Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXV/182/2012 Rady Gminy w Czarnocinie
z dnia 19 listopada 2012r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnocin
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3, art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami/ oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2012 roku poz. 391/, po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku- Zdroju uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnocin w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§ 2. Traci moc Uchwała Nr XXXIII/147/2006 Rady Gminy w Czarnocinie z dnia 29.03.2006 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnocin.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy w Czarnocinie.
§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od tego ogłoszenia.
| Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik do Uchwały Nr XXV/182/2012
Rady Gminy w Czarnocinie
z dnia 19 listopada 2012 r.
Zalacznik1.pdf
REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY CZARNOCIN
Uzasadnienie
do uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnocin Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2012 roku, poz. 391/ od dnia 1 stycznia 2012 roku obowiązują nowe zasady gospodarowania odpadami komunalnymi. Na podstawie art. 4 ust. 3 w/w ustawy rada gminy jest zobowiązana dostosować regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu. W dniu 28 czerwca 2012 roku uchwałą Nr XXI/360/12 Sejmik Województwa Świętokrzyskiego uchwalił „Plan gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego” na lata 2012-2018. W związku z powyższym dokonano aktualizacji dotychczas obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnocin. W dniu 09.11.2012 r. Wójt Gminy w Czarnocinie wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku- Zdroju z prośbą o opinię w sprawie projektu Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnocin. Pismem znak: SE.Ia-0705/33/12 z dnia 13.11.2012 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku- Zdroju pozytywnie zaopiniował projekt Regulaminu.