, skośny, zbudowany jest z koron króla Kazimierza Wielkiego, drugi, zwykły, ma postać czteropromiennej gwiazdy z falistą teksturą wewnątrz ramion. W centrum znajduje się okrąg wypełniony czerwienią, w którego centrum umieszczony jest kolorowy herb Gminy, obramowany złotem. Herb otacza dedykacja majuskułowa w białym kolorze, u góry okręgu napis ZASŁUŻONEMU u dołu DLA GMINY RADOSZYCE. Elementy metalowe są wykonane z mosiądzu posrebrzanego. Elementy kolorowe są emaliowane. Odznakę mocuje się zapięciem agrafkowym. Średnicę odznaki ustalono na 36 mm.

§ 3. Wzór Odznaki określa załącznik nr 1

Rozdział 2.
Regulamin przyznawania Odznaki Honorowej za Zasługi dla Gminy Radoszyce, zasady nadawania i wręczania Odznaki oraz działania Komisji Odznaki Honorowej za Zasługi dla Gminy Radoszyce

§ 4. Odznakę Honorową za Zasługi dla Gminy Radoszyce, zwaną dalej Odznaką, nadaje się osobom fizycznym, jednostkom samorządu terytorialnego, organizacjom pozarządowym, innym osobom prawnym oraz jednostkom organizacyjnym nie mającym osobowości prawnej, które całokształtem działalności zawodowej, społecznej i publicznej, względnie realizacją swoich działań na rzecz Gminy Radoszyce szczególnie przyczyniły się do gospodarczego, kulturalnego i społecznego rozwoju Gminy.

§ 5. 1. Odznakę nadaje Rada Gminy Radoszyce w drodze uchwały podjętej na wniosek Komisji Odznaki Honorowej za Zasługi dla Gminy Radoszyce (dalej Komisja Odznaki).

2. Podmiotem upoważnionym do występowania z wnioskiem o nadanie Odznaki są organy Gminy Radoszyce.

§ 6. 1. Wniosek o nadanie Odznaki osobie fizycznej powinien zawierać dane personalne osoby przedstawionej do wyróżnienia oraz uzasadnienie. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

2. Wniosek o nadanie Odznaki podmiotowi nie będącemu osobą fizyczną winien zawierać charakterystykę dokonań danego podmiotu uzasadniającą nadanie Odznaki. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

3. Opis działalności zawodowej i społecznej osoby fizycznej nie może ograniczać się do prezentacji przebiegu kariery zawodowej i społecznej, wykazu zajmowanych stanowisk lub pełnionych funkcji. Prezentacja zawodowej i społecznej działalności kandydata powinna przedstawiać konkretne zasługi położone dla Gminy wykraczające poza podstawowe obowiązki zawodowe oraz dokonania przynoszące wymierne korzyści dla mieszkańców regionu

4. Składający wnioski w ilości większej niż trzy zobowiązany jest wskazać hierarchię ich ważności.

5. W pierwszej kolejności pozytywnie opiniowane będą wnioski o nadanie Odznaki kandydatom, którzy:

1) Prowadzili długoletnią działalność w związkach, stowarzyszeniach, organizacjach pozarządowych na rzecz rozwoju regionu a ich dokonania nie wynikają z wykonywania obowiązków służbowych.

2) Są w sędziwym wieku i nadal działają na rzecz regionu.

3) Cieszą się uznaniem społeczności lokalnej, byli honorowani odznaczeniami państwowymi, resortowymi bądź innymi wyróżnieniami za swą działalność.

§ 7. 1. W sprawach proceduralnych dotyczących nadawania Odznaki właściwą jest Komisja Odznaki.

2. Komisję w liczbie 9 osób powołuje i odwołuje oraz ustala jej skład osobowy na czas trwania kadencji Rada Gminy Radoszyce w drodze uchwały. W skład Komisji Odznaki wchodzą:

1) 5 przedstawicieli Rady Gminy Radoszyce,

2) 4 przedstawicieli Wójta Gminy Radoszyce

3. Przewodniczącym Komisji jest Przewodniczący Rady Gminy Radoszyce.

4. Komisja Odznaki na pierwszym posiedzeniu, ustali zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności co najmniej połowy liczby członków, swój Regulamin.

§ 8. 1. Wnioski podmiotów określonych w § 5 ust. 2 w sprawie nadania Odznaki powinny być składane w Urzędzie Gminy w Radoszycach

2. Wnioski o nadanie Odznaki rozpatruje Komisja Odznaki na zasadach określonych w swoim Regulaminie.

3. Komisja Odznaki może odpowiednio:

1) Zaakceptować wniosek i przekazać decyzję Przewodniczącemu Rady Gminy Radoszyce

2) Podjąć uchwałę o odrzuceniu wniosku

§ 9. 1. Odznakę wręczają Przewodniczący Rady Gminy Radoszyce wspólnie z Wójtem Gminy Radoszyce

2. Wręczenie powinno mieć charakter uroczysty, podkreślający osiągnięcia i zasługi osób fizycznych i innych podmiotów, którym Odznaka została nadana. Odznakę nadaje się podczas posiedzeń Rady Gminy lub innych uroczystości o charakterze państwowym.

3. Odznakę wręcza się razem z dyplomem dokumentującym jej przyznanie. Wzór dyplomu stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 10. Odznakę nosi się na lewej piersi, poniżej orderów i odznaczeń.

§ 11. Rada Gminy może podjąć uchwałę o pozbawieniu Odznaki na wniosek Komisji Odznaki lub podmiotów określonych w § 5 ust. 2 lub z własnej inicjatywy po zasięgnięciu opinii wnioskodawcy, w razie stwierdzenia nadania Odznaki w wyniku wprowadzenia w błąd właściwych organów, albo gdy wyróżniony dopuści się czynu, wskutek którego stał się niegodny Odznaki.

§ 12. 1. W przypadku zagubienia, zniszczenia lub kradzieży Odznaki albo dokumentu stwierdzającego jej nadanie, może nastąpić wydanie duplikatu Odznaki lub wtórnego dokumentu.

2. Za wydanie duplikatu Odznaki pobiera się opłatę w wysokości jej wytworzenia.

3. Za wydanie wtórnego dokumentu nadania nie pobiera się opłaty.

4. Fakt wydania duplikatu Odznaki względnie wtórnika dokumentu odnotowuje się w prowadzonych dokumentach ewidencyjnych.

§ 13. 1. Ewidencję wniosków o nadanie, nadanych Odznak oraz obsługę kancelaryjno- techniczną w tym zakresie prowadzi Wójt Gminy Radoszyce.

2. Koszty wykonania Odznaki oraz wydatki związanie z jej nadaniem pokrywane są z budżetu Gminy

Rozdział 3.
Postanowienia końcowe

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Radoszyce.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Radoszyce.

Przewodnicząca Rady Gminy


Agata Binkowska


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXVII/223/2013
Rady Gminy Radoszyce
z dnia 28 listopada 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik nr 1


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXVII/223/2013
Rady Gminy Radoszyce
z dnia 28 listopada 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik nr 2


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXVII/223/2013
Rady Gminy Radoszyce
z dnia 28 listopada 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik nr 3


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXVII/223/2013
Rady Gminy Radoszyce
z dnia 28 listopada 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 4 - dyplom

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00