Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2013 poz. 108

Uchwała nr XXII / 162 /12 Rady Gminy Miedziana Góra

z dnia 28 listopada 2012r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę

Na podstawie art.7 ust.1 pkt.3 , art. 18 ust. 2   pkt. 15, art. 40 ust. 1   i art. 41 ust. 1   ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (Dz. U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591) oraz art. 6r ust.3 ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (Dz. U. z   2012r. poz. 391) Rada Gminy Miedziana Góra uchwala, co następuje:  

§   1.   1.   Uchwała określa szczegółowy sposób i   zakres świadczenia usług przez podmiot wybrany przez gminę (dalej zwany podmiotem) w   zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i   zagospodarowania tych odpadów, w   zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę.  

2.   Miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wytworzonymi przez jednego mieszkańca, obejmuje odbiór 20 kg odpadów wymienionych w   § 3, co stanowi miesięczna normę wynikającą z   Regulaminu utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Miedziana Góra  

§   2.   Ilość odpadów komunalnych odebranych w   ciągu miesiąca od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i   jest iloczynem przyjętej miesięcznej normy wytwarzania odpadów komunalnych przez jednego mieszkańca i   liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.  

§   3.   1.   Podmiot odbiera odpady komunalne z   nieruchomości właścicieli w   sposób następujący:  

1)   w transparentnych workach:  

a)   papier i   tektura - worek niebieski  

b)   tworzywa sztuczne i   opakowania wielomateriałowe - worek żółty  

c)   szkło - worek zielony  

2)   w pojemnikach, odpady zmieszane.  

3)   w formie „wystawki” odbierane zgodnie z   harmonogramem:  

a)   zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny,  

b)   meble i   inne odpady wielkogabarytowe,  

2.   Powstające w   gospodarstwach domowych odpady takie jak:  

a)   metal,  

b)   przeterminowane leki i   chemikalia,  

c)   zużyte akumulatory, ogniwa i   baterie,  

d)   zużyte opony,  

e)   odpady zielone - sezonowo  

f)   popiół - sezonowo,  

właściciele nieruchomości, we własnym zakresie przekazują do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów.  

§   4.   1.   Podmiot odbiera odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy z   częstotliwością:  

a)   co najmniej jeden raz w   miesiącu - odpady zmieszane i   selektywnie zebrane „u źródła”  

b)   nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy- odpady komunalne takie jak zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny oraz meble i   inne odpady wielkogabarytowe.  

2.   Odpady będą usuwane z   terenu nieruchomości zgodnie z   harmonogramem ustalonym przez podmiot.  

3.   Właściciel nieruchomości jest uprawniony do zawarcia z   podmiotem umów dodatkowych na większą częstotliwość odbioru odpadów z   jego nieruchomości, jeżeli jest to uzasadnione jego potrzebami. W   tym celu zawrze umowę na dodatkowy odbiór i   poniesie koszty tego odbioru. Podmiot gospodaruje odpadami zgodnie z   zasadami obowiązującymi dla odpadów odebranych na zlecenie gminy.  

§   5.   1.   Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów w   ramach uiszczonej przez właściciela nieruchomości opłaty wykonuje:  

a)   odbieranie, transport i   unieszkodliwianie przeterminowanych leków i   chemikaliów, zużytych akumulatorów, ogniw i   baterii, zużytych opon, metali oraz sezonowo odpadów zielonych i   popiołu,  

b)   odbieranie z   terenu nieruchomości zużytego sprzętu elektrycznego i   elektronicznego, mebli i   innych odpadów wielkogabarytowych - zgodnie z   podanym do publicznej wiadomości harmonogramem.  

2.   Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów nie przyjmuje odpadów takich jak: azbest, papa oraz styropian lub innych tego rodzaju.  

§   6.   Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów czynny będzie nie rzadziej niż dwa dni w   tygodniu, w   tym w   sobotę. Szczegółowo czas funkcjonowania zostanie określony w   harmonogramie podanym do publicznej wiadomości.  

§   7.   Odpady budowlane i   rozbiórkowe nie będą odbierane w   ramach opłaty. Podmiot prowadzący Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów na zlecenie właściciela nieruchomości podstawi specjalny kontener do gromadzenia komunalnych odpadów budowlanych i   rozbiórkowych oraz usunie i   zagospodaruje te odpady na zlecenie i   koszt właściciela nieruchomości.  

§   8.   Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Miedziana Góra.  

§   9.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego z   mocą obowiązującą od 1   lipca 2013 r.  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00