Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIII/180/2012 Rady Gminy Tuczępy
z dnia 9 listopada 2012r.
w sprawie ustalenia opłat minimalnych za wynajem lub dzierżawę pomieszczeń i powierzchni szkolnych w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Tuczępy oraz określenia zasad sporządzania umów zawieranych na okres do trzech lat, w celu korzystania z tych pomieszczeń i powierzchni szkolnych
Na podstawie art. 40 ust. 1 i 2 pkt 3 i 4 i art. 41 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 13 ust. 1 , art. 43 ust. 2 pkt 3 i ust. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ) uchwala się, co następuje
§ 1.
Uchwała określa zasady wynajmowania i dzierżawy pomieszczeń znajdujących się w obiektach przedszkolnych i szkolnych.
§ 2.
Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) obiektach szkolnych - należy przez to rozumieć przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja oraz zespoły szkół, których organem prowadzącym jest Gmina Tuczępy;
2) pomieszczeniach - należy przez to rozumieć wszelkie pomieszczenia usytuowane w obiektach szkolnych wraz z wyposażeniem, w tym sale dydaktyczne, sale gimnastyczne, stołówki, a także inne pomieszczenia użytkowe, które pozostają w dyspozycji szkoły, m.in. grunty, boiska, place.
§ 3.
1. Do wydzierżawienia lub wynajęcia pomieszczeń szkolnych ( na cele związane z oświatą, kulturą fizyczną i innymi nie sprzecznymi ze statutową działalnością jednostek ) upoważnieni są Dyrektorzy placówek oświatowych na podstawie i w granicach udzielonego przez Wójta pełnomocnictwa.
2. Dyrektor placówki oświatowej ma obowiązek w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy zawiadomić Urząd Gminy ojej zawarciu.
§ 4.
Dzierżawy lub wynajmu pomieszczeń i powierzchni dokonuje się na podstawie pisemnej umowy, która powinna zawierać:
1) dokładne określenie osoby (prawnej lub fizycznej) wynajmującej, w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą wraz z podaniem numeru NIP i podstawy działalności;
2) dokładne określenie sposobu użytkowania lokalu;
3) dokładne określenie lokalu oddawanego w wynajem lub dzierżawę;
4) dokładne określenie praw i obowiązków stron, dni i godziny korzystania z pomieszczeń, wysokość wynagrodzenia, okresu trwania umowy oraz zasady jej rozwiązania;
5) opłaty powinny być określone w wysokości brutto a płatność wykonana z góry za każdy miesiąc do dnia 10 każdego miesiąca. W przypadku zwłoki z zapłatą za co najmniej dwa pełne okresy płatności umowa może zostać wypowiedziana bez zachowania terminów wypowiedzenia;
6) zakaz użyczania, podnajmowania lub oddawania w użytkowanie osobom trzecim bez zgody Dyrektora placówki;
7) zobowiązanie do informowania placówki i uzyskania ewentualnej zgody Dyrektora placówki na zmianę charakteru prowadzonej działalności w lokalu, pod rygorem rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym;
8) zobowiązania do utrzymania w należytym stanie sanitarnym i technicznym pomieszczeń przez najemcę.
§ 5.
Wynajem lub dzierżawa pomieszczeń jest dopuszczalna wyłącznie w przypadku, gdy korzystanie z przedmiotu najmu nie koliduje z realizacją zadań szkolnych.
§ 6.
Pomieszczenia szkolne mogą zostać wynajęte lub wydzierżawione na czas oznaczony nie dłuższy niż 3 lata.
§ 7.
1. Ustala się następujące stawki za każdą rozpoczętą godzinę wynajmu lub dzierżawy pomieszczeń:
1) sale gimnastyczne:
- stawka 20,00 zł. za godzinę zegarową;
2) sale lekcyjne:
- stawka 15,00 zł za godzinę zegarową dla podmiotów wynajmujących salę lekcyjną dla prowadzenia zajęć dydaktyczno- oświatowych,
- stawka 30,00 zł za godzinę zegarową dla innych celów niż dydaktyczno-oświatowe;
3) świetlica szkolna, stołówka:
- stawka 30,00 zł.za godzinę zegarową;
4) sale komputerowe:
- stawka 45 zł. za godzinę zegarową zajęć;
5) sklepiki szkolne:
- powierzchnia do 15 m 2 - 250,00 zł miesięcznie,
- powierzchnia powyżej 16 m 2 - 300,00 zł miesięcznie,
6) grunty:
- stawka 5,00 zł + podatek miesięcznie za 1 m 2 powierzchni gruntu w przypadku dzierżawy gruntu;
7) reklama:
- stawka 50,00 zł miesięcznie za 1 m 2 powierzchni reklamowej.
2. Powyższe stawki obejmują koszty eksploatacji pomieszczeń, a w szczególności koszty energii elektrycznej, cieplnej, wody, ścieków a także koszty utrzymania porządku i czystości oraz koszty zużycia wyposażenia i pomieszczeń.
§ 8.
Opłatę za wynajem uiszcza się na konto Urzędu Gminy Tuczępy w BS Stopnica O/Tuczępy nr : 44851910150020000702630005 z wyraźnym wskazaniem czego opłata dotyczy.
§ 9.
Dochody uzyskane z wynajmu są dochodami gminy.
§ 10.
Nieodpłatnie udostępnia się wyżej wskazane pomieszczenia w szczególności na:
1) zebrania, spotkania z mieszkańcami, organizowane przez Wójta, Radę Gminy - będące wynikiem statutowej działalności tych organów;
2) imprezy i zabawy organizowane nieodpłatnie dla dzieci w wieku przedszkolnym z terenu Gminy Tuczępy oraz dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum oraz ponadgimnazjalnych, prowadzonych przez Gminę Tuczępy oraz powierzchnie reklamowe.
§ 11.
Umowy najmu pomieszczeń w obiektach szkolnych zawarte do dnia podjęcia niniejszej uchwały obowiązują do czasu ich wygaśnięcia lub okresu ich wypowiedzenia.
§ 12.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Tuczępy.
§ 13.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
| Przewodniczący Rady Gminy |
Uzasadnienie
Ze względu na fakt, pojawiających się możliwości komercyjnego - wykorzystywania sal szkolnych i przedszkolnych funkcjonujących w budynkach będących własnością Gminy stanowiących obiekty użyteczności publicznej stosownie do zapisów art. 40 ust 2 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990roku - o samorządzie gminnym( t.j. Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 , z poź. zm.) należało podjąć stosowną uchwałę regulującą zasady i tryb wynajmowania tego typu obiektów.