Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXII / 162 /12 Rady Gminy Miedziana Góra
z dnia 28 listopada 2012r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę
Na podstawie art.7 ust.1 pkt.3 , art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) oraz art. 6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391) Rada Gminy Miedziana Góra uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Uchwała określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług przez podmiot wybrany przez gminę (dalej zwany podmiotem) w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę.
2. Miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wytworzonymi przez jednego mieszkańca, obejmuje odbiór 20 kg odpadów wymienionych w § 3, co stanowi miesięczna normę wynikającą z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miedziana Góra
§ 2. Ilość odpadów komunalnych odebranych w ciągu miesiąca od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i jest iloczynem przyjętej miesięcznej normy wytwarzania odpadów komunalnych przez jednego mieszkańca i liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
§ 3. 1. Podmiot odbiera odpady komunalne z nieruchomości właścicieli w sposób następujący:
1) w transparentnych workach:
a) papier i tektura - worek niebieski
b) tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - worek żółty
c) szkło - worek zielony
2) w pojemnikach, odpady zmieszane.
3) w formie „wystawki” odbierane zgodnie z harmonogramem:
a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
b) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
2. Powstające w gospodarstwach domowych odpady takie jak:
a) metal,
b) przeterminowane leki i chemikalia,
c) zużyte akumulatory, ogniwa i baterie,
d) zużyte opony,
e) odpady zielone - sezonowo
f) popiół - sezonowo,
właściciele nieruchomości, we własnym zakresie przekazują do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów.
§ 4. 1. Podmiot odbiera odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy z częstotliwością:
a) co najmniej jeden raz w miesiącu - odpady zmieszane i selektywnie zebrane „u źródła”
b) nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy- odpady komunalne takie jak zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe.
2. Odpady będą usuwane z terenu nieruchomości zgodnie z harmonogramem ustalonym przez podmiot.
3. Właściciel nieruchomości jest uprawniony do zawarcia z podmiotem umów dodatkowych na większą częstotliwość odbioru odpadów z jego nieruchomości, jeżeli jest to uzasadnione jego potrzebami. W tym celu zawrze umowę na dodatkowy odbiór i poniesie koszty tego odbioru. Podmiot gospodaruje odpadami zgodnie z zasadami obowiązującymi dla odpadów odebranych na zlecenie gminy.
§ 5. 1. Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów w ramach uiszczonej przez właściciela nieruchomości opłaty wykonuje:
a) odbieranie, transport i unieszkodliwianie przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych akumulatorów, ogniw i baterii, zużytych opon, metali oraz sezonowo odpadów zielonych i popiołu,
b) odbieranie z terenu nieruchomości zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych - zgodnie z podanym do publicznej wiadomości harmonogramem.
2. Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów nie przyjmuje odpadów takich jak: azbest, papa oraz styropian lub innych tego rodzaju.
§ 6. Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów czynny będzie nie rzadziej niż dwa dni w tygodniu, w tym w sobotę. Szczegółowo czas funkcjonowania zostanie określony w harmonogramie podanym do publicznej wiadomości.
§ 7. Odpady budowlane i rozbiórkowe nie będą odbierane w ramach opłaty. Podmiot prowadzący Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów na zlecenie właściciela nieruchomości podstawi specjalny kontener do gromadzenia komunalnych odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz usunie i zagospodaruje te odpady na zlecenie i koszt właściciela nieruchomości.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Miedziana Góra.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.