Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2012 poz. 3938

Uchwała nr XVIII/75/12 Rady Gminy Nowa Słupia

z dnia 5 grudnia 2012r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowa Słupia

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tj.Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 39) Rada Gminy Nowa Słupia po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kielcach uchwala co następuje:                                                                                    

§ 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Nowa Słupia stanowiący załącznik do uchwały.                                                                                    

§ 2. Traci moc uchwała Nr X/69/05 Rady Gminy Nowa Słupia z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Nowa Słupia.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Nowa Słupia.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Gminy


mgr Sylwester Kozłowski


Załącznik do Uchwały Nr XVIII/75/12
Rady Gminy Nowa Słupia
z dnia 5 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf


Uzasadnienie

Niniejsza uchwała stanowi realizację dyspozycji określonej w ustawie z dnia 1 lipca 2011 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw

(Dz. U. z 2011 r., Nr 152, poz.897), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r. Zgodnie
z art.22 ust.2 w/cytowanej ustawy regulaminy utrzymania czystości i porządku na terenie gminy uchwalone przed dniem wejścia w życie ustawy zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

Z kolei stosownie do art.4 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (Dz.U. Z 2012 r., poz.391) organem umocowanym na mocy upoważnienia ustawowego do uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy jest rada gminy. Ponadto ust. 3 tegoż artykułu stwierdza, że rada gminy jest obowiązana dostosować regulamin do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu. Plan gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018 został uchwalony uchwałą Nr XXI/360/12 z dnia 28 czerwca 2012 r. Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowa Słupia stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00