Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXVII/226/12 Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012r.
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Połaniec na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2001 r. Nr142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami 1) ) w związku z art. 211, art. 212 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 ust 2 pkt. 2, art 214 pkt. 1, 2, art 222 ust. 1, ust 2 pkt. 1 i 3, art. 231 ust. 2, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1, ust. 2 pkt. 1,2, 3, art. 258 ust. 1 pkt. 1, 2, 3, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j.t. Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami 2) ) Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości 54 656 465 zł, z tego:
a) dochody bieżące 51 764 306 zł
b) dochody majątkowe 2 892 159 zł
- zgodnie z załącznikiem Nr 1.
§ 2.
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 51 948 342 zł, z tego:
a) wydatki bieżące 37 853 962 zł,
b) wydatki majątkowe 14 094 380 zł,
- zgodnie z załącznikiem Nr 2.
2. Wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto i Gminę Połaniec 373 878 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.
3. Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w roku budżetowym 2013 zgodnie z załącznikiem Nr 3.
4. Limity wydatków na inwestycje jednoroczne zgodnie z załącznikiem Nr 4.
5. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości 2 815 500 zł, w tym:
a) wydatki bieżące 412 544 zł
b) wydatki majątkowe 2 402 956 zł
- zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 3.
1. Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 2 708 123 zł z przeznaczeniem na:
1) spłatę rat pożyczek w kwocie 58 123 zł.
2) spłatę rat kredytów w kwocie 2 650 000 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 200 000 zł, rozchody w wysokości 2 908 123 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 4.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 340 000 zł,
2) celową w wysokości - 117 078 zł, z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe - 97 078 zł,
b) na realizację inicjatyw lokalnych - 20 000 zł.
§ 5.
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań przejętych przez Gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
5. Dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 6.
Ustala się dochody w kwocie 140 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 140 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7.
Ustala się dochody w kwocie 2 960 000 zł z tytułu opłat pobieranych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zmianami) oraz wydatki w kwocie 2 960 000 zł na realizację zadań określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zmianami).
§ 8.
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla wydzielonych rachunków dochodów jednostek budżetowych: dochody - 56 000 zł; wydatki - 56 000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 9.
1. Dotacje podmiotowe zgodnie z załącznikiem Nr 11.
2. Dotacje celowe zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 10.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w tym: papierów wartościowych (obligacji komunalnych), których zbywalność jest ograniczona,
1) na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000 zł w tym:
a) kredyty 1 000 000 zł,
§ 11.
Upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania przeniesień planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy między rozdziałami i grupami wydatków bieżących, w ramach działów klasyfikacji budżetowej w budżecie Miasta i Gminy,
2) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej, polegających na zmianach między grupami wydatków bieżących i majątkowych z wyłączeniem zmian dotyczących wieloletnich przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych w 2013 roku oraz zakupu i objęcia akcji i udziałów,
3) dokonywania zmian w planie wydatków na zadania inwestycyjne jednoroczne w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Miasta i Gminy.
§ 12.
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów do kwot wynikających z limitów zobowiązań, o których mowa w § 10 niniejszej uchwały.
§ 13.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Połaniec.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.
| Przewodniczący Rady Miejskiej |
|
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558 , Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568 z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337, z 2007 r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223 poz. 1458, z 2009 r. Nr 52 poz. 420, Nr 157 poz. 1241, z 2010 r. Nr 28 poz. 142 i 146, Nr 40 poz. 230, Nr 106 poz. 675, z 2011 r. Nr 21 poz. 113, Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567 2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28 poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz. 835, Nr 152 poz. 1020, Nr 238 poz. 1578, Nr 257 poz. 1726, z 2011 Nr 185 poz. 1092, Nr 201 poz. 1183, nr 234 poz. 1386, Nr 240 poz. 1429, Nr 291 poz. 1707 |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Dochody budżetu gminy na 2013 rok
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Wydatki budżetu gminy na 2013 rok
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf
Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w 2013 roku
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf
Zadania inwestycyjne roczne w 2013 roku
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi na 2013 rok
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf
Przychody i rozchody budżetu w 2013 r.
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2013 r.
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w 2013r.
Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkamio samorządu terytorialnego w 2013 r.
Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf
Plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostki budżetowej i wydatki nimi finansowane w 2013 r.
Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik11.pdf
Dotacje podmiotowe w 2013 r.
Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr XXXVII/226/12
Rady Miejskiej w Połańcu
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik12.pdf
Dotacje celowe na 2013 rok